موضوعات داغ

معرفی سیستم الکترونیکی پژو 206

عکس مطلب اول
ما امروز قصد داریم که شما خوانندگان عزیز را با سیستم الکترونیکی پژو 206 و آپشن‌های فعال و غیر فعالی که روی این سیستم قرار دارد آشنا کنیم. البته مطالبی را که در این مقاله برای شما می‌گوییم مربوط به 206 های قبل از سال 92 می‌شود چون در 206 های مدل 92 این سیستم با سیستمی که سطح آن بسیار پایین‌تر است، عوض شده و بسیاری از امکانات و آپشن‌های آن حذف شده است.
این سیستم ساخت کمپانی‌های Bosch و Simens آلمان می‌باشد و به آن سیستم مالتی پلکس گفته می‌شود. استفاده از سیستم مالتی پلکس باعث کم شدن دسته سیم‌ها می‌شود و از پیچیده شدن آن‌ها می‌کاهد. سیستمی که در پژو 206 قرار دارد با نام bsi شناخته می‌شود. این سیستم توسط کمپانی Simens طراحی و ساخته شده و در واقع مغز اصلی آن شناخته می‌شود. هرکدام از سیستم‌های الکترونیکی این خودرو دارای کنترلرهای جداشدنی می‌باشد که از طریق دو شبکه can (ساخت Bosch) و van (ساخت گروه psa) اطلاعات به همان مغز اصلی یعنی bsi میرسانند (البته این نکته را باید گفت که سرعت انتقال اطلاعات شبکه can بیشتر ازvan است). اطلاعات توسط bsi ذخیره و محاسبه می‌شود و توسط آن دستور انجام کار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال وقتی راننده می‌خواهد بوق بزند این دستور به مغز اصلی یعنی bsi می‌رود و پس از دستور، آن خودرو شروع به بوق زدن می‌کند.
حالا به معرفی امکانات و آپشن‌هایی که روی این سیستم در خودروی پژو 206 قرار دارد می‌پردازیم:

سیستم FOLLOW ME:
این سیستم که follow me (یا همراهی در محیط‌های تاریک) نام دارد این امکان را به سرنشینان خودرو می‌دهد که اگر در یک محیط تاریک پیاده شده به عنوان مثال قصد رفتن به خانه را داشته باشد می‌تواند در حدود 30 ثانیه از چراغ‌های خودرو استفاده کند تا بتواند به مکان مناسبی برسند.
برای اینکه از این سیستم استفاده کنید کافیست اتومبیل را خاموش کنید و پس از بستن سوییچ یکبار نور بالا بدهید، چراغ‌ها روشن می‌مانند و حالا با خیال راحت پیاده شده و درب‌ها راقفل کنید. چراغ‌ها پس از 30 ثانیه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شوند.

سیستم ECO MODE:
اگر در زمانی که اتومبیل خاموش باشد و از ضبط استفاده کنید پس از 30 دقیقه برای محافظت از باتری ضبط به صورت خودکار خاموش می‌شود و تا زمانی که اتومبیل روشن نشود نمی‌توان از آن استفاده کرد اما نکته‌ی جالب در مورد آن هوشمند بودن سیستم است یعنی اگر در مدتی که اتومبیل خاموش است و ضبط هم روشن باشد اگر از شیشه‌های برقی یا برف‌پاکن‌ها و هرچیز الکتریکی خودرو، کار کنید ضبط متناسب با آن زودتر خاموش می‌شود و یا اگر اتومبیل را روشن و بلافاصله خاموش کنید، مجددا سیستم برای محافظت از باطری اجازه روشن شدن ضبط را نمی‌دهد و روی صفحه نمایشگر وسط علامت eco mode به معنای حالت اقتصادی ظاهر می‌شود.

چراغ‌های سقفی:
اگر درب‌های اتومبیل به صورت طولانی باز باشند، برای محافظت از باتری چراغ سقفی به صورت خودکار خاموش می‌شود. نکته‌ی بعدی در مورد آن این است که زمانی که اتومبیل را خاموش می‌کنید و سوییچ را در می‌آورید، چراغ سقفی روشن می‌شود تا هم بتوانید دستگیره‌های درب را به راحتی پیدا کنید و هم بتوانید در محیط‌های تاریک وسایل مورد نیاز را در اتومبیل پیدا کنید.

برف‌پاکن‌ها:
برف‌پاکن‌های پژو 206 به صورت خودکار و متناسب با سرعت اتومبیل، سرعت ‌آن‌ها نیز تغییر می‌کند. یعنی اگر به طور مثال در ترافیک باشید یا اتومبیل متوقف باشد، سیستم برای جلوگیری از آسیب دیدن تیغه‌های برف پاکن، سرعت آن‌ها را کم می‌کند و فاصله بین هر بار حرکت کردن برف پاکن ها را زیاد می‌کند.

چراغ‌های اتومبیل:
اگر زمانی که چراغ‌های بزرگ اتومبیل روشن هستند، اتومبیل را خاموش کنید، چراغ‌ها به صورت خودکار خاموش شده و با روشن کردن مجدد اتومبیل آن‌ها نیز روشن می‌شوند.

سیستم تهویه اتوماتیک:
این سیستم که توسط بوش برای 206 طراحی شده دارای برنامه‌ای می‌باشد که اگر شیشه‌های جلو و کنار بخار گرفته باشند، با زدن دکمه‌ی آن در عرض 10 ثانیه تمام بخارهای شیشه‌های جلو و کنار از بین می‌روند.

قفل مرکزی و فلاشرها:
درب‌های پژو 206 در سرعت‌های بالای 10 کیلومتر به صورت خودکار قفل می‌شوند که می‌توان این عمل را فعال یا غیر فعال کرد که برای انجام آن کافیست تا به مدت 5 ثانیه کلید قفل مرکزی را نگه دارید. فلاشرها نیز به صورت خودکار در صورت ترمزهای شدید به کار می‌افتند، در صورت پارک کردن اتومبیل در مکان‌های شلوغ مانند پارکینگ‌های عمومی برای پیدا کردن راحت‌تر اتومبیل با زدن کلید قفل روی ریموت چراغ سقفی اتومبیل روشن می‌شود و خودرو شروع به فلاشر زدن می‌کند.

صفحه نمایشگر چند منظوره در داخل کیلومتر شمار:
خیلی‌ها تصور می‌کنند صفحه نمایشگر 206 فقظ مقدار مسافت طی شده را نمایش می‌دهد در حالی که علاوه بر آن سطح روغن موتور و سرویس‌های دوره‌ای اتومبیل را نیز نشان می‌دهد. نکته‌ی آن هوشمند بودن اتومبیل در قبال سرویس‌های دوره‌ای است مثلا برای تعویض روغن موتور سیستم فاکتورهایی نظیر چند بار روشن و خاموش کردن خودرو در روز و فاصله‌ی هر بار روشن و خاموش کردن اتومبیل را در نظر می‌گیرد و محاسبه‌ی آن سیستم تشخیص می‌دهد که اتومبیل در مسیرهای کوتاه یا طولانی مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به آن میزان سرویس‌های دوره‌ای را زیاد یا کم می‌کند (البته به صورت پیش فرض برای آن 20 هزار کیلومتر در نظر گرفته‌اند).

آپشن‌های غیر فعال:
منظور از این آپشن‌ها این است که آنها در ECU اتومبیل تعریف شده‌اند اما غیر فعال می‌باشند و بعضی از آن ها را بدون هزینه و با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان فعال کرد و برخی دیگر نیازمند آن هستند که قطعه آن‌ها در اتومبیل نصب شوند. آپشن‌هایی که می‌توان روی 206 نصب کرد عبارتند از: بوق سرعت اتومبیل را با استفاده از دستگاه دیاگ می‌توان روی هر سرعتی تنظیم کرد، نصب کروز کنترل و لیمیتد سرعت (تمام سیم‌کشی‌های آن در خودروی 206 نصب شده است)، نصب سیستم کنترل وپایداری ESP و سیستم ضدلغزش ASR (که درECU و سیستم ترمز 206 تعریف شده است)، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور عقب به صورت فابریک حتی سیم‌کشی‌ها و فیوز آن نصب است، سنسور نور و باران، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو. البته برای نصب هر کدام از این سیستم‌ها مکانیک ماهر نیاز است وگرنه ممکن است به سیستم الکترونیکی خودروی شما به شدت آسیب برسد.

نظرات کاربران

103 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/12/20
خیلی مقاله جالبی بود.
من 7 ساله 206 دارم بعضی از اینا رو نمیدونستم!!!
دستتون درد نکنه :)
1397/9/27
بوق ماشین من هر از چند گاهی نمیزنه، چیکار کنم؟
1392/12/21
ممنون بابت اطلاع رسانی شما.
1392/12/21
لذت بردم
الان 8 ساله که 206 سوار میشم اما از امکانFOLLOW ME این ماشین چیزی نمیدونستم
1392/12/21
آقای صادقی این آپشنها روی کدام تیپ موجود است؟
1397/6/14
سلام من یه پژو۲۰۶ مدل۸۳ تبپ۵ دارم تازه خر یدم سندتک برگ بود خیلی ازش راضی هستم میخواستم ببینم میتونم به غیر از کروز لیمتر واسش نصب کنم .در مورد نمایشگرش میتونم از مدلهای بالا که کامپیوتر صفر دارن نصب کنم
1392/12/26
عجب پاسخ کاملی!!!!
ممنون...
1393/1/4
salam.fogholade bood.mrc babate zahmatetoon.
1393/1/7
سلام
از اونجاییکه مملکت همیشه روبه پیشرفته، من فک میکنم هدف از عوض کردن این قطعه تو مدل جدید206 فقط کاهش وزن خودرو برای افزایش سرعت وشتاب ماشین!!!!
خوش بحال اوناییکه از اون سریهای اولش دارن.
1393/1/21
این همه آپشن این ماشین رو در حد ماشین های کره ای که قیمتشون حدود 100 تومنه میکنه
پس چرا ایران خودرو این آپشن ها رو که تازه بعضیاشون هیچ هزینه ای نداره رو فعال نکرده ؟؟؟
1393/1/29
عالی بود... ممنون.
1393/1/31
سلام دوستان. من يه 206 تيپ 2 مدل 1381 دارم كه ماله پدر بزرگم بود 11 ساله كه خواب بوده و فقط 14000 كيلومتر كار كرده يه پيچ چرخشو به 10 تا صفر نميدم.
1393/2/3
چینی میخرم ولی فرانسه نمیخرم اگر میفهمیدید کره یعنی چی اینجا نمیومدی بگی 100 ملیون ارزش داره.امکانات جنسیسم سرش باشه چون فرانسوی نمیخرم.ماشین سراغ دارم 5 ماهه خوابیدس.چون تعمیر نمیشه.
1393/2/10
خیلی جالب بود.از شما ممنونم
1393/2/12
خوب بود
ممنون
1393/2/31
salam merc az inhame rahnamae ke be maha kardin ye soal darammikham 206 v8 sefr begiram migan koroz kontorol nasb nist ya sisteme barghish ba ghadimihash fargh mikone aya in chizhae ke goftin be gheir az koroz baghie rosh nasb hast?mamnon mishamjavabe mano bedin merc
1393/3/3
با سلام خدمت دوستان من از اقای امین عذر خواهی می کنم که برای پاسخ به سوالشون انقدر دیر شد این سیستم برروی تمام تیپ های 206 به غیر از تیپ 1 و4 چه هاچ بک و چه صندوق دار نصب است در مورد سوال اقای حمید رضا باید عرض کنم که سیستم الکترونیکی 206 های جدید کاملا متفاوت است و بسیاری از امکانات واپشن هایی که می توان برروی ان نصب کرد حذف شده است علت این تغییر هم این بوده که این سیستم انحصارا در اختیار پژو و سیترئن می باشد و شرکت ایران خودرو نمی تواند این سیستم را بسازد البته برای اگاهی هموطنان عزیزمون باید بگم که نه تنها سیستم الکتریکی تغییر کرده بلکه بساری از قطعات مانند گیر بکس ،سیستم ترمز و ... نیز تغییر کرده است و در واقع 206 های جدید فقط دارای بدنه 206 می باشند وبسیاری از قطعات اصلی ان عوض شده است
1393/3/6
سلام دوستان. من یک خودروی 206 اس دی پایه گاز سوز وی 2 دارم مدل 91-روزیکه گرفتم به خاطر امنیتی که از 206 میگفتن و سیستم برقیش دزدگیر ننداختم اما 2 ماه قبل یک دزد بسیار حرفه ای اومد و درهارو و صندوق عقبو باز کردو وسایل اضافی داخل ماشینوپول ... حدود 4میلیون ازم دزدید. ماشینم جای شلوغ و فقط یک لحظه پارک کرده بودم و خودم هم رفته بودم مغازه روبروی ماشین اما...-بالاخره بعد این جریانوکلی تحقیق تصمیم گرفتم دزدگیر بندازم-دزدگیر مدل پی ال سی رو خیلی تعریف میکردن اونو نصب کردم اما سوکت فابریک نداشت-2روز خوب کار کرد اما الان چراغ سقفی درهارو باز میکنم روشن نمیشه و در واقع باز شدن درها تشخیص داده نمیشه و دزدگیر فعال نمیشه.الیته وقتی در باز میشه روی مانیتور نشون میده که در باز شده اما چراغ روشن نمیشه و چون دزدگیر ظاهرا به این قسمت وصل شده عمل نمیکنه. نصاب دزدگیر میگه باید دیاگ بزنی تا درست بشه. اما راستش دیگه میترسم-اگه کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه
با تشکر
لطفا اگه کسی می تونه کمک کنه که مشکلاتم بیشتر نشه بهم ایمیل بزنه
1393/3/14
سلام از آقای صادقی بخاطر مطلب بسیار مفیدشون تشکر میکنم. سوال هم دارم من 206 تیپ 2 با abs مدل 89 دارم از روز اول هم که از نمایندگی گرفتم بالای 10 کیلومتر دراش قفل نمیشه؟ هر کاری هم کردم فعال نشد. تو گرمترین هوا هم صبح که روشن میکنم باید یه دقیقه درجا کار کنه وگرنه گاز نمیخوره. مرسی
1393/3/17
سلام اقا فرهاد در مورد مشکل در رابطه با قفل مر کزی اگر روی ان دزدگیر نصب کردید به احتمال زیادی از دزد گیر می باشد اگر که دزد گیر نصب نکردید 5 ثانیه برروی قفل مرکزی نگه دارید اگر درست شد که هیچ اگر نشد در سیستم قفل مرکزی اختلال به وجود امده و باید ان را دیاگ بزنید تا مشکل ان پیدا شود در مورد گاز نخوردن ابتدایی می تواند مشکل از سنسور دریچه گاز یا قطعه ای به نام استپ بر روی ان باشد البته اگر مرتب از بنزین معمولی استفاده کنید باعث تشدید کپ در 206 می شود
1393/4/2
با سلام،ممنون بابت مطالبتون.
من يه sd وي 8 سال 92 ثبت نام كردم كه سال 93 تحويل دادن،اكثر آپشن هايي كه شما در بالا نام برديد بصورت فابريك روي ماشين هست،مثل فالو مي و قفل مركزي و فلاشر و هشدار دهنده سرعت و.... حالا از كجا ميتونم متوجه بشم كه سيستم برق ماشين از نوع مولتي پلكس هست يا نه.
ميشه راهنمايي كنيد دوستان؟؟؟
1393/4/7
سلام خیلی عالی بود ممنون.
1393/4/17
با سلام و تشکر بابت سایت خوبتون
من یه مشکل با ماشینم دارم
۲۰۶ تیپ ۲
در حین حرکت با سرعت بالامخصوصا وقتایی که کولر روشنه بیشتر اتفاق می افته
یهو ماشین خاموش میکنه
یا دور موتور گرفته میشه و عقربه های کیلومتر تکون میخورن و چراغ باطری برای یه لحظه خاموش روشن میشه و در زمان روشن و خاموش شدن چراغ باطری روی صفحه نمایشگر ، یه صدای تیک تیک هم میاد. در این حالت
به هیچ عنوان ماشین گاز نمی خوره و هرچی گاز میدی ماشین به اصطلاح “ریپ” میزنه و باید بزنم کنار ، کولر رو خاموش کنم.چراغها رو خاموش کنم و ماشین رو هم خاموش کنم
چند دقیقه صبر کنم و دوباره روشن کنم ماشین رو
بعضی مواقع با روشن شدن مجدد هم این حالت درست نمیشه
نمی دونم مشکل از ضعیف شدن دینامه
یا رله دوبل
یا پمپ بنزین
فکر کنم یه مشکل برقی داره
اگه میشه راهنمایی کنید
چند جا بردم نشون دادم اما نتونستند تشخیص بدند.
1393/4/22
بابک قریشی ، به این سایت مراجعه کنید.
http://tehranalef.com/view/viewarticle/445/51/%D9%83%D9%8F%D9%BE%20%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%86%20%D9%BE%DA%98%D9%88206.aspx
1393/4/30
در جواب آقای قریشی باید بگم دینامتون را چک کنید احتمالا خوب باطری رو شارژ نمیکنه و شاید هم باطریتون داره نفسهای آخرش رو میکشه
1393/5/14
ممنون از مطالب خوبتون.
روى 206 تيپ 5مدل 93 ميشه کروز کنترل نصب کرد؟؟
1393/5/15
با سلام اقای سعید یوسفی بله روی 206 مدل 93 میتوان کروز نصب کرد اما متفاوت با کروز های مدل های قبل 92 می باشد برای اشنایی هموطنانمون عزیزمون باید بگم که کروز 206 مدل های بالای 92 که سیستم الکترونی ان ها تغییر کرده و دریچه گاز ان ها از نوع سیمی می باشد این نوع کروز های عمومی می باشد که بروی سایر خودرو نظیر پارس سمند 405 و .. هم نصب می شود این کروز ها از انواع مغمولی ونوع مکانیکی می باشد و بروی دست دنده نصب میشود اما در 206 های پایین 92 که از سیستم الکترونیکی bsi دریچه گاز برقی به همراه سنسور بهره می برند کروز کنترل ان ها فابریک و از نوغ الکترونیکی می باشد و محل نصب ان در پشت فرمان می باشد
1393/5/28
ضبط ماشین 206 مدل v8 من بلوک شده چطوری میتونم بهش کد بدم؟
1393/10/12
کد پیش فرض 1111 است و اگر بیشتر از چند بار تعیین شده کد اشتباه وارد شود قفل می کند اما قفل ها زمان دارند مثلن یک ساعت و یک روز بعد دوباره کد می خواد و اگر خیلی تکرار شود دیگر نیاز به تعمیرکار دارد.
1393/6/5
تو رو خدا به دادم برسین.
من 206 تیپ 3 مدل 89 دارم
وقتی کولر میگیرم بعد از زمان کمی ماشین شروع به ریب زدن می کنه و کپ میکنه و خاموش می کنه تکثر مواقع چراغ چکش روشن می شه خیلی جاها بردم نشون دادم اکثر لوازم برقی رو عوض کردم بازم نشد تو رو خدا به دادم برسین.
1393/6/18
سلام ایا گفته های شما برای 207 مدل 90 هم کاربرد داره
1393/7/13
باسلام بوق اتومبیل من قطع شده همراه بااون راهنماهای طرف راننده وفلاشرطرف راننده قطع شده اگه میدونین راهنماییم کنین ممنون
1393/10/27
باسلام خدمت حسن جعفرپور می خواستم مدل ماشینتو بدانم تاراهنمایی کنم
1393/7/20
باسلام درباره مشکل دوستمونsaباید نصاب دزدگیربرای هر4درب کلید لای دربزاره مثل GLxتامشکل برطرف بشه
1393/7/20
باسلام
من مشکلی با206تیپ 2دارم
بوق من همراه باراهنماهای جلو.بغلوعقب سمت راننده خودروقطع شده فیوزهارو چک کرددم سالمند لفطاراهنماییم کنید
1397/8/27
از Com 2000 شه. بده باتری ساز تعمیر میکنم.
1393/8/3
من کروزولیمیتد رو نصب کردم اما هی قطع میشه!!!
1393/8/5
با سلام
سیستم ESP خیلی سیستم جالب و کاربری هستش

تا براتون پیش نیاد نمی تونی بفهمی چقدر مفیده من 206 دارم و به علت سرعت زیاد توی پیش دو خودم چرخیدم و اگر این سیستم رو داشتم این اتفاق نمی افتاد

خاک بر سر ایران خودرو

فعال کردن این سیستم برای انها زیر 2 میلیون هزینه داره و من نمی دونم چرا این کار رو نمی کنن

خاک بر سر وزارت صنعت به جای افزایش ایمنی گیر میدن به کپسول آتش نشانی که 1000 سال یکبار هم به درد نمی خوره


1393/8/29
سلام پژ و405glxدارم مودل 90هر وقت بارون میزنه یا ماشین رو میشورم درب ماشین خود به خود باز وبسته میشه خواهشن بگین چکار کنم
1394/3/19
سلام عباس جان این مشکل با برسی پمپ درب سمت راننده و در صورت نیاز تعویض این قطعه با هزینه زیر 25 هزار تومان حل میشه.
موفق باشی.
1393/8/30
با سپاس فراوان از مطالب خوبتون.اگر امکانش هست در مورد سیستم مالتی پلکس سمند و آپشن های آن توضیح بدهید. متشکرم
1393/10/12
سلام وقت بخیر
چند روز پیش داخل خودرو 206 سیم کشی می کردم که یهو دو سیم مثبت و منفی به هم خوردند یه صدای صوت شکلی از طرف جعبه ی فیوز زیر فرمان اومد البته کمتر از یک ثانیه ای، سیم های چراغ سقف بودند اما حتا نه فیوز سوخت و نه هیچ خطا و چیز دیگری و حتا همه چیز را چند بار چک کردم هیچ خطایی در هیچ سیستمی ایجاد نشد کسی در مورد این مسله اطلاعی داره؟
ایا شما هم شنیده اید انگار مثلن چیزی بسوزه یا بپره؟
1393/11/9
خودرو من 206 sd 93 است نمایشگردارای چراغ بنرین و پیمایش است اما فعال نیست روی دساه راهنما نیز دگمه تریب تداره چطور فعالش کنم
1393/12/1
سلام ٢٠٦ تيپ ٦ سال ٩٠ من چراغ كوچك سمت راست، زيرسيگارى ،سيستم تنظيم ارتفاع نور چراغهاى جلو ، و دو دكمهً اسپرت و رانندگى در برف خاموش شده . آيا فيوزى در خوردو وجود دارد؟ باتشكر
1394/2/1
با سلام می خواستم بدونم این آپشن های غیر فعال رو کجا و چطور میشه نصب کرد؟
1394/2/29
با سلام
اتومبیل من 206 تیپ دو است.موقعی که در حرکت هستی و از نور بالا استفاده میکنی بعد از دو دقیقه نور بالای ان خاموش میشود اما بعد از یک دقیقه با تعویض نور دو باره روشن میشود و بعضی اوقات هم اگر چند مرتبه پیاپی نور بالا و پایین بزنی دیگه چراغها با دسته خاموش نمیشود بی زحمت راهنمایی کنید.
1394/3/18
سلام ، من 206 SD مدل 88 دارم . (البته چند ماهه خریدم و حتی نمیدونم چه تیپی هست ! ) میخاستم بدونم کروز کنترل و ESP و ASR را که گفتید روی ماشین من میشه پیاده کرد یا خیر ؟ اگر بله باید به کجا مراجعه کنم ؟ نمایندگی ببرم یا تعمیرکارهای برق خودرو ؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید چون واقعا اطلاعاتی ندارم .
1394/5/17
سلام .پژو 206 صندوقدار مدل 92 چراغ باطری روشن شد کولر سرد نمی کند و هیدرولیک فرمان
از کار افتاد .جعبه فیوز رو باز کرد یه فیوز 10 امپر سوخته بود عوض کردم ولی هنوز هم مشکل داره .لطفا راهنمایی کنید .با تشکر
1394/5/28
دینام ماشین رو بدین باطری ساز چک کنه
1394/6/15
اينجور كه گفتي تسمه دينامت بريده
1395/4/18
منم يه ٩٤ دارم اين مشكل برام پيش اومد هر نمايندگي بردم نفهميد تا اين كه يه مكانيك بهم گفت كه تسمه دينامت هرز ميگرده بعضي اوقات و باتريتو شارژ نميكنه ، راس ميگفت تسمه دينامم يكمي از جاش تكون خورده بود بردم تسمه و فولي هرز گردو كلا برام عوض كرد درست شد
1394/6/2
بر روی نمایشگر ساعت عبارت Irsarrufl ظاهر میشود و ضبط کار نمیکند برای غیر فعال کردن چه کاری باید انجام دهم؟
1394/6/7
میگم این مطالبی که گذاشتین فقط مختص 206 معمولی هست یا 206sdهم اینارو داره و اون چیزا قابل نصب هست.
1394/6/16
با سلام ٢٠٦ sd صفر خريدم واي چراغهاي نماشيگر چند منظوره اش خاموش نميشود حتي زماني كه ماشين خاموشه علت چيست لطفا راهنماييم كنيد ممنون سريع جواب بديد
1394/7/8
دوست عزیز باید ماشینت روبعداز خاموش کردن با ریموتش قفل کنی و بعد از چند ثانیه چراغش خاموش میشه اگه اینکارو نکنی به هیچ عنوان خاموش نمیشه تا زمانیکه باطریت بخوابه.همه 206 ها سیستم برفشون اینجوریه و چیز مفیدیه چون وضعیت خوردو رو بهت یاداوری میکنه
1394/9/15
سلام من 206سال87دارم.خوبه ومنتهاتنهاایرادی ک داره چراغ چکش مدام روشنه وخاموش نمیشه.بردمش تعمیرگاه گفت سنسوراکسیژنه،وهمچنین نمیدونم چراباوجوداینکه سیستم ترمزش نقصی نداره گهگاهی توی رانندگی چ توجاده چ خیابون صدای بیب بیب چندمرتبه میده!!!بدون اینکه آلارم ترمزش روشن باشه؟کسی میدونه علت چیه؟
1394/12/13
سارا
میخوستم بدانم شما جواب گرفتید چون من هم همین مشگل را دارم با تشکر و سپاس .
1395/1/30
سلام ماشین منم اینطوربود.سطح روغن ترمزیه کم پایین اومده بود وگاهی اوقات به سنسورنمیرسیدوصدای بوق هشدارمیدادمایع روغن ترمز اضافه کنیدخوب میشه.
1395/2/7
سلام چراغ stop روشن میشه و بوق کوتاه میزنه ؟ تو سربالایی و جاده با شیب زیاد هم میشه ؟
1395/5/7
سلام خواهر عزیز
منم دایمآ چراغ چکم روشن میشد
بالای ۲۰ تا سنسور اکسیژن عوض کردم
بعد متوجه شدم کامپیوترش خرابه
عوضش کردم خوب شد
1395/6/11
سطح روغن ترمز پایینه.صدای بوق هم دلیلش اینه که سطح روغن تکون میخوره و میره زیر خط هشدار
1395/7/16
لنتهای ترمز مخصوصا عقب رو test کن
1394/9/18
با سلام 3 ماهه که 206 صفر گرفتم و بعد از خاموش کردن ماشن و قفل کردن دربها ،صفحه نمایش وسط داشبورد خاموش میشه اما پس از مدتی خود به خود روشن میمونه و گاهی خاموش میشه و بعداز مدتی مجدد روشن میشه دلیلش رو کسی می دونه؟؟
1394/9/18
علت آتش سوزی سیمهای برق 206 چیه؟اخیراچندتادراثرآتش سوزی منفجرشدن وفقط اسکلت ماشین باقیمونده.اکثرامیگن این مشکل بیشترمال خودروهای سال 90ب بالاست..بااینحساب بایدبیشترمواظب باشیم
1394/9/19
با سلام ماشین من 206صندوقدارV8است مدتیست بوقش بازی در میاره یک موقع هایی کار میکنه یک موقع هایی هم نه یکی دوبار هم بردم باتری ساز اما از شانس بد اونموقع وقتی زدم کار کرد وباتری ساز هم میگه وقتی کار نمیکنه بیار خلاصه کلافه ام کرده بعضی موقع ها اتفاق افتاده ماشین را خاموش ووقتی دوباره روشن کردم بوق کار کرده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
1394/11/23
سلام.احتمالا دسته سیمت داره عمرش میده به شما.
1395/7/11
بوغ رو عوض کنید درست میشه
1396/1/20
بوق رو باید رگلاژ کنید پیش باطری ساز ماهر ببرید
1398/1/8
نه عزیز ،نه ریگلاژ میخواد نه بوق خراب ،فقط باطری وقتی ضعیف میشه و اخرای عمرش هست اینطور میشه،سعی کنید باطری 74امپراستفاده کنید ،در ضمن میدونم 60امپر هم میشه لستفاده کرداما 74 امپر نه ضرری داره بلکه امپربالاتر بسیار بهتر است برای سیستم برقی خودرو ،امتحان کنید مطمئنا جواب میگیرید،در ضمن یک نکته دیگربرای تمامی 206سواران حتما دوسال یک بار ترموستات ماشینشونو عوض کنن تا خرج میلیونی نخوان انجام بدن
1394/9/23
سلام ممنون از اطااعات مفیدتون اگر امکانش هست ادرس مکانیک ماهر را ایمیل کنید مچکر
1394/10/28
فیوز نیم سوز
1394/11/14
206 مدل 93 .چند روزه خود بخود بوق میزنه البته دزد گیر هم دارم فعلا بوق رو قطع کردم ...
1395/1/6
Sistem gofl otumatik 206 model 84 kar nemikone
1395/1/15
می خوام اس دی 93 وی 8 بگیرم، این آپشن ها روی این مدل نصب میشه؟؟؟
اگر ممکنه پاسخ رو به ایمیلم ارسال کنن. باتشکر
1395/1/22
با سلام
بر خلاف گفته سايت در ٢٠٦ هاي ٩٢ به بالا اپشن هاي ديگري مانند ١-روشن شدن فلاشر ها هنگام ترمز شديد
٢- قفل كمربند ها هنگام ترمز شديد
٣- راهنماي سبقت ٥ بار تكرار
٤-صداي بوق بالاي ١٢٠ كيلومتر
٥- برف پاك كن عقب فعال هنگام دنده عقب
٦- چراغ ها روشن راهنما در تاريكي
٧- اكو مد پيشرفته تر از مدل هاي پايين تر يعني اگر چراغ ها روشن باشد و ماشين رو خاموش كنيد و درب ها با ريموت قفل شوندبعد از چند دقيقه چراغ ها خاموش و با باز كردن درب ها با ريموت چراغ ها روشن ميشود اين خيلي جالبه يعني با ريموت درب ها باز ميشن
٨- دزدگير بوق فابريك يعني اگه درب رو دزد باز كنه بوق ميزنه
٩- هنگامي كه در حالت نور بالا قرار ميديد نور پايين خاموش نميشه
منهاي صداي بوق و برف پاك كن عقب
هيچكدام از اين اپشن ها در ٢٠٦ هاي ٩٢ به پايين وجود ندارد
1395/6/19
چطور به این نتیجه ریسدی باوو من 89 دارم تمام این اپشن ها رو خودمم فعال کردم با لپتاپ و یه رابط 70 هزارتومنی خواهشا فنگ ننداز
1396/5/26
یا 206 نداشتی تابحال یا درک سیستم های کامپیوتری برای شما سخته. در غیر این صورت از اون دسته افرادی هستید که خودروهیی انتخاب میکنند که حتی رانندگی باهاش بلد نیستند. ب هر حال از روی علم حرف بزن نه گفته های کوچه بازاری
1395/5/6
سلام
می خواستم بدونم در 206 های مدل 93 وی8 با اون صفحه نمایش که به صورت فابریک روش هست می شود اطلاعات سفر و میزان سوخت و ... را نمایش داد؟ یعنی در کامپیوترش هست؟ یا اینکه باید صفحه چند منظوره تیپ 2 نصب شود؟
سوال بعدی اینکه می توان نحوه عملکرد برف پاکن را با دستگاه دیاگ تغییر داد و نحوه اتوماتیک آن که هر چند ثانیه یکبار میزند را تغییر دهیم و وابسته به سرعت کنیم؟
1395/5/24
سلام من ٢٠٦مدل ٨٢دارم وقتي ماشينوخاموش ميكنم صفحه ساعت ديجيتال كاملاخاموش ميشه و يه نورضعيف داره
لطفاراهنمايي كنين!
1395/5/25
سلام من 206 مدل 83 دارم وقتی ترمز شدید میکنم یا هنگامی که ماشین روشنه در حال حرکت نور پاین خود به خود روشن میشه علت چیه
1395/6/15
علت اینه که ماشینه رو باید رده خارج کنید عزیز:-)
1395/8/17
ایراد از قطعه کام 2000 میباشد که معمولا این قطعه رو تعویض میکنند
1395/8/13
با سلام
۲۰۶ مدل۸۴ تیپ دو دارم مشکل خاصی نداشتم،دوستم دستگاه دیاگ لانچ خردیده بود روی ماشین من تست دیاگ گرفت،همون لحظه دزد گیرم کد پروند،دیگه ماشین روشن نشد فقط استارت میخوره،پمپ بنزین،تمامی سنسورها رو هم عوض نمودم بازم روشن نشد،الانم روی نمایشگر داشپورت نوشته ecu mode دیگه روشن نمیشه،خواهشن راهنماییم کنین،ممنونم
1395/8/13
با سلام
۲۰۶ مدل۸۴ تیپ دو دارم مشکل خاصی نداشتم،دوستم دستگاه دیاگ لانچ خردیده بود روی ماشین من تست دیاگ گرفت،همون لحظه دزد گیرم کد پروند،دیگه ماشین روشن نشد فقط استارت میخوره،پمپ بنزین،تمامی سنسورها رو هم عوض نمودم بازم روشن نشد،الانم روی نمایشگر داشپورت نوشته ecu mode دیگه روشن نمیشه،خواهشن راهنماییم کنین،ممنونم
1395/9/14
با سلام من قبلا بلوتوث گوشيمو فعال كرده بودم تماس هاي تلفنم به داشبورد منتقل ميشد ولي الان يكدفعه اتصال قطع شده و گوشي بلوتوث ماشينو نميشناسه چيكار كنم؟
1395/11/29
اون از دانگ فانگش مشکل داره
1395/12/12
با تشکر از سایت بسیار خوبتون
1396/2/6
سلام و روز بخیر بر همه دوستان محترم ... من 206 sd 86 دارم شکر خدا تا به الان خوب بوده، می خواستم ببینم مواردی که بالا فرموده بودید را می توان روی ماشین من نیز پیاده کرد؟ لطفا آدرس چند تا مکانیک فوق ماهر سمت غرب تهران برای معرفی کنید. قبلا از همه شما خوبان متشکرم
1396/3/8
سلام وقت همگی بخیر

علت خاموش شدن چراغ صفحه نمایش روی داشبورد 206 تیپ 5 چیه
1396/3/11
سلام
ماشینم 206مدل88 وی 8
چرا دو روز استارت نزنم ماشین روشن نمیشه دیگه
اتصالی داره باطری خاموش میکنه یا نه باطری من خرابه
1396/3/23
سلام
می خواستم بدونم در 206 های مدل 93 وی8 با اون صفحه نمایش که به صورت فابریک روش هست می شود اطلاعات سفر و میزان سوخت و ... را نمایش داد؟ یعنی در کامپیوترش هست؟ یا اینکه باید صفحه چند منظوره تیپ 2 نصب شود؟
سوال بعدی اینکه می توان نحوه عملکرد برف پاکن را با دستگاه دیاگ تغییر داد و نحوه اتوماتیک آن که هر چند ثانیه یکبار میزند را تغییر دهیم و وابسته به سرعت کنیم؟سلام
می خواستم بدونم در 206 های مدل 93 وی8 با اون صفحه نمایش که به صورت فابریک روش هست می شود اطلاعات سفر و میزان سوخت و ... را نمایش داد؟ یعنی در کامپیوترش هست؟ یا اینکه باید صفحه چند منظوره تیپ 2 نصب شود؟
سوال بعدی اینکه می توان نحوه عملکرد برف پاکن را با دستگاه دیاگ تغییر داد و نحوه اتوماتیک آن که هر چند ثانیه یکبار میزند را تغییر دهیم و وابسته به سرعت کنیم؟
1396/11/2
در مورد نصب سنسور باران و نور شخص معتبری در اصفهان می شناسید؟ لطفا اگر کسی هست معرفی کنید
1397/4/13
سلام من یه 206 تیپ دو مدل 88 دارم چند وقته رو کولر نمیره میگن از ای سی یا رله داخل کامپیوتر زیر پای رانندس بازش کردم کامپیوتر رو اما رله و ای سی مربوط ب کولر نمیدونم کدوما هستن لطفا راهنمایی کنید
1397/4/25
سلام من ۲۰۶ مدل ۹۴ دارم از این موارد بعضیاشو داره بقیرو نمیتونم نصب کنم
1397/5/7
بوق 206 من قطع شده یه قطعه ای داخل فرمانش هست میخواستم اسم اون قطعه رو بدونم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
1397/8/1
با عرض سلام و خسته نباشيد ٢٠٦ تيپ ٥ مدل ٩٥ دارم ميخواستم بدونم وقتي دكمه روي دسته برف پاكن ميزنم و روي نمايشگر گزينه هايي ك عكس ماشين مياد و جلوش عدد مياد چيه با تشكر
1397/10/17
مقاله عالی بود مرسی
1397/12/2
سلام خسته نباشید ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هست
روحالت eco moodرفته و استارت نمی خوره کمک کنید
1398/5/10
سلام.دوستان لطفا راهنمایی کنین...۲۰۶sdمدل ۹۵دارم،سرعت ماشین درهر حالتی از۱۵۰بیشتر نمیره،میگن اینا از کارخانه بسته شدن باید ببری یه اصطلاحی گفتن ریمپ هم چین چیزی ..ببری اینجوری کنن دست کاری بشه....راهنمایی کنین لطفا
1398/5/31
سلام. من يه ٢٠٦ تيپ ٥ صفر خريدم، صفحه نمايشگر اينا ساده شده؟
1399/2/3
سلام وقت بخیر من یه 206 مدل 87 دارم زمانی که با ربموت درب قفل میکنم بعد از بیست دقیقه که میگذره دیگه با ریموت درب باز نمیشه و برق ظبط کاملا قطع میشه میره رو حالت کارخانه کسی واسش همچنین مشکلی پیش امده و راحلش میدونه؟
1399/9/14
salam .bebakhshid man 206 daram alan khamosh shode start mikhore benzin ham mirese roshan nemishe rahnamaiy mifarmaiyd
1402/1/15
سلام ممنون از مقاله شما ...من مشکلی دارم آیا شما می دانی مشکل از کجای خودر می باشد ؟؟؟206 تیپ 2 دارم در بعضی از مواقع خودرو در حین حرکت سیستم ضد سرقت فعال می شود و خودر خامو ش می شود و همانطور که می دانید بع از ده دقیقه دوباره استارد می خوردولی قبلش فقط استارد می خورد ولی روشن نمی شود آیا شما می دانید مشکل از کجاست ؟؟؟