موضوعات داغ

تعرفه واردات خودرو بازهم ثابت ماند

عکس مطلب اول
رئیس شورای رقابت گفت: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولیدکنندگان تعرفه‌ها دست نخواهد خورد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی‌یابد.رضا شیوا در برنامه ویژه گفت‌وگوی خبری شبکه دو سیما با اعلام اینکه دلال بازی و واسطه‌گری را در بازار خودرو از بین بردیم، گفت: خودروهای تولیدی زیر ۱۵۰۰ سی‌سی در بازار کشور انحصاری است و رقیب ندارد و ما در قیمت‌گذاری این خودروها موفق بوده‌ایم.
به نقل از مهر، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا موفق شد این خودروها را از دلال بازی و واسطه گری دور و قراردادهای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را منصفانه کند، افزود: نخستین پیشنهاد ما ورود بازیگران بیشتر به بازار یا کاهش تعرفه بود که به‌خاطر تولیدکنندگان داخلی این کار را نکردند. وی یکی از وظایف شورا را تسهیل ورود بازیگران جدید به کشور دانست و با بیان اینکه ما موانعی را که در این راه قرار داشته برداشته‌ایم، تصریح کرد: مواد ۴۲ تا ۹۳ قانون اساسی شرح وظایف شورای رقابت است و شورا می‌خواهد جامعه به تعادل و عدالت اقتصادی برسد. رئیس شورای رقابت گفت: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و برای حمایت از تولید‌کنندگان تعرفه‌ها دست نخواهد خورد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی رقابتی است و اگر رقابت نباشد این اقتصاد معنا نمی‌یابد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/4
مردم تا کی باید تاوان این آشغال سازهارو بدن؟
1395/5/4
این چه ربطی به اقتصاد مقاوتی داره. با برداشته شدن تعرفه های گمرک جیب برخی اقازاده ها خالی می مونه و نمی تونن هر جور که میخوان تو این بازار یک طرفه جولان بدن. مردم بیچاره باس چاپیده بشن!!!
1395/5/4
واقعا اگه يك ديقه فك كنه ميفهمه كه بايد تعرفه دقيقا بر عكس بشه كه ماشين هاي بالا تر از ٢.٥ بياد تو ايران و الان هم تو كل دنيا ماشين هاي با حجم موتور پايين تر اما با بازده ي بيشتر توليد ميشه و اون جا هم ماشين هاي با حجم موتور بالا تر گرون تر هستند و الان يكي به جاي اين كه ماشين ايران خودرو و سايپا رو بخره ميره ماشين چيني ميخره اما وقتي اين ماشين ها تو بازار نباشند ادم مجبور ميشه ماشين هاي ايران خودرو و سايپا رو بخره
بعدشم اين جوري كسي كه پول داره بايد ماشين به عنوان مثال بالاي ١٥٠ مليون بخره تازه كف كف اش رو دارم ميگم اگه تعرفه اين جوري باشه برا همين مردم مجبور ميشن ماشين ايراني بخرن والله ما هر چه قدر هم بخوايم بگيم كاري نميكنن (مردم ارزشي ندارند)
1395/5/4
تبریک به بنجل سازان داخلی که همچنان می توانند در سایه حمایت سی ساله دولتها در ایران
به تولید خودروهای بی کیفیت قدیمی همچنان ادامه دهند!!!