موضوعات داغ

فیات کرایسلر جعبه دنده‌هایش را اصلاح می‌کند

عکس مطلب اول
فیات کرایسلر اعلام کرد که برای جلوگیری از حرکت کردن خودروهایش در زمان پارک (بیشتر به خاطر انتخاب نادرست حالت پارک)، از نرم افزارهای جدید برای مدیریت این مشکل استفاده خواهد کرد.
فیات کرایسلر اعلام کرد که نرم افزار جدیدی را برای مدیریت "پارک خودرو" ارائه خواهد کرد که باعث اصلاح حالت گیج کننده محصولات این گروه خودروسازی می‌شود. گیج کننده برای اینکه ممکن است به جای حالت پارک، حالت دنده عقب انتخاب شود و راننده بدون اطلاع داشتن از این موضوع، خودروی خود را ترک کند که در این صورت جعبه دنده قفل نشده و ممکن است خودرو به حرکت بیافتد و منجر به حادثه شود.
این موضوع زمانی مورد توجه قرار گرفت که بازیگر معروف هالیوودی، یعنی "آنتون یلچین" در ۱:۱۰ بامداد روز ۱۹ ژوئن ۲۰۱۶ هنگامی کنار اتومبیلش ایستاده بود، اتومبیل شروع به حرکت روی شیب تند جاده کنار خانه‌اش در ناحیه استودیو سیتی، لس‌آنجلس می‌کند و او را زیر می‌گیرد. او به دلیل این حادثه عجیب در سن ۲۷ سالگی جان خود را از دست داد.
جسد وی را دوستانش در حالی که میان اتومبیلش و یک تیرک پستی گیر کرده بود پیدا کردند. گفتنی است که این حادثه بخاطر گیچ کننده بودن حالت‌های جعبه دنده رخ داده است و این بازیگر بجای قرار دادن وضعیت خودروی جیپ گرند چروکی خود در حالت پارک، آن را در حالت دنده عقب قرار داده است که همین موضوع باعث حرکت اتومبیل در شیب تند جاده و کشته شدن این بازیگر جوان شده است.
به گزارش سازمان NHTSA، تاکنون 117 مورد تصادف به خاطر سردرگمی حالت جعبه دنده در محصولات فیات کرایسلر گزارش شده که از این تعداد تاکنون 28 مورد صدمات و 1 مورد مرگ گزارش شده است. از این رو گروه خودروسازی فیات کرایسلر برای حداقل 811 هزار و 568 وسیله نقلیه فراخوان تعمیر و نصب نرم افزارهای مدیریتی داده است که شامل مدل‌های 2014 تا 2015 از جیپ گرند چروکی و مدل‌های 2012 تا 2014 از دوج چارجر و کرایسلر 300S می‌شود که فعلا در بازار ایالت متحده آمریکا محدود شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/8
تا اونجایی که اطلاع دارم اکثر ماشین ها ترتیب قرار گیری حالت هاشون همین جوریه ولی انگار این یکی تفاوت فشاری که برای p و r وجود داره خیلی کمه برای همین راننده متوجه نمیشه اصلا به نظر من برا اینجور دسته دنده ها باید دکمه پارک جدا بزارن واقعا عجیبه که موقع طراحی این چیزا رو در نظر نگرفتن