موضوعات داغ

قیمت قطعی چانگان CS35 و ایدو

عکس مطلب اول
چند وقت پیش سایپا شروع به پیش فروش دو محصول جدید چینی خود به نام چانگان CS35 و چانگان ایدو کرد و ما نیز این دو خودرو را به صورت جداگانه معرفی و بررسی کرده بودیم که می توانید برای آشنایی بیشتر با CS35 به این صفحه و برای ایدو به این صفحه مراجعه کنید. حال سایپا قیمت قطعی این دو خودرو را اعلام کرده است.
چانگان CS35 با تحویل حداکثر 60 روزه به قیمت 83 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد و ایدو نیز با تحویل 30 روزه 79 میلیون و 900 هزار تومان قیمت خورده است.
البته تسهیلاتی نیز برای فروش این دو خودرو در نظر گرفته شده است که برای مثال می توانیم به پیش فروش اعتباری با ودیعه 35 و 30 میلیون تومانی به ترتیب برای چانگانCS35 و ایدو و با سود مشارکت 18 درصدی و تحویل بهمن و دی ماه اشاره کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فروش می توانید به سایت سایپا مراجعه کنید.

نظرات کاربران

55 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1393/7/30
قیمتی که الان گفته شد نسبت قیمت الان ماشینای بازار میشه گفت خوبه.ولی به شخصه ترجیح میدم ماشینی سوار شم که شرکت معتبر ساخته باشه.
ولی هر چی باشه از ماشینای داخلی خیلی بهتره
1393/7/30
سلام و ممنون از اطلاع رسانی مناسبتون .

البته در لینکهایی که معرفی کردید هم مشخصات آمده و هم بحث و تبادل نظر شده .

خودم شاسی بلند شهری چانگان CS 35 را خریدم و از روی کاتالوگ خود سایپا و البته تحقیقات مفصلی که از اینترنت داشتم و همچنین کلیپهای موجود در سایتهای آپارات و یوتیوب و یوکو به چند مورد خاص در مورد شاسی بلند CS 35 اشاره میکنم .

1-کراس اور CS 35 تک دیفرانسیل بوده و یک SUV شهری حساب میشه نه آفرود ! ولی به جهت طراحی هوشمندانه و کاملا ایتالیایی این ماشین ، و پایبندی به اصول خدمت رسانی خودروهای شاسی بلند ، توانایی عبور از سختترین جاده های و شرایط آب و هوایی را داره .

2-آفرودها هم دسته ای از SUV ها هستند که دو دیفرانسیل بودن یکی از خصوصیاتشون هست . لزوما دو دیفرانسیل بودن توانایی آفرود را برقرار نمیکنه . از بهترین و معروفترین آفرودها میتوان به لندرور - رنجرور - جیپ نام برد.

3-چانگان CS 35 در سه تیپ ساخته میشه . دنده دستی معمولی - دنده دستی لوکس و دنده اتوماتیک لوکس . مدلی که سایپا وارد خواهد کرد ، فولترین و کاملترین تیپ ، یعنی دنده اتوماتیک لوکس هست.

4-از پیشرانه 1600 سی سی 16 سوپاپ DVVT همراه با جدیدترین تکنولوژی بلوکر مزدا و قدرت 123 اسب و گشتاور 160 نیوتن متر بهره میبره .
توجه داشته باشید که سوزوکی ویتارای 2015 هم با حجم 1600 ، اما با قدرت کمتر 118 اسب ، به بازار معرفی شده !

5-فرمان با سیستم جدید الکترو هیدرولیکی هدایت میشه ، نه هیدرولیکی خالی !

6-سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی همراه با سیستم پیشترفته ABS/EBD/BAS می باشد.

7-رینگ اسپرت آلومینیومی 17 اینچ

8-تعداد ایربگ 4 عدد / سانروف برقی / کامپیوتر اطلاعات سفر / کروز کنترل / چراغ جلو هالوژن / آینه جانبی برقی با راهنما / سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر / ریموت کنترل تاشو / سیستم صوتی حرفه ای 6 بانده ، بخشی از امکانات این ماشین هست .

9-وزن این ماشین فقط 1290 کیلو هست . این یعنی که موتورش اصلا کم نمیاره که هیچ ، براش قوی هم هست .
البته در بعضی سایتها به اشتباه وزنش را 1665 کیلو تایپ کردند که 375 کیلو بیشتر از وزن واقعی و 1290 کیلویی این ماشین هست .

10-در نمایشگاه مشهد ، معلوم بود که پیشترفت طراحی به جهت سبک سازی و مصرف انرژی پایینتر ، باعث نشده که ایمنی ماشین فدا بشده ! و از بدنه بسیار مناسبی برخورداره .

11-مصرف سیکل ترکیبی این ماشین 7.2 لیتر هست که این مورد هم در بعضی سایتها به اشتباه 9.5 لیتر نوشته شده !

12-به عنوان یک مدل SUV و با توجه به شرایط روز بازار و تعرفه های بالای واردات خودرو ، قیمت 2015 این ماشین ، نصف قیمت مدلهای موفقی مثل کیا اسپرتیج و هیوندا توسان ، می باشد . البته معتقدم اگر انحصار نبود و واردات با تعرفه معقولتری اعمال میشد ، قیمت این ماشین 65 میلیون درمی آمد نه 84 میلیون تومان ! به همان تناسب هم ، مدل شرکتی اسپرتیج و توسان را نهایتا 100 میلیون میشد که بخریم و نه 160 میلیون فعلی !

13-شرکت چانگان با نزدیک 150 سال سابقه در صنعت ، به مانندسایر خودروسازان چینی ، در امر خودروسازی خیلی قدیمی نیست . و سابقه تولید خودرواش به مانند شرکتهای مطرحی مثل تویوتا - کیا - هیوندا نیست ، ولی پیشترفت 10 ساله صنعت خودروسازی چین انکار ناپذیر هست . خصوصا اینکه با بهترین برندهای خودروسازی دنیا شراکت تنگاتنگی دارند و از تکنولوژی روز دنیا عقب نموندند . و الان هم بسیاری از برندهای درجه یک دنیا در تملک شرکتهای چینی دراومدند . و یا درصد بالایی از سهامشون در اختیار چینی ها هست .

14-دوستان طبق آمار راهنمایی و رانندگی بیشترین درصد سوانح ، به جهت خطای انسانی حادث شده . رانندگی غلط و به استقبال خطر رفتن به برند هیچ ماشینی توجه نمیکنه و به ساخت چین و ژاپن یا آلمان هم کاری نداره . از هیچ ماشینی نمیشه انتظار جبران خطاهای عمدی و سهوی انسانی را داشت . اگر رعایت کنیم همه ماشینها خوب و مناسبند .

15-نکته دیگری که در قرارداد قید شده ، بیمه ثالث - بیمه بدنه - امداد شبانه روزی به اضافه 5 سال گارانتی هست که خودش خیلی خیلی در خرید وسیله نقلیه مهم هست.

16-در نهایت ، با توجه به قیمت و امکانات و البته کیفیت قابل قبولش ، خودروی بسیار موفقی خواهد بود . فقط انتظارات هم باید معقول باشه و انتظار نداشته باشیم که یک شاسی بلند 84 میلیونی توانایی و قابلیت یک شاسی بلندی 400 میلیونی مثل لندکروز ، را داشته باشه . این ماشین در حد قیمت خودش و خصوصا نسبت به رقبایی مثل رنو کپچر که دوستان اشاره داشتند که 120 میلیون قیمت خواهد داشت ، هم قویتر و هم شکیلتر و هم بسیار مقرون به صرفه تر هست.

میدونم زیاد نوشتم . ولی رصد چند وقته سایتها و بعضا نظرات بسیار نسنجیده و اشتباه در فضای مجازی ، منو به این فکر واداشت که متنی کمی طولانی ولی با تامل بیشتر بنویسم.ممنون ! ! !
1393/7/30
سلام دوستان عزیزم
این خودرو دارای موتور blue core هستش میخواستم بدونم دقیقا چی هست و از لحاظ فنی چه تإثیری رو عملکرد موتور داره؟
1393/8/1
فقط میتونم بگم حیف پول
1393/8/1
انشالله وضع اقتصادی کشور طوری اصلاح شود که همه مردم بتوانند سوار خودرو های با کیفیت از خودروسازهای برتر دنیا شوند. تعرفه واردات خودرو سدی است که اکثر مردم را از داشتن خودروی ایمن و با کیفیت محروم و به انحصار درصدی کمی از مردم در می آورد که توانایی اقتصادی بالایی دارند و می توانند از این سد عبور کنند.
آمار فروش خودرو در چین بسیار جالب توجه است. پرفروش ترین خودروها در چین خودروهای آلمانی و آمریکایی هستند! یعنی از کیفی سازترین خودرو سازان جهان. مدل هایی همچون فولکس واگن لاویدا، فولکس واگن سانتانا، فولکس واگن ساگیتار، فولکس واگن جتا و بیوک اکسل در صدر پرفروش ترین ها در چین است. در آمار فروش مارس 2014، نوزده خودرو اول از برندهای فولکس واگن، بیوک، شورولت، نیسان، آئودی، تویوتا، هوندا و هیوندا است و رتبه بیستم به چانگان ایدو تعلق دارد.
منابع:
http://chinaautoweb.com/2014/04/best-selling-new-cars-in-march-2014
http://khabaronline.ir/detail/381550/Economy/industry
1393/8/1
فکر می کنم اگه یکم صبر کنید انتخابهای زیادتری خواهید داشت...
دو سه سال دیگه انواع و اقسام ماشینای چینی و اوروپایی در همه رده ها در دسترس خواهند بود
1393/8/2
حامد در مورد تکنولوژی Blue Core پرسیده بود . دیدم کسی جواب نداده برای همین یکم توضیح میدم. توی اینترنت هم که سرچ کنید بیشتر میره روی کامپیوتر تا خودرو .

اختراع تکنولوژی بلو را بعضی ها به شرکت بنز نسبت میدند و بعضی ها به مزدا ! بهر حال فرقی نمیکنه که چه برندی اختراع کردند ! هر کدام که اختراع کرده باشند ، مهم هایتکی هست که ساخت پیشرانه ها را متحول کرده.

اساس این سیستم مبتنی بر بهره وری بهتر زیست محیطی و صرفه جویی انرژی هست . با این تکنیک ، موتورهای بلو با حذف زواید ساختار موتور و نحوه سوخت رسانی جدید ، در وحله اول سبکتر و در وحله دوم سبزتر هست که هم آلایندگی کمتر و هم مصرف کمتری هم دارند . با سبک کردن کاملا مهندسی شده موتور ، میتوان توان بالاتر و راندمان بالاتری از موتور دریافت کرد.

برای مثال همین چانگان CS 35 با موتور 1600 سی سی قادر به تولید 125 اسب اونهم با گشتاور 160 نیوتن متر ، در دور موتور نسبتا پایین هست . که معمولا خودروهای SUV بهش نیاز دارند ! شاید اگر اگر سیستم معمولی استفاده میشد حداکثر گشتاور 140 تا 150 داشت . اما با موتور سبکتر و البته مقاومتر به گشتاور 160 دست پیدا کرده.

برای نمونه دیگر هم میشه با لیفان X60 مقایسه کرد . لیفان با موتور 1800 توانش 124 اسب هست و با اینکه 200 سی سی حجم بیشتری داره اما گشتاورش برابر 168 هست . خودتون مقایسه کنید متوجه میشید که با 200 سی سی بیشتر و به مراتب مصرف انرژی بالاتر ، فقط 8 نیوتن متر بیشتر از CS 35 هست .

تمام این سبکسازی و بهره وری انرژی و زیست محیطی در گرو استفاده از تکنولوژی جدید بلوکر هست .
حتی چانگان در در سیستم موتوریش علاوه بر بلوکر از سیستم هوشمندانه جدیدی جهت تنظیم سوپاپها استفاده کرده که به DVVT معروفه . علاوه بر این به استفاده قطعات برقی اصلی و خصوصا کامپیوتر CS 35 میشه اشاره کرده که از بهترین مارک یعنی Bosch آلمان استفاده شده است .

اینکه چرا همه شرکتها استفاده نمیکنند هم به حق مالکیت ثبت اختراع مربوط هست . طبیعتا شرکتهایی مثل بنز و بی ام دبلیو که معمولا پیشتازان اختراع در صنعت خودرو سازی هستند ، به راحتی اختراعشون را در اختیار سایر شرکتها قرار نمیدند .
ولی کم کم این هایتک جاشو در بازار باز کرده و استفاده از اون روبه گسترش هست .
اگر هم میبینید برند چانگان ازش استفاده کرده به سبب این هست که یکی از غولهای خودروسازی جهانی در پشت پرده این صنعت هست . یعنی به عنوان مثال شریک اول تجاری کمپانی مزدا و سوزوکی ژاپن و فورد آمریکا و پژو سیتروئن فرانسه هست . و البته قطعه ساز بسیاری از برندهای مشهور دیگر . برای همین به سبب همکاری مستقیم با برندی مثل مزدا ، تکنولوژی Blue Core را در محصولات شاخصش استفاده کرده.

در بین موتورسیکلتها هم کمپانی یاماها پیشتاز استفاده از این هایتک بوده و در یکی از بهترین و گرانترین مدلهاش ، FZ ازش استفاده کرده .
1393/8/2
تویوتا کمری مدل 2007 خیلی از چینی با ارزش تره
1393/8/2
خیلی گرونه ولی اگه هفتاد بدن عالیه
1393/8/2
ممنون سلطان جان من ماه تیر یه دستگاه v5 brilliance ثبت نام کردم که یک ماه بعد cs35 رو سایپا وارد کرد که cs 35 حدود 16 میلیون ارزونتر و با همون امکانات بجز (keyless و سیستم گرم کن صندلی) و بعد از تحقیقات و بررسی مخصوصا اختلاف قدرت که v5 اسب بخار 112 و چنگان 126 اسب بخار به همین خاطر نظرم عوض شد و درخواست تغییر خودرو دادم و گفتن موافقت میشه امید وارم همینطور که توضیح دادین عالی باشه
دوستان عزیزم لازم که بگم شرکت سایپا همون شرکتی هستش که محصولاتی نظیر مگان ماکسیما مورانو و نیسان پیکاب رو تولید میکنه پس شرکت قابل اطمینانی بوده و هست
1393/8/2
سلام خدمت تمام دوستان
من با تمام حرفای که شخصی با نام خریدار واقعی زدن مخالفم.
اصلا به هیچ تبلیغی و بروشور تو ضمینه ماشین چینی نمیشه اعتماد کرد.هنوز یادم هست زمانی که جیلی رو هم می خواستن به بازار معرفی کنن چه
بازار تبلیغاتی راه انداختن که دوستانی که این خودرو رو دارن میدونن من چی میگم.بعدم استاد گل بحث دوام قطعات و بدنه هستش.یعنی اگه فردا یه شرکت گفت من فلان ماشین اشغال رو 5 سال یا حتی بیشتر گارانتی میکنم دیگه بهترین ضمانت واسه خودرو هست.یه مثال دیگه حالا اینو که همه میدونن که خود چینیها علاقه به خودرو خودشون ندارن به نظرت چرا؟چون اعتماد ندارن.لطفا با این حرفا 4 نفر که با عرق ریختن 4 قرون پول دراوردن رو گمراه نکنیم.چون به طور حتم قشر مرفح جامعه ماشین چینی نمیخره.
ممنون
1393/8/3
اتفاقا من با نظر خریدار واقعی کاملا موافقم . شاسی بلند شهری مشخصه این ماشین هست . هیچ شرکتی هم بدون تحقیق ریسک 5 سال گارانتی نمیکنه .
فعلا که محصولات داخلی خودمان یک ساله گارانتی دارند .
متن ایشون کاملا منطقی نوشته شده . شما اگز با منطق مخالفید ، بحث دیگه ای هست .
بهتون بر نخوره . ولی به نظر من افرادی مثل شما صلاحیت نظر دادن در مورد این ماشین را ندارند. چون از شواهد معلومه که قصدی به خریدش ندارید . و چون نمیخرید ، لاجرم سوارش هم نمیشید و سوار نشده و نرونده و از روی هوا هم نمیشه نظر منطقی داد !
در ضمن کسی برای قشر مرفه به قول شما ، فرش پهن نکرده که برن ماشین چینی بخرن . اگه کسی عشق برند باشه ، میره سوبله چوبله خرج میکنه و مثلا لندکروز سوار میشه .
جیلی هم ماشین بدی درنیومده و شیک و با امکانات هست . به تعبیری ایمنی اروپا هم داره ! از قدیم گفتند هر چقدر پول بدی آش هم میخوری . ولی کاسه آش ماشین چینی ، یقینا سرپر هست نه سرخالی.
من نمیدونم شما چین رفتید یا نه ؟ الان که کار سختی نیست و تورهاش هم فراوان .
روی چه حسابی اعتقاد دارید که چینی ها ماشیناشون را نمیخرن ! اولا توی چین همه ماشینها از هر برندی ساخت خود چین هست .
ثانیا الان چین یک کشور پیشترفته و ثروتمند هست . بازارشون هم رقابتی هست و طبیعتا قدرت انتخاب خریداران هم بالاتر هست . توی این بازار میتونند ماشین خودشون هم بفروشند . این نشان از کیفیت قابل قبول محصولات جدید چینی هست که توانایی رقابت با برترین برندهای دنیا را دارند.
آخرین آمار chinaautoweb در سپتامبر 2014 هم موید استقبال چینی ها از محصولات وطنیشون هست .
10 ماشین اول در دسته SUV ها به شرح زیر میباشد.
Haval H6
VW Tiguan
Nissan X-Trail
Chery Tiggo 3
Ford Kuga
Hyundai ix35
Changan CS35
Audi Q5
Changan CS75
Chery Tiggo 5
مشاهده میکنید که 5 تا از 10 ماشین برند چینی هستند. مشخصا CS35 در رتبه هفتم و حتی بالاتر از CS75 فروش داشته.
خود شرکت چانگان هم در رتبه کلی 6 ام هست و کنسرسیوم چانگان -فورد هم 8 امین شرکت برتر در بین 10 شرکت اول چین هست.
http://chinaautoweb.com/2014/10/most-popular-new-cars-in-september-2014/
1393/8/3
خواهش میکنم حامد جان . قابلی نداشت . مبارکتون هم باشه . ماشین خوبی خریدید ! به سلامتی استفاده کنید .

من هم CS35 را به برلیانس ترجیح میدم . البته برلیانس برند نامعتبری نیست و شریک BMW توی چین هست ! مدل V5 هم کپی BMW X1 ساخته شده . ولی 15 میلیون اضافه قیمت نمیارزه . راستشو بخوای ، دوست من CS35 همه چیزش به هم میاد . ابعاد - وزن - توان موتور با هم همخونی داره .

اتفاقا همین امروز به نمایندگی سر زدم . سر و ته قضیه را ازشون درآوردم ! ظاهرا چندتایی هم ترخیص شده و توی اداره تحویل سایپا در کیلومتر 17 جاده مخصوص موجود هست . پس میشه امیدوار بود که با بدقولی کمتری نسبت به سایر مدلها تحویل بشه . خصوصا اینکه استقبال ازش خیلی زیاد بوده و حتی دیشب هم توی تبلیغ تلویزیونیش اعلام کردند .

سایپا اجازه نداره که مدام این ماشین را وارد کنه و باید به صورت مشارکتی بسازه . برای همین تا تکمیل سایت کاشان وارد میکنه .

مونتاژ اونور آب هم خیلی بهتر از اینجا هست . برای همین خیلی طالب داره .

در مورد بلوکر هم چندتا اسلاید شرکت یاماها داشتم که آپلود کردمشون و میتونید بهش مراجعه کنید .

http://8pic.ir/images/qn6op1gjz1dxv766pg9t.jpg

http://8pic.ir/images/1s1zbj7b6eu2cbun3w0u.jpg

http://8pic.ir/images/xq7ftmog3wf6en2qb0wz.jpg

http://8pic.ir/images/vudus1t2sb6c1v1kpsoz.jpg

http://8pic.ir/images/cdzbz79p1b9ybn5s472y.jpg
1393/8/3
خانم نوش افرین تهرانی, حواله اذر ماه که 40 تومان پرداخت شده تو بازار از 55 تا 57 خرید فروش میشه.قیمت بازار ازاد این ماشین راحت رو 100 تومان خواهد امد.
1393/8/3
به نظر من هر خودروی چینی کلا از قطعات واقعا غیر استاندارد درست شده.مگه اینکه درجه یک باشه و بعید میدونم در این صورت قیمتاشون زیر۱۶۰-۱۷۰میلیون کمتر باشه
1393/8/3
Lifan x60 ba motore 1800,132 asb e bokhari ba gheymate 60 toman kheyli ba sarfe tar az ein mashine 1600,120 asb e bokhareiye ba 80 toman,pas shanse besiyar paeeni baraye movafaghiyat dare.saipa kollan karesh froo kardane.
1393/8/4
با سلام دوباره خدمت دوستان
من مجبورم از خودم یکم بگم

من عباس 42 ساله از بوشهر هستم
کلا ماشین بازم نه دلال
رو ماشینهایی که داشتم همیشه ضرر دادم چون شخصا هیشه می خواستم ماشین هایی که تازه به بازار میومدن رو تست کرده باشم
بوشهرم یه شهره کوچک هست که هر ماشینی که تو هر شهر بزرگ دیده باشین معمولا از گمرک اینجا ترخیص شده
من تو گمرک بوشهر مشغول به کارم.تجربه رانندگی با 95 درصد ماشیتهای ژاپنی و کره ای رو داشتم.تجربه رانندگی با ام جی.جیلی.جک 5.که این 3 مورد شاخهای ماشین جینی هستن را دارم وتو این زمینه اتفاقاا بسیار صاحب نظرتر از اون افرادی هستم که به یه مشت اطلاعات بی مصرف اینترنتی اتکا دارن.
هرجور که حال میکنین بخرین اما اطمینان دارم تا 2 سال دیگه پشیمون میشین.
یه سوال دارم چه ماشینهای قدیمی هرزگاهی میبینین.تویوتا.میتسوبیشی.هوندا.دوو.ووووووو.شاید چین بتونه 10 سال دیگه به این جایگاه برسه ولی تا اون زمان شما وامثال شما شدین موش ازمایشگاهی.
با این مقدار میشه ماشینهای دست دوم ژاپنی خرید که تا چندین سال فقط اب و روغن ماشین رو عوض کنید و با تعمریگاه نا اشنا
1393/8/4
کامل حق با رستا و محمد هست
چینی یعنی
چی+ نی
فارسی تر
چیزی+نیست
1393/8/4
من کاری به بحث بین دوستان ندارم . ولی جناب عباس ساکن بوشهر که اتفاقا من هم به خاطر کاری که داشتم ، چند صباحی مهمون شهر شما بودم ، مباحث فضای مجازی خیلی هم فاقد وجاهت نیست . خصوصا اینکه بر اساس تجربه های میدانی خریداران نوشته میشه . خودم شاسی بلند سوار هستم . اما در مورد این ماشین خاص CS 35 نمیشه فقط از یک جهت بررسی کرد . نمونه اولیه این ماشین سال 2012 به بازار اومده و در چند کشور جهان هم تست شده . حالا شاید عزیزانی باشند که کشورهای آمریکای جنوبی و اروپای شرقی را جزو کشور نمیدونند ، ولی واقعیت اینکه این ماشین نزدیک سه سال هست تولید و عرضه میشه . انواع و اقسام فیلمهای تجربی ای که توسط خریداران گرفته شده و به مزایا و معایب این ماشین هم اشاره شده ، موجود هست . الان خود شما هم در فضای مجازی نظرتون را منتشر کردید .
ایرانی ها خیلی به ماشین صفر علاقه دارند . دلیلش هم معلومه ، اگر به کسی برنمیخوره ، رانندگی و ماشین داری ایرانی ها اصلا خوب نیست . معمولا دست دومی که برای فروش گذاشته میشه ، صدی هشتاد کارش را کرده . کمتر پیش میاد که جزو خوش شانسها باشید و دست دوم سالم گیرتون بیاد .
توی سایتهای خودرو ، بیشتر کل کل کردن افراد بر سر اینه که مثلا یکی 190 کیلومتر سرعت رفته ، یکی از 5 به 3 معکوس کشیده و اینجور مباحث . خود این بحثها نشون میده که دارند با ماشینهاشون چیکار می کنند.
مثلا خودم ماشینم کره ای هست . ولی شریکم عشق ماشین ژاپنی هست . نمیدونم کیفیت ژاپنی ها اومده پایین یا شریک ما بدشانس بوده . بنده خدا کم کارش به ایرتویا نیوفتاده . در صورتی که خود من فقط یکبار مجبور شدم برم تعمیرگاه آسان موتور.
درضمن اقای محمد ، توی سایت کرمان موتور لیفان را گیربکس دستی معرفی کرده . CS 35 اتوماتیک هست !
1393/8/4
آقایون نظر عقلانی و توجیحی بدید . چینی یعنی چی + نی که نشد حرف ! اینجا که سایت فکاهی نیست !
من تمام نظرات این تاپیک و خصوصا تاپیک اصلیش را مطالعه کردم .
http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=846
اکثر افرادی که نظر مثبت داشتند بحث فنی و استدلالی داشتند . ولی نظرات مخالف ، فقط بازی جمله سازی بوده . اگر چیزی تو چنته ندارید بهتره که گمراه کننده هم نظر ندید . چین بده ژاپن خوبه و اینجور حرفها که منطق دبستانی هست . این حرفها خریدار نداره . تمام کشورها محصولات خوب و بد دارند . الان همه دست به دامان چینی ها هستند . شما هر وقت تونستید همچین ماشینی را طراحی کنید و بسازید ، در موردش نظر اضاف بدید .
1393/8/4
من هم از آقا سلطان تشکر می کنم . بلوکر را بهتر فهمیدم . خودم CS 35 ثبت نام کردم . با نظر آقای خریدار هم موافقم . واقعا نمیشه از نمای بسیار زیبای خارجی و داخلی این ماشین گذشت . به نظر من خیلی جذاب هست . پسر عموی من تو مشهد کار میکنه . آدم فنی ای هم هست . نمایشگاه مشهد را رفته بود . عکسهایی هم برام فرستاد . از نزدیک که دیده بود خیلی ازش خوشش اومد . اتفاقا اون هم یکی نوشت . 85 تومان نمیشه کراس اور صفر کیلومتر با این امکانات خرید . من که مطمئن هستم ماشین خوبی درمیاد. لیفان و تیگو جذابیت این ماشین را ندارند .
1393/8/4
عزیزان مخالف لطفا به نظر سنجی همین سایت مراجعه کنید تا متوجه بشید که اکثریت مردم از تولیدات تکراری و بی کیفیت داخلی خسته شدند و ماشین چینی را ترجیح میدند .
http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=933
1393/8/4
با تشکر از جناب سلطان به خاطر تعریف واژه Blue Core که ساده و روان نوشتند .

من هم در تکمیل فرمایشات ایشان در مورد موتور به کار رفته در مدل Changan CS 35 متن کوتاهی اضافه می کنم . انشالله که مفید واقع بشود.

Changan CS35 با راندمان بالا به نسل جدید موتور سری 1.6L هسته آبی H مجهز شده است.

این دارای سه مزیت است . یعنی "قوی، تمیز و آرام"، که "پاک" به معنی فن آوری مانند DVVT، DOHC، اصطکاک کم و سبک .

بوش STT معرفی شده در این موتور به مصرف سوخت کمتر، تولید قدرت بیشتر، و به حداکثر رساندن بهره وری از هر قطره سوخت کمک می نماید.

ممنون از همگی . رضایی ، مهندس مکانیک .
1393/8/5
با سلام
اقای شیرازیان شما که ادعا دارین که نظرات فکاهی و فقط جمله سازیه.میشه بفرمایید مجموعا چند ماشین چینی داشتی یا سوار شدی که حالا میخوای من رو زیر سوال ببری؟میخوای لیست کنم ماشینهای که داشتم و مشکلاتی که داشتن که دیگه حرفت نیاد.خریدی یا دلالش هستی که سنگش رو به سینه میزنی.واقعا متاسفم که خوبی به من نمیاد.بازم میگم دو سال دیگه دوستان رو میبینم که میگن خدمات پس از فروشش ضعیفه یا نمیدنم فلان قطعه نیست یا مشکل تهویش جاره نداره یا سیستم تعلیقش خوب نیست یا شتاب اولیش خوب نیست یا گیربکسش صدا میده یاهزارون چیز دیگه.دوست عزیز رو چی پافشاری میخوای کنی
1393/8/5
سلام
میخواستم مطلبی رو عنوان کنم که خیلی مهم است
تو ایران همیشه باید ماشینی بخری که مردم اونو بشناسنش که اگه بعد از مدتی خواستی بفروشیش به مشکل بر نخوری
این ماشینهای چینی همشون بازار فروش دست دوم بدی دارن
اما ماشینهای ژاپنی یا فرانسوی و حتی کره ای شما ببر بنگاه سر هفته فروختیش
1393/8/5
آقای عباس ، شما که ادعای سوار شدن متعدد انواع و اقسام ماشینها را دارید ، به دلال شباهت بیشتری دارید تا من !!! مدام ماشین عوض کردن کار دلالهاست . وگرنه مردم عادی که مدام ماشین عوض نمی کنند . اگرم به ادعای خودتان کارمند گمرک بوشهر هستید ، و با این دلیل زیاد ماشین روندید هم ، فکر نکنم گمرک جایی باشه که با ماشین مردم بشه دور دور کرد . اگر هم اینکار صورت میگیره یک سوء استفاده ناجوانمردانه از امانت مردم هست ! شما تو گمرک حداکثر یک جابجایی مختصر نیاز دارید . جهت انبار یا پارکینگ ! فکر نکنم کسی راضی باشه که با ماشین صفری که خودش نرونده ، کس دیگری برونه ! در همان حالت جابجایی محدود هم نمیشه روی ماشینها قضاوت کرد . اگر هم خرید و فروش چینی دارید که چی بگم ، اگه بده چرا میخرید که بخواهید بفروشیدش ؟
اما برای روشن شدن ذهن شما بهتون میگم که الان MG6 دارم و قبلش هم لیفان 520 داشتم . که هیچ مشکلی با ماشینها هم نداشتم . اگر هم نیاز به تعمیر بوده مثل سایر ماشینها بوده و چیز متفاوتی تجربه نکردم . فقط کمی قطعاتش کمیاب بود و اون هم به خاطر گارانتی ضعیفشون بوده .
اما این ماشین های جدید گارانتی سایپا هست و کمبود قطعات نخواهید داشت. هر چی باشه یکی از دو خودرو سازی اصلی وارد کننده اش هست .
جناب محمد هم به این مسئله توجه کنید که این مطلب فروش دست دوم برای سالهای قبل بود . الان شرکتهای سایپا و ایران خودرو روی ماشین چینی دست گذاشتند . چیزی هم که این دو شرکت روش دست بذارند ، بخواهید نخواهید مشتری فراوان و بازار خودش را داره . و فراوانی خودروی چینی در آینده بازار و بالا رفتن سن ماشینهای دست دوم ژاپنی و غیره هم کمک به بهبود بازار چینی ها خواهد کرد. اینو مطمئن باشید .
من خیلی جستجو کردم که نظر خودم را به کسی تحمیل نکرده باشم . نتیجه اش این بود که توی همین سایت و سایر سایتهای مرتبط با خودرو ، کسانی که این ماشین را در خارج از کشور سوار شدند و یا در نمایشگاه مشهد دیدند ، کاملا اتفاق نظر روی کیفیت این ماشین داشتند . همشون هم بر اینکه محصولات چانگان و مخصوصا CS 35 و EAdo از نظر کیفی با سایر چینی ها متفاوت هست ، هم رای بودند.
آقای عباس دلیلی نمیینم که هر شخصیتی با نظر شما مخالف بود به دلال بودن متهم بشه . شما مجددا در پاسختون ، دلیل قانع کننده ای نیاوردید و بازهم به ادبیات متوسل شدید و جمله سازی کردید . همین !؟! خواهشا هم سنگ ماشین ژاپنی یا غیره را به سنه نزنید . الان دیدم که توی همین مقاله ، دوستانی نظر دادند که ژاپنی یا کره ای سوار میشند . اتفاقا ژاپنی هم خراب میشه و خوب و گران هم خراب میشه . آقای سلطان یک مورد نوشتند . من هم دو مورد میشناسم . اگر تونستم که راضیشون کنم ، ازشون می خوام که بیان اینجا و نظر بدند . هر چی باشه ژاپنی سوارند . اینجوری خیلی چیزها تابویش میشکنه .
1393/8/6
با عرض سلام
در مورد خودروهای ژاپنی دوست عزیزم باید بگم من هیچ گاه نگفتم اگه به هر شکل دوستان ازش استفاده کنن خراب نمیشه
چون بعضی از ما ایرانیها اگه سوار f16 که بشیم قطعا باید نابودش کنیم اما اگه رعایت شن ماشینهایی هستن که بسیار واست کار میکنن دقیقا مثل بقیه کالاهای ژاپنی.قطعا زمانی که میخوای ماشین دست دوم بخری یا باید بشناسی طرفت کی هستش که میخوای خرید کنی یا اگه نمیشناسی باید با یه مکانیک بری واسه خرید اما دوستان معمولا این کار رو نمکنن بعد ماشین ژاپنی یا کره ای میشه بد این از این.اما در مورد خودم دلال ضرر نمیده من دادم زیاد اما چون همیشه عشقم ماشین جور و ناجور بوده خریدم.
در مورد گمرک هم از طرز صحبت شما متوجه شدم هیچی از ترخیص خودرو نمیدونید و من هم وارد این بحث نمیشم.در مورد گارانتی سایپا و ایران خودرو هم باید بگم همون طور که در سالهای پیش ایران خودرو تونست جوابگوی پژو 407 و سوزوکی کیزاشی باشه الان سایپا هم میتونه چون دقیقا یادم میاد جوش مثل الان بود .یا چرا راه دور بریم جک 5 الان یا جیلی یا لیفان میشه بگید وضع قطعاتشون چطوره اگه خراب شه.البته شما الان میفرمایید ریخته قطعه.بله در بازار ازاد و 2 برابر قیمت نه در نمایندگی که شاید یه قطعه هم از روی ماشینت بر دارن.ام جی هم که خودرو چینی نیست یه انگلیسی هست که که در چین مونتاژ عالی میشه با همان مدریت تمام انگلیسی البته خورو خوبی هست.مشکل داره اما نه مثل خوروهایی که 100 در صد چینی هست.داشبوردش زشته .ساعتش پدرت در میاره تا ست شه.شتاب اولیش چون روی توربو نیست خوب نیست.باید فقط بنزین سوپر بزنی چون موتورش توربو هست خیلی چیزای دیگه که تو حوصله من نیست.در کل ماشینهای چینی قطعا از داخلی که الان تولید میشه بهترن اما شاهکار نیستن و در حد پولی که میدی نیستن.اگه چشمتون رو باز کنین قطعا میتونید محصول ژاپنی یا کره ای دست دومی بخرید که چندین سال ازش بهره ببرین.اقای شیرازیان در مورد هر ماشین چینی که مد نظرت هست بگو تا مشکلاتش رو بگم که نگی فقط حرف میزنی عباس
1393/8/6
آقای عباس مثل اینکه اینجا شده میدان جنگ بین من و شما . ولی دوست عزیز منکه با شما دشمنی نداشته و ندارم . از شما فقط و فقط دلایل قانع کننده خواستم .

شما میخوای دلال باش یا نباش ، میخوای توی گمرک باش یا نباش . بحال من یا سایر دوستان که فرقی نمیکنه .

من هم ادعای گمرک شناسی یا این جور کارها را نکردم .

ولی توی این عجب موندم که خودروی وارداتی خشک ، تحویل کفی و به قولی صفر کیلومتری که به من خریدار تحویل میشه ، با وصفی که شما گفتید خشک و صفر نیست ! خب به نظر شما این خیانت نیست ؟ شما بنویس که چرا باید یک ماشینی که قراره صفر کیلومتر تحویل بشه ، ازش استفاده میشه . یعنی همشون دستکاری شدند ؟ این برای خود من خیلی جای سوال داره ؟ ممنون میشم که در این خصوص توضیح بدید .

من به آب بندی ماشین کاملا اعتقاد دارم . اتفاقا شاید از گمرک و مافیایی که شما ازش پرده برداشتید ، بی خبر باشم ولی تو بحث فنی کاملا صاحب نظر هستم . چون درسش را خوندم . از ده تا مکانیک هم راحتتر موتور را پیاده و سوار میکنم .
حتی اگر 40 کیلومتر هم کسی غیر از خودم با ماشین راه رفته باشه قبول ندارم . شروع آب بندی بد یعنی شروع خرابی های مکرر و زودرس ! شما که ماشین باز هستید متوجه فرمایش من میشید .

صحبتهای جدید شما در بخش دومش کاملا قابل تامل هست . اینطور بهتر میشه بحث کرد .

شما 407 و کیزاشی را مثال زدید . درست هم گفتید . ماشینهای خوبی هم بودند . ولی دوست عزیز نحوه همکاری چانگان با سایپا متفاوت هست . بحث سهامداری و حتی خرید و سرمایه گذاری کلان در کشور مطرح هست . این با محصولاتی که شما نام بردید خیلی فرق میکنه . مضاف اینکه قیمت گذاری محصولاتش دامنه رقابتی داره نه فوق لوکسهای آنچنانی .

در مورد MG هم شما درست میگید . برند انگلیسی بوده ولی کل شرکتش را SAIC خریده . دیگه نمیشه بهش چینی نگفت . منکه ازش خیلی راضی هستم . شیک و لوکس و البته مطمئن . ولی باید قبول کنیم که چینی شده . خیلی از شرکتها در تملک چینی ها دراومده . اما بعضا به صورت سهام داری کلان هست و هنوز چند درصدی سهم دست خود برند اولیه مونده . ولی MG کلش منتقل شده . این مسئله واقعیت هست .

در خصوص دست دوم که من و شما هم فکریم . جفتمون به دست دوم سالم اعتقاد داریم . تاکید دارم سالم !

خودتان قضاوت کنید . راهنمایی و رانندگی مدام از بی دقتی رانندگان و سوانح ناگوار حرف میزنه . این آمار خودش نشون میده که ایران رانندگان خوبی نداره . و طبیعتا ماشین مصرفی هم فشار زیادی را تحمل میکنه و این یعنی استهلاک بیش از اندازه .

در خصوص کراس اور شهری CS35 هم اعتقادی به خدا بودن این ماشین ندارم ! ! ! ! ! ولی در این رنج قیمتی و در این کلاس خودرو اونهم با مدل 2015 و فول آپشن ، واقعا گزینه مناسبی هست .

خودم اگر MG6 نداشتم ، یقینا می خریدمش . من هم کلیپها و مقالات خارجی را مطالعه کردم . اتومبیل قابل دفاعی هست . طراحی کاملش کار ایتالیایی ها بوده و در ساخت موتورش هم که دوستان کاملا توضیح دادند .

یک مورد هست که بعضا دوستان توجه نمی کنند . الان در تیپ چانگان CS35 که به شاسی بلند شهری مشهور شده نمونه هایی مثل سوزوکی ویتارای جدید 2015 و سیتروئن C3-XR مدل 2015 همگی با موتورهای جدید و 1600 سی سی عرضه شده . که اتفاقا موتور CS35 هم 1600 ولی با موتوری به مراتب قویتر و راندمان بالاتر از رقیبانش تولید و عرضه شده .

در مورد برندهای به نام هم میتونم به شاسی بلند هوندا CR-V اشاره کنم که سوئدی ها دریافتند ، این ماشین اسما AWD هست ولی اصلا نیرویی به چرخ عقب منتقل نمیکنه و خودروی دو دیفرانسیل هوندا یک تک دیفرانسیل هست . این هم اعجاز برند مطرحی مثل هوندا که صاحب برند لوکس آکورا هم هست .

و یا به فراخوانهای دنیا اشاره کنم که ایسنا ترجمه و منتشر کرده و در صدر فراخوانی ماشینهای معیوب شرکتهایی مثل هوندا-تویوتا-نیسات-بی ام و-کرایسلز-جنرال موتورز-مزدا-فورد-سوبارو-میتسوبیشی قرار دارند.
پس لزوما برند مشهور ، تولید 100 درصد درجه یک نداره!

دوست عزیز شما که گمرکی هستید بهتر میدونید که ماشین پلاک ملی چقدر تمام میشه . من کاری به سایپا و مثلا پرشیا خودرو ندارم . ولی خیلی ها محاسباتش را در فضای مجازی منتشر کردند . عملا قیمتش برای من مصرف کننده دوبل میشه . من هم با توجه به واقعیت موجود نظر میدم .

چانگان CS35 سوای زیبایی منحصر به فردی که داره از امکانات مناسب هم بهره برده و انشالله که کیفیت مناسب هم خواهد داشت ، در رده SUV ها قیمت مناسبی داره و خریدش منطقی به نظر میرسه .
اگر رانندگی درستی داشته باشیم بعید میدونم که ماشین دردسرسازی باشه . من خودم لیفان 520 هم داشتم . انصاف را کنار نباید گذاشت . من را اذیت که نکرد ، هیچ ، صاحب جدیدش هم خیلی راضی هست . درصد بالایی از خرابی ها به نحوه رانندگی خودمان برمیگرده !

انشالله که از من نرنجیده باشی . و در بحثهای فنی بیشتر شرکت کنید.
1393/8/7
سلام
اینجانب هم فقط قصد کمک به هموطنی دارم که میخواد ماشین بخره و این دلالان گرگ منتظر هستن تا به هر وسیله خودرو رو به دوستان تحمیل کنند.
خوشحالم که با شما هم به نظرات یکسان رسیدیم.البته هر کس که میخواد ماشین بخره من به عنوان برادر کوچکتر در خدمتش هستم و با تجربه ای که در این ضمینه بدست اومده کمک خواهم کرد.
با تشکر از دوستان
1393/8/7
من رفتم چند نمایندگی و پرسوجو کردم . متوجه شدم تا الان چندهزار دستگاه ثبت نام شده . از برنامه فروش های این ماشین هم معلوم بود که طالب زیاد داره .
این تعداد که دلال نیستند و یا همه از روی نظرات اینترنتی که نخریدند . مطمئن هستم که 90 درصد مردم عادی ، مثل خودم هستند که از ماشین و امکاناتش خوششون امده . تازه ماشینش هنوز توی شهر نچرخیده . بیاد به بازار خریدارانش بیشتر هم میشند . هم زیباست و هم با امکانات و هم جوان پسند .
1393/8/9
دوستان من دیدمش . در حال تست بود . انصاف را کنار نذارم ، با بقیه چینی های تو بازار فرق میکنه . یک کلاس بالاتر هست . کار داشتم ولی یک ربع دنبالش رفتم تا ازش سر دربیارم . این یکی فرق میکنه . راغب شدم برم یکیشو بخرم . راننده اش میگفت که کل ایران تست رانندگی شده . ازش خیلی رضایت داشت .
1393/8/10
آقای بوشهری یا عشق ماشین
شما لطف کن ابتدا به نمایندگیهای مرکزی خودروها سر بزن و ببین که هیچ شرکتی خدمات پس از فروش نداره یعنی گارانتی معنا نداره فقط باید پول بدی پس این یه مورد تو کشور ما هنوز تعریف نشده دوما شما میفرمایید پس از دوسال بخاطر عیب و ایراد به چه کنم میفتین اینا همش به طرز استفاده شما از یک خودرو داره که اقای شیرازیان به نکته اشاره کردن سوما لطف کن یک خودرو رو با رقیبای خودش از لحاظ موتوری و شاسی مقایسه کن نه اینکه حرف از شرکت فقط بزنی الان یه پرادو 4سیلندر 8 سال پیش و باید حدود 150م حداقل پول بدی که دو برابر این خودرو پولشه در پایان اگه میخوای منتقد باشی یه شرکت یا یک صنعت کشوری مثل چین و رو زیر سوال نبر بگو این خودرو از این لحاظ مشکل داره نه اینکه فقط شنیده هاتو اینجا بازگو کنی
1393/8/13
دوستان
من کارمند سایپا هستم خواستم موضوعی را بگم این خودرو که قرار است وارد ایران بشه قدرتش 112 اسب تو 6500 دور هست نه 120 اسب!!!!نمی دونم احتمالا مدل بهینه شده ای داره با اون قدرت که تو روسیه مونتاژ می شه و همچنین کشورهای آمریکای جنوبی...تست 5 هزار کیلومترش تو اونجا اوکی شده...
بهرحال این موتور با این قدرت و وزنش کمی تنبل بنظر می رسه و توقع زیادی ازش نمی شه داشت و از ابعاد بسیار کوچکش که بگذریم انضافا زیباست و امکانات بدی هم نداره ولییییییی قیمتش حداقل 15 میلیون زیادی ...این نظر منه
1393/8/14
جناب محسن . قصدی بر مخالفت با شما ندارم . ولی چیزی که نوشتید فقط در بروشور سایپا موجوده که به اشتباه هم نوشته شده و متاسفانه چاپ هم شده !

لازم نیست که عنوان کنم ولی خودم مهندس مکانیک هستم و دوست داشتم به صورت فنی تر از این ماشین سردربیارم . خودم چندین و چند بار از سایپا ، چه نمایندگی ها و چه خود بخش بازاریابی و فروش سوال کردم که فایل صوتیش هم موجوده ! هیچکدام اطلاعات دقیقی نداشتند و به همدیگر پاسکاری میکردند . تا اینکه کاملا اتفاقی با یکی از مهندسین شاغل در سایپا آشنا شدم و از این ماشین پرسو جو کردم . بهشون گفتم که کاتالوگ با سایت نمیخونه . ایشون که در جریان این ماشین بودند هم اقرار به اشتباه چاپی داشتند .

مثلا همین قدرت موتور اشتباها 112 چاپ شده که 125 درستش هست و یا وزنش 1270 کیلو خورده که برای دنده دستی میباشد و نسخه ایرانش که اتوماتیک وارد میشه 1290 کیلو وزن داره .

حتی موتور میتسوبیشی که عنوان میشه ، جنبه تبلیغاتی داره و موتورش میتسوبیشی نیست و اتفاقا خیلی بهتر از میتسوبیشی و کار مزدا هست که در بخش انگلستان شرکت چانگان توسعه داده شده .

نسخه روسیه و ترکیه و آمریکای جنوبی هم هیچ تفاوتی با نسخه چینی نداره و فقط برای روسیه موتور جدید 1.5 لیتری توربو هم قابل عرضه هست !

به خود سایت چانگان و یا معتبرترین مرجع چینی که chinaautoweb باشه هم مراجعه کنید قدرت این ماشین 92 کیلو وات هست که در واحد متریک معادل 125.086 اسب بخار میشه و ایرانی ها با این واحد آشنا هستند . یعنی از 120 هم 5 واحد قویتره ! حتی در بعضی سایتها 123 اسب نوشته که اون هم اشتباه هست و 123 اسب برای واحد انگلیسی هست و برای ایران که به صورت متریک کار میکنه دقیقا معادل 125.086 اسب میشه !

این همون ماشینی هست که توی چین تولید و عرضه میشه و قراره به ایران وارد بشه که الان چند تایی در تحویل سایپا هم موجوده .

اما وزن کم که سبب چالاکی میشه نه تنبلی ! موتور با وزن ماشین انطباق داره . ابعادش هم در کلاس خودش مناسب هست . شما ارتفاع و عرض و فاصله محورها را با ماشینهای هم رده خودش مقایسه کنید . فقط طولش 4.160 هست که اتفاقا برای این ماشین مزیت هست و حالت اسپرتی بیشتری را ایجاد میکنه .

در ضمن یکی از کاربران یک کانال مستقل در آپارات ایجاد کرده که انواع و اقسام کلیپهای CS35 در اون آپلود شده . مراجعه کنید به کیفیت و چالاکی این خودرو اعتقاد پیدا خواهید کرد .

در مورد قیمت نمیشه نظر درستی داد و به قوانین کشوری ما مربوط هست . اما این ماشین ، فعلا CBU و کامل با تعرفه 40 درصدی وارد میشه نه 26 درصد CKD و همین در قیمتش اثر گذار هست . قیمت اتوماتیکش توی چین معادل 43 میلیون هست که که اگر بخواهیم به صورت فردی وارد کنیم نزدیک 81 میلیون ، پلاک شده اون تموم میشه . البته یقینا سایپا تخفیفات ویژه ای میگیره ولی خب ، قیمت تقریبا معقولی خورده . اگر خودتون وارد میکردید براتون 80 تا 81 میلیون آب می خورد نه 70 میلیون !

حتی در آینده هم که قراره مونتاژی بشه ، مطمئن باشید که ارزانتر نمیشه . سابقه سایپا کاملا موید این مطلب هست و اصلا بحث ارزان شدن نداره . بالاخره هزینه دستمزد کارکنان ، و غیره اینقدر زیاد هست که مردم عادی مجبور به جبرانش باشند .
1394/9/12
جناب اقایی ولی تا حایی که من میدونم و خبر دارم نسخه 125اسب بخار وارد ایران نشده و اپدیت موتور سال 2015هستش و نسخه ای که وارد ایران شده نسخه 112اسب بخاری سال 2013 هستش حتی عکس و شکل موتور ها هم باهم متفاوته میتونین تو سایتها جستجو کنین چون چندین موارد رو دیدم ولیدباتوجه به اینکه اسب بخار این ماشین مثل ایدو و cs35از هم رده هاش خیلی کمتره ولی تست شتاب مناسبی دارن و در حد 140اسب بخارن خیلی خوب عمل کردن من اتفاقا قصد خرید ایدو رو دارم ایشالا که خوب از اب دربیاد
1393/8/14
آقا محسن لوکس ترین مدلش وارد ایران میشه در ضمن هیچ فرقی هم با مدلای دیگه نداره تعجب میکنم شما که داخل شرکت سایپا هستین همچین حرفیو میزنید ولی در کل 125 اسب بخار قدرتشه که بدلیل blue core و dvvt بودن موتورشه و حرف از قیمت زدین در صورتی که کاملا قیمتش نسبت به بازار الان و کیفیتش و اپشنهاش مناسبه
1393/8/15
محسن عزیز اینجوری که نوشتید نیست . قرت موتورش 125 اسب بخار هست . وزن و موتورش هم کاملا جوره. منم در سایپا دوستی دارم که کل ماجرا را برام تعریف کرده . 84 هم قیمت مناسبی هست .
1395/11/5
سلطان عزیز بااین 84میلیون در کشورهای عربی اروپایی وآمریکایی شما میتونی یه ماشینی بگیری که ایمنی بالا وقدرت موتور عالی وبدنه قوی داشته باشه بنز بی ام دبلیو یا انواع تویوتارو خرید نه خودروی چینی با ایمنی تنها 3ستاره که اتحادیه اروپا بهش داده بخدا اینا دارن به مردم بدبخت نامردی وظلم میکنند وای بحال ما
1393/8/15
من تمام نظرات این مقاله و مقاله اصلی معرفی شاسی بلند CS35 در لینک زیر را مطالعه کردم . بد ندیدم که بخشی از تحقیقات خودم را برای کاربران بنویسم تا یکم قیاسها معقولانه تر انجام بشه . و شاید اصلا میبایست به صورت مقاله به سایت ارائه میکردم که بهتر دیدم در همینجا بنویسمش .
http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=846

عزیزان یک مقایسه مختصر برای دو محصولی که قراره بیاد ایران داشته باشم . اولی چانگان CS35 و دومی پژو 2008 که اولی را سایپا میاره و دومی را قراره که ایران خودرو بیاره و شاید هم اصلا نیاره ! بهر حال فکر کنم این مقایسه جالب باشه .

چانگان CS35 موتورش 125 اسب قدرت داره و گشتاورش 160 نیوتن متر هست .
پژو 2008 که اصلا معلوم نیست که چه موتوری داشته باشه ، 3 سیلندر باشه یا 4 سیلندر ؟ ولی از آنجایی که 3 سیلندر تو ایران یعنی ، بدون خریدار ! احتمال میره که 4 سیلندر بیاد . من چندتا سایت داخل و خارج را کنترل کردم و معقولترینش که به ایران هم بخوره در car.ir نوشته شده بود .
قراره که موتور پژو 2008 هم 120 اسب قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور داشته باشه . دور موتورهاشون مشابه هم هست ! جفتشون هم 1600 سی سی هستند .

پس تا اینجا چانگان CS35 به میزان 5 اسب هم قویتره.

اما ابعاد که در کراس اور مهم هست .
چانگان طولش 4.160 و عرضش 1.810 و ارتفاعش 1.670 متر هست و فاصله دو محور هم 2.560 متر هست .
پژو 2008 طولش 4.159 و عرضش 1.739 و ارتفاعش 1.556 و فاصله دو محورش هم 2.538 متر هست.

خب تا اینجا هم ابعاد دو ماشین خیلی با هم شباهت داره ولی بازهم چانگان برتری داره و فضای بیشتری در اختیار سرنشینان میذاره !

اما وزن هم که بسیار مهم هست . توضیح بدم که سایتهای ایرانی بازهم وزن را اشتباه نشر کردند . برای همین وزن 2008 را از نسخه چینیش نقل میکنم .
وزن چانگان CS35 از 1270 تا 1290 می باشد و وزن پژو 2008 بین 1205 تا 1253 کیلو هست .

این هم طبیعی هست ، چونکه چانگان یکم بزرگتر از پژو ساخته شده . پس عملا در وزن هم با هم تفاوت چندانی ندارند . سایر مشخصات هم در لینکهای زیر قابل مشاهده هست .

از لحاظ ایمنی هم تقریبا یکی هستند و امکانات ایمنیشون مشابه هم میباشد.

فقط یک نکته بگم که پژو 2008 نسخه چینش با چیزی که قراره ایران بیاد کمی تفاوت داره و انتخاب مشتری در آپشن زیاده .

بهر حال قصدم این بود که به دوستانی که اعتقادی به کراس اور بودن چانگان ندارند ، این مطلب را نشان بدم که با عرض معذرت در اشتباه هستند . الان در جهان و در رده کراس اورهای شهری که بسیار هم پرطرفدار شدند ، چانگان CS35 و پژو 2008 و رنو کپچر و نیسان جوک جزو گزینه های مطرح هستند و بجز نیسان جوک که قرار نیست بیاد ایران ، مابقیشون زمزمه حضور در ایرانشون به گوش میرسه . که بازهم در بین این رده ها بازهم چانگان CS35 خودروی قویتر و جادارتر و با امکانات تری هم حساب میشه .
حالا فرض کنیم چینی ها نمیدونند کراس اور چی هست ؟ فرانسویها ، ژاپنی ها و آمریکایی ها هم کراس اور را نمیشناسند؟ اتفاقا همشون هم تک دیفرانسیل هستند و اصلا خصوصیت SUV های شهری هم تک دیفرانسیله بودن و چالاکی بیشتر به نسبت دو دیفرانسیله ها هست.

از لحاظ قیمتی هم مقایسه کنیم چانگان CS35 با فول آپشن و گیربکس اتوماتیک 84 میلیون قیمت داره . رنو کپچر بین 110 تا 120 میلیون قیمتش خواهد بود و پژو 2008 هم که دنده دستی اون وارد ایران میشه بین 90 تا 100 میلیون قیمت خواهد داشت که در نسخه اتوماتیکش ، اگر وارد ایران بشه ، نباید انتظار قیمتی کمتر از 120 تا 130 میلیون داشته باشیم ! نسخه چینی پژو 2008 از 99700 یوآن برای گیربکس دستی و تیپ بیس شروع میشه و تا فولترین تیپش به 136700 یوآن هم افزایش پیدا میکنه ! اما چانگان نسخه فولش 92900 یوآن قیمت داره و کاملا مشخص هست که به لحاظ قیمتی خیلی خیلی مقرون به صرف تر هست.

به لحاظ ظاهری هم ، هیچ منتقد منصفی نمیتونه از زیبایی و چهره عضلانی این ماشین ایراد بگیره . و پژو 2008 هم به نظر خود من خودرویی بسیار زیبا و قشنگ هست .

دوستان خودم قصد خرید این ماشین را دارم و معمولا تا حسابی از چند و چون چیزی که بخوام بخرم ، مطلع نشم ، اقدام به خرید نمی کنم .
در نهایت فکر میکنم چانگان CS35 انتخاب معقولی برای شاسی بلند های شهری باشه و با تحقیقاتی هم که کردم ، بعید میدونم از کیفیت پایینی برخوردار باشه . خصوصا اینکه ، در مقاله هایی از قول مدیران چانگان ، خوندم که هدفشون بازارهای خارج از چین هست و طبیعتا مجبورند که برای حفظ بازار و افزایش سهمشون در تجارت جهانی به کیفیت محصولاتشون اضافه کنند .

برای اطلاعات بیشتر به لینکهای زیر مراجعه کنید:
http://chinaautoweb.com/car-models/changan-cs35-suv/
http://www.car.ir/news/New-Coming-Vehicles/peugeot-2008-to-iran
http://خودرو.net/%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-%DB%B2%DB%B0%DB%B0%DB%B8-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88
http://chinaautoweb.com/car-models/peugeot-2008/
1393/8/16
سلام اقا اون 25 میلیونو که به من گفتن توی 9تا چک باید بدی اول اینکه 25 تقسیم بر 9 نمیشه مگه که حدود2770 ؟یعنی ممکنه بعضی چکها میلغش بیشتر باشه؟؟ دوم مگه همین 25 تومن نیست؟موقع ثبت نام چیزی از سود و بهره بانکی نگفتن؟نکنه بگن با بهره 30درصد بشه 40-50 میلیون!!!اگه اینجوری که ارزششو نداره..
1393/8/16
یاسر عزیز,شما هر ماشین و از هر شرکتی و از هر برندی که بخری در طرح اقساطی مبلغ بیشتری میپردازی. سود در خرید نقدی هست.84 میخری و 95 تا 100 میفروشی.حالا از خود نمایندگیت و یا یک نمایندگی دیگر سوال کنی بهتر هست.
1393/8/23
دوستان کسی میدونه اون 25 میلیونو که اقساط میخوان ببندند توی سه سال چقدر سود میکشند روش؟؟؟؟پرداختیم 40 ت بوده تحویل دی
1393/10/29
بله اقا رحمان .33% سود روش میکشن برای 30 میلیون 19 میلیون روش میکشن شما برای 25 میلیون خودت حساب کن
1393/8/25
آقا رحمان به تاپيك زير مراجعه كنيد:
http://khodrobank.ir/Reviews.aspx?ID=846
1393/9/20
آقا جان واقعیت اینه که شرکت سایپا داره خودرو چینی وارد میکنه و با چند برابر قیمتش در چین میفروشه,شما کافیه یه سر به قیمت ماشینهای مونتاژی چینی در ایران بزنید مشاهده خواهید کرد: مثلا خودرو ایدو چانگان که حدود 11000 دلار (معادل 36 میلیون تومان)قیمتشه ,توسط سایپا وارد میشه و به قیمت 80 میلیون تومان به این ملت مظلوم فروخته میشه !!! ولذا تنها راه برون رفت از این وضعیت بغرنج خودرو در ایران و جلوگیری از ظلم مضاعف خودرو سازان ایرانی به مردم ,واردات خودرو با تعرفه بسیار پایین است و نیز اینکه مجوز ورود خودروهای کارکرده هم با نظارت دقیق انجام بشه.
1393/10/29
دوستان من چانگان ایدو را ثبت نام کردم 50 ملیون دادم قرار بود 30ملیون هم تو 9 فقره چک بدم حالا که ماشین اماده تحویله میگن 8تا هر چک 5380 ملیونی و یک چک 6700 باید بدی یعنی برای 30 ملیون داره 19 ملیون سود میگیره که اصلا زمان خرید اینطور حرفی را به بنده نگفتن .این ماشین برای من 99 ملیون در میاد .حالا حرفمو به کی بگم و کی به داد ما میرسه.
1394/3/27
آقا شهرام حق دارید به ما هم نگفتند همه چیز تموم شده و تازه 30 میلیون هم از بانک وام گرفته بودیم که یه هو در آخر 19 میلیون برای اقساط بهره گرفتند که در اول نگفته بودند . این خود یه عمل کثیف و مغرزانه است.
1394/7/28
بدبخت شدی رفت
1393/11/19
قیمت خیلی بالاست
1393/12/6
با سلام
من ثبت نام دیماه خودروی چانگان هستم و کل پول رو پرداخت کردم متاسفانه با گذشت دوماه از پرداخت پول هنوز از تحویل خودرو خبری نیست اگه در تحویل مشکل داشتن چرا قول دادن و کل پول رو تحویل گرفتن من مجبور شدم ماشینم رو بفروشم و الان واسه عید بیماشین به کی باید شکایت کنم .کم پولیم نیست .و تکلیف امسال ما چیه ؟
1393/12/22
دوستان ، چانگان جز مارک های معتبر چینیه و کیفیت بالایی داره ، من خودم طرفدار ماشینای چینی ام ولی این ماشین با موتور 1600 و جثه ی کوچیکش 85 تومن نمی ارزه .
با این پول میشه یه مزدا 3 یا سوزوکی دست دو خرید ، ماشین خوبیه ولی بیشتر از 60 میلیون نمی ارزه .
1394/2/5
با سلام ببخشید خودرو چانگان cs35 دنده اتوماتیک هست یا نه؟
1394/3/27
سلام به مدیریت سایپا
قرار بود شاسی چانگان cs35 را بهمن 1393 تحویل بدهند. متاسفانه امروز و فردای آنها امروز 28 خرداد 1394 با 5 ماه تاخیر خبری از ماشین به علت آماده نبودن
پلاک تحویل نداده اند . قضاوت کنید آدم از ماشین هم بیزار میشه......
1394/12/13
اقایان محترم چه ۱۱۵ یا ۱۱۲ ... فرقی نمیکنه نکته انحرافی !چرا چون آون بدبختای که این محصول چینتکس ۸۴میلیون پول دادن چرا الان ۶۸ شده چرا میخوان بدونید چون سر دسته همه دزدا خودروسازان داخلی هستن قیمت این خودرو برای مصرف کننده گنگ است چون وارداتی است واون بیچاره وقتی به نمایندگی مراجه و این خودرو میخره خبر نداره که این روزها این خودرو سازان دیگر امین مردم نیستن وفقط در کمین جیب مصرف کننده بدبخت بیخبر هستن چون در همان ابتدا قیمت خودرو حدود ۲۵درصد از قیمت واقعی بالاتر است و وقتی این خودرو وارد بازار میشود پس از مدت کوتاهی شروع به ریزش قیمت از۸۴به۶۸ میکند اره دادش این کلاهی که فعلان این فرغون سازا سر مردم میران تمام خودروهای چینی قیمتی بسیار پایین نسبت به دیگر خودروهای آلمانی ژاپنی کره ای فرانسوی ...دارن ومردم در ابتدا هیجان زده میشوند و میگویند به به مفته!و خبر از قیمت تمام شده این محصولات بی کیفییت ندارن و میگن اگه خودت بخوای بیاری ۸۲تمام میشه بابجون از این خودرو در دنیای تجرت در زمان خرید کلی این شرکتها از چین گاهی تا سقف ۴۰درصد تخفیف میگیرن ثانیا در دراز مدت موظف به پرداخت و تسویه میشن چی فکر میکنید یعنی میرن یک عدد میخرن وجرینگ پول میدن نه بابا به اسم پیش فروش با یک کاتولگ چند برگی پولا ازتون میگیرن بهدش بعد شش ماه بد قولی ماشینو با قیمت حبابی بهتون میدن انوقت بعد یک مدت کم میبینید ۲۰ میایون ماشین نیست این راه جدید کلاه برداری این فرغون سازاست جدیدا همشون خودرو چیینی وارد کردن ایران خودرو سایپ پارس... رامک ...دیار ...کرمان...
1395/11/5
یکجا میگین قیمت چانگان 64میلیون الان میگن 83 میلیون چرا آخه اینکارو میکنید بامردم خودمون چرررررا????