موضوعات داغ

سانگ‌یانگ تیوولی یا سیتروئن C3 ؛ مقایسه داغ کراس اوور های شهری

28 اسفند 1397
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

رقابت شرقی کهنه‌کار و غربی تازه‌وارد

این روزها بازار خودرو در وخیم‌ترین شرایط ممکن به سر می‌برد. از همین رو بهتر است از آن به عنوان آشفته بازار خودرو یاد کنیم. زیرا اکنون در حال حاضر هیچگونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار وجود ندارد و دلال‌ها افسار آن را به دست گرفته‌اند. از همین رو بسیاری از خریداران برخلاف سال‌های گذشته، مجبور به مقایسه قیمتی خودروها در بازار شده‌اند. زیرا با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها، قدرت خرید مردم کاهش یافته و بر اساس بودجه‌ای که برای خرید خودرو درنظر گرفته بودند، مقایسه‌ای میان گزینه‌های موجود در بازار انجام می‌دهند. ما نیز به همین خاطر قصد داریم در این مقاله از خودروبانک به مقایسه دو خودروی کراس‌اوور کوچک شهری در بازه قیمتی 300 تا 330 میلیون تومان در بازار بپردازیم. در همین ابتدا جا دارد به این نکته اشاره کنیم که سانگ‌یانگ تیوولی و سیتروئن C3 دو خودرویی هستند که از لحاظ فنی تفاوت‌های فراوانی با یکدیگر دارند. اما شرایط زمانه ایجاب می‌کند که به دلیل نزدیک بودن رنج قیمتی و همچنین جذاب بودن هر یک از آن‌ها در بخش‌های مختلف، قیاسی منطقی میان آن‌ها صورت بگیرد.

معرفی اجمالی تیوولی

سانگ‌یانگ یکی از برندهای قدیمی کره‌ای است که فعالیت خود را از سال 1954 آغاز کرده است. این خودروساز کره‌ای را می‌توان از اولین سازندگان خودروهای شاسی‌بلند در کره دانست. اما محصولات این شرکت همواره به دلیل داشتن طراحی خاص و کمی نامتعارف، مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گرفت. تا این که سرانجام مدیران ارشد این برند تصمیم گرفتند که با تغییر زبان طراحی وارد رقابت جهانی با رقبای خود شوند. تیوولی را باید جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصول این برند دانست که برای اولین‌بار در سال 2016 راهی بازار جهانی شد. همچنین این خودرو در سال 1394 توسط شرکت رامک‌خودرو به بازار ایران راه پیدا کرد. در آن زمان به دلیل قیمت‌گذاری رقابتی و همچنین طراحی و امکانات قابل قبول، با استقبال خوبی از سوی خریداران قرار گرفت و به خودرویی نسبتاً موفق در بازار کشور تبدیل شد.

تیوولی در حال حاضر و در زمان انتشار این مقاله، در بازار ایران با قیمتی حدود 320 تا 330 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این رقم برای آن کمی دور از انتظار است و کار را برای رقابت با رقبای قوی‌تر خود سخت‌تر کرده است. اما با این حال باید گفت که تیوولی همواره در بازار طرفداران پروپاقرصی دارد که حاضرند برای خرید آن، این مبلغ را پرداخت کنند. در ادامه با جزئیات این کراس‌اوور کامپکت کره‌ای بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی اجمالی سیتروئن C3

صنعت خودرو در قاره اروپا قدمت بسیار زیادی دارد و باید گفت که فرانسوی‌ها پس از آلما‌نی‌ها، با سابقه‌ترین در این زمینه شناخته می‌شوند. در همین راستا در سال 1919 کمپانی سیتروئن توسط آندره سیتروئن تاسیس شد و با تولید مدل تیپ A در همان سال، به شهرت رسید. این شرکت با عرضه‌ اولین خودروی دیفرانسیل جلوی دنیا در سال ۱۹۳۴، تاریخ‌ساز شد و در گروه چهار خودروساز بزرگ جهان قرار رفت. همچنین همکاری این خودروساز فرانسوی با شریک تجاری خود در ایران به سال‌های دوری باز می‌گردد. پس از برجام اولین ثمره همکاری مشترک سایپا و سیتروئن، خودروی سیتروئن C3 بود. نسل اول این خودرو در سال 2002 بر اساس پلت‌فرم مشترک پژو 206 به بازار معرفی شد. همچنین نسل دوم آن بین سال‌های 2009 تا 2016 در بازار اروپا فروش بسیار زیادی را تجربه کرد و سرانجام نسل سوم آن بر اساس طرح مفهومی سیتروئن پیکاسو در سال ۲۰۱۶ راهی بازار جهانی شد.

C3 نسل سوم بر اساس زبان طراحی جدید سیتروئن خلق شده که از طرحی بسیار مدرن و پویا بهره می‌گیرد. این خودرو که قرار بود به صورت تولید انبوه به بازار ایران عرضه شود، با برهم خوردن توافقات برجام، با شکست مواجه شد و تنها توانست آمار فروش 2 هزار دستگاه را برای خود ثبت کند. C3 در حال حاضر در بازار قیمتی حدود 270 تا 320 میلیون تومان دارد که در ادامه به بررسی فنی و جزئیات آن خواهیم پرداخت.

نگاهی به طراحی ظاهری هر دو خودرو

در بحث طراحی باید تیوولی را یکی از محصولات قابل توجه سانگ‌یانگ دانست که با بهره‌گیری از طراحی مدرن و به‌روز، توانست دیدگاه خریداران را نسبت به این برند تغییر دهد. در نمای جلو اصلی‌ترین مشخصه در ظاهر خودرو، جلوپنجره باریک و چراغ‌های کشیده‌ای است که طرحی پویا را رقم زده‌اند. این طرح با وجود زیبایی‌هایی که دارد، اما فاقد هرگونه هیجان و ایجاد آدرنالین در مخاطب است. اما با نگاه به نمای جانبی این خودرو، با خطوطی حجیم و تند و تیز مواجه می‌شویم که بسیار جلب توجه می‌کنند. این طرح که بیشتر شما را یاد خودروهای اروپایی می‌اندازد، سبب شده تا طراحی تیوولی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد. زیرا با خطوط اغراق‌آمیز، سعی شده تا ابهت ظاهری بیشتری را به مخاطب القا کند. در نمای عقب نیز چراغ‌های بزرگ و عمودی در طرفین بیشترین میزان جلب توجه را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین لوگوی بزرگ سانگ‌یانگ در مرکز درصندوق، کمی دور از انتظار بوده و توی ذوق می‌زند. ادوات پلاستیکی نصب شده دور گلگیرها، رکاب و پایین درها نیز تا سپر عقب امتداد یافته و نمایی دیفیوزر مانند را برای این خودرو پدید آورده‌اند. در مجموع تیوولی توانسته نمره قبولی را در بخش طراحی از بسیاری از کارشناسان و منتقدان دریافت کند. که این موضوع از ویژگی‌های بارز این کره‌ای به‌شمار می‌رود.

اما در آن سوی میدان رقیب فرانسوی در بحث طراحی بسیار مدرن عمل کرده و دارای ظاهری خاص و بسیار جذاب است. C3 یکی از جدیدترین محصولات سیتروئن بوده که به لطف طراحی جسورانه و خاص بدنه که با نام B-Tone شناخته می‌شود، سبب شده تا این خودرو از سایر رقبا متمایز شود. همچنین ضربه‌گیرهای پهن نصب شده روی درها که جایگزین زه‌های ضربه‌گیر شده‌اند، چهره‌ای متفاوت و جذاب برای C3 به ارمغان آورده‌اند. این ضربه‌گیرها که به ایربامپ معروف‌اند، شخصیتی مستقل را برای این هاچ‌بک کراس یا کراس‌اوور کامپکت شهری فرانسوی ایجاد کرده‌اند.

در نمای جلوی C3 شاهد طرحی متفاوت هستیم که بیانگر زبان طراحی جدید سیتروئن است. جلوپنجره معروف سیتروئن با امتداد یافتن درون چراغ‌های روشنایی در روز یا همان دی‌لایت‌ها، چهره‌ای متفاوت را به‌وجود آورده است. همچنین ترکیب رنگ قرمز دور قاب مه‌شکن‌های جلو هماهنگی قابل توجهی با رنگ آینه های جانبی و سقف خودرو دارد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو در نمای جلو، چراغ‌های اصلی بوده که در قسمت پایین‌تری از دی‌لایت‌ها قرار گرفته‌اند. این طرح قبلا در نیسان جوک دیده شده است. در نمای جانبی نیز می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی چهارشاخه اشاره کرد که با طرحی اسپرت، نمایی خاص به این خودرو بخشیده است. همچنین نصب آینه‌های جانبی روی درها یکی دیگر از نکاتی است که در این خودرو قابل توجه است. در این بخش به جز ایربامپ‌ها که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، مورد خاصی به چشم نمی‌خورد. اما یکی دیگر از بخش‌های جذاب در ظاهر این خودرو، طراحی بخش عقب بوده که به دلیل استفاده از طرح‌های منحنی، چهره‌ای مدرن رقم خورده است. چراغ‌های خطر این خودرو که از طرح گرافیکی خاصی برخوردار است، در شب به هنگام روشن شدن می‌تواند به خوبی معرف شخصیت این خودرو باشد.

مقایسه طراحی داخلی کابین

با ورود به کابین تیوولی، با فضایی جدید و دور از انتظار مواجه نخواهید شد. زیرا اصول طراحی فضای داخل کابین در این خودرو مانند سایر هموطنانش، بسیار اغراق‌آمیز و شلوغ است. اما این کابین شلوغ دارای طرحی گیرا و قابل قبول بوده که به دلیل قیمت تمام شده کمتر، از متریال چندان با کیفیتی بهره نبرده مخصوصاً با توجه به قیمت کنونی آن در بازار آزاد. برخی از قسمت‌های داشبورد و رودری‌ها با الهام‌گیری از نسل سوم هیوندای سانتافه پدید آمده که سبب شده فضای درون کابین شکیل‌تر به نظر برسد. طراحی کلی کابین به دلیل استفاده از قطعات نقره‌ای با طرح آلومینیوم و کنسول میانی مشکی پیانویی، تا حدی توانسته حس لوکس بودن را به سرنشینان القا کند، در عین حال نیز روحیه اسپرت بودن نیز در فضای کابین به خوبی احساس می‌شود.

از ویژگی‌های بارز در کابین تیوولی، باید به صندلی‌های بسیار راحت اشاره کرد که با چرم مصنوعی دیزاین شده‌اند. همچنین فضای کافی نیز برای سرنشینان در قسمت جلو و عقب تعبیه شده که همین موضوع تیوولی را برای خانواده‌ها به خودرویی مناسب تبدیل کرده است. اما باید گفت که به دلیل اختصاص فضای کافی برای سرنشینان عقب، فضای صندوق بار در این خودرو بسیار محدود بوده و در مقایسه با بسیاری از خودروهای همرده از فضای کمتری برخوردار است.

امکانات رفاهی و آپشن

سیتروئن C3 برخلاف رویه همیشگی خودروسازان داخلی، با طیف وسیعی از امکانات رفاهی به بازار کشور عرضه شده است.در واقع می‌توان گفت که C3 های مونتاژی در ایران از فول‌ترین نسخه‌های موجود بوده که تنها برخی از آپشن‌ها که اجازه استفاده از آن در ایران به دلیل تحریم‌های بین‌المللی وجود ندارد، از لیست امکانات رفاهی این خودرو حذف شده است. به عنوان مثال سامانه پیشگیری از تصادف و رادار خطی از جمله آپشن‌های حذف شده در این خودرو است. اما از امکانات رفاهی موجود در این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل سیستم کنترل پایداری، سامانه شروع حرکت در سربالایی، 6 عدد کیسه هوا، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی با قابلیت اتصال تلفن همراه، استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور باد لاستیک، سیستم تهویه خودکار، سنسور نور و باران، چراغ روشنایی روز، کامپیوتر سفر، بلوتوث، تریم داخلی پارچه‌ای، صندلی شش حالتی دستی راننده و راهنمای تعویض مسیر اشاره کرد. اما نکته جالب در زمان صدور دعوتنامه‌های C3، دو نوع تیپ‌بندی بر اساس آپشن بود که نسخه فول دارای گرمکن صندلی بوده و نسخه دیگر فاقد این آپشن است. جالب است بدانید که اختلاف قیمت این دو تیپ حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان بوده که اگر مالک بخواهد در بازار این آپشن را نصب کند، هزینه‌ای کمتر از یک میلیون تومان خواهد داشت.

از جمله امکانات رفاهی موجود در تیوولی می‌توان به 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم کمکی جهت شروع به حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، نمایشگر 7 اینچی لمسی، کامپیوتر سفری، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایش حالت چرخ‌های جلو در موقع ایست کامل، دماسنج، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، نمایشگر میزان مصرف سوخت، فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه وسط حساس به نور، سیستم تهویه هوای اتوماتیک (به صورت آپشنال)، سانروف (در مدل‌های آرمور و الیت)، گرمکن صندلی‌های جلو (به صورت آپشنال) و 3 حالت رانندگی اکونومی، پاور و برف اشاره کرد. از دیگر امکانات رفاهی موجود در این خودرو می‌توان به ورود و خروج و استارت بدون کلید، آینه‌های کناری برقی گرمکن‌دار و جمع شونده را نام برد.

مشخصات فنی و قدرت پیشرانه

تیوولی یکی از کراس‌اوورهای مناسب مصارف شهری است که از یک موتور نسبتاً اقتصادی بهره می‌گیرد. نیروی پیشرانه این خودرو از یک موتور چهار سیلندر با حجم دقیق 1597 سی‌سی تامین می‌شود که توانایی تولید 128 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 160 نیوتون‌متر در 4600 دور در دقیقه را دارد. این اعداد برای یک خودروی کراس‌اوور 1300 کیلوگرمی چندان قابل توجه نیست. اما به لطف گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین، می‌توان گفت که سواری تیوولی برای مصارف شهری و روزمره چندان آزادهنده نیست و می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مصرف‌کنندگان باشد.

اما در آن‌سو با خودرویی بسیار تند و تیز و چابک سروکار داریم که از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ سود می‌برد. این موتور قادر است نیرویی معادل 160 اسب‌بخار و 240 نیوتون‌متر گشتاور را از دور 1400 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دهد که از ویژگی‌های بازر آن به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید که وظیفه انتقال قدرت در C3 نیز به عهده گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین است که نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

در این قسمت باید گفت که سیتروئن از نظر قوای فنی به مراتب از تیوولی بهتر است اما نگهداری توربوشارژ آن بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

تجربه رانندگی

هنگامی که پشت فرمان تیوولی می‌نشینید، به دلیل نوع صندلی‌ها و فرم برآمده گلگیرهای جلو، تسلط کافی بر فضای جلو و اطراف خودرو خواهید داشت. اما به دلیل وجود ستون‌های پهن در قسمت عقب کابین و شیشه نسبتاً کوچک عقب، دید مناسبی از فضای پشت خودرو نخواهید داشت که این موارد با وجود دوربین و سنسور پارک عقب تا حدودی برطرف شده است. با این حال با استارت زدن پیشرانه و قراردادن اهرم دنده در حالت D شروع به حرکت می‌کنیم. همانطور که گفته شد تیوولی خودرویی تند و تیز نبوده و شروع حرکت چندان باشتاب نیست. اما با بالا رفتن دور موتور قدرت به اندازه کافی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. عملکرد گیربکس نیز رضایت بخش بوده. به نوعی که در مسیرهای سربالایی درصورت تنظیم در حالت پاور می‌توان دو دنده معکوس از آن گرفت که دور موتور را به اندازه کافی بالا می‌برد.

درحالت اکونومی نیز برای تعویض دنده معکوس به یک دنده بسنده کرده و رانندگی آرامی را تجربه خواهید کرد. گفتنی است گیربکس تیوولی در حالت تیپ‌ترونیک برخلاف بسیاری از گیربکس‌های اتوماتیک بوده و با فشار رو به جلو اهرم تعویض دنده، اقدام به کاهش دنده می‌کند که این امر ممکن است در لحظات ابتدایی شما را دچار سردرگمی کند. سیستم تعلیق تیوولی در قسمت جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی مولتی‌لینک بوده که در نهایت سواری نسبتاً مناسبی را به سرنشینان ارائه می‌دهد. فرمان کمک برقی این خودرو به سرعت واکنش نشان می‌دهد که این موضوع از نکات بارز آن به‌شمار می‌رود. اما نباید از ان انتظار داشته باشید که در سرعت‌های بالا واکنش تند و تیزی داشته باشد. در برخی از موارد کم فرمانی در این خودرو مشاهده می‌شود که به دلیل نوع بدنه و سگمنت خودرو قابل چشم پوشی است.

با نشستن درون کابین C3 اولین موضوعی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، طراحی متمایزی است که سبب شده فضای مناسبی برای سرنشینان درون این خودرو ایجاد شود. همچنین از دیگر نکات بارز باید به نمایشگر 7 اینچی نصب شده در مرکز کنسول اشاره کرد که به خوبی ماهیت مدرن این خودرو را به نمایش می‌گذارد. شروع حرکت با C3 به گونه‌ای است که اگر پدال گاز را کمی بیشتر از حد معمول فشار دهید، با شتاب قابل توجهی روبه‌رو می‌شوید که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. همچنین تعویض دهنده‌ها به گونه‌ای است که سرنشینان متوجه عوض شدن آن‌ها نمی‌شوند و این عمل کاملاً به آرامی و نرمی صورت می‌گیرد. به جرات می توان گفت که کمپانی سیتروئن در طراحی و تولید سیستم تعلیق یکی از کمپانی‌های پیشرو بوده که همین موضوع سبب شده سرنشینان سواری نرم و بدون تنشی را در محصولات این برند تجربه کنند. C3 نیز از این موضوع مستثتنی نبوده و در مسیرهای ناهموار سواری نرم و لذت بخشی را ارائه می‌کند.

پایداری و چسبندگی این خودرو به سطح جاده به اندازه‌ای است که این اطمینان را به شما می‌دهد تا با خیالی آسوده پدال گاز را بیشتر فشار دهید. اما از نکات منفی در این خودرو، عدم تطبیق‌پذیری فرمان برقی با سرعت است، زیرا به دلیل قدرت بالای پیشرانه، ممکن است در سرعت‌های بالا کنترل خودرو کمی دشوار باشد.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو، عایق‌بندی مناسب کابین بوده که در حتی در سرعت‌های بالا نیز صدای بسیار کمی از موتور و جریان هوا و باد درون کابین به گوش می‌رسد که این موضوع در تیوولی کمتر به چشم می‌خورد. زیرا با بالا رفتن دور موتور صدای نفوذی به کابین نیز افزایش پیدا می‌کند.

زمانی که شما پشت فرمان C3 می‌نشینید، قسمت جلوی کاپوت را به دلیل فرم طراحی بدنه نمی‌توانید به‌خوبی مشاهده کنید، به همین خاطر در مسیرهای باریک عدم وجود سنسور پارک جلو به خوبی احساس می‌شود. اما اگر کمی واقع‌گرایانه به این خودرو نگاه بیاندازید، متوجه خواهید شد که آپشن‌های اضافی در این خودرو چندان ضرورتی ندارد، زیرا به لطف پیشرانه قدرتمند مجهز به سیستم توربوشارژ، سواری لذت‌بخشی را با آن تجربه خواهید کرد.

نتیجه‌گیری

از آنجایی که این دو خودرو از لحاظ فنی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند، انتخاب میان آن‌ها کاملاً سلیقه‌ای است. اما بازه قیمتی نسبتاً مشابه سبب شده تا این روزها رقابت میان این دو در بازار آزاد داغ‌تر از گذشته شود. شاید برای بسیاری سوال باشد که ارائه خدمات پس از فروش از جانب شرکت‌های عرضه کننده این دو خودرو در شرایط کنونی به شکل است. در پاسخ باید بگوییم که رامک‌خودرو در زمینه ارائه خدمات با مشکل چندانی مواجه نبوده و تاکنون توانسته خدمات پس از فروش نسبتاً مناسبی را به مشتریان خود ارائه کند. اما بدیهی است که در شرایط فعلی تامین قطعات برای شرکت‌ها با مشکل اساسی همراه شده و ممکن است در آینده مشکلات جدی در این بخش گریبان‌گیر شرکت‌های متعددی شود.

سایپا سیتروئن نیز به مشتریان خود این وعده را داده که از لحاظ ارائه خدمات و تامین قطعات با مشکل مواجه نخواهد شد، اما این وعده کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد، چراکه سیتروئن به فعالیت خود در ایران پایان داده و تنها تعهدات معوقه خود را اجرایی کرده است. حال باید دید که در آینده مدیران این شرکت چه سیاستی را برای تامین قطعات C3 اتخاذ خواهند کرد.

سیتروئن C3 به صورت کلی نیز خودرویی جدیدتر و با تکنولوژی به روزتر است اما تیوولی مدت زمان بیشتری داخل بازار کشور بوده و امتحان خود را پس داده است. همچنین شتاب بیشتر سیتروئن C3 قطعاً جذاب است اما نگهداری توربو نیز در کنار آن لازم است که تیوولی در این مورد راحت تر مورد استفاده قرار می گیرد. حال باید ببینید که کدام فاکتور برای شما راحت تر است و آیا گرفتن نیروی بیشتر از موتور با وجود تعداد کمتر در بازار برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است یا استفاده راحت تر بدون نگرانی های نگهداری توربو و تعدد بیشتر آن در بازار آزاد؟

در پایان از آقایان ایمان رحمانی و محمد دیندار مالکان خودروهای سانگ‌یانگ تیوولی و سیتروئن C3، جهت در اختیار قرار دادن خودروهایشان به منظور تست و بررسی تیم خودروبانک، کمال تشکر و قدردانی داریم.

68 عکس

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/28
سلام. سیتروئن یه هاچبکه نه کراس اور !
مدل ایرکراسش کراس اور هست.
1397/12/28
این تیوولی پارسال خریدیم 85 الان شده300!!!! یعنی واقعا کسی پول میده؟!
جه بلایی سرمون اوردن
ملکتو ببین
1398/1/5
چرت نگو !
پارسال تیوولی 85 بود ؟؟؟
من سال 93 میخواستم بخرم ، ثبت نامیش 87 تومان بود.
1397/12/28
دوستانی که تیوولی دارند از نظر استهلاک و خدمات بعد از فروش
از ان راضی هستند؟
1398/1/3
تیوولی من از اولین دستگاه هایی بود ک وارد کشور شد،
۲۰۱۶تا الان دارمش،و ابدا نمیخوام عوضش کنم،
رامک خودرو واقعا رسیدگی و خدمات عالی و در خوری داره.
1397/12/28
فقط تیوولی
1397/12/28
من c3 را بیشتر میپسندم.
1397/12/29
سیتروئن سی3 خیلی خوب است.
1397/12/29
سیتروئن C3 از هر لحاظ بهتره.
1398/1/1
در روز های پایانی امسال قسمت شد سوار سیتروئن سی ۳‌ بشم
خلاصه کلام، به شدت ماشین تیز و پرشتابی هستش و آدم باید خیلی خیلی ازش بترسه،
کمی زیاد با فرمان بازی کنید احساس چپ کردن داره،
اساسا برای قشر جوان مناسب نیست،
بی اغراق قشنگ از خجالت ماکسیما و زانتیا و سورن توربو در میاد.
دقیقا حس و حال گلف gti رو داره که تازه اومده،
ولی گلف احساس امنیت میده، ولی این نه!
1398/1/3
اگه شما میخواستید یکی از این دوتا رو بخرید بین تیوولی با 126 اسب بخار و c3 با 160 اسب بخار کدومو انتخاب میکردید؟ قیمت ها هم تقریبا یکییه...معلومه c3
1398/1/5
سلام تشکرازآقای آریامحسنی بابت این دقت وسلیقه درنوشته مقایسه دوخودروی سیتروئن وتیوولی.بنده دوساله تیوولی دارم ولی باور بفرمایید یکسری ازتوضیحات ایشان رودرمورد تیوولی هنوز نمیدونستم ممنون خیلی عالی بود