موضوعات داغ

استفاده از پلتفرم مرسدس برای تولید سدان بایک

عکس مطلب اول
پلتفرم قدیمی مرسدس بنز، زیربنایی برای تولید یک سدان جدید در چین شد. شرکت خودروسازی "بایک (BAIC)" چین برای تولید محصول 2018 خود، از پلتفرم قدیمی محصولات مرسدس بنز استفاده کرده است، پلتفرمی که علاوه خودروی سدان، با آن دو مدل خودروی شاسی بلند و MPV ون هم ساخته خواهد شد.
باتوجه به اطلاعات آژانس اینترنت پکن، گروه خودروسازی بایک موتور و شریک بزرگش دایملر، به این توافق رسیده‌اند که برای تولید خودرویی جدید توسط بایک، از پلتفرم‌های قدیمی مرسدس بنز E کلاس استفاده شود. در این جا معلوم نیست که شرکت خودروسازی بایک از کدام نسل پلتفرم E کلاس استفاده می‌کند، ولی احتمال قوی وجود دارد که پلتفرم دریافتی از نسل قبل با کد W212 باشد.
هویت خودروی تولیدی بر پایه پلتفرم مرسدس بنز هنوز اعلام نشده است، ولی به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی بایک از این پلتفرم برای توسعه نسل بعدی سدان D80 استفاده کند که می‌توان بر روی آن از یک موتور 1.8 لیتری توربوشارژر بنزینی و همچنین از یک موتور 3 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرد. ولی برای انتقال نیروی تولیدی خود تنها از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند. هرچند خبرهایی به گوش می‌رسد که شرکت خودروسازی بایک در حال تلاش برای تولید موتورهای بومی برای استفاده بر روی محصولاتش است.
گفتنی است که بایک موتور گروپ با سرمایه گذاری مشترک دایملر، یکی از شرکت‌های خودروسازی دولتی به شمار می‌رود که در طول هفت ماه گذشته با فروش مجموع 232 هزار خودرو در کلاس‌های مختلف، توانسته آمار فروش خود نسبت به گذشته را به میزان قابل توجه 43 درصد افزایش دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد