موضوعات داغ

برادر بزرگ تر وانت کاپرا متولد شد

عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی ZX Auto چین از پیکاپ تنومند خود رونمایی کرد. ZX Auto با نام کامل "Zhongxing" که برخی از محصولات تولیدی آن همچون وانت کاپرا و شاسی بلند لندمارک توسط بهمن موتور در داخل کشور مونتاژ می‌شود، به تازگی از جدیدترین خودرو پیکاپ خود رونمایی کرده است.
این شاسی بلند که در نگاه اول شباهتی بی حد و مرز به تویوتا تندرا دارد، با نام "Terralord" شناخته می‌شود که با تاثیر گرفتن از وانت‌های بزرگ دوج و تویوتا، برای طراحی و ساخت آن از یک شاسی و بدنه پهن پیکر در ابعاد5341 میلی متری برای طول، 1885 میلی متری در عرض، 1815 میلی متر برای ارتفاع و همچنین از یک فاصله 3250 میلی متری برای نصب محورهای جلو و عقب استفاده شده است. به لطف این ابعاد بزرگ بدنه هم طراحان "ترالرد" علاوه بر جادار ساختن کابین سرنشینان، موفق شده‌اند محفظه بار این خودروی پیکاپ را در طول 1530 میلی متری، عرض 1620 میلی متری و ارتفاع 515 میلی متری بسازند.

وانت جدیدی از خانواده کاپرا

قدرت مورد نیاز این پیکاپ تنومند هم از یک موتور 2.5 لیتری توربودیزل چهار سیلندر تامین می‌شود که قادر به تولید حداکثر قدرتی 130 اسب بخاری و گشتاوری 340 نیوتن متری است. این قدرت و گشتاور تا حدودی برای چنین ماشین درشت اندامی به نظر ناامید کننده می‌آید، ولی برای رسیدن این نیرو به هرچهارچرخ خودرو، شرکت سازنده از یک فیلتر شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده کرده است.
در آخر هم ZX Auto با تایید عرضه این ماشین پیکاپ در ماه اکتبر سال جاری و تکذیب جایگزین کردن آن با پیکاپ فعلی کاپرا، اعلام کرد که قیمت آن برای بازار چین حدودا 100 هزار یوآن خواهد بود. خودرویی که همچون برادرانش، انتظار می‌رود توسط بهمن موتور انتخاب شده و برای عرضه در بازار کشور، به سایت تولیدی بهمن موتور اضافه شود.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/6/10
چقدر قشنگ تقلید میکنن :))
ماشین باز هاش میدونن از چی تقلید کرده!!!
بعله :)
1395/6/10
اتفاقا قدرت خوبی داره، تو وانت اسب بخار مهم نیست، گشتاور مهمه که این مدل 340 نیوتون متر تولید میکنه، نیسان هم قدرت چندانی نداره ولی 3تن بار میکشه.
1395/6/11
یعنی اصلا از تیتان تویوتا کپی نکرده!مال خود خود خود خود خودشه!!!
1395/6/15
ایسوزی دی مکس ۲۰۱۵ که تازگی ها شرکت بهمن میخواد بیاره از این خیلی سر تره چون اولا ژاپنی و یک برند شناخته شدس . دوما موتور ایسوزو ۳ لیتری توربودیزل که مصرف پایینی داره و میتونه تو ۱۰۰ کیلومتر فقط ۸ لیتر گازوییل بسوزونه . سوما ۱۷۷ اسب بخار با ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور رو تولید میکنه واقعا موتور قویی داره چون تو یوتیوب فیلمای ۰ تا ۱۰۰ش رو دیدم فقط ۱۰ ثانیه بود که برای یک پیکاپ واقعا عدد خوبیه و فقط یکم گرون ولی واقعا ماشین عالییه اگر ۱۳۰ ملیون داشتم حتما یکی میخریدم چون حتی از هایلوکس دیزلی سر تره هر چند هایلوکس خوشگل تره ولی اگر قبول ندارید برید مقایسش رو ببینید . با تشکر
1397/2/3
سلام دوست من
ایسوزو دی مکسی که ایران میزنه ژاپنی نیست و تمامی قطعاتش از چین وارد میشه حتی موتورش ... و البته دلیل اصلی که 2 ساله تولید نشده همینه که موتور دیزلی براش پیدا نمیکنن تو بازار سیاه چین
این دی مکس ایرانی اون دی مکس ژاپنی نیست گولش رو نخورید
بدتر از کاپرا و ریچه