موضوعات داغ

جذابیت های بازار خودرو ایران برای خودروسازان خارجی

عکس مطلب اول
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ظرفیت سالانه فروش خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ایران در شرایط مطلوب بین ۲۵تا۳۰ میلیارد دلار است. حسن کریمی سنجری اظهار کرد: بازار خودروی ایران بازار بزرگی است به همین دلیل بسیاری از خودروسازان مطرح خارجی چشم به این بازار دارند.
به نقل از دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: در صورتی‌که خودروهای داخلی و خارجی با قیمت مناسب، کیفیت جهانی و البته با شرایط فروش اعتباری معمول در سطح جهان در بازار ایران عرضه شوند این بازار کشش جذب تا دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد. این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه بزرگی بازار خودروی ایران در حدی است که بسیاری از خودروسازان جهانی مانند تویوتا و کیا ترغیب به سرمایه‌گذاری و تولید در ایران شوند، خاطرنشان کرد: شرکتی چون تویوتا سایت‌های تولیدی خود را به کشورهایی چون ترکیه منتقل کرده است زیرا هزینه حقوق و دستمزد در ترکیه حدودا یک پنجم اروپا و آمریکا است. وی ادامه داد: در ایران نیز هزینه حقوق و دستمزد پایین بوده و مزیت رقابتی چون در دسترس بودن انرژی ارزان برای صنایع در مقایسه با کشورهای اروپایی وجود دارد؛ بنابراین در صورت معرفی این مزیت‌ها به خودروسازان خارجی آنها ترغیب به تولید و سرمایه‌گذاری در ایران خواهند شد. کریمی سنجری با بیان اینکه نباید بازار ایران را در اختیار خودروهای آماده خارجی گذاشت، تصریح کرد: در شرایط پسا تحریم تنها در صورتی باید به خودروهای آماده خارجی (CBU) اجازه ورود به ایران را داد که شرکت‌های تولیدکننده این خودروها نسبت به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خط تولید در ایران اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه شرکت‌هایی چون تویوتا، کیا و هیوندای تنها از مزیت‌های بازار خودروی ایران استفاده کرده و خودروهای آماده خود را در ایران بفروشند کار درستی نبوده و برخلاف مصالح اقتصاد ملی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/7
همشو در اختیاره فرانسویا گذاشتن...یه زمان میگفتن قاجار خیانت میکنه به کشور...
1395/5/8
تا سال آینده تمام خودروسازان داخلی تولید مدلهای روز ماشینهای ژاپنی اروپایی و آمریکایی را شروع خواهند کرد همزمان وام 50 میلیونی خرید خودرو با بهره پایین و قسط حدود یک میلیون در ماه به وفور توسط بانکها عرضه خواهد شد.
ایرانخودرو --- پژو 2008 و 208 و رنو کویید و سوزوکی بالنو و نسل جدید سوزوکی ویتارا
پارس خودرو نیسان تیدا و نیسان ترانو و شورلت کروز و نیسان آلتیمای جدید
سایپا :سیتروئن C4
خودروسازی بهمن:فورد فوکوس و فوژیون و نسل جدید مزدا 3 و مزدا CX7
کرمان خودرو: فولکس گلف و فولکس جتا
شرکت جنرال موتورز هم 600 هکتار زمین در حوالی یزد برای راه اندازی خط تولید محصولاتش خریداری کرده است
مونتاژ میتسوبیشی لنسر و وانت ال 200 هم توسط زاگرس خودرو شروع خواهد شد
قراره قیمت تمام شده خودروهای جدید بین 60 تا 120 میلیون در نظر گرفته شود
سالهای 96 و 97 تحولات عظیمی برای صنعت خودروی کشور در راه است
1395/5/8
من باورم نمیشه آقایون دلال هستن و چون آمریکاییا و آلمانو ژاپونیا باج بده نیستن رفتن سراغ فرانسوبا بعدشم مگه نگفتن ماشین آمریکایی اخه پس چرا باید اجازه بدن بیان تو کشور تاوقتی میتونن آت و آشغالاشونو فرو کنن چرا باید برای خودشون رقیب درست کنن.سال 97 که هیچی سال 1497 هم هیچ اتفاقی قرار نیست بیافته...
1395/5/8
خود نويسنده ي كتاب راز بعد از ديدن اين پست ، گفت پشمام حاجي اين ديگه از منم مثبت انديش تره :))
چي مصرف ميكني دادا
1395/5/9
در اینکه بازار خودروی ایران از برکت خودروسازان داخلی و سیاستگذاران این صنعت بکر و تشنه باقی مانده شکی نیست البته فعلا به کام خودئروسازان چینی که در کشورهای با اقتصاد آزاد توان رقابت با اسباب بازیهاشون ندارن تمام شده ولی اگه شرکتهای معنبر جهانی بصورت جدی وارد بازار ایران شوند قطعا چینی ها بزرگترین بازنده میدان خواهند بود