موضوعات داغ

دلیل بی‌فروغی ستاره‌های کیفی

عکس مطلب اول
ایسنا: رئیس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دلایل اینکه چرا تاکنون هیچ خودروی سواری تولیدی و مونتاژی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی در ارزیابی‌ها نشده است را اعلام کرد.

محمد رستگار اظهار کرد:‌ یک خودروی سواری تولیدی در ایران زمانی می‌تواند پنج ستاره کیفی را کسب کند که هیچ‌گونه نقص و عیبی از نظر کیفی، ایمنی و ظاهری نداشته باشد، اما تاکنون هیچ خودروی تولیدی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشده است که این نشان می‌دهد خودروی بدون نقص در داخل تولید و مونتاژ نشده است. وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده هیچ خودرویی حتی خودروهای به‌روزی که در ایران مونتاژ می‌شوند موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشود، کیفیت خطوط تولید و مونتاژ در ایران است. این خطوط عموما دستی و غیر مکانیزه هستند و حتی در خودروهای به‌روز و با کیفیت فول سی‌کی‌دی که تمام قطعات آنها وارد شده و تنها در ایران مونتاژ می‌شوند نیز شاهد کاهش کیفیت این خودروها به‌دلیل کیفیت مونتاژ هستیم به‌همین دلیل شاهدیم خودروهای به‌روز و با کیفیتی که در خارج از کشور چهار یا پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند در فرآیند مونتاژ در ایران موفق به کسب این تعداد ستاره کیفی نمی‌شوند. رستگار با بیان اینکه خودرویی که ایرادات آن حداقلی باشد؛ به‌گونه‌ای‌که این ایرادات منجر به نارضایتی مصرف‌کننده نشود، می‌تواند چهار ستاره کیفی را کسب کند، خاطرنشان کرد: تنها در یک ماه آن هم به صورت لب مرزی یک مدل خودروی تولیدی در ایران توانست چهار ستاره کیفی را کسب کند که البته در ارزیابی‌های بعدی موفق به تکرار آن نشد و در رتبه سه ستاره کیفی قرار گرفت.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/8
کدوم خودرو تونست چهار ستاره بگیره؟؟
البته لبه مرزی
1395/6/8
تنها خودروی مزدا3 توانست در ارزشیابی آغازین سال موفق به کسب 4 ستاره کیفی شود.
1395/6/8
به نظر من ، همين ٣ ستاره اي كه بعضياش دادن هم با ارفاق دادن ، رانا ٣ ستاره ؟!!!!!!!!!!!! :)) خنده داره بخدا
1395/6/8
يكه زارع :
ببخشيد به ..مم
1395/6/8
سلام دوستان
راستش من ميخواستم راجب خودرو هاى بى كيفيت چينى وسو استفاده انها از بازار ايران را توصيف كنم
اميدوارم متقاعد شويد
راستش شركت كرمان موتور در سال1381 با قطع رابطه دوو كه به زير مجموعه ى جنرال موتورز درامده بود با راه اندازى سه شركت بم خودرو خودروسازان راين و مديران خودرو خودرو هاى كره اى نظير هيونداى و المانى فولكس و خودرو هاى ليفان را مونتاژ كرد.
خودرو هاى ليفان به فروش خوبى نرسيدند اما هيونداى و فولكس عملكرد نسبتاً خوبى رو داشتن
سال 1389 با توقف توليد خودروى هيونداى اوانته كرمان موتور تقريباً با كره اى ها قطع رابطه كرد و با شركت چينى ليفان كه در ان زمان رتبه ى 83 شركت چين را داشت بيشتر توافق كرد
با شكست خوردن تقريبى ليفان 520 كرمان موتور نا اميد نشد و خودروى 620 را وارد كرد ، اما ليفان زرنگى بزرگى كرد و فهميد كه چگونه مردم ايران را جذب خودرو هايش كند :
١- ظاهر بينى خودرو
٢- امكانات خودرو
ليفان حال ديگه ميدانست كه مردم ايران به اين دو موضوع قدرى اهميت ميدهند كه به كيفيت و جنس و دوام اهميت نمى دهند ، ليفان با 620 توانست تقريباً موفق در كرمان موتور خود را نشان دهد ، حالا ديگه ليفان دست از سر كرمان موتور بر نمى دارد و خودروى ايكس ٦٠ را وارد ميكند كه بازهم موفق مى شود و حلا هم ايكس پنجاه و 820، حالا دگر شركت هاى چينى ميبينند كه ليفان پوله خوبى به جيب زده و ان ها هم تصميم ميگيرند كاره ليفان را انجام بدهند كه خودرو سازى هايى نظير جى اى سى (جك) و چرى وارد ايران مى شوند و با كرمان موتور مذاكره مى كنند. جك به خط توليد بم خودرو و چرى به خط توليد مديران خودرو ميروند. شايد اكثراً در سال 1387 جك را نام انگليسى و چرى را نميشناختند! اما الان به تعرفه هاى سنگين خودرو بايد با پولى كه به سختى به دست مى اوريم خودرو هايى كه در كشورهاى بدون تعرفه هستند و كسى انها را نمى شناسد بخريم اما انها با همين پول تويوتا روفور و هيونداى سانتافه بخرند ! لياقت مردم ايران اين نيست. بگذريم، جك هم با خودروى جى ٣ وارد ايران شد كه فروش نسبتاً خوبى رو داشت اما ديد پوله خوبى را صاحب شده است و خودرو هاى ديگرى مثل جى ٥ و اس٥ راهم وارد كرد تا پوله بيشترى را از مردم بيچاره ى ايران بگيرد. حال هم كه يك خودروى ديگر را بنام تى ٦ وارد كرده كه جداً ما حالمون داره بهم ميخوره صد درصد اين خودروى اخر جك نخواهد بود و بيشتر هم وارد ميكند . اما چرى با ام وى ام ١١٠ توانست موفق باشد و اوهم مانند جك و ليفان ادامه داد ، ايكس ٣٣ يك خودروى بى كيفيت كه بازهم ظاهر بينى مردم ايران باعث شد موفق باشد و خودرو هايى نظير تيگو ٥ اريزو را وارد كرد و حالا هم ايكس٣٣ نيو كه نمونه اى از دروغشان را بهتون ميگم
( در مراسم رونمايى اين خودرو برگه اى را ديديم كه زده بود در كلاس خودرويى خود سوم است ولى پس از مشاهده دقيق ديدم كه اين نتها در جهان نيست بلكه در اسياهم نيست و فقط در چين سوم است كه تمامى رقباى ديگر چينى هستند به جز نفرات اول و دوم كه ان هارا دو كلاس اوردن پايين) حالا اگر از اين سه شركت بگذريم شركت هاى گمنام ديگرى نظير چانگان و هايما و بى واى دى و فاو و جيلى به ايران امدند تا فقط با چند اپشن بتوانند خود را درون قلب وفهرست خريد مردم جاى دهند. اما كرمان موتورى كه او هم به پولش رسيد اما به چه قيمتى؟ اين كه مردم خودروى بى كيفيت سوار شوند و چينى ها پول هاى مردم بى گناه را به جيب بزنند ؟ مردم اگاه باشيد و نگذاريد پولهايتان فقط براى اينكه خودرو سوار شويد هدر بره ميتونيد انتخاب هاى بهترى داشته باشيد. اما كرمان موتور هم دست بر نميدارد و هنوز داره به فروش و وارد كردن چينى ها ادامه ميدهد مانند كارمانيا كه بى واى دى را وارد ميكند اميدوارم خريد چينى ها كمتر شود با تشكر از خودرو بانك كه فضايى به من داد كه صحبت خود را مطرح كنم
1396/4/20
لیفان چین زرنگی کرد ؟دمش گرم؟ ایران خودرو وسایپا هم می خواستند زرنگی کنند
1395/6/8
من دیروز سوار یه پژو405 تاکسی شدم همین که توش نشستم تفاوت کیفیت رو با 405 های قدیمی به وضوح دیدم!
کیفیتش از اون چیزی که فکرشو میکردم و تو سایت ها میخوندم خیلی پایین تر بود.
راننده تاکسی میگفت ماشین رو دو هفته هست تحویل گرفتم . داشبوردش رو دیدم که لق بود و داشت کنده میشد!
کیفیت پلاستیک دستگیره و داشبورد از دمپایی دستشویی هم پایین تر بود .
واقعا میخوام به مسئولین ایران خودرو خسته نباشید بگم !