موضوعات داغ

تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج

18 شهریور 1393

عکس: مهدی فلاح

نوشته: نیما محمدزاده و محسن آل‌طه

مقدمه

کیا یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان کره جنوبی است. این شرکت در سال 1944 میلادی تاسیس شد و در آن زمان تنها قطعاتی از دوچرخه را آن هم به صورت دستی تولید می‌کرد و در دهه‌های بعدی شروع به ساخت موتورسیکلت و کامیون کرد. از سال 1974 بود که کیا برای اولین بار تصمیم به تولید خودرو در کارخانه خود گرفت اما آنچنان نتوانست خود را نشان دهد و در سال 1998 پس از اعلام ورشکستگی، دست به دامان خودروساز هموطنی خود یعنی هیوندای شد و با فروش 51 درصد از سهام خود مجدداً چرخ‌های کارخانه خود را به حرکت درآورد (البته در حال حاضر کمتر از 50 درصد از سهام کیا به دست هیوندای است). اما این خرید تنها کیا را از نابودی نجات داد و این خودروساز کره‌ای هنوز هم نتوانسته بود نام و نشانی بین رقیبان خود پیدا کند. بالاخره در سال 2006 میلادی، کیا تصمیمی بزرک گرفت و پیتر شریر (Peter Schreyer) را به کره آورد، کسی که تا پیش از آن در آئودی کار می‌کرد و در کارنامه خود طراحی‌های موفقی همچون آئودی TT را داشت. با این تغییر و همچنین با تمرکز بیشتر روی بازارهای پر رقابت اروپایی، کیا شروع به تولید خودروهایی زیبا و جذاب کرد و نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. یکی از این محصولات اسپورتیج (Sportage) بود. خودرویی که نسل دوم آن به بازار ایران نیز راه یافت و در آن زمان به لطف تشنگی بالای بازار برای خودروهای شاسی‌بلند توانست فروش خوبی را تجربه کند.

اما اطلس خودرو، نماینده رسمی کیا در ایران، به این فروش قانع نشد و همزمان با بازارهای جهانی نسل سوم از اسپورتیج را راهی بازار داخل کرد. این خودرو از سال 2010 وارد خط تولید کیا در نقاط مختلف جهان از جمله روسیه، اندونزی، اسلواکی و کره‌جنوبی شده و با پیشرانه‌های مختلفی به بازارهای جهانی عرضه شده است.

در ایران نیز به محض ورود اسپورتیج جدید، بازار به خوبی به این کره‌ای رو کرد و فروش قابل توجه و بیش از انتظاری برای آن رقم خورد. حال گروه خودرو بانک این چشم بادامی محبوب را در شهر زیبای آمل و نه تنها در جاده، بلکه در آفرود و خارج از جاده به چالش کشیده تا رمز موفقیت این شاسی‌بلند کوچک و پرطرفدار را متوجه شود.

طراحی

به یقین یکی از زیباترین شاسی‌بلندهای بازار اسپورتیج است. هماهنگی بسیار خوبی در تمامی قسمت‌های این کره‌ای وجود دارد و چهره‌ی ببر گونه‌ی آن در جلو از اسپورتیج خودرویی خشمگین و در عین حال اسپورت ساخته است. چراغ‌های کشیده در جلو کمی حجیم هستند و چراغ‌های LED مخصوص روز نیز در آن قرار دارد، و به وسیله جلو پنجره مشبک بزرگی به یکدیگر وصل شده‌اند. تقریباً همین فرم در زیر سپر قرار دارد و در دو طرف آن چراغ‌های مه‌شکن قرار گرفته‌اند که نوع طراحی آن‌ها کاملاً با چراغ‌های جلو هماهنگ شده‌ و در نهایت امضای جدید کیا، که به تازگی در تمامی محصولات این شرکت نقش بسته، در اسپورتیج نیز به خوبی خود را نشان داده است.

اگر از کنار به اسپورتیج نگاهی بیندازید، متوجه طراحی بسیار ساده و در عین حال اسپورت این خودرو خواهید شد. خطی از لبه انتهایی تیزگونه‌ی چراغ جلو شروع شده و بدون شکست و با امتداد از بالای درب‌ها به چراغ عقب رسیده است. در پایین درب‌ها به غیر از خطی که از دور چرخ‌ها و از پایین آن‌ها گذشته، یک خط دیگر از پایین درب جلو شروع شده و با حالتی منحنی شکل به وسط درب عقب رسیده و در آنجا محو شده که باعث شده از سادگی طراحی این قسمت از اسپورتیج کاسته شود. شیشه‌های کناری به صورت چشمگیری کوتاه هستند که دید را اندکی برای سرنشینان کم کرده ولی همین طراحی حالت و حس اسپرت‌گونه‌ی بیشتری به اسپورتیج بخشیده است.

در عقب اسپورتیج طراحی ساده و شکیلی دارد. شیشه عقب بسیار کوتاه و کوچک است که باعث شده از دید عقب نیز کاسته شود. چراغ‌های عقب کشیده هستند و از زمان عرضه آن به بازار چندبار بازنگری شده‌اند که نمونه‌ای که ما در اختیار داریم آخرین و جدیدترین طرحی است که برای چراغ‌های عقب اسپورتیج در نظر گرفته شده است. برخلاف بسیاری از خودروها، چراغ‌های راهنمای اسپورتیج خارج از چراغ اصلی قرار دارد و در دو طرف و در قسمت انتهایی سپر قرار گرفته‌اند.

در کل باید گفت که پیتر شریر به خوبی هنر طراحی خود را در اسپورتیج به رخ کشیده و از این خودرو یک شاسی‌بلند بسیار زیبا و جذاب ساخته که به راحتی می‌تواند دلربایی کند و همین امر کمکی موثر برای بالابردن فروش اسپورتیج کرده است.

کابین و امکانات

با وارد شدن به کابین اسپورتیج، همان حس اسپرت ظاهری نیز به شما منتقل می‌شود. فرمان خوش‌دست، دسته دنده کوچک و اسپرت، و طراحی خوب و دلنشین کنسول میانی فاکتورهایی هستند که باعث می‌شوند تا نتوانید به راحتی ایرادی از طراحی داخلی این خودرو بگیرید. در داخل کابین می‌توانید انواع امکانات رفاهی را پیدا کنید و باید گفت که اسپورتیج از نظر سطح امکانات رفاهی یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است.

فضای نشستن در جلو کاملاً راضی کننده است ولی زمانیکه به صندلی‌های عقب بروید اوضاع کمی فرق می‌کند و با توجه به ارتفاع کم سقف و ابعاد و اندازه خودرو کمی کوچک‌تر از انتظار است و شاید برای بعضی افراد بلند قد خوشایند نباشد.

از امکاناتی که روی این خودرو نصب شده می‌توانیم به سیستم AWD اشاره کنیم. این سیستم به صورت خودکار نیرو را بین چهارچرخ منتقل می‌کند و در شرایط ناهموار به صورت هوشمندی وضعیت خودرو را تشخیص داده و طوری نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند که بهترین بازدهی و کنترل برای راننده فراهم شود. ازدیگر امکاناتی که در این کره‌ای نصب شده می‌توانیم به سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو به همراه یونیزه کننده هوا، سیستم صوتی مجهز به چنجر سی‌دی و ورودی iPod و USB، سقف پانوراما، آینه‌های جانبی جمع شونده به صورت برقی، سنسور پارک در جلو و عقب، کروز کنترل، آینه میانی الکتروکرومیک، دوربین عقب، گرمکن صندلی‌های جلو (گرمکن و سردکن چهار صندلی به صورت سفارشی)، روکش چرمی صندلی‌ها و دسته دنده، فرمان سه حالته به صورت سفارشی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC و در سراشیبی DBC، سیستم ورود بدون کلید و همچنین استارت دکمه‌ای اشاره کنیم.

تجربه رانندگی

کیا اسپورتیج به پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه به حجم دقیقاً 2360 سی‌سی مجهز شده که می‌تواند حداکثر 177 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و 227 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند (البته ناگفته نماند که تا چند ماه پیش مجوز واردات این خودرو با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ نیز وجود داشت ولی هم‌اکنون تنها مدلی که می‌تواند ثبت سفارش شود همین مدل 2.4 لیتری است). این نیرو به جعبه دنده 6 سرعته تیپترونیک خودکار منتقل می‌شود که باعث شده مصرفی برابر 12.5 لیتر در شهر، 7.3 لیتر در خارج از شهر و 9.2 لیتر به صورت ترکیبی را داشته باشد که تمامی این سوخت از باک 55 لیتری آن و با استاندارد آلایندگی یورو 4 سوزانده می‌شود.

بالاخره دکمه استارت را زده و موتور را روشن می‌کنیم. صدای زیادی به داخل کابین منتقل نمی‌شود و اتاق تقریباً آرام است. دید به اطراف خوب است و آینه‌های بزرگ باعث شده تا دید خوبی نسبت به اطراف خودرو داشته باشیم ولی شیشه عقب خودرو کوچک است و دید کمی دارد که البته سنسورها و دوربینی که در این قسمت قرار داده شده توانسته به حل این مشکل کمک کند. شتاب‌گیری‌های اسپورتیج با توجه به پیشرانه 2.4 لیتری خوب و راضی کننده است و در کنار فرمان کوچک و خوش دست حس خوبی را به راننده القا می‌کند.

اما یکی از مشکلاتی که در مورد اسپورتیج باید گفت ضرباتی است که با توجه به رینگ‌های بزرگ و اسپرت و سیستم تعلیق خشک، به کابین وارد می‌شود و در نهایت کابین اسپورتیج را باید خشک دانست.

قیمت و نتیجه‌گیری

اگر به بازار آزاد بروید، به راحتی می‌توانید این خودرو را با سطح امکانات مختلفی پیدا کنید که به صورت شخصی و شرکتی وارد شده‌اند و قیمت آن‌ها به نسبت امکانات حدوداً بین 142 تا 157 میلیون تومان است. با این قیمت اسپورتیج رقیبان زیادی دارد، رقیبانی مانند هموطنی‌اش هیوندای ix35 که این روزها گوی سبقت را در فروش ربوده است، میتسوبیشی ASX که با تمام کیفیت ژاپنی و شایستگی‌هایش نتوانسته به اندازه لیاقتش فروش کند، و یا رنو کولیوس که از نظر کیفیتی و فنی در سطح بسیار خوبی است و کم‌کم از سوی پارس‌خودرو در جستجوی جایگاه مناسب خود است. در نهایت باید گفت که کیا اسپورتیج دارای سطح امکانات بالا، پیشرانه راضی‌کننده و قیمتی مناسب نسبت به رقبا است و اگرچه از نظر کیفیتی همانند ژاپنی‌ها نیست ولی بازار دست دوم بهتری نسبت به آن‌ها دارد.

در این صفحه می‌توانید لیست مشخصات فنی و تجهیزات کیا اسپورتیج را مشاهده کنید.

در انتها از آقای نیما محمدزاده مالک خودرو تشکر می‌کنیم که خودروی خود را در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند و از آقای مهدی فلاح نیز کمال تشکر را داریم که در این آزمایش ما را یاری کردند.

75 عکس

نظرات کاربران

90 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/6/18
سلام
ماشین خوب و خوش قیافیه ای است. اما میتسوبیشی ASX و رنو کولئوس از جهات مختلف از این بهتر هستند. هر چند خدمات بعد از فروش ضعیفتری دارند
1401/4/28
سلام و عرض احترام خدمت دوستان عزیز

اینجانب با تجربه داشتن اسپورتیج های مدل 2014 (سفید) و 2015 (مشکی) و 2016 (مشکی متالیک) سری SL این دیدگاه رو برای دوستانی که قصد خرید دارند بدون هیچ کم و کاستی مینویسم .

اسپورتیج های موجود در بازار ایران با دو مدل موتور 2000 توربو و 2400 تنفس طبیعی وارد شده اند.
مدل 2000 توربو بشدت در بازار کم هست و معمولا هم سفارش اروپا هستند.
سفارش های خودرو چه شخصی و چه شرکتی از عراق و عمان و قطر و در نهایت اروپا هستند و معمولا سفارش های عمان و قطر توسط شرکت اطلس خودرو وارد شده اند و آپشن هاشون کامل هست.

پنج کلید در سمت چپ فرمان وجود دارند و نداشتن اون کلید یعنی اون آپشن برای خودرو تعریف نشده است. (هر یک از این کلید ها سفارشی هستند و هنگام سفارش خودرو تعریف میشوند)

پنج کلید به شرح زیر هستند :
1- Head lamp leveling device
2-Instrument panel illumination control switch
3- 4WD lock button
4- DBC Button
5- ESC OFF button

نکته : در خود سایت کیا در تمامی مراحل سفارش ذکر میشه که این پنج کلید انتخابی هستند و موقع سفارش میتونید یکی از این آپشن های ذکر شده رو سفارش ندید.
بنابراین اگر در خودروتون یکی از این کلید ها نبود یعنی سفارش دهنده اش اون کلید رو نخواسته و سفارش نداده و در نتیجه شرکت هم براش نزاشته .
(سفارش ندادن یکی از این کلید ها در قیمت تمام شده خودرو تاثیر میگذارد و قیمت خودرو پایینتر میاد )

خب حالا بصورت خلاصه هر یک از کلیدها رو خدمتتون توضیح میدم :
1- برای کنترل ارتفاع چراغ های جلو هست (به سمت بالا و پایین میتوانید ارتفاع چراغ را تغییر دهید)
در دفترچه راهنمای خود ماشین ذکر شده که موقع بارگیری های مختلف چه شماره ای رو تنظیم کنید

2- برای تنظیم شدت نور پانل ابزار (داشبور)

3- با روشن کردن این کلید ، کامپیوتر ماشین به صورت اتوماتیک گشتاور موتور را بین محورهای جلو و عقب توزیع می کند تا ظرفیت عملکرد خودرو در شرایط خارج از جاده را بهینه کند و کشش رو به حداکثر برساند.
این آپشن برای رانندگی در شرایط جاده ای خیس و لغزنده یا گل و لای و یا پوشیده از برف هم بکار میاد.

4- موقعی که راننده از یک مسیر شیب دار میخواد پایین بیاد ، کامپیوتر ماشین بدون اینکه راننده پدال ترمز را فشار بده ، کار ترمز گرفتن رو به صورت اتوماتیک انجام میده و سرعت خودرو را در کمتر از 8 کیلومتر کاهش می دهد و به راننده اجازه می دهد تا روی هدایت خودرو تمرکز کند

5- این آپشن مهمترین آپشن ماشین هست و بهش میگن "کنترل پایداری الکترونیکی"
کامپیوتر ماشین از دو سیستم ، ترمز ضد قفل (ABS) و کنترل کشش به علاوه حسگرهای خودرو ، برای جلوگیری از قفل شدن چرخ ها و در نتیجه کم فرمانی یا بیش فرمانی خودرو و در نهایت جلوگیری از سر خوردن استفاده میکنه .
چون این سیستم گردش تایرهارو تنظیم میکنه، بهتر است که این سیستم رو برای مواقعی که ماشین رو در خارج از جاده دارید استفاده میکنید خاموش کنید و کلید ESC OFF button به همین منظور در ماشین قرار داده شده.

آپشن های دیگر خودرو :
سنسور فشار باد تایر - تشخیص سطوح لغزنده (در مدل 2016) - سرد کن و گرم کن صندلی راننده و شاگرد - دریچه کولر سرنشینان عقب (مدل های 2012 به قبل معمولا ندارند) - شیشه دودی فابریک ( در مدل 2016 و 2015) - کیلس استارتر - کول باکس - کمربند سقفی - آنتن کوسه ای (بعضی مدل های 2014 آنتن کوسه ای ندارند ) - سنسور تشخیص روشنایی و روشن کردن اتوماتیک چراغ ها هنگام رانندگی- سنسور باران - تنظیم چندحالته صندلی راننده و شاگرد بصورت برقی (در بیشتر مدل های وارد شده ، تنظیمات صندلی شاگرد بصورت دستی هست) - سیستم صوتیاینفینیتی با 7 اسپیکر (سفارشی هست) - ترمز دستی پدالی (بعضی مدل های 2012 بصورت اهرمی هستند)

امیدوارم براتون مفید بوده باشه - باتشکر از خودرو بانک

1393/6/18
مطمینم طرفدارای تویوتا الاناست که کامنتاشون بیاد و حسابی بخوان کیا رو زیر سوال ببرن.شک نکنین
1393/6/18
خیلی خوشکله!
من که واقعا خوشم میاد ازش
1393/6/18
ماشین خیلی خوبیه
شنیدم که یکم خشکه و میکوبه ولی به نظر من میرزه به قیمتش
1393/6/18
تو شهر ماست.تو شهر ماشینای کم یاب زیاده امیدوارم بدن واسه تست ماشیناشونو آملیا
1393/6/18
بابا شما دیگه کی هستین هر روز یه گزارش واقعا دستتون درد نکنه
1393/6/18
واااای...
کارتون عالیه که بردیدش توی جنگل و آفرود! واقعا دستتون درد نکنه! بهترین سایت هستید
1393/6/18
ما که حرف بزنیم آقا هومن میگه با کیا پدر کشتگی داری!!!!
ولی باور کنین من آی ایکس35 که داداش دوقولوشه داشتم دید عقب فوق العاده ضعیف سیستم تعلیق بسیار خشک...اگه قصد خرید دارید بیشتر آمارشو در بیارید
1393/6/18
کم کم دارید غول میشیداااا
اسفند دود کنییید واسه خودتون.

دیگه آفرود میبرید، تند تند مقاله میذارید، نه داره خوشم میاد.

خیلی خوشم میاد از مقاله ها و عکساتون
1393/6/18
ix35 خیلی از این سرتره
محصولات کیا خیلی خشک و لش هستند
هیوندای 1 سر و کردن از کیا بالاتره
1398/1/8
سلام
عرضم به حضورت که کیا و هیوندا مثل لکسوس و تویوتا از یک فرد هستن و کیا لاکچری هیوندا هست (امکانات رفاهی و زیبایی و غیره هم بالا تره(کیا)) و شما باید اسپورتیج رو با توسان مقایسه کنید نه با سانتافه ix35
سانتافه رو باید با سورنتو مقایسه کرد من خودم سورنتو ۲۰۱۸ فول دارم سوار سانتافه برادرم هم شدم و روندم (رفته بودیم سفر خانوادگی) آفرود هم انجام دادیم که سورنتو از سانتافه بهتر بود و تازه ما وسایل بیشتری برده بودیم و هنوز جا داشتیم.
پس الکی اسپورتیج رو با ix35 مقایسه نکن
1393/6/18
واقعا ماشینو صاحبشو عکاسش عالین!! عمو هوای سر!!
1393/6/18
ميشه تجربه رانندگي با سوناتا رو هم بزاريد؟
1393/6/18
دستتون درد نکنه
1393/6/18
با تشکر ،میشه ویدیو و تست داستر هم بذارید
1393/6/18
من ASX رو بهش ترجیح می دم درسته موتورش ضعیف تره ولی هم گیربکسش بهتره هم 200 کیلو سبک تره در تست های همین سایت شتاب اپتیما و ASX حدودا برابر بود 100 % ASX اسپورتیج رو جا می زاره تازه مونتاژ ژاپن هم هست
1393/6/18
کارتون عالیه.ادامه بدین ما هم شما رو حمایت میکینیم.ممنون
1393/6/19
خسته نباشید ولی این همه زحمت کشیدید رفتید تا آفرود اما چیزی درباره ی توانایی هاش در خارج جاده نگفتید و فقط عکس گذاشتید
کلا آدم احساس میکنه از کاتالوگ نگاه کردید و کمی تفسیر میکنید حرفاتون روی کاغذه نه به عمل مثلا: نگفتید مصرف در جاده هراز که به آمل منتهی میشه صدی چنده یا شتاب در عمل چگونه بود خودرو در سفر و در جاده های کوهستانی و پر پیچ و خم چگونه عمل کرده وپایداری چجوری بوده صدای موتور در دور بالا و سربالایی ها زیاده یا کم صندلی ها سرنشین هارا خسته میکنه...؟ جالب میشه که برای درک بیشتر خواننده مواردی که ذکر شد با یه خودروی هم کلاس یا حتی ازکلاس دیگه که عموم مردم تجربه کرده باشن مقایسه و یا وجه تشابه پیدا کنید برای مثال (صدای موتور شبیه فلان خودروی تولید داخل است یا از لحاظ خشکی تعلیق مانند... بود)
1393/6/19
فقط رافور
نرم، کم مصرف، زیبا، آفرود عالی ،هوشمند
1400/8/6
عزیزم رافور پولش 3تا اسپورتیج میشه. چی میگی اخه
1393/6/19
مرسی از خودروبانک بابت بررسی خودروهای خارجی
در ضمن من اخبارتون رو از صفحه ی فیسبوکتون پیگیری میکنم و اگر فعال تر کنید فیسبوکتونو ممنون میشیم .
البته این دوهفته خیلی فعال تر شده
1393/6/19
چرا نسیه کار میکنید :این 100بار فیلمش بزارید.
1393/6/19
سلام خسته نباشید.
لطفا سریعتر گزارش های تصویری خودتون رو آپلود کنید.
و فیلم تست ال نود اتومات رو هم آپ کنید عالی میشه
1393/6/19
ای کاش
بصورت فیلم بود.
لظفا فیلم بررسی توسان رو هم بزارید
مرسی
1393/6/19
واقعا تولیدکنندگان خودرو های داخلی چی فکر کردن ؟ خجالت نمی کشند ماشین بی کیفیت تولید می کنند اونم با چه قیمتی که از سر ماشین هم خیلی زیاده خجالت بکشین ...
1393/6/19
به نظر من رنو کولیوس رقیب خوبی برای این خودرو است چون از یک طرف فضای صندلی عقب اون بزرگ تره و از طرف دیگه دید عقب اون هم بیشتره.
1393/6/19
با تشکر ویدیو بررسی اسپورتیج را نیز حتما بگذارید
1393/6/19
سلام لطفا فیلم برسی RAV4 رو حتما حتما بزارید واقعا جا دارد که بهتر به مردم معرفی بشود با سپاس فراوان.
1393/6/20
سلام لطفاً فیلم بررسی خودرو بگذارید چون خیلی ازش استقبال میشه تشکرازشما
1393/6/22
واقعا عالی بود عکساتون
1393/6/22
واقعا کارتون عالیه
خیلی دنبال همچین مقاله ای می گشتم که اسپورتج رو بررسی کنه
کارتون حرف نداره :)
1393/6/22
ای کاش بصورت فیلم بوووووووود
1393/6/23
خیلی خوب بودعکسا
اگه فیلم بود بهتر بود
1393/6/23
توسان خیلی خیلی افتضاحه نخرین.
1397/8/21
توسان اولا كه حرف نداره ثانيا هرچي باشه از اسپورتيج خيلي بهتره
1397/10/22
نه نه ، اولا توسان خیلی هم حرف داره از اسپرتیج هم هرچی باشه اصلا بهترنیست
1393/6/25
با سلام ... از مسئولین محترم سایت خودرو بانک تقاضا می کنم در صورت امکان گزینه های لایک و آنلایک رو برای نظرات اضافه کنن تا استفاده بیشتری از نظرات بشه ... منونم
1393/6/25
بردین بیرون شهر ولی اصلا از قابلیت آفرود حرفی نزدین ....عملکرد ......هیچیی!!!!!!
1393/6/26
با سلام وتشکر از گروه زحمتکش خودروبانک.من یه سوال داشتم چرا شما از ماشینهای خوب کره ای فیلم تهیه نمیکنید .شما حتی از ماشینهای چینی فیلم میسازید ولی کره ای نه .نکنه خدایی نکرده میترسید ک ابروی ماشینهای ژاپنی رو ببرن ......

1393/6/28
توسان اصلا ماشین خوبی نیست.ولی اسپرتیج عالیه
1393/6/29
سلام ماشین دوست ها این را یک بررسی دقیق و کارشناسی نمیدونن !این ماشین ایرادات بزرگی داره که در تستهای مختلف جهانی از اونها نام برده شده.مثلا سایت تاپ گییر و تیمش که بسیار دقیق ماشین هارو تست کرده و امتیاز میدهند.اگر امتیاز دهی 1 تا 5 باشد و یک بهترین باشد در اروپا این ماشین نمره 3 را داراست.
1393/7/29
بین توسان و اسپرتیج ، شک نکنید که اسپرتیج بهتره . جفتشونو تست کردم . اسپرتیج حس ماشین آمریکایی بهتون میده .
1393/8/2
اینجا بجنورد نیست؟
1393/8/10
اسپورتیج ماشین فوق العاده نرمیه ولی من چند وقت پیش کره بودم اونجا کیا کوریس رو دیدم که از نظرم درحد ماشینای شرکت بنز بود اگه تو ایران اومده درباره مشخصات و اپشنهاش توضیح بدید ممنون میشم
با تشکر از سایت عالیتون.
1393/8/15
سلام
به نظرم دید بیرونش مشکل داره !

با توجه به نوع طراحی که داره ( که خیلی زیباست ) اما دید راننده را از جلو دچار مشکل میکنه ! و باید با ترس و لرز رانندگی کرد مگر اینکه دیگه حسابی ابعادش دستت بیاد و ...
دیدش یه چیزی در حد 206 در ارتفاع بالاتر هست !!!!!

دید از پنجره سمت چپ راننده مشکل هست ( به دلیل آینه بزرگی که نصب شده روش )

صندلی راننده به نظرم خیلی راحت نیست در مقایسه با ماشینی مثل مزدا 3

بقیه چیز هاش عالیه :D
1398/1/8
سلام
من روندمش اصلا چنین مشکلی رو نداشتم و تا قد ۲.۲۰ سانت مشکلی نداره
1393/8/20
ول كن كيفت ژاپني اون ماله 10 سال پيش بود الان هيونداي كيا زدن جلو تويوتا
1394/11/1
دیدی بحث کرهای داغه یه چرتی پروندی...
1395/11/14
حالت خوبه؟؟کره ی های تو کیفیت زدن جلوی تویوتا خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ای کاش مطالعه داشته باشی جدی میگم تو همین سایتم هم مقالش هست برو ببین که تویوتا و لکسوس از بی ام و و بنز تو کیفیت زدن جلو
1397/10/23
حضرت تویوتا حالا که انقدر شیفته تویوتا و لکسوسی برو اطلاعتت را کامل کن .تویوتا بنز و بی ام و را که 5 سال پیش رد کرده بود الان تو کار رقابت با بوئینگ و ایرباسه !!!
خداوکیلی آدم روزی سه وعده جو بگیره اما جو نگیره !
1393/9/29
یا عکس نزارید یا برید یه عکاس پیدا کنید آخه اینا عکسه؟؟؟؟؟؟؟؟
1393/10/2
ازنظر طراحی خیلی خوب ولی سواری خشک واسپورتی با موتور قوی برای این کلاس بیشتر جوان پسند
1393/10/5
دوستان وعلاقه مندان عزیز خودرو این رده از خودروها بیشتربرای داخله شهرها طراهی شده واز خاصیت بیابانی نباید انتظار داشت در غیر این صورت استهلاک زیاد خواهد بود تقریبا در دنیا از این ماشینها در شهر استفاده می کنند که سواری یک سدان رو ندارند
1394/2/2
سلام
کوراندو جدید 2015 هم قیمتش 40 تومن کمتره هم قابلیت آفرود داره
من خودم بین توسان و اسپورتیج و نیو کوراندو، کوراندو رو انتخاب میکنم
1393/10/21
سلام اینو که میگم براساس تجربه میگم من خودم نه توسان دارم ونه اسپورتیج ولی سوار دو تاشون شدم شکل اسپورتیج جوان پسند تره ولی از نظر راحتی واقعاً توسان بهتره اسپورتیج خیلی خشکه و بی کیفیته
1394/1/26
داداشی ما خودمون 2014 سفارشی فول داریم خیلیم بهتره از توسان و در مواقعی که شتاب ناگهانی میخای بگیری توسان روی دنده اوتومات هنگ میکنه ولی اسپورتیج مثل هیولا میره خخخخ.از نظر راحتی خوب اره یکم خشکه ولی انقد جذاشبه که راحتی یادت میره
1393/10/21
من که هیچی ندارم عاشق همه ماشینها هستم
1393/11/17
این طوری که از اسپورتیج عکس گرفتن.انگار از لندکروز بهتره.از لندکروز چنین عکسایی گرفته نشده.
1394/3/27
به نظرم ix 35 (توسان) خیلی بهتر از این
1394/10/3
من بین توسان و اسپورتیج گیر کرده بودم ولی با این وجود اسپورتیج رو ترجیح دادم و الان یه 2014 فولشو دارم، از توسان بهتره با توجه به سبک بودن توسان وتکون های زیادی که تو سرعت بالا میخوره اسپورتیج این مشکلو اصن نداره.
1395/2/25
سلام خسته نباشيد. من داداشم اسپورتيج ٢٠١٥ داره و ما توسان ٢٠١٤ .من كه سوار هر دو شدم و با هردو رانندگي كردم ، به نظر من هر دو خودرو مثل هم هستند ولي در كل اسپورتيج بهتره، به دلايل زير: ١- اسپورتيج آپشن هاش بيشتره مثلا سردكن صندلي جلو داره كه تو تابستان و مسافرت ها خيلي خيلي خوبه و داخل كابينش از توسان سرتر و بزرگتر و باكيفيت تر نشون مي ده ٢-هند لينكش بهتره و لاستيك هاش ٢٣٥ است ولي توسان ٢٢٥ وبعضي ٢١٥ است . شتابش از توسان بيشتره و خيلي از توسان خوشكل تر و جوان پسند تره و خدمات محصولات كيا و كيفيتشان از هيونداي بهتره .
اينها واقعيتي بود كه از ما گفتن بود. حالا انتخاب با شماست. با تشكر
1394/5/25
لطفا از ماشین های شاسی بلند خوب هیوندا و کیا مثل سانتافه سورنتو و..................فیلم تهیه کنید
1395/1/28
سلام وعرض ادب وخسته نباشى. درباره فرمان سه حالته بيشتر توضيح ميديد
1396/9/15
فرمان سه حلته در واقع نرمی فرمانه که با توجه به شرایط جاده میتونی تو سه حالت camfort - sport - normal تنظیم کنی
من خودم همیشه روی camfort میزارم
چون خیلی فرمون رو نرم میکنه و در عین حال یه مقدار اسپرت هم است
1395/2/4
سلام من مدل 2015 باموتور 2000cc دارم خیلی ازش راضیم.ماشیین فوق العادیه.البته پلاک ارسه که قیمتش هم خیلی مناسبه 15هزار دلار گرفتمش که تقریبا قیمت یه ال 90اتوماته!!
1395/3/12
ببخشید این ساب رو ماشین بوده یا خودشون گذاشتن
1395/5/2
سلام
خودشون گذاشتن
1395/5/7
به نظر من نسبت به توسان خودروی معقول تریه.
1395/5/21
دوستان اگه میشه راهنماییم کنید. من می خوام یه ماشین حدود 120 تومن بخرم. بین اسپورتیج توسان و سانتافه کدوم بهتره؟ سانتافه با این قیمت مدلش پایینه و ماشینایه هیوندا میگن بعد از 5 6 سال موتوری خرج داره. خودم از اسپورتیج خوشم میاد، اما اینکه خشکه و ضربه داره تو کابین، اذیت کننده هست؟؟
1395/10/13
پیشنهاد من ام جی جی اس هست از اسپورتیج ارزونتر ولی خیلی بهتر شتاب موتور وسیستم تعلیقشم فوقولعادهست مهندسی شم برای امریکا هست درکل خیلی توپه
1395/8/16
من اسپورتیج دارم.ماشین فوق العاده نرم و روونی هست.
1395/11/14
جلوی روفور حرفی برای گفتن نداره و نخواهد داشت...
1396/9/15
عزیز من راو 4 هم هیچ حرفی جلو پورشه کاین نداره
این دو ماشین قابل مقایسه نیستند چون راو 4 صفر 260 میلیون پولشه و کارکردش خوب بخری 200 تا
و 40-50 تا از این بیشتره
و هر چه قدر پول بدی همون قدر هم آش میخری

البته تو بعضی مساعل حتی اسپورتیج بهتر هم هست
1396/4/29
من میخام اسپورتیج 2014 فول بخرم ایا بنظر شما خوبه لطفن نظر بدید
1396/6/12
سلام من دو ساله دارم واقعا راضي هستم تنها ايراد اينه كه عقبش يكم تكون داره كه تمام ماشيناي ديگه هم مثل توسان همينطوره تقريبا وقتي نشستم. فرمونشم واقعا خيلي خوبه البته سه حالته هست واسه من توي قدرت هم بسيار معقوله من قبل از اينكه بخرم فكر ميكردم ماشين ضعيفيه و دنبال يه شاسي ٦ سيلندر بودم ولي الان خوشحالم كه اينو گرفتم مصرفشم خوبه توشهر بين ١٠-١٢ هست تو جاده ٧/٥-٨/٥
1396/4/31
با سلام من قدم صدو پنجاه و پنج هست قصده خرید اسپورتیج دارم آیا امکان سفارشی کردن صندلی وجود داره ،چون فکر نمیکنم تسلط داشته باشم
1396/7/12
اصلا لازم نیست سفارشی بخرین شما با جلو دادن صندلی و بالا بردن جک صندلی که برقی هست میتونین تسلط داشته باشین
1396/6/12

من اسپورتیج ٢٠١٦ دارم.ماشین فوق العاده نرم و عالي هست.
1396/9/15
سلام
من چند ماهه سک اسپورتیج خریدم
و چیز هایی که توی این چند هفته خریدم
1- ماشین خیلیییی بی صدا است
به طوری که اصلا صدای ماشینو نمیشنوی توی حرکت
2 - موتورش خیلی خوب و مرمه به طوری که انگار تو 6-7 قانیه 100 تا رو پر میکنه نه 10 تا
3- بر خلاف بعضی کامنتا که میگن کیفت لوامزش بده و خشکه اصلا این جوری نیست و خیلی هم عالیه
اگه یه شمالم باهاش بری خستت نمیکنه چه یرسه به چند ساعت
4- آینه های بغل بزرگ که استایل خاصی به ماشبن بخشیده
5- دارای سرد کن و گرم کن و کول باکس و سقف پانارما
(اینا البته سفارسی است و ماله من داره )
نقاط ضعفی من اصلا حس نکردم
همه چیش خوبه 😂😂
1396/10/16
من
120 میلیون دارم و قصد خرید اسپورتیج دارم. به نظر شما با این قیمتامکان
ش هس
1397/4/4
الان دیگه امکانش نیست البته مدلهای زیر 2011 رو می تونی بخری
1397/3/22
دوستان من قصد خرید اسپورتیج دارم آیا ماشین نرمه و آیا استهلاکش‌بالاس‌‌ وقطعات تو بازار‌ پیدا میشه و آیا قطعاتش گرونه یا نه ممنون❤
1397/4/4
شهروز خان،اصلا خوذروی نرمی نیست ولی استهلاکش پایینه و قطعاتش پیدا میشه ولی اگه بخوای قطعات اصل بخری پیدا میشه ولی گرونه
1397/7/23
راه حل نرم کردن و روان کردن ماشین کیا اکسپورتج در خیابان و رد کردن دست انداز و سرعت گیر ماشین چیست
1397/12/9
ماشین اسپورتیج ماشینی5ستاره است ومنهو از این ماشین خیلی خیی راضی هستم
1398/4/8
طراحی جلوش واقعا عالی و بی نقص اما طراحی عقبش یخورده نچسبه یجوریه اما در کل یه mini suv زیباست
1399/1/27
سلام خسته نباشید من کیا اسپورتیج ۲۰۱۴ داشتم و دو سال پیش فروختم خیلی عالی هست ولی بخاطر تعلیق اسپرت کمی نسبت به توسان خشکه و میکوبه.در کل شاسی ها کوبش بیش از حد دارند حتی راو و سورنتو و غیره.کراس اوورها از لحاظ نرمی بهترند.
1400/11/28
سلام دوستان
کسی میدونه چرا در بعضی مواقع یک حالت از بالا یا پایین اومدن شیشه اسپورتج چرا عمل نمیکنه؟
1401/4/28
در ایران جزو زیباترین هاست (همزمان هم اسپورت هست و هم خانوادگی ) با توجه به قیمتش امکانات رفاهیش عالیه. اول یک 2014 خریدیم و بعد اینقدر لذت بردیم که یه 2016 فول وارداتی رو هم گرفتیم .مسافرتهای زیادی باهاشون رفتیم.مصرفش به نسبت سایزش عالیه . شتاب و قدرتش هم بسیار عالیست . جای کافی برای یک خانواده 4 تا 5 نفره دارد. توی این 8 سال غیر از روغن ویک سری لوازم مصرفی، ماشین اصلا به هیچ مشکلی نخورده و هیچ هزینه دیگه ای نداشته.تو این کلاس انتخاب ها کم هست اما بازم اگر حق انتخاب باشه اسپورتیج بهترینه