موضوعات داغ

فیلم تاخت و تاز کامیون کاماز در جشنواره گوود وود

عکس مطلب اول
جشنواره سرعت گوود وود GoodWood، هرساله در ماه ژوئن کار خود را آغاز می‌کند و خودروهایی اسپرت ,و خاص در آن رخ نمایی و عرض اندام می‌کنند. از مینی‌های کوچک گرفته تا بوگانی شیرون و محصولات لامبورگینی و فراری و... همگی در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند، ولی این بار کامیون تقریبا 9 تنی کاماز ردبول که افتخارات زیادی در مسابقات رالی داکار بدست آورده و در سال 2015 میلادی قهرمان شده است، شخصا از محل کارخانه در روسیه حرکت کرده تا به جشنواره سالانه سرعت گوودوود برسد.
درست فهمیدید، این کامیون برای اینکه خود را به جشنواره سالانه گوودوود برساند، از مقر تیم خود در روسیه حرکت کرده و با طی کردن مسافتی 3218 کیلومتری، خود را به محل برگزاری این جشنواره در لندن رسانده است. جالب تر از این، گفته شده که سخت‌ترین قسمت سفر این کامیون به جشنواره، 161 کیلومتر مانده به گوود وود بوده که این کامیون مسابقه ای در ازدحام ترافیک بسیار شلوغ لندن گرفتار شده است.
اگر در مورد مشخصات این کامیون کنجکاو هستید، باید گفت که این کامیون به وسیله یک موتور غول پیکر 17.2 لیتری هشت سیلندر توربودیزل در زیر کابین خود نیرو می گیرد که قدرت آن حدود 900 اسب بخار عنوان شده و قطعا گشتاوری بیش از 1500نیوتن متر را تولید می کند. برای انتقال نیروی تولیدی موتور هم از جعبه دنده‌ای 16سرعته دستی ZF استفاده شده است.
گفتنی است که این کامیون اساسا برای مسابقات رالی داکار ساخته و پرداخته شده و در چند سال اخیر نیز در میان پیشتازان این رالی طاقت فرسا برای خود نامی دست و پا کرده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/4/7
نمیدونم درست نوشتین یا نه ولی یه موتور توربو دیزل 900اسبی باید راحت بالای 2000 تا گشتاور داشته باشه گشتاور نسبت به نوع موتور و قدرت خیلی کمه