در بعضی عکسهای جاسوسی نمونه های پروتو تایپ (نمونه های آزمایش اولیه) برخی خودروها به چشم می خورد که معیار مقایسه و سنجش خودروهای تولید انبوه خودروسازان رقیب واقع می شوند. این یک سنت رایج در صنعت
خودرو می باشد و شرکت هوندا / آکورا نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق مصاحبه ای که آقای نیک رابینسون سرپرست پروژه هوندا NSX جدید با Automotive News انجام داد مشخص شد که هوندا یک دستگاه پورشه 911 GT3-RS کاملا نو خریداری کرده است تا سیستم فرمان و قابلیتهای دینامیکی آن را بررسی کند.
داستان از آنجا شروع شد که پورشه مذکور که تیم هوندا مالک آن بود به خاطر مشکل شاتون های موتورش تحت فراخوان قرار گرفت و در این مرحله بود که بعد از تایید صحت اطلاعات ثبت شده در جعبه سیاه خودرو، پورشه فهمید که این خودرو متعلق به تیم توسعه آکورا NSX جدید است. پورشه که از این موضوع با خبر شده بود تصمیم گرفت اندکی سر به سر هوندا بگذارد و بعد از تعمیر خودرو زیر کاور موتور آن نوشت: " موفق باشی هوندا! به زودی می بینمت! " آقای رابینسون و تیمش هنگام برگشت خودرو این پیغام را زیر کاور موتور پیدا کردند و احتمالا با دیدن آن حسابی خندیده اند!
جالب اینجاست که پورشه 911 GT3-RS تنها خودرویی نبود که هوندا و آکورا هنگام طراحی و آزمایش سوپر اسپرت هیبریدی جدید خود خریداری کرده بودند. آنها همچنین یک مک لارن MP4-12C نیز خریدند که به خاطر کار کوچکی راهی نمایندگی شد. در واقع این موضوع فراتر از یک ملاقات با نمایندگی بود و بر اساس گفته های آقای رابینسون، مک لارن متوجه نشد که مالک واقعی خودرو چه کسی است.
ولی مک لارن متوجه شد که MP4-12C مذکور یکبار به سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست یافته بود و از مشتری پرسید: " کجا با این خودرو 330 کیلومتر سرعت رفتید؟ در کدام پیست؟ "
در حالی که بر اساس مشخصات رسمی حداکثر سرعت این مدل مک لارن 333 کیلومتر در ساعت اعلام شده است، نشان می دهد مهندسینی که در هوندا/ آکورا مشغول آزمایش بوده اند از رساندن این مک لارن به سرعتی نزدیک به حداکثر سرعتش اجتناب نکرده اند.