موضوعات داغ

چه زمانی لکسوس های جدید به ایران می آیند؟

عکس مطلب اول
همانطورکه در جریان هستید، در سال های اخیر مدل های مختلفی از لکسوس با کد 250 در بازار ما حضور داشتند که می توانیم به مدل های محبوبی همچون IS250 و یا GS250 اشاره کنیم. روی کدهای 250 که دیگر توسط لکسوس استفاده نمی شوند، پیشرانه 2.5 لیتری 6 سیلندری نصب شده بود که هیچ گونه پرخورانی (توربو) روی آن قرار نداشت و می توانست به صورت تنفس طبیعی توانی در حدود 207 اسب بخار و 249 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. اما استفاده توربو روی موتورهای دو لیتری توسط رقیبان لکسوس یعنی مرسدس بنز و بی ام و، این شرکت خوش نام ژاپنی را بر آن داشت تا به سوی موتورهای دو لیتری توربو برود و دیگر خبری از کد 250 نخواهد بود و همین موضوع آغازی شد بر پایان واردات لکسوس به ایران تا زمانی که مجدداً شرکت ایرتویا بتواند مجوزهای لازم برای واردات مدل های جدید با کد 200t را اخذ کند.
تا به حال تنها مدل شاسی بلند لکسوس یعنی NX200t توانسته در کنار مدل هیبریدی خود یعنی NX300h مجوز واردات را دریافت کنند و متاسفانه فعلاً هیچ مدل سدانی از لکسوس در ایران عرضه نمی شوند. اگر به لیست پیشرانه های قابل نصب روی لکسوس نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که موتورهای حجیم و قدرتمندی همچون IS300 و IS350 قابل عرضه هستند که به لطف(!) قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، تنها باید عکس های آنها را در فضای مجازی ببینیم و تنها مدل قابل ارایه در ایران مدل IS200t است که به پیشرانه 2 لیتری توربو مجهز شده و می تواند حداکثر 241 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در 1650 دور در دقیقه را تولید کند. کشتاوری که حال همپای رقبای اروپایی می تواند رقم 350 نیوتن متر را راهی چرخ های عقب کند تا همانند آنها بتواند با لمس پدال گاز لذت دریفت با یک دیفرانسیل عقب را تجربه کرد.

لکسوس IS250

اما هر آنچه موتورهای توربو مزیت داشته باشند، قطعاً موتورهای 6 سیلندر طرفداران خاص خود را دارند و در سال گذشته و در همین ایام بود که خودروبانک مدل لکسوس IS250 با کیت F Sport تست کرده بود و فیلم بسیار تخصصی را از این خودروی خوش استیل تهیه کرده بود که در زیر مجدداً برای شما قرار داده ایم.
اما به نظر می رسد روند اخذ مجوزهای لازم برای واردات مدل های توربو و از سرگیری عرضه مدل های GS و IS کمی زمان ببرد و با توجه به اینکه فعلاً از سوی ایرتویا حتی پیش فروش های مشارکتی بلند مدت نیز برای این مدل های ارایه نشده، لذا به نظر می رسد که زمان عرضه این مدل ها و حضور مجدد لکسوس های خوش خط و خال در بازار داخل در هاله ای از ابهام باشد و امیدواریم که به زودی این شرکت اقدام به واردات این مدل ها کند و بتوانیم مجدداً از حضور آنها در خیابان های کشور لذت ببریم!

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/8
نگارنده بهتر بود پس از تازه کردن داغ دل مخاطبان اسمی از دیگر مدل های قابل وارد شدن به خاک میهن همچون RC200t , GS200t و RX200t هم در مقاله خود به میان می آورد.
1395/6/8
چقدر این سدان های لکسس زیبان! لکسس باید رو همه ی ماشیناش توربو بزاره همه اروپاییا گذاشتن لکسس دیر کرده
1395/6/8
من که کلا با مدل کانسپتی nx حال نمیکنم ولی چرا باید از is و gs و es خوشم بیاد نمیدونم کیف میکنم میکنم میبینمشون!
ولی خودرو بانک طوری گفتی منع واردات انگار قعطی ماشین لوکس اومده الان بنز e و 528 و هستن تازه دو دیف هستن ولی خوب زوده قضاوت باید دید با چه قیمتی میان و ارزش خرید دارن یا نه ولی خوب بازم موتور توربو داره ممکنه یکمی پر خرج باشه نگهداریشون نگفتم پر استهلاک که البته همین بی ام و شم استهلاک توی موتور حداقل نداره. امید وارم جا بیافتن و موفق شن
1395/6/8
محصولات لکسوس واقعا با کیفیت و بی نظیر هستند.
1395/6/9
حالا گیرم که بیاد مانمیتونیم یه پراید22میلیونی بگیریم!!!بلطف قوانین حمایت از تولید ملی؟!!!؟!!! این ماشینهای چند ده هزار دلاری فقط واسه نور چشمی هاست داخل که میاد چند میلیارد ریالی میشه واسه ما جونها فقط در حد یه آرزوست:-(
1395/6/9
منو خیلیای دیگه مثل توییم! تنها نیستی... حسرت ما مبارک حق خورای ا ق ا زاده
1395/6/9
هر وقت توان مردم برای خریدن مهیا بشه دست دزد کوتاه بشه و ...