موضوعات داغ

جیلی امگرند یا بسترن B50f؟

29 تیر 1394

نوشته: محسن آل‌طه

عکس: کاظم احمدی و مصطفی حسن‌بیگی

مقدمه

اگر فیلم‌های ما را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که به تازگی خودروی بسترن B50f، خودروی جدید گروه بهمن را به صورت فیلم تست کرده‌ایم. این خودرو به عنوان یکی از گزینه‌های 70 تا 80 میلیون تومان، از مدعیان این رده قیمتی محسوب می‌شود و از نظر فنی، ظاهری و همچنین تجهیزات به کار رفته، خودروی مطلوبی به نظر می‌رسد. اما هم‌اکنون اگر به بازار نیم نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که با به میان آمدن صحبت از گزینه‌های موجود این رده قیمتی، قطعاً جیلی امگرند 7 از اصلی‌ترین گزینه‌ها خواهد بود و این خودرو توانسته تاکنون با فروش چشم‌گیری نام خود را به سرعت بر سر زبان‌ها بیندازد. جیلی با چهره‌ای شکیل و محافظه‌کار، سطح امکانات و تجهیزات مناسب و همچنین کیفیت نسبتاً مطلوب (البته نسبت به رقبای هموطنی) به عنوان "چینی با کیفیت" بین مردم معروف شده است.

با توجه به داغ بودن این بازه قیمتی و حساسیت ایجاد شده پس از عرضه محصول جدید گروه بهمن، مقایسه‌ای کامل و البته کاربردی را بین این دو خودرو انجام داده‌ایم. در این رقابت از 6 کارشناس خودرویی که با سایت خودروبانک همکاری داشته‌اند تقاضا کردیم هر کدام از این دو خودروی چینی را در 12 فاکتور مختلف مورد بررسی قرار دهند و در مورد هر کدام به صورت جداگانه نظر دهند.

سعی شده فاکتورها بر اساس نیاز روز بازار انتخاب شوند و به صورتی کاربردی باشند تا هر فردی بتواند براساس نیازها و اولویت‌های خود از آن‌ها استفاده کنند. همچنین به هر خودرو کاملاً فارغ از شرایط کنونی بازار نگاه شده و به صورتی بی‌طرفانه به هر یک از دو خودرو نظر داده شده است.

لازم به ذکر است همانطورکه گفتیم، فیلمی در مورد تست و معرفی خودروی بسترن نیز تهیه شده و محتوا و هدف آن به صورت متمرکز تنها معرفی این خودروی جدید بازار بوده و اگرچه در قسمت‌هایی از آن با اصلی‌ترین رقیب خود یعنی جیلی مقایسه شده ولی مضمون آن کاملاً با این مقاله متفاوت است و اگر قصد آشنایی بیشتر با این خودرو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم فیلم تست و بررسی بسترن (آسا) را از دست ندهید.

معرفی اجمالی دو رقیب

جیلی را باید موفق‌ترین خودروی چینی در رده سدان‌های متوسط شهری بدانیم. این خودرو توانسته در سال‌های پیاپی عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان چینی و 21‌امین سدان پرفروش بین تمامی سدان‌های این بازار را (با فروش 165239 دستگاه در سال 2014) بدست آورد. در ایران نیز این خودرو در دو مدل هاچ‌بک و سدان و ابتدا با گیربکس دستی و هم‌اکنون با گیربکس خودکار توسط جیلران‌موتور عرضه شد و از اولین روزهای ورودش توانست با توجه به امکانات، چهره و قیمت مناسبی که داشت، به سرعت فروش خود را تضمین کند و خود را به اصلی‌ترین گزینه‌های 80 میلیون تومانی تبدیل کرد.

در مقابل، هم‌وطنی جیلی یعنی بسترن B50f قرار دارد که گروه بهمن آن را آسا نامیده است. بسترن از زیر مجموعه‌های شرکت FAW است، همان شرکتی که عهده‌دار تولید محصولات فولکس‌واگن و بعضی محصولات آئودی و تویوتا در چین است و از بزرگ‌ترین تولید کنندگان این کشور محسوب می‌شود. اما در ایران این خودرو ابتدا با نام بسترن B50 و با پیشرانه 1.6 لیتری در تعداد محدودی عرضه شد و پس از مدت کوتاهی چهره فیس‌لیفت آن و البته با پیشرانه 1.8 لیتری روی خط تولید گروه بهمن رفت. این خودرو به تازگی در مدل‌های 93 و 94 وارد بازار شده و به صورت نقدی قیمتی نزدیک به 80 میلیون تومان دارد. شاید فروش بسترن در چین (72259 در سال 2014) به اندازه جیلی نباشد، اما فاکتورهای فروش در بازار ایران کاملاً متفاوت است و تولید این خودرو توسط گروه بهمن، چهره به روز، سطح تجهیزات خوب و قیمت مناسب موضوعاتی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

1. سیستم تعلیق (نرمی تعلیق و جذب ضربات وارده به کابین)

در این قسمت باید گفت که هدف از تولید این دو خودرو کاملاً متفاوت بوده است.جیلی یک سدان شهری خانوادگی است و دارای روحیه‌ای آرام و بدور از هیجان است و در مقابل بسترن با ارتفاع کم و تعلیق نسبتاً خشک‌تر، روحیه اسپرت‌تری نسبت به آن دارد.

جیلی دارای سیستم تعلیق نسبتاً نرم و راحت است و اگر با آن مسافرت خانوادگی بروید احتمالاً خسته کننده نخواهد بود. ضربات وارد شده به کابین به خوبی جذب می شود و برای استفاده شهری و خانواده کاملاً راضی کننده و بی دردسر است اما همین موضوع باعث می شود که از هیجان رانندگی کاسته شود و شاید اگر جوانی هستید که قصد دارید گهگاهی به قول خودمان لایی بکشید! شاید جیلی کمی کسل کننده باشد.

در مقابل بسترن قرار دارد که ارتفاع آن به صورت چشمگیری از جیلی پایین تر است و همچنین فاصله بین دو محور آن از جیلی بیشتر است (فاصله بین دو محور جیلی 2650 میلیمتر و بسترن 2675 میلیمتر است). تعلیق بکار رفته روی بسترن نرم و اسپرت است و همین موضوع باعث می شود که لذت رانندگی بیشتری در آن حس شود. البته اگرچه رانندگی با بسترن نسبت به جیلی خوشایندتر است اما این موضوع را نیز باید مد نظر داشته باشید که همین ارتفاع کم خودرو باعث می شود که در صورت وجود چند سرنشین در خودرو، کف آن به بعضی سرعت گیرهای بلند گیر کند البته این مشکل به حادی مزدا 3 نیست ولی باید مراقب باشید!

در انتها سیستم هر دو خودرو برای استفاده شهری نرم و راحت هستند ولی در جیلی با ارتفاع بیشتر و مناسب تر برای استفاده خانوادگی و به دور از هیجان و در بسترن با ارتفاع کم تر و جوان پسندانه تر است و لذت رانندگی آن بیشتر است.

2. فرمان و هندلینگ (نرمی، خوش دستی و فرمان پذیری)

برای تست هر خودرو از نظر هندلینگ پشت هر کدام نشستیم و بعد از بررسی نرمی و خوش فرمانی و خوش دستی غربیلک ها، با رانندگی در مسیرهای غیر مستقیم سعی کردیم تا فرمان پذیری و هندلینگ هر کدام را نیز بسنجیم.

در نمونه های مورد آزمایش، موردی که کاملاً مشخص بود، استفاده از غربیلک فرمان کوچک تر و خوش دست تر بسترن نسبت به جیلی بود و همین باعث می شد تا لذت فرمان دادن به آن بیشتر باشد ولی در عوض کمی فرمان جیلی نرم تر به نظر می رسید و شاید در مسیرهای طولانی استفاده از آن راحت تر باشد و کمتر راننده را خسته کند.

با شروع حرکت های مارپیچ، بسترن از خود عملکرد بهتری را نشان داد و با استفاده از فرمان کوچک و خوش دست خود نسبت به جیلی بهتر تحت فرمان راننده بود. در این قسمت باید گفت که بسترن با هندلینگ خشک تر و بهتر کاملاً جوان پسندانه تر است و جیلی با هندلینگ معمولی و در عین حال نرم تر باعث می شود مناسب تر برای استفاده های بلندمدت و سفرهای طولانی باشد.

در این قسمت با توجه به جذابیتی که هندلینگ بسترن نسبت به جیلی داشت توانست نظر کارشناسان جوان ما را به خود جلب کند اما موضوعی که مشخص است این نوع رانندگی برای استفاده بلند و سفرهای طولانی کاملاً خسته کننده خواهد بود.

3. پیشرانه (عملکرد موتور و شتاب اولیه و ثانویه)

هر دو خودرو به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه مجهز شده‌اند. در بسترن این پیشرانه دقیقاً 1798 سی‌سی حجم دارد و پیشرانه جیلی 1792 سی‌سی حجم دارد. بسترن می‌تواند حداکثر 142 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه و 172 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند و در مقابل جیلی حداکثر توانایی تولید 138 اسب‌بخار در 6200 دور در دقیقه و 172 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را دارد. تا اینجای کار و روی کاغذ هر دو خودرو به پیشرانه‌ای مشابه و تقریباً با توان تولیدی مشابه مجهز شده‌اند اما موضوع مهم‌تر برای ما عکس‌العمل هر پیشرانه است.

اجازه دهید یک موضوع را همین‌جا اعتراف کنیم که متاسفانه جیلی مورد آزمایش ما از نوع گیربکس دستی بود و همین موضوع دو فاکتور از 12 فاکتور ما را تحت تاثیر قرار داد و شاید نتوان آنچنان که باید و شاید و به صورت عادلانه نظر داد. اما با توجه به شرایط موجود سعی شد موضوعاتی مورد توجه قرار گیرد که در هر دو مشترک هستند.

به عنوان مثال پیشرانه جیلی بسیار آماده‌تر و گوش به فرمان‌تر نسبت به پدال گاز بود ولی این موضوع برای یک خودروی دستی طبیعی به نظر می‌رسد. البته نوع کارکرد پیشرانه بسترن به صورت مشخصی کاملاً متفاوت و اسپرت‌گونه است و به راستی هدف از تولید این دو خودرو نیز متفاوت بوده است و این هدف را می‌توان در نوع کارکرد دو پیشرانه نیز به وضوح مشاهده کرد.

4. گیربکس (عملکرد گیربکس و نرمی تعویض دنده ها)

شاید اظهار نظر در این قسمت و در روز تست معنایی نداشت. نمونه جیلی مورد آزمایش با گیربکس دستی بود و بسترن به گیربکس خودکار مجهز شده است لذا به توضیح کوتاهی در هر مورد می‌پردازیم.

جیلی در ابتدا با گیربکس دستی 5 سرعته وارد بازار شد و هم‌اکنون نیز این خودرو به وفور در خیابان‌ها وجود دارد و خرید و فروش می‌شود ولی با توجه به عرضه رقبایی با گیربکس خودکار و تشنگی بازار برای چنین خودروهایی، جیلران‌موتور عرضه مدل خودکار آن را آغاز کرد و آهسته مدل دستی آن را از لیست فروش خود حذف کرد. مدل دستی عملکرد قابل قبولی دارد و دنده‌ها به راحتی و به خوبی تعویض می‌شوند. شاید باید گفت که جیلی به عنوان یک خودروی دستی کاملاً راضی کننده است و می‌توانید به سهولت دنده‌ها را تعویض و به سرعت نیرو را به چرخ‌ها منتقل کنید.

اما در مقابل بسترن در تمامی مدل‌ها به گیربکس خودکار مجهز شده است. گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع ASEN است که به غیر از تیپ‌ترونیک (قابلیت تعویض دنده به صورت دستی) حالت اسپرت نیز دارد (احتمالاً الان بعضی ها می گویند که چقدر خودروبانک بی سواد است که Aisin را Asen نوشته است! که باید بگوییم با وجود تلفظ کاملاً مشابه این دو گیربکس، مدل نوشته شده در این مقاله از سایت رسمی این شرکت برداشته شده و مدل آن ASEN F21 6G است). در حالت دستی اگرچه بعضی مجله‌های خودرویی در تست این خودرو، تاخیری را در این حالت گزارش داده بودند ولی در مورد خودروی ما آنچنان که بیان شده بود چنین تاخیری مشاهده نشد و شاید نباید آنچنان نگران این موضوع بود! همچنین در حالت اسپرت به وضوح عملکرد موتور و گیربکس تغییر می‌کند و دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض می‌شوند تا کمی بیشتر روح رانندگی اسپرت در خودرو تزریق شود. در نهایت باید گفت که اگرچه اظهار نظر در این قسمت بی معنا است ولی حالت های اسپرت و عملکرد خوب این جعبه دنده باعث شد که بسترن در این تست مورد توجه کارشناسان جوان ما قرار بگیرد ولی در مقابل باید گفت که این نوع رانندگی برای افراد میانسال که استفاده خانوادگی از خودرو را دارند، بی معنا باشد و جیلی قطعاً مناسب تر برای چنین افرادی است.

5. ترمزها (عملکرد ترمزها و سیستم های بکار رفته)

به ترمزها و سیستم های پایداری می رسیم. اگر به لیست تجهیزات نصب شده روی هر خودرو نگاهی بیندازید متوجه می شوید که روی بسترن سیستم های ترمز و پایداری ABS و EBD همچنین سیستم TCS نصب شده و در هر چهارچرخ از ترمزهای دیسکی بهره می برد. اما در مقابل جیلی از سیستم های ABS و EBD استفاده شده و همانند بسترن از ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ بهره گرفته شده است.

در عمل باید گفت که با کمی رانندگی در سطح شهر و همچنین تست آنها در پیست، بسترن عملکردی خوب داشت و بوسیله آن به راحتی می توان خودرو را کنترل کرد و در مقابل جیلی نیز با ترمزهای نسبتاً خوب (کمی ضعیف تر نسبت به بسترن) عملکردی قابل قبول و راضی کننده دارد و شما را احتمالاً مایوس نخواهد کرد ولی با توجه به عملکرد نسبتاً بهتر بسترن در این قسمت جای تعجب نبود که این خودرو در این قسمت برنده باشد و در مقابل جیلی نیز آنچنان کمتر از بسترن نبود ولی در مقابل آن عملکرد ضعیف تری دارد.

6. فضای سرنشینان (راحتی و فضای سرنشینان جلو و عقب)

به راستی فضای سرنشینان همانند فضای بار صندوق عقب یکی از مهم ترین فاکتورهای خرید خودرو در بازار داخل است و مخصوصاً برای استفاده خانواده ها فاکتوری حیاتی محسوب می شود.

فضای سرنشینان در هر دو خودرو کاملاً راحت و جادار است اما تفاوتی اساسی بین آن ها وجود دارد. صندلی های بکار رفته در بسترن نسبت به جیلی اسپرت تر هستند و به خوبی سرنشینان را در بر می گیرد که این موضوع نه تنها در صندلی های جلو بلکه در صندلی های عقب نیز مشهود است. در مقابل جیلی صندلی هایی با راحتی مناسب و البته ساده دارد که اگرچه همانند بسترن اسپرت نیستند ولی همین موضوع باعث می شود که در مسافرت طولانی کمتر خسته کننده باشند و سرنشینان راحت تر از آن ها استفاده کنند.

موضوع دیگری که در این قسمت باید اذعان داشت تنها کمی فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب در بسترن است که می توان فاصله بیشتر دو محور آن را دلیل آن دانست.

در این قسمت بسترن با صندلی های اسپرت تر و فضای نسبتاً بیشتر (ولی نه آنچنان!) برای سرنشینان عقب توانست کمی بهتر از جیلی باشد ولی باید گفت که راحتی صندلی های جیلی در طولانی مدت بسیار بهتر از بسترن است و کمتر سرنشین را خسته خواهد کرد.

7. امکانات و تجهیزات (سطح تجهیزات نصب شده)

از نظر امکانات می‌توان گفت که هر دو خودرو در شرایط خوبی نسبت به قیمتشان به سر می‌برند و مطمئناً با خرید هر کدام از آن‌ها از بهترین سطح در همان رده قیمتی بهره‌مند خواهید شد. ولی در اینجا سعی می‌کنیم چند مورد از تجهیزاتی که روی یکی از آن‌ها نصب شده و دیگری فاقد آن است را بیان کنیم.

اولین مورد برای جیلی است. روی شیشه عقب جیلی به صورت استاندارد پرده قرار دارد و که برای کشور ما که اکثراً روزهای آفتابی دارد مناسب و کاربردی است و بسترن از آن بی‌بهره است.

در مقابل روی بسترن یک سیستم جالب نصب شده که حتی در کاتالوگ نیز بیان نشده (نمی‌دانیم خود گروه بهمن این موضوع را می‌داند یا خیر!) ولی زمانی که در شب چراغ‌ها روشن باشد و با سرعت کمی در حال حرکت باشید، با روشن شدن چراغ راهنما مه‌شکن همان طرف نیز روشن می‌شود تا دید بهتری را برای راننده به سمت گردش جاده فراهم کند. در حقیقت عملکرد این سیستم بسیار ساده و در عین حال کاربردی است و این یکی از آن امکاناتی است که جیلی از آن بی‌بهره است.

از دیگر تفاوت‌هایی که در این خودرو از نظر امکانات است، آینه‌های الکتروکرومیک است. روی هر دو خودرو آینه‌های میانی الکتروکرومیک هستند ولی روی بسترن روی همان آینه قطب‌نما و Caller ID نیز نصب شده است.

یک موردی که در اینجا باید مطرح شود این است که در عکس هایی که در زیر می بینید، چراغ های اصلی بسترن از نوع زنون هستند که اگرچه به زیبایی آن افزوده ولی این امکان به صورت استاندارد روی آن نصب نشده است و توسط مالک خودرو تجهیز شده است.

شاید همین ریزه‌کاری‌های بکار رفته روی بسترن بوده که توانست در نهایت امتیاز بیشتری را در مقابل جیلی بدست آورد ولی نه آنچنان که بتوان بر اساس آن گزینه ای را رد کرد و تنها تفاوت های کمی بین این دو وجود دارد. برای مشاهده و مطالعه لیست کامل امکاناتی که روی بسترن نصب شده به این صفحه و برای مشاهده امکانات جیلی به این صفحه مراجعه کنید.

8. خدمات پس از فروش

در مورد خدمات پس از فروش در حقیقت امتیاز دهی وجود نداشت و تنها به تفاوت‌های گارانتی و خدماتی که این دو شرکت ارایه می‌دهند اکتفا می‌کنیم. موضوع ناامیدکننده در مورد بسترن گارانتی 2 ساله توسط گروه بهمن است و این در حالیست که جیلی دارای 5 سال گارانتی است.

همچنین تمامی جیلی‌های داخل کشور وارداتی هستند و بسترن (به غیر از نمونه‌های اولیه وارد شده همانند خودروی تستی که در اختیار داشتیم) توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود. البته گروه بهمن از بهترین تولیدکنندگان خودرو است و کارنامه درخشانی دارد و این موضوع را با تولید مزدا 2 و چند نسل از مزدا 3 ثابت کرده است اما بالاخره ممکن است در طول روند تولید اتفاقاتی بیافتد که باعث نگرانی خریداران شود. البته همین موضوع که گروه بهمن پشت این خودرو است نیز از طرفی می‌تواند نقطه قوت آن باشد و می‌توان خدمات آن را در بسیاری از نقاط کشور دریافت کرد.

همانطورکه گفتیم امتیاز دهی در روز تست برای خدمات پس از فروش بی‌معنا بود و این مورد یقیناً به شهر و محل زندگی شما نیز مرتبط خواهد بود ولی در هر صورت طول مدت کمتر گارانتی برای بسترن نقطه ضعف برای آن در مقابل جیلی محسوب می‌شود و مراکز بیشتر خدمات پس از فروش نقطه قوت آن می‌باشد.

البته باید یک موضوع دیگری را نیز داخل پرانتز بگوییم که یکی از نقاط ضعف بسترن در مقابل جیلی همین روند مونتاژ این خودرو است که از گوشه و کنار گزارش هایی مبنی بر مشکلاتی در مونتاژ و ساخت این خودرو به گوش رسیده و درست است که این نوع مشکلات با مراجعه به نمایندگی و بدون هزینه رفع می شوند ولی بالاخره وجود چنین مسائلی می تواند امتیاز منفی بزرگی در مقابل جیلی باشد.

9. طراحی (طراحی ظاهری و داخلی)

شاید راحت ترین قسمت برای امتیازدهی همین قسمت باشد و طراحی و شکل دو خودرو کاملاً گویای همه چیز است. البته اقدام خوبی که توسط گروه بهمن انجام شد ارایه فیس لیفت بسترن بود وگرنه اگر با همان چهره قدیمی به بازار می آمد شاید شانس کمتری برای پیروزی در این قسمت داشت.

در هر دو خودرو از هیچ حجم اغواگرانه استفاده نشده و در عین سادگی، زیبا (در رده قیمتی خود) نیز هستند. شاید تا چندی پیش طراحی خودروهای چینی کپی خودروهای مشهور جهان بود ولی این روزها، آن ها نیز به طراحی خودرو دست زده اند و باید گفت که پیشرفت چشمگیری نیز داشته اند، اما رگه هایی از همان رویه قبلی را می توان در طراحی عقب جیلی دید که با یک نگاه ما را به یاد مرسدس بنز کلاس S می اندازد.

طراحی جیلی ساده و در عین حال شکیل است و برای افراد میانسال و مسن تر مناسب تر می باشد و در مقابل بسترن با چهره ای به روزتر و اسپرت تر و استفاده از رینگ های کرومی توانسته خود را برای جوانان جذاب تر نشان دهد.

اگر به داخل دو کابین برویم، همان روحیه ی بیرونی در داخل هر کدام نیز نمایان است. طراحی داشبورد جیلی ساده و در عین حال شکیل است و کنسول میانی آن ساده است و در آن از خطوط صاف استفاده شده که در عین سادگی کارآمد است و در مقابل بسترن قرار دارد که با استفاده از خطوط هماهنگ و منحنی شکل، چهره خوبی را به کنسول میانی داده است و باید گفت که طراحی کنسول میانی آن بسیار جذاب تر و گیراتر است. البته موضوع خوب برای جیلی راحتی استفاده از آن بود و کم و کاستی در آن دیده نمی شد و در مقابل بسترن اگرچه زیبا بود اما موردی که کمی ناامیدکننده بود استفاده نکردن از صفحه نمایش بالای سیستم صوتی بود و این قسمت به دو تکه برای نمایشگر کوچک اطلاعات سیستم صوتی و یک محفظه کشویی بود و کاملاً جای خالی صفحه نمایش برای آن احساس می شد.

اگرچه ظاهر خودرو یک موضوع کاملاً شخصی است و شاید شما نظری متفاوت نسبت به کارشناسان ما داشته باشید ولی بسترن نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر طراحی داخل کابین نیز بسیار مورد توجه ما قرار گرفت و توانست امتیاز بهتری را از این قسمت بگیرد.

10. فضای صندوق عقب

یکی از دغدغه های خانواده های ایرانی برای خرید خودرو فضای مناسب صندوق عقب است تا هنگام سفرهای طولانی دچار مشکل نشوند به همین دلیل یکی از فاکتورهای ما مقایسه بین این دو خودرو از این لحاظ بود. باید گفت که از نظر فضای بار در صندوق عقب هر دو خودرو در شرایط بسیار خوبی هستند و مطمئناً برای یک خانواده چهار نفره مشکلی نخواهید داشت.

اما یک موضوعی که در این قسمت مشاهده شد که گفتن آن خالی از لطف نیست، استفاده از جک برای باز شدن درب صندوق عقب است که در جیلی بدین صورت نیست و این جک باعث می شود در زمان پر بودن صندوق،راحت تر بتوانید از تمامی فضای بار صندوق استفاده کنید.

11. کیفیت (کیفیت اجزای بکار رفته)

کیفیت موضوعی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت، مخصوصاً زمانیکه شما یک خودروی "چینی" را تهیه می کنید. متریال بکار رفته و کیفیت ساخت هر کدام موضوعات مهمی هستند که برای خرید اینگونه خودروها مورد توجه قرار می گیرند.

در نمونه های مورد آزمایش هر دو خودرو تقریباً در شرایط صفر کیلومتر بودند و شاید نمی توانستیم آنطورکه باید و شاید این فاکتور را مورد بررسی قرار دهیم. معمولاً تمامی خودروها از پراید گرفته تا مازراتی کواتروپورته در کیلومترهای اولیه استفاده خوب هستند و مشکلی ندارند (البته در تمامی نمونه‌های مورد اول صادق نیست!) اما مشکل زمانی مشخص می شود که با خودرو چند ده هزار کیلومتری در جاده های کاملاً صاف و بدون چاله(!) کشورمان رانندگی کنید و آنوقت هست که کم کم صداهای عجیب و غریب از کابین به گوش می رسد و افت کیفیت خود را نشان می دهد. با توجه به اینکه هر دو خودرو در شرایط کم کارکرد قرار داشتند، هر دو از نظر کیفیتی در شرایط خوبی به سر می بردند و مورد خاصی در هیچ کدام مشاهده نشد.

اما چند موضوع خوب و بد را در مورد بسترن باید گوشزد کرد. موضوع خوب اینکه کیفیت مواد بکار رفته در داخل کابین بسترن کمی بهتر از جیلی بود و به وضوح می توانستیم این تفاوت را مشاهده کنیم. اما کیفیت چرم بکار رفته تعریفی نداشت و باعث شده بود مالک خودرو اقدام به تهیه روکش چرمی صندلی کند. اما موضوع مهم تری که در این خودرو بعضاً مشاهده شده، بعضی مشکلات ساخت در نمونه های تولید شده بوده (نمونه مورد آزمایش از اولین نمونه های وارداتی بود و مونتاژ شده نبود) که البته با توجه به گارانتی موجود اگر به چنین مورد بر خوردید می توانید به مرکز خدمات گروه بهمن مراجعه کنید تا مشکل مرتفع شود.

در نهایت باید گفت که کیفیت ساخت هر دو خودرو در رده قیمتی خودشان خوب و راضی کننده است و برای سنجیدن بیشتر هر کدام و مخصوصاً بسترن تازه وارد باید کمی بیشتر صبر کنیم و عملکرد این خودرو را پس از کیلومترهای بالا ببینیم.

شاید تا به اینجا فکر کنید که بسترن گزینه ای بسیار بهتر از جیلی است ولی یکی از مهم ترین موضوعاتی که ممکن است چشم یک خریدار را به روی تمامی دیگر فاکتورها بسته نگه دارد همین موضوع کیفیت است. اگرچه متریال خوب بکار رفته در داشبورد بسترن نسبت به جیلی جلوی چشمان کارشناسان ما بود، ولی اگر به تک تک قطعات بکار رفته در جیلی نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که از برندهای معروف در ساخت این خودرو بکار گرفته شده و همین موضوع باعث شده در بلندمدت گزارش های کمتری نسبت به خرابی های این خودرو به گوش برسد.

12. امنیت (کیسه های هوا و نتایج تست تصادف)

یکی از فاکتورهایی که معمولاً طرفداران جیلی به آن می نازند، کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه اروپایی EURONCAP است که البته این افتخار برای یک خودروی چینی نازیدن هم دارد! در مقابل و تا لحظه نگارش این مقاله هنوز بسترن در این موسسه تست نشده است.

البته اگر به چین برویم، معمولاً تستی به نام CNCAP نیز وجود دارد که برای خود کشور چین است و هر دو خودرو در این تست شرکت کرده اند. جیلی از تست CNCAP توانسته تمامی 5 ستاره ایمنی را کسب کند و در مقابل بسترن توانسته تنها 4 ستاره را از آن خود کند. لذا باید گفت که با تمامی امکانات و سیستم های نصب شده و تعدد کیسه های هوا، موضوعی که امنیت یک خودرو را مشخص می کند همین تست ها است و باید گفت که جیلی در این فاکتور یک سر و گردن بالاتر از بسترن قرار دارد.

جمع‌بندی

در یک جمع‌بندی کلی در آخر این مقایسه باید گفت که در رنج قیمتی 80 میلیون تومان، هر دو خودروی جیلی و بسترن دارای امکاناتی مناسب و گزینه‌هایی خوب محسوب می‌شوند و تفاوت آن‌ها به هدف تولیدشان برمی‌گردد.

جیلی خودرویی خانوادگی برای استفاده شهری و مناسب برای سفرهای طولانی است و دارای پشتوانه فروش و بازار دست دوم بهتری است و در مقابل بسترن خودرویی اسپرت و با هندلینگ جذاب‌تر است که هدف آن افراد جوان‌تر بوده و از چهره‌ای بروزتر و زیباتر بهره می‌برد. سطح تجهیزات بکار رفته در بسترن کمی از جیلی بهتر و کامل‌تر است اما در مقابل جیلی دارای مدت زمان گارانتی بیشتری است و بازار دست دوم آن در شرایط کنونی بازار به مراتب بهتر از بسترن است.

در انتها از آقایان میثم اسفندیاری (مالک خودروی بسترن) و طاها رضوی (مالک خودروی جیلی) کمال تشکر را داریم که خودروی خود را جهت تست و مقایسه در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند و همچنین از همراهی آقایان امیر کاشانی، احسان حاجی‌باقری و مصطفی حسن‌بیگی کمال تشکر را داریم که ما را در تهیه این گزارش یاری دادند.

121 عکس

نظرات کاربران

127 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/4/29
من که توی این رنج قیمت لیفان 820 رو به هر دوی اینها ترجیح میدم.
1394/4/29
داداش من لیفان!!!!!
همچی میگی لیفان انار اسب اشتوتگارتی سوار میشی .. لیفان آخرش از پژو ال 90 بهتره ته ته ته ش خیلی خوب باهات حساب کردم .
1394/4/30
من هم بی صبرانه منتظر اومدن لیفان 820 هستم.
1394/5/9
جناب بابا علی رضا جان که نگفتند لیفان 520 از جیلی و یا بسترن بهتره گفتند 820 البته من قصد تایید و یا تکذیب حرف ایشون رو ندارم فقط میگم باید صبر کرد و 820 بیاد تا ببینیم چجور ماشینیه و همینجوری نمیشه در بارش قضاوت کرد شاید از بسترن و جیلی بهتر باشه شایدم بدتر در اینده مشخص میشه
1394/4/29
با تشکر از گروه خودرو بانک
به نظر من تو رنج 80 م مزدا 3 مونتاژ ومگان کارکرده در حد صفر بهترین انتخاب هستند
خودروهای چینی درسته رویه کاغذ خوبن ولی در عمل حرف زیادی واسه گفتن ندارن
به عنوان مثال مگان رویه کاغذ 132 اسبیه ولی جک اتومات 140 اسبه بخار من چندین بار با جک درگ گذاشتم که عمرا به پای مگان نرسید
همچنین چینی بازار دست دوم خوبی نداره خدمات مخصوصا تو شهرستان افتضاح
قطعات هم به سختی گیر میاد
1394/4/29
البته اگه کسی پیدا بشه که مگان یا مزدا3 تمیز و بی عیب خودشو بفروشه!!! اکثر اینایی که واسه فروش مخصوصا تو نمایشگاه ها هست یا درب و داغونه یا کلا ه برداری!!
1394/4/30
با تشکر از گروه خودروبانک
منم با آقاي Alen موافقم. مزدا 3 و رنو مگان دست دوم خیلی بهتر از اين دو هستند. واقعا کیفیت مزدا یه چیز دگه اس.
اونم با 80-85 میشه یه خوبشو رو پیدا کرد. ولی خوب به بدی داره اینکه قطعات مزدا3 یکم
رونه.
1394/4/30
شکی نیست در مرغوبیت مگان و مزدا ولی قیمتهای این دو در حال حاضر دارای یک حباب هست. پولی که شما به طور مثال بابت بسترن باید بپردازید برای خرید مگان باید دنبال یک مدل با حدود 20-30 هزار کارکرد باشید و برای مزدا 3 نیو دنبال یک مدل حدود 100 هزار کارکرد. ضمن اینکه برتری این دو نسبت به جیلی و مگان مطلق نیست توی برخی فاکتورها علی الخصوص مگان پاینیتر از بسترن و جیلی هستند. به طور مثال در بحث طراحی خارجی و داخلی بسترن و جیلی طرح به روزتری نسبت به مگان دارند یا در مورد گیربکس جیلی و بسترن نسبت به مگان وضعیت به روزتری دارند
1394/4/29
خیلی مقاله خوب و کاملی بود
دستتون درد نکنه (دارید میترکونیدا!)
اگه میشه یک مقایسه بین اسپورتج و توسان هم بگذارید
1394/4/29
قبل از متن از عکسهاتون خیلی خوشم اومد و واقعاً کیفیت خیلی خوبی دارن، کارتون درسته :)
در مورد مقاله هم خیلی خوب و کامل بود و اگر بتونید در هر رنج قیمتی همینطوری مقایسه کنید هم کاربردش بیشتره و هم جذاب تره
در ضمن من کلاً با بسترن حال می کنم و از جیلی هم اصلاً خوشم نمیاد، خیلی پیره!
1394/4/29
آقا جیلی داره خودروهاشو با 16میلیون تخفیف میفروشه چون توافق شده وخودشون دارن کم کم جمع میکنن....ماشین چینی خیلی بدفروشه...صبر کنید تا اوضاع بهتر بشه
1394/4/29
تا خودرو سازی ما انحصاریه همین اوضاع برقراره نه قيمتا پایین میاد و نه اجازه ورود خودرو های به روز و میدن تازه بعد ميرن با یه خودرو سازی درجه سه قرارداد ميبندن تا منافع خودشونن کسب کن خودروسازان که به فکر مردم نیستن فقط جیب و منافع خودشون پس هی نشینن بگی با این توافقات خودرو میاد پایی یا خودروهای به روز میاد داخل مملکت واااقعا چه قدر مردم ما خوش خيالا
1394/4/30
خرید جیلی با قیمت 72 در حال حاضر به صرفه است. مطمئن باشید در رنج حدود 70 خودروی بهتری نسبت به جیلی در آینده نزدیک نخواهیم داشت. چینی ها هم از ایران بیرون نمیرن این تصور خیلی غلطیه که برخی ها دارند جلوی سرعت پیشرفتشون گرفته میشه ولی بیرون برو نیستند چینی ها یک برگ برنده مهم دارند که بقیه خودروسازان برتر دنیا ندارند و این مساله باعث فروش خوب این خودروها در کشورهای در حال توسعه میشه اونهم بحث قیمت این ماشینها است که عمدتاً مناسب قشر متوسط و ضعیف جامعه است. خودروهای برتر دنیا هیچگاه با قیمت مناسب به دست مشتری نخواهند رسید مگر با حذف آپشنهای مهم که در این صورت مجبورند با چینی های پرآپشن رقابت کنند. ضمن اینکه با این سرعت رشید که چینی ها دارند در چند سال آینده حداقل در این صنعت به کره ای ها خواهند رسید
1394/4/29
بهتر بود اقای رضوی حداقل با لنگ موتور ماشین یکم تمییز میکرد
1394/4/29
شما فقط میخواستید جیلی را کوچیک کنید وهیچ وقت یک خودروی اتومات را با دستی مقایسه نکنید باید با جیلی اتومات مقیسه میکردید چو گیریبکسی که در جیلی اتومات بکار رفته حتی از سراتو وهیوندای اکسنت هم بهتروروان تر است واصلا تعویض دنده مشخص نمیشه.!!!ولی درموارد ذکر شده کاملا مشخص است.
معلومه که جیلی یک سروگردن از بسترن بالاتره وباید جیلی رابا خودروهایی مثل سراتو 2000ccمونتاژوسراتو2012 وهیوندای اکسنت مقایسش کنید!!!
<<من یه کم احساس کردم که میخواستید تبلیغ بسترن رابکنید>>
1394/4/30
از نظر مقايسه با اجازتون مخالفم
هر چقدر هم ادعا بشه جيلي خوبه ولي توي اين رنج قيمت هست و مشخصه كه اين دو رقيب هم هستند و بايد در همين سطح مقايسه بشن
1394/4/31
دوست عزیز مشخصه که شما اصلا با بسترن رانندگی نکردی ! چون گیربکس بسترن به مراتب بهتر از جیلی هستش . گیبرکس 6 سرعته این ماشین(در مقایسه با گیربکس جیلی که تعداد دنده هاش کمتره خیلی سرتره) با گیربکس هیوندای وراکروز و رنج رور ایوک 2014 یکیه ! باورتون نمیشه برید یه سرچ ساده بکنید .جیلی به نظر من ماشین خوبیه ولی ارزش 10 تومن قیمت بیشتر رو به هیچ وجه نداره
1394/6/23
آرشام عزیزمن با هردوماشین رانندگی کردم .جیلی اتومات هم 6دنده میباشد.واز گیریبکس cvt (انتقال قرت پیوسته)در این خودرو استفاده شده است.وهم اکنون قیمت جیلی صفرکیلومتر71میلیون در نمایندگی میباشدولی بسترن75میلیونه.
1394/6/23
http://www.aparat.com/v/ZEiXY (حتماببینید)
1394/4/29
عاقا چرا تکراری مقایسه می کنید .... تو فیلم بسترن هم همین دو تارو مقایسه کردید.... لطفا از اروپایی ها بیشتر بزارید.مثل اپل یا الفارمو.... این چینی ها که خیلی بی کیفیت تشریف دارن!
1394/4/30
اول تشکر بابت بررسی های گروه خودرو بانک..
دوم اینکه گاها کاملا بی طرفی و عدم اعمال سلیقه شما چندان قابل قبول نیست!!!
هر دو خودرو واقعا مطرح هستند.. در مورد زیبایی که کاملا سلیقه است شاید از نظر طیف بیشتری از مخاطبان آسا قوی تر ظاهر شده باشه!
همین جا مکث کوتاهی میکنم.. بنده دارنده خودرو جیلی در نمونه دستی هستم، همچنین دوست نزدیک بنده صاحب آسا مدل 1.6 لیتر!!!
در بخش های مختلف وقت گذاشته و بررسی های مختلفی انجام داده ایم.... قابل ذکر هست خودرو من 46300 کیلومتر دوندگی داشته و آسا با کیلومتراژ 34000 دچار صداهای قیژ قیژ و گاها عجیب از جلوبندی و درب ها هست که در بازرسی و آچار کشی این موارد رفع نشدند!!!
جیلی به اصطلاح پرفکت نیست اما اطمینان بیشتری نسبت به دوام آن خواهید داشت.. انجمنی در فیسبوک شامل 1300 نفر از مالکین جیلی امگرند 7 هم این مورد را به بنده ثابت کردند تا تنها نظر شخصی یا قضاوت موردی خاص نباشد،
بعضا افرادی از بی دردسر بودن جیلی نسبت به برخی کره ای ها بحث طرح میکردند و تجارب خود را به دور از تعصب با دیگران به اشتراک میگذاشتند!

امیدوارم صحبت های بنده تعصبی تلقی نشوند.. پیروز باشید!
1394/4/30
من رفيقام هم جيلي دارن هم بسترن
سوار دو تاشون شدم
يكم بايد بگم فرق جيلي و بسترن مثل فرق مگان و مزدا ٣ هست
هر دوشون خوبن ولي جيلي يكم زيادي خانوادگيه و در عوض بسترن آدم لذت ميبره باهاش رانندگي مي كنه
1394/4/30
هیچ یک از ماشین های چینی تاکید می کنم هیچ کدوم ارزش خرید نداره! چون اینا اصلا تجربه خودروسازی ندارن یک قطعه از این شرکت یکی از اون و... ماشین سر هم می کنن.حالا ملت ما دارن اینارو با هیوندا هم مقایسه می کنن!!!!!!!!!!! تنها برند چینی که ارزش خرید داره MG هست که اونم ریشه انگلیسی داره.
1394/4/30
پاسخ به ایمان:
اولاً مثلاً کشور ما که حدود 40 سال سابقه خودروسازی داریم الان توی این صنعت کجا هستیم که شما به چینی ها ایراد میگیرید؟ دوماً همین بسترن مربوط به شرکت فاو هست که از سال 1956 وارد صنعت خودروسازی شده. جیلی هم اگه سابقه کمی داره ولی پشتش به تکنولوژی و تجارب خودروسازی شرکت ولوو گرمه. پس لزوماً هر کسی زودتر شروع به خودروسازی کرده ماشینهای بهتری ارایه نمیده. سوماً کدام خودرو هست که تمام اجزا تشکیل دهنده اش مربوط به خود همان شرکت باشه؟ مگه قراره تمام اجزا یک ماشین مربوط به یک شرکت باشه تا ثابت بشه که خودرو مرغوبه؟ یک خودروساز که نمیتونه همه تکنولوژیها رو همزمان داشته باشه. اتفاقاً برای چینی ها که هنوز در اوایل مسیر صنعت خودرو هستند استفاده از تکنولوژی ها و قطعات شرکت های معتبر دیگه یک حسنه و نه ایراد. فعلاً باید قبول کنیم که برای قشر متوسط جامعه با توجه به قیمتهای بالای خودروهای مرغوب دنیا، چینی ها گزینه های خوبی برای خرید هستند.
1394/5/1
دوست عزیز ممنون از راهنماییت من کاملاً نظر شمارو قبول دارم و این موضوع که 1600 بسترون کاملاً بی مقایسه با جیلی هست...لذا اینو اضافه میکنم که بسترو در مدل 1800cc کاملاً متفاوت چه از نظر موتوری گیربوکس آپشن(آپشن و آپشن) و سیستم تعلیق اگزوز خروجی و بعضی از قسمتهای بدنه هستٰٰٔ که واقعاً این موضوع اونو بسیار از جیلی سرتر میکنه.
1394/4/30
من اگه تو این رنج قیمت میخواستم از بین چینی ها انتخاب کنم صد در صد ام جی 550 میگرفتم...
1394/4/30
آدم نمیدونه اسم این رو بزاره مقایسه یا معرفی خودرو !!!!
شما که وقت گذاشتین تو تهران یه جیلی اتومات با کارکرد زیاد پیدا نکردین!!!!
یه بسترن پیدا نکردین چندهزارتا کار کرده باشه !!!
باید بدونید کسایی که وقت میزارن این مقایسه هارو میخونن بی دلیل نیست شاید خیلی ها قصد خرید داشته باشن باید از تجربه های بقیه استفاده کنن
پراید صفرم هیچ دردسری نداره
در ضمن همیشه بین مقایسه ها یکی خوبه یکی بد نه خوب خوبتر آدم گیژ میشه مثل اینکه میترسین با قاطعیت نظر بدین
رو خیلی از ضعف ها سرپوش میزارین و به اون ها توجه نمیکنین
در آخرم میخوام بگم ایران شده آزمایشگاه خودروهای چینی معمولا خود ایران ماشینی رو به کشوری صادر میکنه اون رو نصف قیمت عرضه میکنه اما ما داریم این ماشین هارو دوبرابر قیمت میخریم و گروه بهمن یا جلیران از ما خوششون نمیاد که بخوان خودروی با امکانات و به قیمت عرضه کنن همین بهمن براش باشه دوباره مزدا 3 تولید میکنه متاسفانه تحریم ها و صود کلان بازار چینی ها باعث شده همه مونتاژ کار چینی های بی کیفیت بشن و خودشون بنز بی ام و سوار شن .
1394/4/30
جفتشون چینین ... جفتشون بی کیفیت ... یه ماکسیما - کمری کارکرده تمیزو به جفتشون ترجیح میدم . حداقل از خریدم مطمئنم
1394/4/30
البته این حق شماست که خودرویی مثل ماکسیما و کمری هر چند کارکرده به خودروی چینی ترجیح بدید و از کیفیتش تعریف و تمجدید کنید ولی اینکه بدون مدرک و سند خودرویی که نه دیدید و نه میشناسید بی کیفیت بخونید قابل قبول نیست. خوبه که آدم با منطق نظر بده و نه از روی احساس.
1394/5/3
اطمينان از خريد خودروي كاركرده اولويت هست كه شما مشخصن اشاره كرديد.
1394/4/30
خیلی مقاله کامل و جامعی بود
دست خودروبانک درد نکنه
به نظر من منصفانه نوشته شده بود و از هر طرف خوبی ها و بدی ها عنوان شده
من خودم جیلی رو انتخاب می کنم، درسته که بسترن هم خوشکل تره و هم به استناد این نوشته اسپرت تر و جذاب تر، ولی برای من فروشش مهم تره و الان توی بازار جیلی رو میشناسن و میشه راحت تر فروختش
این بسترن یا همون آسا رو اصلاً خیلی ها هنوز نمی دونن چنین ماشینی وجود داره!
1394/5/3
در ايران بازار تعيين كننده خريد هست نه رقابت خودرو از اين جهت حق با شماست.
1394/4/30
خودروبانک اینارو که تو فیلم برسی کرده بودی .جیلی که بد قیافه هست خیلی هم تکراری شده ولی بسترن شیک و با کلاسه ولی اگه مجبور باشم خودرو چینی بخرم بسترن بر میدارم
1394/4/30
ممنون از بررسی و مقایسه‌ای که داشتید. برای این کار زحمت بسیاری کشیدید، دسته‌بندی مقایسه‌ها خوب بود و عکس‌ها خوب‌تر؛ اما یک انتقاد هم ازتون دارم!
متن مقایسه اصلا کشش و جذابیت نداره! بخصوص در قسمت نتیجه گیری هر بخش، شما دایما سعی کردید یکی بر میخ بزنید و یکی بر نعل! هی گفتید این خوبه اما اون یکی هم بد نیست! این خوبه و اون خوب‌تره! حالا نمی‌دونم در نوشتن محذوریاتی دارید یا نمی‌توانید به قطعیت در نوشته و انتخاب خودتون برسید. حیفه که چنین سطح از امکانات و تجربه با نوشته‌ای نسبتا کسل کننده، ضعیف جلوه کنه.
البته این مسایل را از روی تجربه چندین ساله‌ام در نوشتن مقالات تخصصی گفتم و دوست دارم که کارتون به سطحی بالاتر از چیزی که هست، برسه!
1394/5/3
روش خودروبانك در مقايسه ها به شكلي تعريف شده تا ناراحتي براي مالكين آن نباشد!
1394/4/30
هر دو اشغال
قرار شد سایت به این خوبی رو با ماشین چینی خراب نکنید !!!
1394/5/3
اشتباه ميكنيد.
1394/4/31
بعضی از دوستان خودشون پراید مدل 80 دور رنگ چپی سوارن بعد میان به اینا میگن آشغال ! خوب عزیز دلم ، فدات بشم ، شما داری ماشین 80 میلیون تومنی رو با ماشین 200 میلیونی و حتی 400 میلیونی مقایسه میکنی ؟ کاش یکبار هم که شده بیایم با انصاف و دید درست به ماشین ها نظر کارشناسی بدیم ، مثلا بنده میگم جیلی طراحی بروزی نداره یا بسترن ارتفاعش بیش از حد کمه ! این میشه نظر مفید ! نه اینکه چپ و راست میگردید میگید این آشغاله اون آشغاله ! همه ی مردم که نمیتونن پورش پانامرای منصوری سوار بشن !
1394/5/1
اره آقا ما پراید سوار
ولی خودتو رفیقات که لایکت کردن میدونین ماشین چینیاتون اشغاله ولی مجبورین تعریف کنید اشکال نداره کلی پول بابت این اشغالا دادین
منم صبر میکنم 80میلیونم بشه 120یه ژاپنی بخرم!
1394/5/2
دوست عزیز بنده منطقه آزاد زندگی میکنم و پدرم فورد تاروس داره منم به دلیل رفت و آمد زیاد نمیتونستم ماشین منطقه آزاد بخرم ، شمایی که هیچی از فنی ماشین سر در نمیاری باید بهت بگم که گیربکس این ماشین مستقیم از ژاپن تامین میشه، موتور این ماشین تحت نظر مزدا ژاپن طراحی و ساخته شده ، شاسی و پلتفرم این ماشین با مزدا 6 نسل قبل و فورد فیوژن یکیه ،در ایران نزدیکترین ماشین ژاپنی به این ماشین تویوتا کرولا هستش که یک سگمنت از این ماشین پایین تره ، گیربکس 4 دنده فوق العاده قدیمی داره که حتی قابلیت تعویض دستی هم نداره (که تو هر مرجع خارجی ببینی به این نکته اشاره شده ) و تو شتابگیری خیلی ضعیف تر از این ماشین عمل میکنه (فیلمش تو همین سایت موجوده ) ، با همه این نواقص 50 میلیون تومن از این ماشین گرون تره !!!!! همینطور میتسوبیشی لنسر که تو تایلند تولید میشه جای ماشین ژاپنی میدن به مردم ! اینا که بماند همون هوندا آکوردشم الان تو چین خط تولید داره یا نیسان تیانا که خط تولید اصلیش تو هند هستش ! ! پس شما وقتی میخوای مقایسه کنی دلیل بیار ! رو هوا حرف نزن ، ممنون
1394/5/3
مهدی جان ، عزیزم پس دیگه ولوو هم بده چون دیگه ماله چینه و هر کسی 300 تومان پول براش می پردازه اشتباه کرده . من بعد از فروش سراتو 85 تومان داشتم و به نصبت شغلی که دارم -کارشناس خودرو بیمه البرز - روزی 7 تا 10 مورد خودروی بالای 100 م تا 1 میلیارد بازدید می کنم ، رفتم دو سه تا ماشین مثل آی 20 ، اکسنت رو سوار شدم ، ساعتها تحقیق کردم و عاقبت اسفند 92 یه جیلی هاچ بک اتومات خریدم . دوستش دارم چون کمه ، کیفیتش برای این دو سالی که داشتم عالی بوده تقریبا 21 هزار کیلومتر که نیمی از اون رو در جاده ها گذراندم و تا امروز گوش شیطان کر یک بار هم مشکلی نداشتم. من از اون دسته آدمهایی هستم که با یک صدای کوچک از خودرو دل چرکین میشم ولی باور کنید تنها ایراد این خودرو نام چین بوده اون هم نه برای من چون اگر امثال شما نبودند که توی سر خودروهای چینی بزنند برای من مصرف کننده اصلا موضوع مهمی نیست و اگر همین خودرو لوگوی برندی همچون تویوتا یا حتی هیوندای رو داشت خود شما به تعریف و تمجید از اون می پرداختید .
ایام گذشته رو به خاطر میارم که شاید برخی از دوستان به سبب سنشون به یاد نداشته باشند ، زمانی را می گویم که کره ایی ها تازه قدم به خاکمان نهاده بودند و همین قسم از عزیزان همه سخنانی که به چینی ها نسبت می دهند رو به کره ایی ها نسبت می دادند و مدام مورد شماتت و زیر ذره بین بودند .
کره ایی ها هم با مونتاژ و در نهایت کپی محصولات ژاپنی و آمریکایی خودرو ساز شدند ، ژاپنی ها هم از کپی محصولات آمریکایی و اروپایی و حال چینی ها هم به همین رویه روی آوردند .
صنعت چین و خط تولید و مونتاژ این چشم بادامی ها رو نیز دست کم نگیرید چون اینقدر مورد اطمینان هستند که بزرگانی چون مرسدس بنز ، بی ام دبلیو ، فورد ، شورلت ، تویوتا ، نیسان ، فولکس واگن ، آئودی و ... خط تولید خود را در این دیار به راه انداخته و برخی محصولاتشان را از این خاک به دنیا عرضه می کنند .
محصولات تکنولوژی چوت اپل ، موتورولا ، سامسونگ ، بلک بری نیز امروزه تماما در چین ساخته میشوند و یا مونتاژ میشوند و در همین دنیای تکنولوژی کمپانیهایی چون ژیائومی ، وان پلاس وان ، لنوو و ... پا به عرصه حضور نهاده اند .
پس سودجویی کم فروشان داخلی که با وردات کالاهای درجه چندم چینی خاطرتان را آزرده اند را به پای عدم کیفیت محصولات چینی نگذاشته و نیم نگاهی هم با انصاف بیاندازید .
ولی در انتها من هم به قدرت می گویم که در انتهای سال جاری با حدود 40 م تومان اضافه نمودن به توان خرید خودرو حتما خودرویی ژاپنی خریداری خواهم کرد چون آن چیز که مسلم است کیفیت بالاتر محصولات مزدا ، تویوتا ، هوندا و میتسوبیشی نسبت به خودروهای فعلی چینی است ، شاید اگر جیلی ایی سی 9 و امکانات بی نظیرش نیز وارد میشد بازهم نظرم تغییر می کرد .
1394/4/31
از لحاظ كيفيت داخلي به هيچ عنوان قابل مقايسه نيستند.
1394/4/31
من خودم ام وی ام دارم و خیلی ازش راضیم و می خوام اینو بگم که هر کی میگه ماشین های چینی بده لا بد پورشه و بنز و بی ام و سواره . الان چین برگ برنده ی بازار ماشین های یه کم ارزونو داره
1394/4/31
ماشین چینی یعنی پول توی جوب ریختن چون نه کلاس داره و نه ارزش
1394/4/31
بین این دوتا بسترن از هر لحاظ سرتره به نظر من.
1394/4/31
سلام
این مقاله برای دوستانی که قصد خرید خودرو در این محدوده قیمت رو دارن انجام گرفته بحث چینی یا غیر چینی بودن رو نداره شرایط اینطور ایجاد میکنه که این محدود رنج به دست بازار چین بیوفته انشاال... با کاهش قیمت ها و برداشته شدن تعرفه ها بتونیم ماشینهای به روز و دلخواه خودمون رو خریداری کنیم.
1394/5/1
مقایسه کامل و خوبی بود دستتون دردنکنه.
1394/5/2
چه عجب از طرف خودرو بانک که بالاخره بررسی کرد و تقریبا هم بی طرف بود(البته کارشناسان جوون هستن و قطعا از بسترن بیشتر خوششون میاد و بهتر تعریف میکنن)ولی در کل تقریبا بی طرفانه بود...بنده 3ساله جیلی دارم و از انتخابم راضیم 1.به دلیل شتاب و قدرت بهتر2.از نظر استهلاک که از تویوتا بهره برده هم از نظر موتوری و زیربندی هم از نظر گیربکسی 3. بیشتر از نیمی از سهام ولوو سوءد برای جیلی هستش یعنی ولوو برای جیلی هستش(قابل توجه دوستان) به همین خاطر ماشینای جیلی بسیار با امنیت و از لحاظ قرص بودن در تصادفات و خدایی ناکرده اتفاقات نا هنجار جیلی نسبت به همه ی رقبا محکمتر هستش حتی از ام جی که میتونید در سایت ها بررسی کنید...جیلی برای 4سال پیش تولید شده و این جای تقدیر داره که ماشین 4سال پیش داره با ماشینای تولید جدید پا بپا رقابت میکنه و هنوزم از اکثر جهات بالاتره از نظر نرمی گیربکس من از بسترن خبر ندارم ولی جیلی گیربکسش برای استرالیا هست که در ماشین های اینفینیتی و مازراتی بهره مند شدن(حالا مدلای دیگش) و بیشترین امکانات بسترن آینه الکتروفرومیک هستش ولی جیلی lcdداره که جی پی اس داره و سنسور چراغ داره و پرده عقب و 6ایربگ در بعضی نمیونه هاش 10ایربگم هست و از نظر امکانات جیلی سر تره از نظر شتاب و قدرت جیلی بسیار بهتره که حتی فیلم هاشم در سایت موجود هست ولی بسترن از لحاظ زیبایی و نرمی از جیلی بهتره و ترمز بسترن هم کمی تیز تر عمل میکنه ولی از لحاظ چهره کاملا سلیقگی هست که من شخصا وقار جیلی میپسندم از لحاظ خدمات پس از فروشم گروه بهمن رتبه آخر از نظر خدمات پس از فروش گرفت و لازم به ذکر هست فقط تعداد محدودی از نمایندگان بهمن میتونن بسترنو تعمیر کنن نه همشون...از لحاظ خدمات پس از فروش جیلیران موتور رتبه اولو بین نمایندگان کمتر از 20تا شد که بسیار خوبه و میتونید سری به نمایندگی اصلی جیلیران بزنید و ببینید ماشین له شده یا به قول خدمون اسقاط تعمیر میکنن و کمبودی از لحاظ قطعه ندارن ولی اینجور که من شتیدم بعضی از قطعات بسترن کم هستش...وگارانتیه 5سال جیلی در مقابل 2سال بسترن نشون دهنده خدمات خوب و اطمینان جیلی هست ولی در کل فرق بین جیلی و بسترن مثل مگان و مزدا3 هست...یکی خونوادگی و یکی دیگه اسپرت و جوون پسند جیلی کاملا خانوادگی ولی بسترن اسپرت
1394/5/2
میشه بگید کدوم مدل مازراتی گیربکس جیلی رو داره ؟ !
1394/5/2
اشتباه متوجه شدید شرکت تولید کننوه گیربکس جیلی dsi استرالیا هست که تامین کننده گیربکس مازراتی رو داره
1394/5/3
سپهر عزيز بسيار سپاسگذار از توضيحات كاملتون.
دوتا سوال داشتم. جيلي عرضه شده در بازار ايران كدام مدل(سال) عرضه شده در چين ميباشد؟
به نظر شما تفاوت قيمتي جيلي و بسترن در ايران و چين علتش چيست؟
1394/5/3
جیلی دقیق یادم نیست چه سالی دقیق وارد شد ولی اولین سری مشهور بودن یه EC7 که یورو 4بودن و 12 ایربگ بودن و سال 2013 به خاطر قوانین واردات جهانی جیلی مدل امگراند7 وارد کرد که همون EC7 بود والی در موتور 80قطعش عوض شد و تبدیلش کردن به یورو5 که سوپاپ امگراند7 کمی بزرگتر هست و قدرتش کمی نسبت به مدل EC7بیشتره که اصلا واضح نیست تفاوت این 2تا فقط در پشتش معلومه که بعضیا فقط نوشته امگراند7 که یورو 5 هستن و بعضیا نوشته EC7که یورو 4 هستن
تفاوت قیمت جیلی و بسترن نسبت به چین آنچنان نیست تقریبا قیمت جیلی اران با چین یکی هست با (دلار3200تومان) ولی چون بسترن منتاژ داخلی هست(خدا رحم کنه!!) بعضی از آپشنارو نداره به همین علت جیلی تو قسمت آپشن تو ایران از بسترن بهتر ظاهر میشه...
1394/5/3
با سلام ، دوست عزیز من جیلی هاچ بک اتومات رو بیست و یک هزار کیلومتر دارم و تقریبا نیمی از کارکرد اون رو در جاده هراز و چالوس گذرانده باشم ، در ابتدا از مقاله شما ، نوع نگاه شما به خودروها و همچنین در نظر گرفتن فاکتورهای مورد توجه بازار باید کمال تشکر رو به جا بیارم ، ضمنا باید چند موضوع کوچک که البته شما در آن بی تقصیر هستید رو بیان کنم .
به عنوان مثال تعداد کیسه های هوا ، یا سیستم پایداری خودرو در حرکت با سه چرخ ، سیستم نویگیشن ، قطب نما و پخش تصویر در هد یونیت و قابلیت تنظیم صندلی در هشت جهت و همینطور حضور جیلی در کشورهای بیشتر و تست امنیت این خودرو در اروپا .
البته به نظر بنده هر دو خودرو با امکانات مناسب و کیفیت مقبول در بازه قیمتی خودشون هستند .
در جواب دوستان دیگری هم که در بخش نظرات ما رو از نظرات ارزشمندشون بهره مند نمودند باید عرض کنم که خریدارانی که مثل بنده تنها مایل به خرید خودروی صفرکیلومتر هستند با چند میلیون بالا و پایین شاید گزینه هایی همچون هیوندای اکسنت ، آی 20 یا امثالهم رو داشته باشند ولی پس از استفاده و مقایسه نسبت به قدرت و توان خودرو ، امکانات جانبی ، فضای داخلی و حتی کیفیت کلی چینی های به اصطلاح با کیفیت نیز حرفهای خوبی برای گفتن داشته باشند .
1394/5/3
سلام آقا سينا
نظر شخصيتون در مورد بهترين گزينه هايي كه دليل بر خريد جيلي هست رو نام ببريد. سه مورد.
1394/5/3
بله وجود جیلی در اروپا و اجازه تردد در کشورهای اروپایی و آمار فروش بالا و آپشن های بیشتر یکی از دلایل برتری جیلی هست که مدل هاچبک جیلی توان تعادل در 3چرخ هم داره که نشان دهنده زیر بندی مناسب هست و اصطلاک کم و امنیت در تصادفات یکی از فاکتور های جیلی هست
1394/5/4
با سلام
ضمن تشکر از سایت و تیم مقایسه کننده دو خودرو. در گزارش هم گفته بودن که نظر وسلیقه کارشناس جوان رو اعلام کردن.
ولی در دنیای واقعی و بازار داستان چیز دیگر هست.
اگر آمار فروش شش ماهه بازار چین رو ببینید: امگرند 7 با فروش 100920تا و بی 50 با فروش 29812 تایی! تفسیر آمار با خودتون.

راستی چطور وقتی هر دو خودرو در بسیاری از کاتالوگها توان موتور 102KW هست، بسترن 142 اسبی و جیلی 138 اسبی!
میشه مقیاس تبدیل واحد کیلو وات به اسب بخار رو بگید.

با تشکر
1394/5/4
با سلام به خاطر بهره گیری جیلی از موتور تویوتا با اسب بخار کمتر قدرت بیشتری تولید میکنه که نشون دهنده برتر بودن کیفیت و تکنولوژی موتور هست
1394/5/5
بازي با اعداد باعث ايجاد تفاوت ها ميشود. پيشرانه بسترن 139 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه توليد ميكند كه ارقام واقعيست.
1394/5/4
سلام با تشکر از سایت خوب خودرو بانک
به نظر من با توجه به بازار ماشین و قیمت های نجومی ماشین های چینی تونستن راه رو برای خریدن ماشین هایی با امکانات بالا و قیمت مناسب باز کنند،از نظر من بسترن ماشین خوبیه که میتونه نیاز جوونا رو تو این رنج قیمت براورده کنه
1394/5/4
در مورد شتاب صفر تا صد ، مصرف سوخت، سرعت نهایی، کیفیت سیستم تهویه چیزیی ندیدم!!
1394/5/5
تو شتاب و تاپ اسپید جیلی سرتره، کلیپ زیر رو ببین:
http://www.aparat.com/v/ZEiXY
از نظر ایمنی و ظاهر خدمات پس از فروش و گارانتی و بازار دست دوم هم جیلی سرتره
1394/5/6
کولر جیلی از بسترن قوی تر هست چه از نظر قدرت باد و چه از نظر سریع خنک کردن ماشین در اوج گرما و میزان تنکی جیلی هم بیشتر هستش و جیلی در چینی ها گل سرسبد در موتور های تنفس طبیعی(توربو نبودن)هستش که همه ی چینی های بدون تربو یه سر و گردن از نظر شتاب و قدرتی بالاتر هستش
1394/5/6
سلام
بنده به شخصه جیلی رو ترجیح می دم ولی دو تا عیب شایع ازش شنیدم: اول اینکه خیلی خشکه و به اصطلاح میکوبه دوم کیفیت ضعیف رنگ
دوستان اگه در مورد ایرادات جیلی و رفع اونا توضیح بفرمایند ممنون میشم
1394/5/6
کیفیت رنگش عالی نیست ولی خوبه هم سطح رقیباش مثل بسترن و سراتو هستش و خشکی ماشین تا 10هزارتای اول هستش که اونم خشکی خیلی زیاد نیست باید مراعات کنی وگرنه نرم میشن داءمی نیست
1394/5/16
در مورد کیفت رنگش والا رنگ جیلی من سفیده و فقط در مورد رنگ سفید میتونم نظر بدم و واسه باقی رنگا نظری ندارم....من رنگ های سفید مختلفی دیدم از لحاظ ظاهری بیشتر رنگهای سفید معمولی(نه متالیک یا صدفی یا مرواریدی)شبیه به هم هستن ولی از لحاظ کیفیت مسئله خیلی فرق میکنه!اگه بخوام کیفتشو تو چند رده بگم که متوجه شیداینطوریه:رده پایین مثل ماشینای وطنی که همه میدونن چیه!متوسط مثل ماشینای مونتاژ رده بالا که کیفتش به مراتب از وطنی ها بهتره و رده خوب رو به بالا که کیفتشون عالیه.جیلی هم کیفت رنگش عالیه خاطرتون جم.
من به تازگی از مسافرت برگشتم و تو جاده ها همینطوره که میدونید وقتی پشت ماشین های سنگین حرکت میکنید شین و سنگ ریزه پرتاب میشه.خوش بختانه با این وجود تا حالا یک نقطه هم رو کاپوت نیوفتاده.در حالی که ماشین دیگم که وطنی و صفر هستو تا حالا بیرون شهر نرفته با این وجود داخل شهرم اثراتی از برخورد شین و سنگ ریزه رو کاپوتش هست.
1394/9/29
کاملا موافقم. من رنگ قرمز موکا یا همون شکلاتی اتوماتش رو دارم رنگش به اصطلاح چرک گیره اگر از جاده ی برفی و نمکی رد شید حتما باید دوبار ماشین رو بشورید. در مورد خشکی من لاستیکاش رو عوض کردم ژاپنی انداختم باد نیتروژن زدم در جاده ی معمولی سواری ماشین فوق العاده است و عملکرد همه چیز بسیااااااااااار عالی است و کشش گیر بکس اتوماتیک فوقالعاده امااااااااا به محض مشاهده ی اندکی دست انداز متاسفانه متاسفانه تمامیه ضربه به اتاق منتقل میشود و نمایندگی هم کمک خودرو رو تعویض نمیکند. واقعا ازار دهنده است. من به بالشتک ضربه گیر و نهایتا تعویض کمک با کرولا 2009 و اگر باز خوب نشد به فروش خودرو حتماااا روی میاورم. کاش دوستان و نمایندگی و دوستان چینی ی فکری ب حال این فاجعه بکنند در جاده های پر دست انداز ایران کوبش جیلی کاملا ب نفرات القا میشود و حس اعتماد ب نفس را از راننده که فرمون دستشه میگیره من حتی سیبک و میله موج گیرمم عوض کردم با وجود لاستیک های سومیتومو ژاپن بازم تو دست انداز ها مشکل اساسی در حد پراید دارم . اگر کسی راهی بلده لطفا راهنمایی کنه.
1394/5/6
به نظر من مقایسه ای که خودرو بانک برای این دو ماشین انجام داده اصلا درست نیست.طراحی جیلی برای سال2009 است ولی طراحی بسترن آسا سال 2014 پس بررسی ها و مقایسه هایی که انجام شده ....
1394/5/16
روی کاغذ از هر لحاظ بسترن سرتر هست. در هفته گذشته جیلی مورد ارزیابی قرار گرفت و تست شد(اتومات) شک نکنید که بسترن حرف اول رو میزنه. صحبت سر جوان پسند و خانوادگی نیست به طور کلی برایند عملکرد دو خودرو بخصوص در بحث گیربکس موتوری و کیفیت.
1394/5/17
بسترن از لحاظ موتوری و قدرتی یک ماشینه خاصه و خیلی بی انصافی که بخواد با جیلی مقایسه بشه تو شتاب گیری بسترن خیلی قوی تر از جیلیه من خودم 1 ماهه که بسترن دارم و از مدل وارداتیه خیلی خیلی ازش راضیم و کاملا اشتباهه که برای مسافرت های طولانی بده توی مسافرت خیلی بهتر از جیلی عمل میکنه و همین فرمونش که ی زره از جیلی سفت تره باعث میشه که تو سرعت های بالا کنترل بهتری داشته باشه من 6 ماه پیش جیلی داشتم و فروختمش چونکه بیشتر مواقع الکی چراغ نقص ایربگ روشن میشد و عصبانیم میکرد./بسترن دوبل اگزوزه و جیلی تک اگزوره و از لحاظ صدای موتور بسترن خیلی بهتره و واقعا قابل مقایسه نیستن شاید این توضیحاتی که دادم بعضی از دوستان رد کنن اما وقتی که سوار بسترن بشید و باهاش رانندگی کنید میتونید پیشرفت خودرو های چینی رو حس کنید خودرو های چینی بدنامیشون بخاطر کیفیت بدشون بود ولی هر گردی گردو نیست پس نگید که خودرو های چینی بدرد نمیخورن چون بعضی از خودرو های چینی واقعا عالین..با تشکر از سایت خوبتون
1394/5/18
با تشکر از مقاله‌ی شما
حداقل در ظاهر بسترن یک سروگردن از جیلی بالاتره، ماشینی هست که نمی توان قطع به یقین گفت از چه خودرویی کپی برداری شده است.
1394/5/19
سلام
تمام خودروهاي چيني بدون استثنا و همچنين از ديد ايراني ها از اصل كپي برداري استفاده مي كنند و پيشرفت در صنعت خودروي چين مديون اين مسئله بوده.
1394/5/25
با عرض سلام و خسته نباشید من یه درخواست ویژه داشتم ممنون میشم شمایی که زحمت میکشید و از ماشین های چینی این نقد و برسی های جالب رو جمع آوری میکنید حتماً حتماً هرچه زودتر یدونه کلیپه توپ مثله همه بررسی هاتونو اختصاص به jac s5 بدید از زمانی که اسمی از این خودرو آورده شد اینجا دنباله فیلمه بررسیش بودم تا دیگه دیدم خودم بهتون بگم شاید بهتر باشه بازم ممنون از سایته فوق العادتون بی صبرانه منتظره پاسخ به درخواستم هستم دوستان
1394/5/26
اقا اون بسترنی که فیلمش تو اپاراته و با ی جیلی درگ کرده و شکست خورده بخاطر این بوده که دنده رو حالتd بوده ن s بخاطر اینکه دور موتور زیاد بالا نمیره اگه دقت کنید اینو متوجه میشید
1394/5/28
دوست عزیز حرف شما اصلا قابل توجیه نیست، من کلیپ رو دیدم باید بدونید کلیپ رو خود فردی که سوار بسترن هست گذاشته و زیرش به وضوح توضیح داده که بسترن رو حالت S اسپرت بوده، هر طوری هم که تصور کنید جیلی خیلی راحت جاش گذاشت و به نظر کیفیت موتور جیلی بالاتر هست.
1394/6/1
جیلی به راحتی بسترنو میره بسترن رو اسپرت بودش و کمی از رد لاینم رد میکرد زمان تعویض دنده ولی به راحتی رفتش و این حرفتون بدون منطقه
1394/5/27
مقاله کامل و خوبی بود اما متاسفانه من احساس می کنم نویسنده یا تکلیفش با خودش مشخص نبود یا خیلی دست و بالش بسته بود.
اون قسمت که در مورد مونتاژ شدن بسترن در مقابل وارداتی بودن جیلی نوشته شده من آخر متوجه نشدم که اینکه بسترن رو بهمن مونتاژ میکنه یک مزیت به حساب میاد یا یک ایراد؟
1394/6/1
ایراد چون مونتاز تو ایران هر شرکتی باشه فاجعه باره ایونم برای ماشینای چینی
1394/6/4
سلام
از دوستانی که هردو خودرو را تست کردن دو سوال داشتم
از نظر فنر بندی کدام خودرو روی دست انداز و سرعتگیر نرم تر هستش؟
از نظر صدای کابین کدام بی صداتر هست؟
با تشکر
1394/8/14
من جيلي داشتم تا 8 ماه بعدش فروختم الان بسترن دارم بنظرم بسترن بهتر عمل ميكنه اون دوسته عزيزي كه ميگه جيلي بسترنو ميزنه بله ميزنه اونم به خاطره گيربكسه سي وي تي هسش كه رو ماشينه ولي جيلي دنده ايي نميتونهد بسترنو بزنه دوما وزنه جيلي سبك تر از بسترنه
1394/7/2
سلام دوستانیمیکه جیلی سوار میشن میخواستم بدونم صدای موتور وباد در داخل کابین در سرعت بالا چطوریه ممنونم
1394/7/9
من 8 ماه ماشین دارم
واقعا راضی ام و تو رنج قیمت زیر 100 میلیون بنظرم ماشینی با کیفیت و امکانات بسترن نیست
کافیه 2.5 میلیون خرجش کنید مانیتور و دوربین و چراغ زنون فابریک شرکت روش سوار کنید دیگه چیزی کم و کسر نداره
ماشین ارتفاعش کم هست ولی رو سرعتگیر کمی اهسته تر بری به هیچ وجه گیر نمیکنه ولی در عوض تو جاده و سر پیش بحدی کنترل رو ماشین داری که با هر سرعتی احساس اطمینان داری
ماشین فوق العاده نرم و بی صدا هستش حتی بعد 8 ماه
تنها ایرادی که من ازش دیدم اینه که کیفیت روکش صندلی هاش اونطور که باید و شاید مناسب نیست که خود شرکت هم روکش فابریک چرب داره میتونید بخرید براش
موفق باشید
1394/7/15
سلام
توی هیچ ساتی راجع به شیشه های بسترن توضیح داده نشده دوستانی که این ماشین را دارن لطفا بگند که آیا شیشه های بسترن سولار هستش یا معمولیه
با تشکر
1394/7/25
نه قربان جنس شيشه معموليه ولي بيرون باپرداخت قيمتي سولار و دودي و فتوكروميك نصب ميشود بنده الان فتوكروميك كردم نزديكه 1 ساله پيش مبلغ يك ميليونو دويستدادم وراضي هستم
1394/8/1
ممنون علی آقای عزیز از بابت جوابتون، برای این کار کل شیشه باید عوض بشه یا اینکه روی همین شیشه روکش خاصی کشیده میشه؟ و دیگه اینکه برای این کار به نمایندگی مراجعه کردید یا اینکه جای خاصی این کار را انجام میدن؟
1394/8/1
ممنون علی آقای عزیز از بابت جوابتون، برای این کار کل شیشه باید عوض بشه یا اینکه روی همین شیشه روکش خاصی کشیده میشه؟ و دیگه اینکه برای این کار به نمایندگی مراجعه کردید یا اینکه جای خاصی این کار را انجام میدن؟
1394/8/14
bale namayandagi dar in khosos kari nemikone bande dar khiyabone sorena dar hafte tir mashino shishehasho avaz kardam
1394/7/28
سلام دوستان.از لحاظ ظاهری بسترن سرتر به نظر میاد.ولی کلا ماشینای چینی که البته روز به روز هم بهتر میشن از زوایایی مختلف تصویرهای گوناگون به ذهن منتقل میکنن.من خودم یه جیلی هاچبک اوتومات خریدم.سه تا نکته اول اینکه ده تا ایربگ داره.دوم اینکه گیربکسش 6 سرعته Cvt ,هستش که واقعا هوشمند عمل میکنه و سوم اینکه من ماشین یه سال کرده رو بیست تومن زیر قیمت خریدم فقط به خاطر اینکه اسم چینی روشه ولی همینکه پنج سال گارانتی موتور و گیربکس داره برام کافیه.
1394/8/14
امير اقا نمايندگي كاري نميكنه در قباله شيشه ها ولي خيابونه شهيد حسيني يا سورنا اينكارو كردم و بله شيشه ها عوض ميشودغير جلو عقب من فقط بغلارو فتو كردم
1394/9/16
سلام با تشکر از سایت خوبتون من میخوام ماشین بخرم و بین بسترن وجک اس5 موندم لطفا یا اگه میشه رااهنماییم کنین یا مثه فیلم مقایسه جیلی با بسترن یه مقایسه با جک اس5 بکنین ممنون میشم
1394/10/20
سلام دوستان. من مشکل وجود صدا در جلوبندی و تعلیق عقب (مخصوصا در قسمت چپ خودرو) خودروی بسترن b50f روی دست اندازها دارم. لطفا راهنمایی کنید چگونه می تونم این مشکل رو رفع کنم؟
1394/12/22
فقط جیلی
جیلی میخوره به کل کمپلت بسترن
1396/4/18
من جیلی سوار نشدم اما یکی از اشناها داشت ، همون اول هم خریده بود!
میگفت اولش مصرفش 7 بود اما بعد چند سال شد 10!! بعدم به زور و با قیمت بسیار پایین فروخت!
ما 3 ساله بسترن داریم، مصرفش از اول تا الان تو شهر حدود 8 هست و افت کیفیت نداشته!
و در کل کیفیت خوبی داره!
فقط کیفیت رنگش در حد قیمتش نیست!
الان که جیلی نیست اما بسترن در حد نو رو با 70 میشه خرید!
1395/1/26
سلام دوستان من الان دو سال هست جلیلی دارم و دنده ای هست اول این رو بگم که ماشین های چینی موجود در بازار خیلی بهتر از ماشین های ایرانی هست من این رو مطمئن هستم و هرکس بگه ماشین چینی خوب نیست من که قبول نمیکنم دوستم چند ماه هست که این بسترن را خریده یعنی با هم رفتیم تو شریعتی بالاتر از میرداماد ثبت نام کردیم دفعه اول که توش نشستم تو ماشین دوستم احساس کردم نسبت به ماشین من یعنی جلیلی یک مقدار از کیفیت کمتری برخوردار هست مثلا در داشبورد رو باز و بسته کردم صندلی های برقی رو عقب جلو کردم کنسول وسط خلاصه مثل این آدم وارد ها به دوستم گفتم به نظر جلیلی مرقوب تر هست چرا جلیلی نمیگیری ارزون تر هم هست گفت این خیلی قشنگ تره گفتم ال سی دی هم نداره ولی اون خرید الان هم رازی هست مسافرت هم رفته بود گفت خیلی باهاش حال کردم الان که اینها رو اینجا خوندم خیلی برام جالب شد برم یک روز ماشینش رو سوار بشم خودم هم این موضوع ها رو بررسی کنم آگه این کار رو کردم حتما میام برای شما تعریف میکنم البته آگه ماشینش رو بده چون ماشینش رو خیلی دوست داره ولی برای اینکه به خودم ثابت بشه و برای شما هم اطلاعات جمع کنم این کار رو به زودی انجام میدم در هر صورت به هر کسی که هر کدوم رو داره تبریک میگم و خوشحالم که خودرو چینی رو انتخاب کردید اميدوارم و دعا میکنم بتونم و پولش رو داشته باشیم ماشین آلمانی بخریم و حال کنیم و دیگه کسی یا حداقل کمتر بخواهیم بحث کنیم من برای شما دعا میکنم شما ها هم برای من دعا کنید که آنقدر پولدار بشم بنز s500 بخرم همتون رو دوست دارم شاد باشید
1395/2/4
منظورشون جیلی هستش!!!!
1395/2/3
جیلی از لحاظ ظاهری پشتش رو کپی کرده ولی قشنگ در اورده....تازه تو کشور ایران خیلی بهتره هم به لحاظ ارتفاع و هم کیفیت اجزا داخل کابین و لاستیک برف پاک کن واینا به خاطر افتاب داغ ایران
1395/4/21
ماشین اسپورت با حجم 1600 واقعا زیاد جالب نیست فکر نکنم بسترون زیاد اسپورت باشه از نظر متوری ولی من جیلی دارم فوق العاده ماشین با کیفیتی هست و واقعا راضی هستم ولی امیدوارم همه ی دوستان اون ماشینی که دوست دارن رو بخرن و سوار بشن .
1396/4/18
کاش مقاله رو خونده بودید
1800 هست!
با قدرت بیشتر و گیربکس 6 سرعته!
1395/4/25
سلا
اگه میشه فیلم برسی جیلی رو هم بسازید
جک و بسترن رو ساختید اینم بسازید که راحت بشه مقایسه کرد
1395/4/29
هم جلو و هم عقب جیلی رو از آوانته کپی کردن!!! باور نمیکنین برین ببینین آوانته رو.
1395/6/3
با سلام...
من نه جیلی دارم و نه بسترن..
اما تحقیقات زیادی کردم رو هردو خودرو برای خرید،،
تعجبم ازینه که چرا انقدر تابلو ،سعی در بهتر جلوه دادن بسترن دارید،دلیل صحبتم هم اینکه برا خوب جلوه دادن،گشتید و یه موردی پیدا کردین ( روشن شدن راهنما و چراغ ...) اما مانیتور به اون بزرگی جیلی ،به چشمتون نیومده که حتی یه اسم ازش بیارید!!!
اصل و اساس مقایسه دو خودرو یکی اتومات و یکی دستی ، حتی از نظر ظاهر، کاملا اشتباهه..
دوستانی که لیور دنده جیلی اتومات رو دیده باشند( که کاملا مشابه خودرو ها اروپایی بوده و تو خودروهای چینی دیگه دیده نمیشه )و مقایسه کنند با لیور دنده بسترن ( که با بلریانس،سابرینا،و...خیلی دیگه از چینی‌ها‌یکسانه !!!

در مورد دیگه، هر کس به عکس صندلی عقب که جناب تستر روش نشسته ، دقت کنه ، متوجه میشه که تو بسترن،پاش به صندلی چسبیده تا جلو پا باز دیده بشه..
در صورتی که تو جیلی ، با اینکه پاشو به سمت جلو برده ، حد اقل ۱۰ سانت فاصله هستش !
و....و.....و.....
واقعا جای تاسفه که در مقایسه‌تون ،،انقدر تابلو ( خیلی هم سعی شده نامحسوس باشه و زیر پوستی) جهت دار صحبت کنین!
جالبه که این موضوع جهت دار بودن ، در فریم های عکستون و زاویه عکسها هم کاملا مشهوده ..
چرا از صندلی عقب جیلی عکس نذاشتید؟ از رودری ها ...از خیلی آیتمها که از بسترن عکس گذاشتید،از جیلی نذاشتید ،یه اگه هم گذاشتید به یه شکل خیلی محدود و کات شده ( مثل سیستم برقی صندلی راننده)
به همه اینها، چندین مورد محسنات جیلی که اصلا ازشون حرفی به میان نیاوردید!
من به عنوان یک خریدار،ذهنیت برابری داشتم تا قبل این گزارش،،اما بعد از مطالعه و دقت به نوع برخورد شما، کاملا به انتخاب جیلی مطمئن شدم،،
1395/6/8
سلام دوست گرامی
یکی از دوستان صمیمی من جیلی داشته و به اندازه کافی سوار این ماشین شدم! اما بسترن رو فقط تو نمانمایندگی دیدم.
خب این طور هم که شما میفرمایید یکرفه به قاضی نرفتند دوستان خودرو بانک! اگه قراره از مانیتور با کیفیت پایین و تاچ واقعا ضعیف جیلی صحبت به مسون میاوردن میتونستن از بسیاری از آپشن های دیگه که تو بسترن هست ولی تو جیلی نیست صحبت کنن. درضمن داشبورد واقعا قدیمی و زشت جیلی که دیگه جایی برا تعریف نذاشته.
دوست من هم جیلی رو فقط بخاطر شتاب گیری ضعیف ، کند بودن، راحت نبودن صندلی ها و سیستم تعلیق بسیار بد که حالت گهواره ای بیش از حد در عقب خودرو مخصوصا سر پیچ ها رو به سرنشینان القا میکرد فروخت. و الان مزدا 3 خریدن.
درصمن ایشون 42 سالشه و زیاد اهل شتاب گیری آنچنانی هم نیست.
اما درکل به نظر خود من همانطور که ال نود ماشین خوب و بی دردسری هست ولی بد قیافه جیلی هم خوب و بی دردسر ولی نگیم بد قیافه تو ذوق میزنه. مخصوصا طراحی داخلی و داشبوردش.
جیلی خویه ولی برای کسی که دنبال زیبایی نیست.
بسترن هم خیلی خوبه و زیباست. فکر میکنم از نظر کیفی اول جیلی بعد بسترن و تو خودرو های چینی دیگر هیچ.
موفق باشید.
1395/10/16
دقیقا حرفتون قبول دارم ی چیزی هم ک خیلی واسم جالب بود در مورد صندوق عقبش ب اون جک صندوق بسترن اشاره کرد ولی در مورد فضای خیلی بیشتر صندوق عقب جیلی چیزی نگفت ولی چیزی ک جیلی رو ممتاز میکنه اینه ک ب طور کامل وارد میشه و دست هموطنان عزیزمون ک در جهت سود بیشتر از کیفیت مونتاژ میزنن ازش قطع شده البته من کاملا نمیخوام از جیلی حمایت کنم یا بگم بسترن بده بسترن ماشین خوبیه از لحاظ طراحی جلو و جانبی از جیلی بهتره ولی طراحی پشت جیلی قشنگتره در کل با توجه ب جاده ها و سرعت گیرهای غیراستاندارد ایران جیلی خودشو در دراز مدت و کارکردهای بالا هم خوب نشون داده و با توجه ب اختلاف قیمت حدودا ١٠ میلیونی در بازار دست دوم خرید جیلی ب صرفه تره
1396/4/18
اقا سهراب قدیما جیلی اتومات نو گرونتر از بسترن بود ، پس پول مانیتور تو جیبتون میمونه و خودتون میتونید نصب کنید
اگر میخواهید خرید کنید خودتون نکات رو بنویسید و برید از نزدیک مقایسه کنید! حتما از کسانی که چند سال داشتن راجب افت کیفیت بپرسید! جیلی نداشتم اما بسترن خوبه!
1395/6/15
با سلام ایا تا العان دوستانی که با جیلی رانندگی کردن از هندلینگ ماشین سر پیچ ها راضی هستند؟؟؟؟؟؟!!!

من که فکر نکنم با ی امار ساده معلوم میشه حداقل داخل کل کشور روزی ی جیلی ناز چند تا دور رو هوا میزنه اما بسترن از این قاعده مستسناع هستش . چون وزن اش هم بیشتره هم پهن تره هم ارتفاع کمتری نسبت به جیلی داره . من تا العان ندیده بودم ماشین دنده اتومات خاموش بشه که به لطف جیلی پدرم دیدم و نمردم . البته خودم بسترن سوارم و بسترن نیو دارم و ازش راضی هستم . پدرم هم جیلی اشغالش رو گذاشته تا ی بسترن عروسک بخره .الکی هم مانیتور جیلی رو به نما نزارین . با سه میلیون هزینه هم روکش صندلی هم پشت گردنی السیدی دار هم مانیتور هم دوربین عقب و.. رو رو بسترن میزاری که جیلی اون موقع باید بیاد خاک پای بسترن بشه .راستی بسترن در مسافرت خانوادگی عملکرد بهتری داره چون نرم تر هستش و جیلی در کل ماشین قدیمی و خشکی هستش با اون طراحی اش بدرد پدر پدر بزرگم میخوره..
1395/6/19
شما بهتره بری دفترو کتاب بخری و لباسای مدرست رو اماده کنی که چند روز دیگه مدرسه ها باز میشه.((((اینو رو حتی از طرز نوشتنت و میشه فهمید)))
اصن جیلی رو از نزدیک دیدی که میگی اشغاله؟؟
بسترن همین تقریبا 10یا 15 روز پیش با وجود سیستم tcs تو اتوبان صدر چپ کرد و سه تا سرنشین مستقیم رفتن اون دنیا ولی جیلی(((زمانش رو درست نمیدونم ))) با وجود چپ کردن اما به لطف ایمنی بهتر سرنشینانش سالم موندن.
در مورد خاموش شدن خودروی اتومات که چیز نادریه البته شاید واسه شما که بچه مدرسه ایی هستی و پشت ماشین نشستی خاموش کردی عادی باشه چون خودرو اتومات قلق خاص خودشو داره حالا چه ارزون ترین ماشین اتومات باشه چه گرونترین.
در مورد طراحی هم کاملا سلیقه ایی هستش ولی چیزی که مشهوده طراحی اسپرت جوان پسند بسترن و صد البته کوبش زیاد و طراحی ساده اما دلنشین جیلی که راحتی بیشتری رو فراهم میاره.
1396/4/18
خودرو اتومات به هیچ عنوان نباید خاموش کنه!!
اون دوستی هم که راجب اتوبان صدر گفتن ، من که یادم نیست سرنشیناش چی شدن اما می دونید سرعتش چقدر بود؟
البته جیلی یک ستاره بیشتر داره و ایمنی اش بیشتره اما در تست ایمنی در چین با توجه به نمره ستاره میگیرن و اختلاف امتیاز بسترن و جیلی مثلا در حد 41 و 46 بود!
افت کیفیت جیلی را بسترن نداره!
1397/5/13
الآن نه العان
1395/8/17
سلام.جیلی ماشین خوبیه.فقط یکم سر پیچ گیج میزنه که اونم به حاطر اکسل عقبشه که یه تیکس.از لحاظ ایمنی عالیه.اگه یکم دست فرمون داشته باشی چپ نمیکنی!
1395/8/21
سلام.
دوستان این ماشین تسمه تایم داره یا زنجیر؟یه جا خوندم زنجیر تایمه.اگه اینطور باشه هزینه تعویض تسمه تایم دیگه نداره.خودش خیلیه.
1396/4/18
بسترن زنجیر هست اما هزینه سرویس اش بین 500 تا 700 برای هر 5000 کیلومتر هست البته اگر فقط روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا و فیلتر کابین و
فیلتر موتور رو خودتون عوض کنید این هزینه کمتر از 300 هست! خیلی کمتر!!
1395/9/29
یه سوال دارم من ماشین ندارم می خام بخرم .
اگر جیلی یا چینیایی دیگه خوبه چرا همه بعد از ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار کیلومتر می فروشن با دو سال کارکرد اونم ۳۰ میلیون زیر قیمت خرید .
دلیل چیه اگر ماشین خوبیه چرا ۳۰ میلیون ضرر میدن که از شرش راحت شن .
امروز دوتا جیلی دیدم امگرند ۷ صندوق دار ۲۰۱۳ . یکی ۲۰ هزار کارکرد بی رنگ گفت ۴۳ میلیون .یکی دیگه هم همون مدل ۵۰ هزا کیلومتر کارکرد اول گفت ۴۷ تا ۴۱ میلیون اومد پایین گفت با ماشینم تعویض می کنم .
سوالم اینه اگر ماشینه خوبیه چرا می خان از شرش راحت شن اونم ۲۰ هزارکیلومتر کاردکرد ۳۰ میلیون زیر قیمت
لطفا بگید
1395/10/2
تو این که یک سری از ماشین چینی ها مثل جیلی یا بسترن یا ام جی از اشغالای داخلی بهترن واقعا شکی نیست ولی اون مسئله افت قیمت مربوط به عزیزانی هستش که فقط میخان سود تو جیبشون بره و بنابراین دنبال چینی های درجه یک نیستن و میرن سراغ بی کیفیت های چینی که سود بیشتری براشون داره مثل لیفان و برلیانس و... بنابراین جنس های با کیفیت هم رو سعی در تخریبش دارن و میخان بازارشو کساد کنن.مثل همین جیلی که اولش وقتی اومد هر کسی ماشینو تست کرد و با تجربه ایی که نسبت به بقیه چینی ها داشت ((مثل پدرم خودم که قبلش جک وام وی ام 530 داشت)) اصن نظرش در مورد ماشین چینی عوض شد ولی متاسفانه شرکت بی لیاقت جیلیران بعد از اینکه پولی زد به جیب به دلیل قیمت گزاری غلط دیگه پشتیبانی از جیلی رو رها کرده و یواش یواش داره نمایندگی هاشو جمع میکنه و همین هم باعث نگرانی خریداران و مالکین میشه که ممکنه قطعات و لوازم مصرفی ماشین گیر نیاد و همین باعث افت قیمت و فروش خودرو در کارکرد ها مختلف میشه
1396/4/18
ماشن چینی کلا افت قیمت داره!!
اما دلیل اینکه بعضی ها میفروشند این هست که هر روز بشون میگن فردا ماشین ات میپوکه ، قطعه اش نیست ، وارد نمیشه و...!
اما بسترن تا الان داره تولید میشه!
1396/6/18
افت قیمت ماشین دست دوم تو کل دنیا یه چیز عادیه. ماشینای چینی هم معمولا چون شرایط فروش اقساطی خیلی خوبی دارن طبیعتا باعث میشه ماشینای دست دومشون افت قیمت زیادی داشته باشن که ربطی هم به افت کیفیتشون نداره. ماشین اصولا یه وسیله مصرفیه و خرید و فروش و دلالی کردن ماشین دست دوم هیچ جای دنیا جا نداره. توی ایران هم چون شرایط خرید اکثر ماشین ها سخته و نمیشه با اقساط بلند مدت خرید، بازار دست دوم گرم میشه و ماشین های دست دوم قیمتشون اونقدری که باید افت نمیکنه
1395/10/5
به نظر من جیلی از لحاظ کیفیت و اپشن بهتره و اینکه جیلی بیشتر به سدان های خانوادگی شبات داره
بسترن هم امکانات خوبی داره و از لحاظ قدرت و گیربکس نسبت به جیلی باید بهتر باشه و به سدان های جوان پسند و اسپرت شباهت داره
نمایندگی و خدمات پس از فروش بسترن بهتره
1396/4/18
کیفیت بسترن خوبه
1395/11/10
باسلام
بنظر شمابین خودروهای سراتو،رنوفلوئنس ورنوسیمبل کدام برای خرید ارجح میباشند؟
1395/11/13
به نظر بنده بترتیب الویت1.فلوئنس2.سراتو3.سیمبل
1395/12/8
سلام
خسته نباشید
شما برای گیربکس بسترن نوشتین برند asen. و از سایت سازنده کپی کردین..بله درست هم هست ولی
باید خدمتتون عرض کنم که تمامی مدل های بسترن از برند asin. استفاده میکنن حتی مدل b30 که پایین تر از این ماشین هست
برای اطمینان در گوگل سرچ کردم و متوجه شدم این گیربکس یکی از مدل های شرکت asin. هست و اصلا برندی به نام asen برای گیربکس وجود ندارد و احتمالا مشکلات تایپی هست
البته طبق تحقیقات بنده هست
فقط خواستم بگم اگر درست هست اصلاحش کنید
طبق تحقیقات بنده این گیربکس تا گشتاور 450 نیوتن متر تحمل میکنه و دقیقا همین مدل روی هیوندا وراکروز و الفا رومئو و ماشین های معروف دیگری استفاده میشه
موفق باشید
1396/1/3
slm
1396/10/1
چون ایمن سازی ماشین هزینه دارد جیلی از نظر ارزش واقعی از بسترن با ارزشتر است ولی این در کشوری هایی مثل اروپا که به ایمنی بسیار اهمیت میدن صادق است و اساساً در ایران ملت ماشین چینی را بخاظر دک پزش میخرن، اگر قرار باشد یک ماشین با ظاهر معمولی از جلو و محکم سوار شیم بنظر شما ال 90 NEW FACE بهتر نیست، مشکل کوبش جیلی را ندارد، از جلو قشنگتره، از عقب هم که قیافش 180 درجه فرق کرده، با طول و عرض کمتر و امکان پارک بهتر تقریباً همان فضای جیلی را خواهید داشت و از همه مهمتر فقط با 1000 کیلو وزن 2 کیسه هوا به سه ستاره ایمنی از موسسه تست اروپا رسیده و یعنی بالاترین تکنولوژی ایمنی در جهان (1 تن وزن و 2 کیسه هوا = 3ستاره) و طراحی سبک سازیش بسیار بالاست و همون موتور 1600 بخاطر وزن کم ماشین کاراییش از 1800 هم بیشتره. برخلاق مقاله فوق جیلی بازار دست دوم خوبی هم ندارد و اتفاقاً خودروی نا ایمن جک s5 با 4 ستاره در ایران بازار خوبی داره!
1396/10/8
سلام دوست عزیز جیلی از نظر ارزش از فاو بالاتر نیست فاو یکی از بهترین شرکتهای چینی هست جیلی هم یکی از بهترین هاست اما جیلی امرگرند نمیتونه بهتر از بسترن باشه چون هم داشبورد بیکیفیتی داره هم ماشین خشکی هست وهم نمایندگی درستی نداره وچون تولیدش قطع شده مشکل قطعه خواهد داشت دراینده اما ال 90 هم ماشین خوبیه از نظر کیفیت وشتاب ودر رده خودش ماشین بی دردسری هست قیمتشم کمتره اما بسترن واقعا ماشین خوبیه وجای خودشو داره
1396/10/15
خدمت این دوست ماشین باز عرض کنم ک اتفاقا اونی ک ب خاطر کم بودن ستاره کیفی توقف تولید شده طبق اخرین خبر بسترن بی پنجاه اف بوده
درسته تا الان مدل جدید جیلی پلاک ملی وارد نشده ولی تو منطقه ازاد مدل ٢٠١٧ سدانش موجوده با قیمت تقریبا ۵٠ تومن جیلی از لحاظ امنیت از بسترن سرتره و این خیلی مهمه بسترن هم از لحاظ طراحی جلو و جانبی و داشبورد بهتره ولی طراحی عقب جیلی خیلی بهتره ارتفاع جیلی هم با توجه ب جاده ها و سرعت گیرهای غیراستاندارد بهتره و ی چیز دیگه ک جیلی رو بالاتر از بسترن قرار میده وارداتی بودنش برخلاف بسترن ک مونتاژ میشه البته میزان فروش بسیار بالاترش تو سال های متوالی تو کشورهای مختلف خودش نشون دهنده کیفیت بالاشه البته بسترن هم ماشین خوبیه ولی از لحاظ کیفی جیلی بالاتره از لحاظ ظاهری هم بسترن
1396/10/29
دوست عزیز من نگفتم جیلی ماشین بدی است بلکه یکی از بهترین شرکت های چینه که سهام دار بخشی ازخودرساز های اروپایی هست اما جیلی امرگرند در مقابل بسترن حرفی برای گفتن نداره از نظر فنی بسترن موتورش بر پلت فرم مزدا طراحی شده وگیربکسش یکی از بهترین گیربکس ساز هاست که ساخت وطراحی ژاپن هست پس از نظر فنی بسترن رو پایین تر از جیلی نبینید از نظر خدمات پس از فروش هم گروه بهمن بهتر از نمایندگی های جیلی رسیدگی میکنند ومشکل قطعه نداره فعلا از نظر کیفیت داشبورد ترمز ،شتاب ،وسواری ،طراحی داخلی وخارجی جیلی درمقابل بسترن حرفی برای گفتن نداره
1396/12/7
کلا تابلو بود از بسترن طرفداری میکنید.... یکی از سوتی ها هم که دادید چون تعلیق جیلی نرم تره و واسه تعلیق بسترن بهونه بیارید گفتین بخاطر ارتفاع(((چشمگیر))) پایین تر!!!!در صورتی که از ارتفاع (((جولویه))) بسترن عکس گرفتین و از ارتفاع (((عقب))) جیلی عکس گرفتین که همیشه عقب ماشین نیم تا یک انگشت فنراش بلند تره....اما هم تو عکس هم در واقعیت ارتفاع برابره و نهایت نیم انگشت فرقشه....اون تعلیق نرم بخاطر کیفیت ساخت بالایه جیلی هستش
1397/3/7
با خواندن این مقاله به نظرم رسید بی طرفانه میست صحبت هاتون خیلی سعی شده بسترن رو د. حد جیلی حتی بهتر از ان جلوه بدین در صورتی که شما تمام گزینه های اصلی جیلی رو فاکتور کردین چرا کمی علمی تر راجب دو خودرو صحبت نمیکنید مثلا نمیگید موتور جیلی طراحی و اصلاح شده شرکت المانی جی پاور هست موتوری با بالاترین بازده و بسیار کم مصرف چطور میتونید ماشینی که در یوروکاپ ۴ ستاره داره رو امتیاز کپتر از بسترن بدین که حتی برای تست نفرستادن شما چطور کیفیت چرم صندلی و فرپان جیلی رو در این مقاله محو کردین از کیفیت خوب داخل کابین بسترن صحبت میکنید اقای مخترم همه میدانیم وقتی قطر فرپان بزگ تر باشه دستها فاصله ای نزدیک تر به عرض شانه میگیره و کنترل فرمان نرم تر و راحت تر میشه انوقت میایید میگید فرمان کوچک بسترن احت و جذاب است جسارت بنده رو ببخشید مقاله شما کاملا سلیقه ای بود تا کاملا علمی همه میدانند صاحب اول و اخر بستر خریدار اول ان هست بعد در مچموع امتیاز دهی بسترن رو بهتر میبینید در پایان باید بگم اقای محترم هیجای دنیا ماشین با طول نزدیک به ۵ متر رو برای لایی کشیدن استفاده نمیکنند که شما میایید مید بسترن فرمان پذیر تره هرچند خود این موضوع اصلا صحت نداره
1397/6/9
چقدر تحلیلتون بچگانه بود جناب مانی عزیز... یه نکته خدمتت بگم: فقط کافیه ده دقیقه پشت بسترن بشینی و با اون به رانندگی بپردازی اونوقت به سطح بالا بودن بسترن تو همه ی عوامل خوب بودنِ یه خودرو خواهی رسید... صحبتِ من به منزله ی بهترن بودن بسترن نسبت به جیلی نیست چون تا حالا جیلی رو نروندم و هیچ اطلاعی ازش ندارم اما بسترن در یک کلام فوق العادست...