موضوعات داغ

الگو برداری هوندا از پورشه 911 GT3 RS برای ساخت NSX

عکس مطلب اول
در بعضی عکسهای جاسوسی نمونه های پروتو تایپ (نمونه های آزمایش اولیه) برخی خودروها به چشم می خورد که معیار مقایسه و سنجش خودروهای تولید انبوه خودروسازان رقیب واقع می شوند. این یک سنت رایج در صنعت خودرو می باشد و شرکت هوندا / آکورا نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق مصاحبه ای که آقای نیک رابینسون سرپرست پروژه هوندا NSX جدید با Automotive News انجام داد مشخص شد که هوندا یک دستگاه پورشه 911 GT3-RS کاملا نو خریداری کرده است تا سیستم فرمان و قابلیتهای دینامیکی آن را بررسی کند.
داستان از آنجا شروع شد که پورشه مذکور که تیم هوندا مالک آن بود به خاطر مشکل شاتون های موتورش تحت فراخوان قرار گرفت و در این مرحله بود که بعد از تایید صحت اطلاعات ثبت شده در جعبه سیاه خودرو، پورشه فهمید که این خودرو متعلق به تیم توسعه آکورا NSX جدید است. پورشه که از این موضوع با خبر شده بود تصمیم گرفت اندکی سر به سر هوندا بگذارد و بعد از تعمیر خودرو زیر کاور موتور آن نوشت: " موفق باشی هوندا! به زودی می بینمت! " آقای رابینسون و تیمش هنگام برگشت خودرو این پیغام را زیر کاور موتور پیدا کردند و احتمالا با دیدن آن حسابی خندیده اند!
جالب اینجاست که پورشه 911 GT3-RS تنها خودرویی نبود که هوندا و آکورا هنگام طراحی و آزمایش سوپر اسپرت هیبریدی جدید خود خریداری کرده بودند. آنها همچنین یک مک لارن MP4-12C نیز خریدند که به خاطر کار کوچکی راهی نمایندگی شد. در واقع این موضوع فراتر از یک ملاقات با نمایندگی بود و بر اساس گفته های آقای رابینسون، مک لارن متوجه نشد که مالک واقعی خودرو چه کسی است.
ولی مک لارن متوجه شد که MP4-12C مذکور یکبار به سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست یافته بود و از مشتری پرسید: " کجا با این خودرو 330 کیلومتر سرعت رفتید؟ در کدام پیست؟ "
در حالی که بر اساس مشخصات رسمی حداکثر سرعت این مدل مک لارن 333 کیلومتر در ساعت اعلام شده است، نشان می دهد مهندسینی که در هوندا/ آکورا مشغول آزمایش بوده اند از رساندن این مک لارن به سرعتی نزدیک به حداکثر سرعتش اجتناب نکرده اند.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/8
ژاپنی های آشغال
فقط کپی کردن از بزرگان رو یادگرفتن
اینا اینجوری می خوان با کره رقابت کنن
1395/5/8
مسخره😂😂😂
1395/5/8
دوستان کسی جوابشو نده اینا یه عده ترول هستن ک الکی حرفای بی معنی میزنن نمیدونم فازشون چیه...
1395/5/8
آخه اون موقع که ژاپن خودرو میساخت کره ای ها فقط بلد بودن از ژاپنیها خرید، آخه کره کجا و ژاپن کجا، لطفا یکم بیشتر فکر کن، ممنونم
1395/5/8
قشنگ از کامنتی که دادی معلومه نه کره ای یوار شدی نه ژاپنی ، کره پیشرفت خوبی داشته ولی حداقل الانشم ۱۰ سال عقب از ژاپن
1395/5/8
چی میگی؟ ژاپنی دیدی تاحالا؟؟
1395/5/8
خودروبانک عزیزلطفا سیستم کامنت دهی رو عوض کن تا هموم لحظه ثبت شه نه نصف روز بعد! در حد سایت شما نیست مرسی
1395/5/8
میشه لطف کنید رنو اسکالا هاچ بک و تست کنید خواهشن.
1395/5/9
باشه تست می کنم
1395/5/8
واقعا این دوستمون راس میگه چندی پیش یه مطلب در رابطه یا تویوتا تو دیجیاتو خوندم که میگفت استارت کار تویوتا با کپی کردن از ماشینای آمریکایی شروع شده .خوشم میاد از آلمان ها که همیشه خلاقیت و مهندسی تو جوهره و ذاتشون بوده اگه نگاهی به سال تاسیس برندهای آکیورا لکسوس و اینفیتی بندازید همشون دهه 70 80 میلادی هستن در صورتی که بنز پورشه بی ام و آودی هورش مربوط به زمانی هستن که حتی شرکتهای مادر اینا مثل تویوتا هوندا نیسان بوجود نیومده بوده دوستان هر گردی گردو نیست هر محصولی و پرستیژ خاص خودشو داره
1395/5/8
حمید جان،
اون سایت دیجیاتو مطالبش راجب موبایل و وسایل دیجییتال که مثلا تخصصش هست، یکی در میون چرت و پرت مینویسه.
حالا راجب خودرو چیزی گفته!!!!!!
1395/5/8
ژاپنی ها خوب بلدن چجوری تکنولوژی توسعه بدن . همونطور که نیسان جی تی آر کابوس خیلی ها شده بود الان هوندا هم از ان اس ایکس یه چیزی در میاره که کابوسه همیون پورشه ها بشه .
1395/5/8
ژاپنی های آشغال ؟؟؟؟؟؟ به نظر شما این نوع کامنت دادن احمقانه نیست؟؟؟؟
1395/5/9
یکی میاد نظر میده (حالا جدی یا شوخی) یک عده هم میرن براش و میبافنش... بعد یک عده هم جوری یقه خودشون رو جر میدن تا ناف که انگار سهام داره فلان شرکت های خودرو ساز هستن... نمی دونم آخر این رفتار ها با خودرو سازی ختم میشه یا نه... نمی دونم با این اخلاق و رفتار و منشی که ما داریم و این تنبلیمون و این که فقط میاییم نظر های الکی میدیم(مثل نطر خودم) خلاصه خودرو ساز میشیم یا نه... ای کاش دور هم جمع بشن آقایونی که میان نطر میدن(ظاهرا هم خیلی کار بلدن) و یک کاری بکنن یک شرکت خصوصی دانش بنیان خودرو سازی بزنن و ...(برای تامین بودجه هم ماشین های ژاپنی و کره ای که سوارن بفروشن و تا اطلاع ثانوی پیاده گز کنن) شاید یک کم شبیه کره ای ها و ژاپنی های احمق بشیم که زحمت میکشن و رشد میکنن...حتی شاید مثل چینی ها و هندی ها...بنده حاظرم خونه و زندگی و ماشین و سرمایه و کلیه چپم رو و وقتم رو و ... رو بدم گوشت و مرغ و... هم نخورم ساده زندگی کنم و با یک عده با این دید یک کاری بکنیم...
1395/5/10
این که بیشتر شبیه آوودی آر8 هست