پس از تولید بیش از 115 هزار خودروی بی ام و Z4 در کارخانه رگنسبورگ آلمان، عمر Z4 در نسل سوم به پایان میرسد.
این پایان راه برای نسل سوم از خودروی رودستر بی ام و Z4 از سال 2009 تا کنون است. خودرویی که به صورت انحصاری از پیشرانهای 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر با بلوکه آلومینیومی استفاده میکرد. پیشرانهای که به غیر از بی ام و Z4، تنها به صورت خیلی محدود بر روی نسخهای خاص از M1 کوپه مورد استفاده قرار گرفته بود.
در حالی که تقاضا برای خرید این خودروی رودستر در سالهای اخیر بسیار کاهش یافته تا در نهایت شاهد بازنشسته شدن این برند خاص BMW باشیم، در عوض شرکت سازنده با همکاری کمپانی خودروسازی تویوتا (طبق ادعا)، جایگزینی برای آن در نظر گرفته تا خلا Z4 را پر کند. Z5 با کد کلاس G29، جایگزینی مناسب برای بی ام و Z4 خواهد بود که این اواخر اطلاعاتی شایعه وار در مورد آن بدست آمده است.
براساس جدیدترین تصاویر و اطلاعات جاسوسی، یک طراحی ظریفتر از Z4 را در طراحی بی ام و Z5 شاهد هستیم و حالا بیشتر چهرهای مردانهتر به خود گرفته است. ورودیهای هوای روی سپر بیشتر شبیه به بی ام و M4 و مدلهای مشابه طراحی شده و چراغهای آن هم با تکنولوژی تمام LED، با شکل و شمایلی مدرنیته ساخته شدهاند. کاپوت موتور هم به نسبت بی ام و Z4 با برآمدگیهای روی گلگیر، اندکی بلندتر و آیرودینامیکیتر طراحی شده است. گفتنی است که این
خودرو به احتمال زیاد تا پایان سال 2017 یا در اوایل سال 2018 میلادی به صورت رسمی رونمایی شود.
برای بخش مولد قدرتی هم باید انتظار پیشرانههایی چهار سیلندر و شش سیلندر توربوشارژر را داشت، شاید هم جدیدا از یک سیستم محرک هیبریدی با حداکثر قدرتی 600 اسب بخاری در آن استفاده شود که پیشرانه درون سوز آن را موتوری چهار سیلندر تشکیل میدهد.
در هر صورت نمیتوان به این اطلاعات شایعه وار اکتفا کرد و باید در زمان معرفی رسمی این محصول دید که چه چیزی میخواهد جایگزین خودروی خاص بی ام و، یعنی رودستر Z4 شود.
با توجه به پایان راه برای Z4، یک یادآوری در
خودروبانک می کنیم و می توانید با این خودرو در مقاله جذاب
رقابت بی ام و Z4 با هیوندای جنسیس کوپه بیشتر آشنا شوید.