موضوعات داغ

مرحله دوم، هیوندای جنسیس کوپه یا بی ام و Z4 28i؟

17 شهریور 1394

عکس: بامداد صفائیان

نوشته: محسن آل طه

داستان رقابت

اجازه دهید قبل از شروع این مرحله سوالی از شما بپرسم. آیا رقابت مرحله اول یعنی جنگ هیوندای جنسیس کوپه با تویوتا GT86 را خوانده اید؟ (اگر نخوانده اید من نمی دانم الان اینجا چه کاری انجام می دهید! و لطفاً قبل از خواندن ادامه این مقاله، مرحله اول را مطالعه کنید تا متوجه شوید داستان از چه قرار است)

در مرحله اول همانطورکه می دانید یک رقابت قرمز رنگ و نفس گیری بین هیوندای جنسیس کوپه و تویوتا GT86 داشتیم و با تمام لیاقت هایی که GT86 داشت، ولی جنسیس کوپه بر مبنای موتور قدرتمندش توانست فاتح آن رقابت نا عادلانه باشد. حال کار به اتمام نرسیده و در ادامه رقابت خودروهای اسپرت بازار، جنسیس کوپه قرار است در این مرحله به جنگ یک آلمانی کوپه، خوش استیل و زیبا برود. خودرویی که از هر نظر جزو بهترین ها است و به راحتی نمی توان از آن ایرادی گرفت. بله، همانطورکه خیلی از شما در آخر مرحله اول به درستی حدس زده بودید، در این قسمت یک بی ام و Z4 قرمز رنگ، آن هم در نسخه 28i را برای این مرحله انتخاب کرده ایم.

چرا Z4 28i

مگر خودرویی کامل تر از Z4 هم داریم؟ باید گفت بی ام و یکی از کامل ترین و بی نقص ترین طراحی های خود را برای Z4 انجام داده و زیبایی این خودرو آنچنان است که هنوز که هنوزه با گذر از خیابان تمامی نظرها را به سوی خود جلب می کند.

کوسه باواریایی دو نفره ای که از نظر جثه، قدرت و هندلینگ منتظر است تا هر رقیبی را مانند یک ماهی طعمه، شقه شقه کند و چهره خشن و جدی آن، تشنگی و شجاعتش را برای هر جنگی حتی نابرابر نشان می دهد. البته در کنار ظاهری اسپرت و جنگنده، کماکان آن صلابت خودروهای بی ام و در این خودرو تزریق شده به طوریکه در روز تست بعد از رجزخوانی جنسیس کوپه با غرش موتورش و دریفت های زیبای GT86، Z4 بسیار آرام و بدون هیچ حرکتی در محل خود پارک کرد تا نشان دهد از این جلف بازی ها خوشش نمی آید و کلاسش بالاتر از این حرف هاست!

همانطورکه می دانید بی ام و Z4 هم اکنون در بازار ما در دو نسخه 20i و 28i عرضه می شود. بگذارید یک اشتباه رایج را همینجا گوشزد کنیم که هر دو نسخه از موتور 4 سیلندر 2 لیتری استفاده می کنند که اشتباهاً حتی بعضی صاحبان چنین خودروهایی می گویند نسخه 28 از موتور 2800 استفاده می کند! (شما که این ماشین رو داری چرا آخه؟) و هر دو مدل از تکنولوژی توئین توربوشارژ بهره می برند (البته میزان بوست توربوها متفاوت است) و اختلاف در قدرت تولیدی آنهاست که نسخه 20i می تواند 184 اسب بخار و نسخه 28i توانایی تولید 245 اسب بخار را دارد. لذا برای این رقابت ما هم قدرتمندترین مدل عرضه شده در ایران (در حال حاضر) یعنی مدل 28i را انتخاب کردیم (البته لازم به ذکر است در بازار مدل های قدرتمند 35 نیز وجود دارد ولی در تعداد بسیار محدود و دیگر این مدل نیز عرضه نمی شود).

Z4، بچه کوسه بی ام و

در مرحله اول، تست اولیه و تجربه رانندگی هیوندای جنسیس کوپه را خواندید و حال نوبت به Z4 است که سرباز جدید این قسمت است. از مجتبی کلید را می گیرم به همراه خودش داخل بی ام و قرمز رنگ خوش خط و خالش می نشینم. نوع قرارگیری راننده در خودرو آنقدر پایین است که فکر می کنید تقریباً روی زمین نشسته اید و شاید تصور کنید سر سرعت گیرهای تپه مانند شهرمان، به غیر از لاستیک ها خودمان نیز با آن برخوردی داشته باشیم! البته این موضوع اصلاً فاکتور بدی نیست بلکه این نوع قرار گیری باعث می شود شما کنترل بسیار خوبی روی خودرو داشته باشید و به قول خودمان در زمان "لایی کشیدن" کاملاً این کوسه را تحت فرمانتان ببینید.

بی ام و Z4 نسخه 28i را استارت می زنم و 245 اسب جلویمان صف می کشند. ابتدا حرکت را با سرعتی آرام شروع می کنم تا کمی با خودرو بیشتر آشنا شوم. سپس با رخصت از صاحب خودرو شروع به فشار آوردن به خودرو می کنیم، عملکرد توربوشارژر و مخصوصاً گیربکس Z4 آنچنان بی نقص و کامل است که راننده را شگفت زده می کند. همین توربوشارژر باعث می شود شروع حرکت و شتاب گیری های Z4 بسیار تیز و فرز باشد و نوع تعویض دنده ها توسط گیربکس آنچنان زیبا و هیجان انگیز است که توصیف آن واقعاً سخت است و شاید همین تکنولوژی دقیق و بی نقص آلمانی است که باعث شد در بدو ورود، بی ام و Z4 اصلاً آن دو رقیب را تحویل هم نگیرد (که البته خیلی هم بی جا نبود)!

درست است که Z4 برخلاف جنسیس کوپه تنها دو صندلی دارد، ولی در عوض سقف آن کروک است و می توانید با بازکردن آن لذت رانندگی را دو چندان کنید. اگر بخواهم مقایسه ای بین تجربه رانندگی با جنسیس کوپه و Z4 داشته باشم، باید بگویم که اصلاً قابل مقایسه نیستند! هندلینگ، دقت ساخت، کیفیت، طراحی، عملکرد پیشرانه و مخصوصاً گیربکس همگی یک سر و گردن از جنسیس بالاتر است که البته غیر از این نیز توقعی نداریم زیرا قیمت این خودرو نیز در حدود 2 برابر جنسیس کوپه است و یقیناً هر چقدر پول بدید، همانقدر آش می خورید!

با این همه تعریف و تمجید از Z4، به سراغ رقابت خودمان می رویم. جایی که مجدد باید گفت رقابتی کاملاً ناعادلانه و نا برابر وجود دارد و جنسیس کوپه کماکان برگ برنده ای قدرتمند یعنی حجم موتور را در برابر Z4 فلفلی رو می کند.

مسابقه شتاب

در این مرحله همانند قسمت قبل یک شتاب گیری کوتاهی با هر خودرو داریم و به لطف صاحبان اهل دل، هر شتاب گیری را با لانچ انجام دادیم تا به عددی واقعی تر برسیم. قبل از شروع این شتاب گیری و در تست های اولیه موضوعی که مشخص بود بی ام و Z4 با توجه به توربوشارژر نصب شده در شتاب گیری ها بسیار آماده تر و گوش به فرمان تر بود ولی باید تست می کردیم تا ببینیم این فرز بودن تا چه حد است و در تست های درگ و شتاب چه عملکردی خواهد داشت.

تست شتاب بی ام و Z4:

تست شتاب هیوندای جنسیس کوپه:

نتیجه شتاب هیوندای جنسیس همانطورکه در تست قبل نیز اشاره شد، 8.07 ثانیه بود و شتاب بی ام و Z4 برابر 8.03 ثانیه شده است.

یک موضوعی که اینجا مطرح می شود، اختلاف عدد بدست آمده توسط ما با عدد اعلام شده توسط کارخانه است. این اختلاف کاملاً طبیعی است و شتاب هر خودرو به فاکتورهای زیادی از جمله ارتفاع از سطح دریا، دمای هوا، شرایط هر خودرو مانند وضعیت پیشرانه و فشار باد لاستیک ها و ... بستگی دارد. لذا این اتفاق طبیعی است که اگر در شهر خود و یا همین تهران (که محل تست ما بود) در روزی دیگر و در شرایطی دیگر شتاب گیری را انجام دادید، به عدد متفاوتی نسبت به نتایج ما برسید ولی یقیناً این اختلاف آنچنان نخواهد بود (مثلاً شتاب شما قطعا ً 3 ثانیه نخواهد شد) و تنها کمی تفاوت با اعداد ما خواهد داشت.

اما برگردیم به اعداد خودمان، همانطورکه دیدید، بی ام و Z4 به لطف استفاده از توربو و گیربکس فوق العاده اش، عملکرد بسیار خوبی را به رخ کشید و نوع تعویض دنده ها طوری است که گویا می خواهد زمین را با دندانهایش بجود! لذا باید در این قسمت بگوییم که بی ام و Z4 با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندری توانست به خوبی از پس جنسیس کوپه 6 سیلندری با جمعیتی از اسب های کره ای برآید. اما سوال اینجاست که این برتری تا کجا ادامه دارد؟ آیا Z4 می تواند در مسیر 400 متری هم این برتری را حفظ کند یا خیر؟ لذا به قسمت بعد یعنی درگ می رویم.

درگ 400 متر

بالاخره به رقابت نفس گیر و تعیین کننده می رسیم یعنی درگ 400 متری. شاید همینجا باید گفت که احتمالاً در یک سو طرفداران پرجوش آلمانی ایستاده اند و در طرفی دیگر طرفداران کره ای سوار تا بالاخره مشخص شود که برنده این رقابت کدام یک است. در این مورد بحث های زیادی شده و بسیاری می گویند درست است که Z4 دارای پیشرانه ای با حجم کمتر است ولی توربوشارژ نصب شده و عملکرد گیربکس، آن را نسبت به جنسیس پر حجم و قدرتمند برتری می دهد.

شاید اتفاقی که در روز آزمایش افتاد برای ما هم جالب بود و باعث شگفتیمان شد. ممکن است که این اتفاق برخلاف عقیده بسیاری باشد و همین نتیجه باعث شود طرفداران دو طرف وارد زمین شوند و درگیری و خونریزی به راه بیافتد. ولی این اتفاقی بود که جلوی چشمان ما افتاد و برای اینکه از صحت آن مطمئن شویم ما تست را دو بار انجام دادیم و در هر دو بار همین اتفاق تکرار شد.

هر دو خودرو در هنگام شروع لانچ درستی کردند تا بهترین عملکرد هر خودرو مشخص شود. بعد از شروع حرکت بی ام و Z4 به کمک توربوشارژرش به خوبی از جنسیس کوپه 6 سیلندر جلو می افتد و خط و نشانی سخت در اول بازی برای آن می کشد و این برتری را تا اواسط راه هم حفظ می کند. اما اتفاقی که می افتد، با هر چه نزدیک شدن به خط پایان و دور گرفتن جنسیس کوپه، فاصله بین این دو رقیب کم و کمتر می شود و جنسیس به لطف پیشرانه حجیم خود می تواند قبل از رسیدن به خط پایان برتری خود را در مسیر 400 متر نشان دهد.

فیلم درگ جنسیس کوپه و بی ام و Z4 نسخه 28i:

بگذارید یک گفتگوی خودمانی در همین قسمت داشته باشیم. احتمالاً بسیاری مدعی هستند که با Z4 در خیابان با یک جنسیس کوپه کَل کَل کرده اند و آن را شکست داده اند که البته باید گفت درست هم می گویند. همانطورکه دیدید، بی ام و Z4 آن هم در نسخه 28i به لطف توربوشارژر بسیار شتاب گیری خوبی دارد و لذا اگر در خیابان یک جنسیس کوپه را دیدید، با خیالی راحت با فشردن پدال گاز برایش شاخ و شانه بکشید، زیرا معمولاً در اینطور رقابت ها که شما 400 متر را در مسیری مستقیم آن هم در این شرایط، درگ نمی گذارید و احتمالاً در مسیری بسیار کوتاه تر این رقابت به پایان می رسد که Z4 یقیناً برنده آن است.

البته شاید اگر نتیجه رقابت جز این بود، برای ما تعجب آور بود زیرا مشخص است خودرویی با پیشرانه 2 لیتری و با توربوشارژ بسیار تیز و فرز است و شتاب گیری های فوق العاده ای دارد، ولی خوب در مسیری مستقیم و 400 متری قطعاً آنچه که حرف اول را می زند حجم موتور است و طبیعی است که در پایان این مسیر، جنسیس کوپه فاتح آن باشد.

در نتیجه اگر یک بی ام و Z4 خریده اید و پشت چراغ قرمز در کنار یک جنسیس کوپه قرار گرفته اید، یک بررسی کنید که اگر مسیر رقابت در حد 100 تا 200 متر است، با خیالی راحت و با فعال کردن توربوشارژر این کره ای مدعی را به رقابت دعوت کنید (البته ما اصلاً توصیه نمی کنیم که در خیابان چنین کاری را انجام دهید که بسیار خطرناک است) ولی اگر مسیر رقابت بیش از 200 متراست، تنها سقف کروک خود را باز کنید و با تکان دادن دست برای راننده جنسیس، کاملاً با صلابت و به آرامی به مسیر خود ادامه دهید.

تمام شد؟

درست است که در آخر رقابت تمامی افراد حاضر اذعان کردند که اگر از نظر مالی مشکلی نباشد، قطعاً از بین این سه خودروی تست شده و جدا از نتایج بدست آمده در درگ و شتاب، بی ام و Z4 را انتخاب خواهند کرد ولی با توجه به نتیجه بدست آمده در درگ باید فعلاً در وسط تشک، دست جنسیس کوپه را به عنوان برنده بالا ببریم.

البته با تمام این تفاسیر، اگر از خود شخص من در آخر بپرسید کدام را انتخاب می کنم، بی شک می گویم: تویوتا GT86 تست شده در مرحله اول با همان چند حلقه لاستیک اضافه!

اما این پایان ماجرا نیست و قرار نیست همانند دیگر مقاله ها کار را همین جا به اتمام برسانیم، بلکه حال که جنسیس کوپه از پس حریف ژاپنی و سپس آلمانی خود برآمده باید به مرحله بعدی برود و با غول بعدی مسابقه دهد.

فکر می کنید غول مرحله بعدی چه خودرویی است؟ آیا سرباز کره ای خوشحال از برد این دو مسابقه می تواند از سرباز خوش نام و نشان مرحله بعدی عبور کند؟ آیا در شتاب گیری و درگ 400 متر می تواند کماکان حجم موتور خود را به رخ آن بکشد؟ پس با ما همراه باشید و مرحله سوم از این مسابقه سریالی را در همین سایت دنبال کنید.

در آخر از دوستان بسیار خوبمان آقایان مهدی بابایی مالک خودروی هیوندای جنسیس کوپه، مجتبی درودیان مالک خودروی بی ام و Z4، کاظم احمدی، بامداد صفائیان، ساقی غفاری، مهبد سائسی و مهراد طریقتی که شرایط را برای انجام این تست نفس گیر و جذاب فراهم کردند کمال تشکر را دارم.

76 عکس

نظرات کاربران

166 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/6/17
عالی بود خیلی خودمونی و صریح توضیح داده بودی
فکر کنم ماشین بعدی پورش باکسر
1394/6/17
بابا ی چیز بیارین اینو شکست بده،اینقد بدم میاد از این ماشین،هی هم برنده میشه واسه من!!!
1394/6/17
اه ! حالمون گرفته شد که ....
1394/6/17
واقعا جنسیس کوپه با قیمتی که داره ماشین کاملو خوبیه.درسته سواری آلمانیو نداره ولی خیلی چیزا هست که فقط سواری نیست.و اون قیمته و علاقه.چند نفر میتونن بی ام و سوار شنو پولشو دارن؟!
1394/6/17
عالی بود..
میشه حدس زد مرحله ی بعد جنسیس با پورش باکستر وارد رقابت میشه!
با تشکر از خودرو بانک
1394/6/17
camaro ?
1394/6/17
با نصف قیمت برتری در شتاب...
1394/6/17
من هم میگم جی تی 86.اتاق z4زودتر از چیزی که انتظار دارید به صدا میافته،جنسیس هم که فقط موتورش قوی،بدنه ضعیف،زدوم به تعمیرگاه میره،که تو مرحله اولم صاحب خودرو از ماشینش که موتور اورده پایین گفته،شما تو شهر باید مانور خوبم داشته باشی،همش که جلوت باز نیست،ابعاد جنسیس با جی تی۸۶ مقایسه کنید
1394/6/17
Perfect
1394/6/17
من احساس کردم در لحن نویسنده این مطلب تمسخر شدیدی به جنسیس بود
جنیسیسی که موتورش تعویضی هستش
کلی هم کارکرد داشته
حالا این جنسیس با z4 مقایسه میشه عیبی نداره ولی لطفا از جملات تمسخر امیز دوری کنید(کروک کنید و در 200 متر برنده شدید دست تکان بدید و یا این جمله حنسیس با این همه اسب کره ای و یا چندین جمله ی دیگر) لطفا مقاله قبل رو بخونید انجا هم تیکه ها و شوخی های تمسخره ای به جنسیس کره ای بوده
همش میگفتین بی ام دبلیو برندس خب اگه برنده واقعی بود در اخر سر بی ام دبلیو میرفت مرحله بعد
جنسیس کیفیت خوبی داره درسته کرده در حد ژاپن و المان نیست ولی کیفیتش سال به سال بالاتر میره و اپشن و طراحی و حتی فیمت کمتری داره
به نظر من واقعا جنسیس نسبت به قیمتش برنده بود
1394/6/17
فکر کنم این برداشتی که شما داشتی یکم بیش از حد تند بوده
من هر دو متن رو خوندم و احساس می کنم بیشتر شوخی بوده تا تمسخر و در نهایت جنسیس هر دو رقابت رو برنده بوده

در ضمن وقتی موتورش تعویض شده بوده مثل اینه که شما یک ماشین نو رو خریدی!
1394/6/17
واقعا درست میگی.یه نگاه به جنسیس نسل آخر که 2012 شروع تولیدش بود بندازی قشنگ بدنش نشون میده چقدر دارن پیشرفت میکنن.الان میدونم حجت میاد میده رنو فلوئنس من برنده ی این مسابقست باور کنین
1394/6/17
کینا توجه کن من کامل توضیح ندادم و منظورم از موتور تعویضی ماشینی هستش که هزار و صد تا بلا سرش اوردن که موتورش تعویض شده
یه ماشین موتور تعویضی برای اینجور مسابقه ها مناسب نیست بهتر بود جنسیس سالم و کم کارکرد میوردن
شک نکنید کیفیت مسابقه بهتر میشد
بنده از هیچ خودروی کره ای دفاع نمیکنم خودم ix35 دارم و 2015 خریدم و عالیه و کیفیتش هم فوق العادس و لنت هاشو سره 30 هزار تا عوض کردم قبلش هم سانتافه داشتم درموردشم قبلا نظر دادم که واقعا ماشین خوبی بود و تو 3 سالی که دستم بود اصلا یک ریال خرجی نداشت
کرع واقعا پیش رفت کرده واقع بین باشید
1396/7/11
منم با شما موافقم و به دوستانی که در مرحله اول کامنت گزاشته بودن که جنسیس ۳۲۸ رو نمیتونه بگیره الان ببان نتیجه رو جمع کنم با این حساب که z4 شتابش بهتر از ۳۲۸ هستش به علت وزن کمتر و ... اگه شتاب ۸ برای جنسیس بده برای z4 که بدتره چون ماشین های توربوشارژ توی ارتفاع بهتر کار میکنن تا تنفس طبیعی با اینکه شتاب هر دو ۵/۵ اعلام شده دوستانی که از کیفیت مینالند برن نحوه نگهداری خودشون از ماشین رو ببینن وقتی یکی همش با ماشین دریفت و درگ میزاره دیگه نباید انتظار داسته باشه ماشین بعد از ۱۰۰ هزار کیلومتر سالم باشه قبول دارم کیفیت ژاپنی ها بالاتر از کره ای هاست اما یه سری به اون تعمیر گاه هایی بزنید که پر از لندکروز های داغونه انقدر که باهاش میرن افرود ۲ سال دنبال یه لندکروز ترو تمیز گشتیم پیدا نکردیم یا رنگ داشتن یا فنی مشکل دار بود یا قیمت خیلی بالا بود الان همون اتفاق برای جنسیس کوپه افتاده و لطفا به کایپ های اپارات توجه نکنید که سرو ته نداره یکی میاد با سورن توربو جنسیس رو میزنه خنده دار واقعا لطفا کمی تعصب رو بزاریم کنار و اگه سوار ماشینی شدیم دربارش نظر بدیم نه از روی تعصب امیدوارم مفید واقع شده باشه
1394/6/17
z4 با اصالت با کیفیت پر شتاب واقعا دیدنش لذت بخشه.قیمتش حدودا 2برابره جنسیسه ولی دمه کره ای ها گرم که با این قیمته کم تو بازاره جهانی این خودرو رو با این قدرت خوب عرضه کردند که کسایی که پولشون نمیرسه بتونن با z4 با ابهتو امثاله اینا شاخه شونه بکشن لذت ببرن.البته منظورم کشورمون نیست که قیمتا غیر منطقیه کامل.جنسیس اگه به قیمته واقعیش تو ایران بود واقعا ارزشه خرید داشت.دوستان راجب تویوتا اریون نظر دادن که فوق العادست ولی روندن یه کوپه ی پر قدرت واسه یه جوون خیلی لذت بخش تره
1394/6/17
good job
1394/6/17
متن ضعیف بود.خیلی ضعیف و تست کاملا اشتباه بود. برنده اصلی به نظرم gt86 باشه. جنسیس فقط موتور داره bmw هم فقط اسم داره ولی اعتمادی که تویوتا داره هیچ برندی نداره
1394/6/17
yani etebare toyota ke mashine terrorista va jahan sevomia va arabast balataraz bmw hastesh?!mano vaghan khandundi
1394/6/17
هيونداي جنسيس كوپه يا بنز E350 كوپه؟
1394/6/17
همونطور كه جنسيس gt رو زد باكستر جنسيس و بد ميزنه كليپ درگشونو ببنيد
1394/6/17
تست عالی و هیجانی بود
متن هم خیلی خوب بود و درسته که اون داستانهایی که معمولاً توی مقاله های مجله ها دیده میشه رو نداشت، ولی هیجان خوبی داشت و ترغیب می کرد که تا آخرش بخونیم ببینیم چی میشه

به نظر من اگه Z4 مدل 35 بود حتماً جنسیس رو لوله می کرد
1394/6/17
چرا خودرو های مشابه از نظر حجم موتور وسیلندرها رو باهم مقایسه نمی کنین.؟
چرا آبری BMW رو می برین اخه هیوندای در حدو اندازه ی BMW نیست.چرا خودروهای ضعیف تر از جنسیس کوپه رو واسه مسابقه با اون انتخاب می کنین؟می خواین توی مرحلهی بعد با پراید مقایسش کنین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1394/6/17
این جور مقاله ها همونطورکه خودش هم گفته بیشتر برای رقابت و به قول دوستمون هیجانه و مشخصه که قرار نیست مثلا مقایسه ای برای خرید انجام بشه و بیشتر برای خودرودوستان جذابه
نوع نگارش هم همین مطلب رومیرسونه وگرنه باید کلی اولش مقدمه و فلسفه و این ها میگفت و کلی از تاریخچه و موتور میگفت که احتمالا همه خسته میشن
کار جالب و خلاقانه ایه و به نظر من باید ادامه پیدا بکنه
1394/6/17
بد جور حالم گرفته شد bmw نتونست جایگاه اول رو نصیب خودش کنه
1394/6/17
عالی بود خودرو بانک.
واقا زد فر رقیب خوبیه برای جنسیس کلا ماشین های خوبین ولی زد فر یک کمی قوی تره و میانگینشون جنسیسه جیتی یکم ضعیفه به حر حال خیلی خوب بود اگه میخایم امتیاز بدیم زد 3 امتیاز جنسیس 2 امتیاز جیتی 1 امتیاز
1394/6/17
با سلام . من به مدت 3 سال هست که یک. بی ام و 335 و یک جنسیس کوپه دارم قبلا هم 630 داشتم .من واقعا برای کمپانی بی ام و متاسفم که همچین محصول اشغال و پر استحلاکی رو ارائه میده من تا کارکرد 40 هزار تا 630 با دلار اون زمان نزدیک به 20 میلیون خرج این ماشین آشغال کردم که هر روز از خواب پا میشدم یه داستان جدید برا خراب شدن داشت سال بعد از اون 335 گرفتم این الان 48 تا کارکرده از صفرم دست خودم بوده یه ایرادهایی پیدا کرده که به خدا اشکمو دراورده این ماشین هم برا من تا الان نزدیک به 18 میلیون خرج برداشته بماند که گیرباکس 8 دنده اش هم الان مشکل داره و 40 میلیون خرج داره ولی یه جنسیس کوپه دست دوم یه طرف رنگ خریدم 3 سال پیش تا الان 130 تا کار کرده اونم به صورت واقعا پر شتاب و سریع ولی تا الان فقط قطعه های مصرفیش رو عوض کردم با 4 تا کمک که کل کمکاش شد 1200 ولی بی ام و چی ؟ هفته قبل پرشیا خودرو بودم یه 528 اومده بود با 13 تا کارکرد موتور آب روغن قاطی کرده بود که ازش 45 میلیون گرفته بودن بعد از 2 ماه هنوز ماشینش مورد داشت . واقعا بهتون پیشنهاد میکنم این ماشین مزخرف آلمانی رو نگیرید و گول ظاهر و برند بی مصرفشو نخورید که بیچارتون میکنه.
1394/6/17
منم متاسفانه این مشکل رو با 335 خودم داشتم، تخته که میکردم تراول باید میریختم پاش...
1394/6/17
من هم اين مشكل رو با مازراتيم داشتم!!!تخته كه ميكردم خودم تخته ميشدم.هيچي ديگه فروختمش الان رنو پي كي دارم
1394/6/17
لطفا خاطرات Need For Speed رو اینجا تعریف نکنید :)) خدارو شکر برند ب ام و در سطح جهانی مطرح هستش و نیاز به دفاع نداره ! با این صحبت ها فقط خودتون رو کوچیک میکنید ! در ضمن نیاز نبود یه نظر با اسم متفاوت بدی که نظر خودتو تایید کنی ، عمو فدا
1394/6/18
جالبه، چون ب ام و پر فروش ترین برند لوکس تو دنیا شده، و یکی از بزرگترین و ارزشمندترین خودروسازها تو دنیاس، نمیگم شما دروغ میگی اما حرفت منطقی نیست. اینایی که شما گفتی بیشتر مال ماشینای چینیه تا یه غول آلمانی.
1395/6/25
من بی ام و نداشتم هیچ وقت ولی 3 تا از دوستانم داشتن(دو تا اتاق 3 یکی اتاق 5) به خاطر هزینه خیلی بالا و افت قیمت هر 3 بعد از فروش بی ام و دیگه سراغ بی ام و نرفتن.اتاق 5 فت لندکروز گرفت یک اتاق 3 رفت لکسوس آر ایکس 350 گرفت یکیشونم که مدل پایین تر بود ساتافه گرفت.
1398/7/30
آقا مهدی درست میگه. این هزینه ها تو بی ام و کاملا درسته و منم مشاهده کردم.
هرجای دنیا برید هزینه های بی ام و بالاست، خب سواری جوون پسندی هم داره. ولی تو ایران مثلا اون چیزی که ما از ژاپنی ها میشناسیم دووم نداره. بزنین بی کیفیت، روغن های نامرغوب و .. هم مضاف بر علت میشن
1394/6/17
اگه مرحله بعد رقیبش نیسان Z350-370 باشه خیلی جالب میشه
1394/6/17
سلام به نظرم خودروی بعدی یا یک باکستر یا یک لکسوس کوپه است
1394/6/17
اینقدر همه جنسیس رو مسخره کردن از نویسنده تا کاربرا ولی تو عمل این زیبای وحشی خیلی فوق العاده بود
1394/6/17
زیبای وحشی !!! این کره ای زمانی برای خودش غولی بود اما الان دورانش بسر اومده .. ضمنا در نظر بگیر حجم موتورجنسیس چقد از bmw بیشتر بود اما اختلاف فاصله چقدر کم !!!
1394/6/17
بله موافقم تو این رنج قیمت هیچ کوپه ای با چنین قدرت موتوری پیدا نمیشه دوران جنسیس تموم نشده جنسیس توربو شارژ موتور 2لیتری 210 اسب بخار تولید میکنه که با موتور 2لیتریشم اسب بخار بیشتری نسبت به gt86 سرتره .تو مناطق ازاد هنوزم محدودیته قدرت موتور بالای 2500 وجود داره جنسیسای وارد شده2015 همه 2لیتری توربو شارژن
1394/6/18
بابک جان شما معنی توربو شارژر رو میدونی؟ و میدونی که جی تی 86 بدون توربو و با تنفس طبیعی اون قدرتو تولید میکنه؟
1394/6/17
خب عملکرد جنسیس دقیقا همون چیزی بود که انتظارشو داشتم ؛ چون بارها خودم مقایسه اینچنینی داشتم ولی باز هم میگم اگر ارتفاع و گرمای روز تست نبود جنسیس خیلی بهتر عمل میکرد، تو این تست شرایط به نفع توربوهای ب ام و بود؛ در نهایت چیزی از ارزشهای اون دو ماشین کاسته نشده و هر کدام طیف خاصی از طرفدارای خودشون با سلایق مختلف رو راضی میکنند، و مطمئنا برندهای اصیل و خوشنامشون هم مکمل ویژگی های فنی اونهاست،البته امیدوارم که خیلی از دوستان هم نظراتشون مستند و علمی و دور از تعصب و بعضا توهین به سایرین باشه .......خیلی دوست داشتم تست بعدی با باکستر pdk انجام بشه که اونم موتور اتمسفریک داره و شرایط برای دوتاشون عادلانه است.
1397/7/8
اره حق با شماست
کلا bmw بو میده
کره رو عشقه.... مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 😂😂😂😂😂😂😂
1394/6/17
سلام ، بسیــــــــــــــــــــــار عالی .
متن ( در هر دو مقاله ) خیلی جذاب نگارش شده است. فنی ، علمی و با رگه هایی از طنز
تصاویر مثل همیشه زیبا و چشم نواز
کلا خودروبانک کلاس ویژه و متفاوتی در سایت های خودروی ایرانی دارد.
سربلند و سلامت باشید.
1394/6/17
سلام میگم یه چیزی ما که پول نداریم از اینا بخریم ولی دلمون خوشه که حداقل یه افرادی مثل شما این کار هارو میکنن تا حال کنیم مثل همیشه عالی بود
1394/6/17
بعدی پورشه باکستر یا کایمن s
1394/6/17
شمایی که میگی جنسیس فلان و چنان:
bmw با موتور دو لیتری و 245 اسبی داره تو شتاب 100-200 متر ازیه ماشین با موتور 3.8! لیتری 300! اسبی جلو میزنه.در اخر هم که با اختلاف کم عقب میوفته.حالا شما مصرف سوخت جنسیس و اصطهلاکشو در نظر بگیرید مقایسه کنید.از طرفی جنسیس ترمز و هندلینگ هم که نداره.یه اسباب بازی برای مسیر مستقیم.درسته پیشرفت بسیار زیادی داشته هیوندای کره منم یکی از طرفدارای پر و پا قرصشم منتهی هنر اینه که 2 لیتر موتور و این شتابو این هندلینگ و این ترمز و بازدهی رو در کنار هم قرار داد...اگر بتونید با مشکل هندلینگ بد.ترمز های بد.مصرف بالا.اصطحلاک زیاد کنار بیاید نسبت به قیمتش خوبه
1394/6/17
شما اصطحلاک رو تو چی در نظر میگیری؟!اگه مصرف سوخت که جنسیس حالت اکو داره.اگه لنتو اینا که یه لنت بی ام و حد اقل دو برابر لنت جنسیس قیمت داره.یا اگه بیمه رو میگی که بیمه زد 4 اندازه یه ماشین پولشه.درست تفکر کن
1394/6/17
مصرف سوخت و استهلاک جنسیس زیاده!!!!!!!!!! مگه می خوای تاکسی بخری که مصرفش بالاست. عزیزم ماشینه اسپرته 3.8 لیتری ها!!!!!!!!! واقعا کسی که اینو میخره بنظرت مصرف سوخت واسش مهمه؟؟
1394/6/17
اولا خیلی تشکر میکنم بابت زحمات و بررسی هاتون.
ولی باید بدونید بررسی هاتو بسیار ناقص هست و صرفا به آیتم هایی پرداختین که تابعی از قدرت موتور هستش! خب این اصلا جالب نیست.
در بررسی تطبیقی دو خودرو باید موارد مختلف و مستقل از هم بررسی بشن.
1394/6/17
زد 4 فقط 35is
1394/6/17
بعدی یا باکستر هستش یا مرسدس SLK . امیدوارم باکستر باشه چون اگه SLK باشه احتمالا بازم میخوره
1394/6/17
midonam rabti nadare ye do daro ba sedan moghayese konam vali man ye arion2013 daram ke ta hala chandinta jensisi copeo zadam bash filmasham to aparat hast,(otaghe bozorgtar savarie narmtar masrafe pain vahajme kamtar )
1394/6/17
آقا جنسیس کوپه از 328 تو 400 متر با 60 اسب بیشتر میخوره اونوخ z4 با همون موتور و گیربکس و با تقریبا 50 کیلو وزن کمتر میبازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا که
1394/6/17
آخه چیو با چی مقایسه میکنید !
جنسیس عددی نیست
1394/6/17
این روهم درنظربگیرین ک z4تقریبادوبرابرجنسیس قیمتشه وهمه میدونن آلمان چه خودروسازایی داره ولی انصافاجنسیس فراترازحدخودشه وواقعا یه رقیب جدیه.خیلیهامیخوان هیوندای روخراب کنن ولی باورکنین صنعتش خیلی پیشرفته شده.من درگ جنسیس باپورشه روهم دیدم ک درسته پورشه جلوزد(اختلاف قیمتشون وحشتناکه)ولی هیوندای پورشه رو ب چالش کشید وکم نیاورد.
1394/6/17
با سلام و تشکر از روند دلنشین شما
اینکه تویوتا و ب ام و به این کره ای باختند باب میل من نبود،اما کار جالب شما قابل تحسین هست ، امیدوارم قبل اینکه این کره ای توسط باکستر از دور خارج بشه با یک لکسوس IS و یا بنز هم مقایسه بشه تا نتایج جالبی بدست بیاد،ممنون.
1394/6/17
خیلی دوست دارم که جنسیس با تویوتا اریون هم مقایسه کنید .
درست هم رده نستند.
اما جالب میشه
1394/6/17
بعدی یه مازراتی قرمز رنگ از ایتالیا
1394/6/17
شما ملاك رو فقط حجم موتور قرار داديد. به نظرم ناراحت كننده بود.z4 تو همه ي موارد بهتر بود. همين طور gt86.به نظرم براي نتيجه ي نهايي بايد همه ي مواردي رو كه بررسي كرديد در نظر ميگرفتيد. مرسي
1394/6/17
اقا یک سوال : این ب ام و کیت اگزوز داره یا از اول اینجوری بوده یا تزئینیه؟ چهارتا لوله اگزوز؟ ایشالله که کیت کامل اگزوز نباشه که در اونصورت قویتر از فابریکشه
1394/6/17
are manam hes mikonam kit egzoz dare choon fek nemikonam jenesis mese pride sar egzozi tazEni dashte bashe ke dar in soorat in jenesis ghavitare fabrike.bad gofte nashode ke in jenesis 346 hp jast ya modele306 hp
1394/6/17
جنسیس در برابر bmw z4 ماشین خیلی بی کیفیتیه فقط چون رقابت نا عادلانه بود و حجم موتور جنسیس خیلی از bmw z4 بیشتره درگ رو برد بهتره از قلچماق های آمریکایی برای مرحله بعد استفاده کنید مثل شورولت کوروت 1979 یا موستانگ یا پونتیاک تا پوز جنسیس رو بزنند
1394/6/17
چرا فیلما پخش نمیشن؟؟؟؟
1394/6/17
جناب سینا تو امریکا به جنسیس لقب موستانگ کیلر دادن و تست موتورترند رو اگه دیده باشی هر سه تا کامارو ، دوج چارجر و موستانگ شش سیلندرو شکست داده...... خیلی عقبی
1394/6/17
كار گروه خودرو بانك هروز داره بهتر ميشه وبراشون ارزوي موفقيت روز افزون دارم در ضمن يه پيشنهاد دارم در كنار خودروي بعدي كه براي تست مي خواين فراهم كنين يه 206 RC موتور فابريك ٢ليتري با تنفس طبيعي ١٨٠ اسبي مثل rc اقا صدر لو رو بيارن تا برا خلاف تمام انتظارات تمام معادلات رو بهم بزنه ..... اگه اين كه يه 206 RC تو تستتون بياريد كه فقط نشون بدين يه موتور ٢ ليتري تنفس طبيعي فابريك تا چقدر ميتونه قدرتمند باشه.... با تشكر از سايت خوبتون
1394/6/17
هومن و ایمان عزیز من اگر میگم اصطحلاک و مصرف سوخت منظورم روی قیمت بنزین و مساله ی اهمیت مصرف برای خریدار نیست.من دارم میگم با این همه سور و سات داره از یه ماشین 2 لیتری با مصرف سوخت کمتر جلو میزنه و با اختلاف کم کارشون به پایان میرسه.صحبت از تفاوت های بازدهی و به صرفه بودن هستش.صحبت عدم هماهنگی موتور و عوامل مکانیکی حرکت هم هستش.یعنی شما نمیتونید موتور بنز بذارید روی پیکان و با این فرضیه که از خیلی از ماشینا جلو میزنه برتری رو بهش بدین.خب این باید هماهنگی با بخش های مختلف کنترلی داشته باشه.و در یک کلام بهینه سازی شده باشه.شما 100 ی 14-20 لیتر بریز داخل یه ماشین کوپه میشه باهاش خیلی کارا کرد.البته از اولین! کوپه ی پر قدرت با موتور حجیم یک شرکت نمیشه توقع بیشتر از این هم داشت.لطفا در مقابل کوپه ی حاصل چندین سال تلاش و برنامه ریزی(z4) برتری رو اینجوری به جنسیس ندین .اگر هممون بدونیم چه تکنولوژی هایی پشت پرده ی این المانی اصیل هستش متوجه میشیم که در مصاف جنسیس و این خودرو حتی با احتساب قیمت برتری با z4 هستش.کلام ما این بود
1394/6/18
بدون شک تکنولوژی رینگ بی ام و از کل جنسیس کوپه بیشتره.ولی همینقدر که هیوندای با این قیمت این آ‍‍پشنا و این قدرت رو بهت میده و این مقدار کیفیت قابل تحسینه.در که اگه جسینس کوپه اطاق جدید بود بدون شک تو صفر تا صد هم میتونست زد ۴ رو شکست بده
1394/6/17
سلام در هنگام شتاب گیری اگر هر دو تا همزمان گاز بدهند تقریبا غیر ممکن هست ب ام و عقب نیوفته. ب ام و های جدید وقتی باهاشون تخته میشه تاخییر بسیار بیشتری نسبت به جنسیس داره و جنسیس سریع تر گاز میخوره و حتما جنسیس جلو میزنه اما بعدش به دلیل سریع تر بودن ب ام و در شتاب گیری سریعا جبران میشه و جلو میزنه از جنسیس اما این جا ب ام و زودتر گاز خورد که جالب بود. و اگر ب ام و سرو حال باشه 0 تا 100 باید نهایت در حالت بد و بد ترین حالت 7 ثانیه باشه که در این جا 8 ثانیه بود. البته ب ام و های توربو دار کمی که کار میکنند در شتاب گیری افت میکنند و اون شتابی که باید داشته باشد رو دیگر ندارد. صفر تا صد ب ام و با وجود تاخییری که در هنگام گاز خوردن داره بسیار سریع تر از جنسیس است و اگر این گونه شده که جنسیس برنده شده فقط و فقط به دلیل سرو حال نبودن ب ام و است. ب ام اگر به طور مثال 3000 تا کار باشه جنسیس هیچ وقت نمیتونه اون رو شکست بده. با وجود توربو بودن دو ثانیه اختلاف با عدد کارخونه نشان دهنده این موضوع است. جنسیس باید دو ثانیه باشد نه ب ام و. همچنین تعویض دنده ها هم بسیار در ب ام و سریع تر انجام میشود. با تشکر از زحمات و سایت بسیار خوبتان.
1394/6/17
سلام ممنون از سایت خوبتون
من نمیدونم هیوندای چه هیزم تری به بعضیا فروخته!!!
هیوندای با یه ماشین 120 ملیونی میاد ماشینی با توربو شارژر و 3 برابر قیمت خودش رو شکست میده اونوقت میگن z4 z4 من شخصا عاشق ماشین های بی ام و ام ولی حالم از z4 بهم میخوره ,بعدشم مگه یه جوون از یه کوپه چه انتظاری داره بغیر از صدای زیبای اگزوز و شتاب خوب اون عزیزانی هم که میگن هندلینگش خوب نیست هر وقت خواستن برن تو پیست مسابقه بدن یه بی ام و اجاره کنن ضمنا ترمز های جنسیس های وارداتی برمبو که همه میدونن بهترین ترمز های دنیا رو میسازه با تشکر از سایت خودرو بانک
1394/6/18
المانی در برابر کره ای
1394/6/18
ممنون از خودرو بانک
باز هم جنسیس تو درگ پیروز شد
1394/6/18
هركسي كه جنسيس كوپه سوار شده ميدونه كه نميشه با ماشين ديگه اي تو رده ٢٠٠ ميليون مقاييش كرد قطعا سر تر از همست و به اين راحتيا نميشه از پسش برومد . دليل اينكه كسايي كه جن كوپ دارند و نميتونن ازش دل بكنن همين هست
1394/6/18
خیلی جالب بود واقعا خسته نباشید، فک کنم بعدی باید مازراتی گرن کبریو باشه!

در مورد این 2 تا ماشین و البته اون جی تی 86 م من واقعا حرصم میگیره یه کره ای به زور حجم دو برابر موتورش تو درگ جلو میوفته! اگه واقعا کره حرفی برای گفتن داره باید از نظر حجم موتورم یکسان با رقباش عمل کنه!
1394/6/18
جي تي ٨٦ رو از اول نبايد مياورديد هر جور حساب كنيد در حد اين دو ماشين نيست اخه
1394/6/18
جنسيس پررو تر از اين حرفاست لامصب به اين زوديا از دور خارج نميشه
1394/6/18
دوست عزیزی که آریون داری همه رو هم زدی یه دونه هم مساوی نداری
اول تشریف ببر جی تیو بزن بعد برو زد 4 اگه تونستی بزن بعد بیا سراغ جنسیس که غول مرحله آخره
غول مرحله آخرو که نمیتونی اول کار ببینی باید مراحل قبلیو رد کنی
1394/6/18
Z4 خوبه با موتور ٢٠٠٠ توربو و وزن كمتر اتاق و كيت اگزوز و كيت هواي كي اند ان بازم خورد.اكه فابريك بود فك كنم بايد با جي تي مينداخت😂😂 به نظرم جي تي و z4 بايد باهم مينداختن فقط چون مي خورن.بحث هم الان درگ هست نه كيفيت ساخت.
1394/6/19
برادر من خودت داری میگی موتور ٢لیتری... تقریبا نصف حجم موتور جنسیس. درسته توربو شارژر داره ولی توربو فقط فشار هوای داخل سیلندر رو بیشتر میکنه و به خروج دود کمک میکنه و این در حالیه که تو درگ حجم موتوره که تعیین کننده س نه تنفس خوب موتور
1394/6/18
جنسيس كوپه واقعا ماشين خوبيه. دوستاني هم كه از اين ماشين ايراد ميگيرن خواهشم اينه حداقل بشينن پشتش. ٣٢٨ رو زده-زد٤ رو زده-٥٢٨ رو زده-باكستر رو زده.
ديگه چي ميخوايد از اين غول هيونداي؟ بعد از اين همه افتخارات تازه ميان ميگن تويوتا آريون!!!!!!!!! بيخيال ديگه بابا. خودم اريون رو بارها و بارها و بارها زدم شوخيِ اصلا. ممنون خودرو بانك ولي يك انتقاد ازتون دارم پست هارو لطفا بذاريد من از ديروز سومين بارمه پست گذاشتم تاييد نشده.ممنون. در پناه حق
1394/6/18
سلام و خسته نباشید
لطفا خودرو هوندا اکورد هم مورد بررسی قرار بدید ممنون
1394/6/18
حریف نداره جنسیس
1394/6/19
دوستان دقت کنن جنسیس ماشین بسیار خوبی اما فقط و فقط و فقط درمسیر مستقیم
اگه تو یک پیست با 2 تا پیچ بیاد سر هر پیچ 10 بار کله پا میشه
جنسیس اگه تو پیست بیاد از خیلی از ماشین های کلاس پایین تر از خودش به راحتی شکست میخوره
شما رو فرغون هم موتور 3800 بزاری تو مسیر مستقیم شاهکار میشه
1394/6/19
متاسفانه خیلی از دوستان جنسیس سوار فکر میکنن جنسیس یک ماشین تمام عیار هست که با توجه به اعداد و ارقام روی کاغذ میتونه خیلی حرف ها واسه گفتن داشته باشه

جنسیس یک خودرو کاملا معمولی هست که از نظز هندلینگ سیستم ترمزو گیربکس و خیلی چیز های دیگه واقعا حرفی واسه گفتن حتی توی هم کلا سهای خودش نداره

اینم یکی از هزارارن رقیبی که در 3 سوت جنسیس رو سوسک میکنن
البته تو مسیری مثل پیست بی پیچ حتی مگان هم میتونه سوسک کنه جنسیسو
ماکسیما دسی هم با 1 نیش کاز جنسیسو سوسک میکنه

http://dande6.com/10288/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88-328i-%D9%88-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%87-%D8%AF%D8%B1.html#comments
1394/6/19
اینهمه آلمانی باید این پشمکو بیارین؟ اطاق m3 e92 میاوردین یا حتی e36 اونوقت این جوجه خوشگلا که جنسیسس سوارمیشن انقد لاتی پر نکنن بااون مصرفی که ماشینت داره صدی 17 داره میسوزونه اون بنزینو پراید مصرف کنه قوی تره /هیوندا هیزمی نفروخته به ما ولی لات بازیش تو کت یه آلمانی نمیره مثل این میمونه که تو یه محل 100 سال قدمت داشته باشی بعد یه بچه که تازه اومده تو محل بیاد رجز بخونه برات
1394/6/19
اقای zippo شما فکر کم باید اطلاعاتتونو خیلی بالا ببرید و کمی هم از فکر حشراتی مثل سوسک خارج شین تا بهتر تو دنیای واقعی سیر کنید، مقایسه ماکسیما دنده و مگان اونم تو پیست واسه یه کوپه که شاسیش واسه همینکارا ساخته شده خنده داره!!! حالا قدرت و شتابش دیگه بماند، در مورد تست 328 هم که همون موقع ما گفتیم اون جنسیس سرحال نبود و البته اون ب ام و هم بعدا فهمیدیم یخورده دستکاری شده بود.... عصبانیت دوستان رو درک نمیکنم ولی دلیل نمیشه دیگه مگان یا ماشینی با نقص فنی در قسمت انتهایی خودرو مثل ماکسیما رو داخل پیست بخوان با جن کوپ مقایسه کنند
1394/6/19
اقای دکتر شما بهتر خیلی خیلی خیلی اطلاعاتتون ببرید بالا . مخصوصا اطلاعات خودرویی . هر کس که فقط 1 ذره اطلاعات خودرویی داشتع باشه میدونه که جنسیس فقط و فقط و فقط در مسیر مستقیم شاخه همین . توی همین 2 تا تست خودرو بانک عزیز اگه یک مسابقه پیست با 4 تا پیچ میزاشتن جنسیس بی وجود میشد .
در باره تست 328 هم شما اگه سرحال ترین جنسیس تهران رو هم میاوردید باز هم کم میاوردید اصلا مقایسه جنسیس با بی ام و مثل مقایسه فرغون با هواپیماست .توی فیلم هم کاملا مشخصه کلا جنسیس سوسک میشه در برابر بی ام و اصاتوی تصویر نیست .
بار ها هم فیلم هاش توی نت اومده که ماکسیما دنده ای توی مسیر مستقیم کل جنسیسو خوابونده و این یک واقعیته گر چه تلخه .
اقا دم بچه هایخودرو بانک هم گرم فقط 1 تست پیست هم میزاشتید این طرفدار های اسباب بازی هایکرهای اینقدر دور برندارن
1394/6/19
داداش سوخت صدی 17 رو از کجا اوردی، داخل شهر 12 میسوزه بیرون شهرم 8..... فکر کنم فقط از دور چیزایی دیدی و شنیدی
1394/6/19
اره راستمیگه من خودم داشتم کوپه رو 6 ماه دسم بود . دقیقا تو شهر بین 14 تا 18 میسوزونه
1394/6/19
یه سوال فنی؟ z4 صفر تا صد رو برد و جنسیس درگ رو خب چرا جنسیس انتخاب شد؟ جنسیس پارتی داشته؟ نگووووو!!
1394/6/19
متاسفانه مقایسه درست و جامعی را در این رویارویی بر خلاف رویارویی پیش شاهد نبودیم واز همه جهات فنی و دینامیکی و ساخت با هم مقایسه نشدند که در آن صورت ، جنسیس در برابر این آلمانی در مجموع ، حرفی برای گفتن ندارد ..
1394/6/19
جناب زیپو شما اسم واقعیتون رو بذارید ، بنده یک دور با جنسیس تو تهران میچرخونمتون ببیتین مصرف سوختشو که اندازه ۲۰۷ میسوزه کمتر از ۱۲، در ضمن اون ماکسیمای عزیزتونم بیارین میبریم تو پیست با خرج من ببینیم کدوم یکی میره تو باقالی ها..... اگر حرف شما حسابه اسم و ادرس بذاریا؛علی وگرنه حرفاتون میشه از روی حرص وعقده زیادی
1394/6/24
من خودم 6 ماه جنسیس داشتم
اصلا نیازی نیست شما سواری جنسیسو با من به اشتراک بزاری
من فقط واقعیات درباره جنسیسو گفتم
طدفدار های 2 اتیشه جنسیس دو حال داره ::

اول اینکه اطلاعاتشون و تجربیاتشون در باره بقیه ماشین ها بسیار پایین هست
دوم اینکه اولین ماشین بالای 200 که خریدم جنسیس بوده و تجربه ای از رانندگی با بقیه ماشین ها ندارن

در کل نگاه به نقاط ضعف و قدرت جنسیس :

نقطه قوت :
موتور قوی و سر حال ( فقط برای طی مسیر های مستقیم
قیمت پایین نسبت به بقیه ماشین ها

نقاط ضعف :
هندلینگ و پایداری و سیتم تعلیق ضعیف ضعیف به خصوص در پیچ ها
مصرف سوخت بالا به خصوص بعد از کارکرد بالای 50000 کیلومتر ( در شهر )
ترمز های ضعیف که اصلا کشش گرفتن این ماشینو نداره (برخی مدل ها ترمز بمبو داره که اون مدل هابهترن )
کیفیت بسیار پایین مواد به کار رفته در کابین
و ......


1394/6/19
کسی نمیگه بی ام و بده یا اشغال چون اقعا خوبه .همه اونایی که حرف مفت میزنن جنسیس فلانه و از ماکسیما دنده می خوره و قابل قیاس با بی ام و نیست الان بحث برتری تو درگ هست نه تو پیچ و کیفیت ماشین.بعدم بدک نیست یکم سطح اطلاع بره بالا.من خودم هیوندای کوپه اف ایکس داشتم ماکسیما اتومات خورده ازش و ماکسیما دنده هم از دنده ای هیوندای کوپه خورده تازه کوپه با موتور ۲۷۰۰ بعد چطوری جنسیس با موتور ۳۸۰۰ از ماکسیما لگن میخوره؟؟؟بعدم اره اگه راننده ای که پشت مگان میشینه بیاد پشت جن بشینه با دیف عقب معلومه جن می خوره،راننده باید رانندگی با دیف عقب بلد باشه وگرنه بهترین ماشین دیف عقب هم بدی دست راننده ناشی از پراید تو پیچ می خوره.اگه رو فورغون موتور ۳۸۰۰ بذاری راه میره پس برید به بی ام و بخندین که با قیمتای ۳۰۰ ۴۰۰ میلیون از فورغون میخورن :)))))))توپیچ هم جنسیس حرفاشو زده برید فیلماشو ببینید یکم از سوزش بیفتین.هرکی میخواد یه ماشینو بدنام کنه میگه من ۶ ماه داشتم فروختم.جمع کنید این چرت و پرتارو.
1394/6/26
اقای باهوش
اقای مثلا ماشین باز
اقایی که فکر میکنی اصلا حرف مفت بلد نیسی بزنی ( ولی کاملا اشتباه فکر میکنی)
وقتی دو تا ماشین رو با هم مقایسه میکنند تمامجوانب رو میسنجن وبعد نمره میدن
این مقایسه خودرو بانک فقط درگ تو مسیر مستقیم ( تنها و تنها وتنها کاری کهاز جنسیس برمیاد ) رو ملاک قرار داده .
اگه کل خصوصیات ماشین رو ملاک قرار میداد جنسیس از 10 پنج هم نمیگرفت .
جنسیس کلادر برابر تمام مدل های بی ام و دقیقامثل فرغون در برابر هواپیمامیمونه .
روی فرغون هم شما موتور 3800 بزاری کولاک میکنه
مهم مسایل فنی و تعادل و هندلینگ ولذت سواری و کیفیت و سیستم تعلیق و ترمزهکه جنسیسهیچ کدومو نداره
بارها هم ماکسیما دندهای جنسیسو سوسک کرده فیلم هاش هم هم تو اپارات هست هم یوتیوب
جنسیس کلا عددی نیست فقط تو مسیرمستقیم شاخه تو بقیه جاها سوسکه
1394/6/19
ماشین مجموعه ای از ایمنی و امنیت و کیفیت و هندلینگ و اصالت و سایر ریزه کاری های دیگر است. جنسیس با توجه به تعاریف فوق و مقایسه با ماشینهای اسپورت دیگر از هر لحاظ یه ماشین معمولیه. یه ماشین خوشگل با یه موتور پر قدرت که کنترل مناسب از نظر ترمز و هندلینگ با توجه به موتورش ندارد.
توجه کنید اگر ما رو پراید هم یک موتور قدرتمند ببندیم تو یک مسیر مستقیم و در کوتاه مدت خیلی جواب میده. ولی حتی یه ترمز جهت مهار آن نداریم. ماجرای جنسیس هم همین است. ..
1394/6/20
چرا پیغام های من گذاشته نمیشه ؟
1394/6/20
سلام دوستان رقابت خوبي بود حالا جدا از قيمت و حجم موتور دركل رقابتهاي خياباني زياد به كلاس خودرو كاري نداره ديده شده دوستاني با پرايد پشت چراغ قرمز با زانتيا يا ماكسيما يا بعضا هر ماشيني هست شروع ميكنن به درگ !!! ولي من شخصا با جنسيس كوپه مدل ٢٠١١ كه حدود ٩٠٠٠ تا راه رفت بود شتاب گيري كردم تا صد كيلومتر در شرايط عادي بدون دستكاري موتور و حتي بنزين معمولي و عددي حدود ٦ و به دست اوردم فيلمش موجود هركدوم از دوستان خواست ارسال ميكنم و يك درگ هم با نيسان Z350 با گيرباكس دستي دارم كه در دو طرف مسير هم رفت هم برگشت انجام شده و بنده با جنسيس جلو افتادم اينم فيلمش موجوده ... در كل جنسيس كوپه براي ما كه بوجمون در اين حده ماشين ايده عالي محسوب ميشه مخصوصا نيو فيسش كه هم زيباتر شده و هم گيرباكسش ٨ دنده و توانشم ٤٢ اسب ارتقارپيدا كرده
1394/6/20
داداش فیلمشو چجوری میشه دید، همون 350z
1394/6/20
همین الان داشتم نظرات رو میخوندم واقعا عصبانی که نه تاسف میخوردم میدیدم چقدر بعضی ها واسه ماشینی که تا حالا سوار نشدن حتی بعضی ها ندیدن هم رو سر هم میپرن هدف از این تست این بود کدوم یکی از این ماشین های اسپرت شهری نسبت به دیگری میتونه بهتر شما رو راضی نگه داره وقتی حرف اسپرت میاد وسط در کل دو تا فاکتور میاد وسط اول قیمت خودرو دوم قدرت موتور خودرو البته از اونجایی که حدود 95 درصد دوستان نمیرن پیست واسه مسابقه پس کلا قدرت موتور توی درجه بالاتری نسبت به هندلینگ قرار میگیره از طرفی چون که اسپرت هست کیفیت متریال خودرو توی درجه پایین تری قرار میگیره پس لطفا نیاید اینجا بگید اقا کیفیت داخلی زد 4 بهتره به طور حتم کیفیت جنسیس شما رو راضی نگه میداره و متاسفانه تیم خودروبانک خیلی تعصبی عمل میکنه روی المانی ها و ژاپنی ها اگه تویوتا شما رو 10 سال راضی نگه میداره هیوندای شما رو 5 سال که راضی نگه میداره حتی بیشتر اگه سوناتا های قدیمی رو نگاه کنید واقعا سر پا هستند به نظرم کلا کسانی باید این حرف رو زده باشند که کلا فقط توی فضای مجازی فعالیت داشتند
خب از این گذشته بحث در مورد خودرو های اسپرت بود اگه بخوایم در واقعیت منظورم توی خیابون ها اینا رو تست کنیم برنده اصلی زد 4 هست از اونجایی که شرایط پیست رو ندارند پس تو فاصله کم تر زد 4 بهتر عمل میکنه ولی اگه بخوایم کلی در نظر بگیریم به شخصه میگم جنسیس چون که واسه پولی که میدید قدرت موتور مناسب قیافه خوب و اپشن های مناسبی دریافت میکنید دوستانی که میان میگن جنسیس بدرد نمیخوره لطفا شما یدونه ماشین با همین مشخصات وقیمت معرفی کن من نوکر شما هم میشم اونو میخرم البته من نه جنسیس داشتم نه قصد دارم بخرم مثل خیلی ها که میان نظر میدن فلان ماشین رو نداشتم بعد از دو هفته فروختم چون اشغال بوده یا حق
1394/6/26
شما با این تفکرات کوچه بازاری خودت خوش باش
حداقلتو نظراتتون یک خورده فقط در حد 1 درصد از اطلاعات فنی استفاده کنید تا بشه 1 نگاهی به کامنت انداخت .

خدا وکیلییکنگاهی به این شظهار نظربندازید :

"""" اسپرت میاد وسط در کل دو تا فاکتور میاد وسط اول قیمت خودرو دوم قدرت موتور خودرو البته از اونجایی که حدود 95 درصد دوستان نمیرن پیست واسه مسابقه پس کلا قدرت موتور توی درجه بالاتری نسبت به هندلینگ قرار میگیره از طرفی چون که اسپرت هست کیفیت متریال خودرو توی درجه پایین تری قرار میگیره""""

اخه واقعا در برابراین اظهار نظر چی میشه گفت
هیچی
1394/6/20
فکر کنم ماشین بعدی لکسوس باشه ES 250
1394/6/20
این کره ای تازه متولد شده رو با یه پونتیاک ترنس ام ده هفتاد با موتور 455 درگ بندازید تا متوجه شید یه پیر آمریکایی چطور این کره ای جوون رو تو شتاب زمین میزنه. تست درگ جنسیس با خودروهای کلاسیک آمریکایی تو مسابقات درگ 400 متر تهران هست میتونید خودتون با یه جستجوی ساده تو نت ببینید.
1394/6/21
امریکایی های شش سیلندر جدید مثل موستانگ و چالنجر و کامارو همه شتابشون کمتره؛ اینا که تو مسابقات تهرون میبنی عزیزم تیون شده ان وگرنه اون قدیمی هاش باید با tu5 بندازن
1394/6/25
نه اتفاقا همشون تیون شده نیست. خیلی هاشون با موتور عادی و طبیعی سرترن. بعد ادعا می کردی شتاب موستانگ و چلنجر و کامارو جدید از این کمتره! کاملا اشتباه می گید. چون شما از روی اعداد و ارقام روی کاغذ قضاوت می کنید. این تست در مجله ماشین هم انجام شده. یکم مطالعه کن جای تعصب بی خود روی یه ماشین بی اصل و نصب کره ای.
1394/6/20
باید مقایسه معلوم بشه واسه چیه؟حجم موتور؟شتاب؟امکانات؟زیبایی؟مصرف سوخت؟یا درگ خیابونی؟ من خودم همچین بی ام و داشته باشم کورس نمی زارم دلیل نداره...با ارمش تو خیابون بازی می کنم.......من خودم یک yf دارم پدرم جنسیس 2014 بارها شده سره چراغ کورس اینداختم ولی وقتی جنسیس کوپه میاد کنارم ترجیه میدم سرم بندازم تو گوشیم تا تخته گاز برم......دوستان در مورد اوریون گفتن شاید بالا 50 بار با جنسیس زدمش اندازه یک ماشینم جلو بودم دیگه چی برسه به کوپه حالا میان میگن راننده خوب نبوده جاهامونم عوض کردیم با اوریون بودم نتونستم جنسیس بگیرم.....یک دیدگاه دیگم هست طرف 400 میلیون ماشین زیره پاش حالا تو کورس ببازه یا بخوره....مهم اینه که کله ها برمیگرده کدوم نگاه می کنه؟:)))))
1394/6/28
من بارها با ماكسيماي دوستم جنسيس و جنسيس كوپه رو اساسي تو خيابون سوسك كرديم
البته دنده اي هست ماكسيما
واقعا شاهكاره
فيلم هاي بسياري هم توي اپارات و يوتيوب هس بريد ببينيد
اخه بك اسباب بازي يك بار مصرف كره اي اينقدر بحث داره
اون مقاييه با بي ام و خيلي غير منصفانه بود يعني كامل و جامع نبود
تاير زاپاس بي ام و ميارزه به كل شركت هيونداي
1394/6/21
بعدی پورشه باکستره دیگه
1394/7/11
جنسیس کوپه پورشه باکستر رو هم به راحتی میزنه فیلم هاش موجوده تو تهران خودمون هم هست
1394/6/21
خیلی ها میان میگن رقیب بعدی پورشه باکسر هست ولی به شخصه نظرم اینه که اختلاف قیمت وحشتناکی بین اینا هست ( نکه با زد 4 اختلاف نداره :دی ) به نظرم ائودی تی تی بهترین رقیبه البته نمیدونم رنگ قرمزشو میتونن پیدا کنن یا نه
1394/6/21
با این که با فرانسوی ها حال نمیکنم


ولی جای رنو لاگونا واقعا خالیه تا به جفتشون بفهمونه ماشین اسپورت چیه

با قیمت کمتر از جنسیس دو دیفرانسیل همون موتور ولی خیلی خیلی زیبا تر و با ابهت تر از جنسیس
1394/6/22
لاگونا کوپه از هر دواینا میخوره با اختلاف
1394/6/24
جنسیس قطعاً در شتاب و قدرت از این دو رقیب سرتره همینطور که در این تست این موضوع ثابت شد.
1394/6/24
منتظر مرحله سوم هستیم
1394/6/27
بعدی حتما 328i هست شک نکن...
1394/6/28
قرار نیست ادامه بدین؟
1394/6/29
اگه جنسیس را با پورشه 911 مقایسه کنند جنسیس را تو درگ راحت میگیره
1394/7/2
قسمت بعدیشو بزارید دیگه
1394/7/3
درگیر مهندسی المانیام حالا اگه حجم موتور با جنسیس برابر بود حتی نمیذاشت نفس بکشه جنسیس
1395/2/24
بيشتر در گير ام جي باش كه با موتور ١٨٠٠ ماكسيما ٣٠٠٠ ميگيره !! داري جدي ميگي يا مسخره بازي در مياري ؟ موتورش ضعيف تره ولي تويين توربو !! پس الان بگيم ام جي مهندسيش از ژاپن بهتره ؟؟؟؟ حرفاي خنده دار ميگن دوستان
1394/7/3
من اگه بخوام ماشین انتخاب کنم حتما z4 35is را انتخاب میکنم که صد درصد از 28i بهتر است
1394/7/5
ممنون بابت مقایستون ولی نمیدونم چرا از مدل 2010 جنسیس استفاده کردین اخه اگه 2013 رو انتخاب میکردین هم از لحاظ زیبایی . کیفیت داخلی . شتاب 0 تا 100 . صدای موتور و اگزوز . هندلینگ و... یک سرو گردن از 2010 بالاتر بود ولی با اینکه قدیمی بود بازم برنده شد ...
1394/7/7
برنده؟؟؟؟
1394/7/10
پس بازنده!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
1394/7/5
http://www.netcarshow.com/hyundai/2013-genesis_coupe/1600x1200/wallpaper_0f.htm به این میگن جنسیس کوپه 2013 خیلی بهتر از قبلیه
1394/7/10
سلام برای من سواله چرا از اخرین فیس لیفت جنسیس کوپه تو تست هاتون استفاده نمیکنین و همیشه مدل قدیمی جنسیس کوپه هست؟
1394/10/22
آره منم با نظر آقا امین موافقم ؛ همیشه جنسیس حقش خورده میشه
هیچ وقت مدل های جدید جنسیس توی بررسی هاتوندیده نمیشه ؛ولی بنازمش جنسیس همیشه تو بد ترین شرایط هم خودشو ثابت میکنه ؛ از سایت خوبی مثل خودرو بانک بعیده که اینجوری کیفیت سایت رو پایین بیاره
1394/7/22
آخه آشغال کره ای رو چه به ب ام و
1394/10/22
آقای سپهر ؛ هیچ وقت به کره ای ها توهین نکن ؛ چون اونا خوب ثابت کردن که بهترین نیستند ولی خوب میتونند با بهترین ها رقابت کنند و اونا رو به یه چالش بزرگ دعوت کنند، نمونش همین مقایسه ی بالا
1394/12/8
هر چه قدر کره تلاش کنه نمی تونه محبوبیت آلمانی هارو داشته باشه کره‌ای فقط قیافه عامه پسندی دارن و فکر می‌کنید خیلی عالیه ولی درونش هیچی نیست
شاید ماشینهای خوبی باشه ولی هیچ وقت نمی‌تونه با ب ام و و بنز و آئودی و پورشه و فولکس رقابت کنه شاید فقط تو طراحی بتونه ولی از نظر فنی الاغ هم نیست
1394/7/27
به قوله آمریکایی سوارها there is no replacement for displacement
1394/7/28
آقا 911 رو بیارید این قائله ختم به خیر بشه :D
1394/8/14
بی ام و واقعا یه چیز دیگست. گرچه هیوندای هم اثبات کرده که دیگه جزو بهترین خودروسازهای دنیاست. اما بازم عشق است BMW ...
1394/9/18
z4
1394/10/8
اگر بخواهيم بى پروا فكر كنيم،فكر كنم رقيب بعدى الفارومئو 4c باشه😂
ولى به نظرم بعدى يه خودروى كوپه از بنز باشه
1396/7/7
من طرفدار زد فور هستم. کیفیت بی ام و کجا و جنسیس کوپه کجا ، اما ... اما در ایران ، تاکید میکنم در ایران انتخاب من جنسیس کوپه هست ولی در بهتر بودن بی ام و شک ندارم.به دلایلی که قدیمی شده و هزار بار گفته شده از جمله اقتصادی و سوخت و اینجور چیزا.
1394/11/22
سلام خدمت همه،خیلی خوبه ک درگ بین این ماشینا رو انجام میدن ولی درگ بین ماشینای ساده دنیا دنیا انجام میشه نه بین سوپر اسپرتای دنیا،اگه میخاید درگی ببینید ک لذت ببرید چندتا از درگای نیسان جی تی ار(گودزیلا)رو ببینید تا درگ واقعی دیده باشیدممنون
1394/12/8
ب ام و با هیوندای مقایسه کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عرش رو با فرش مقایسه کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هیوندای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قبل از مقایسه به شرکت سازنده هردو هم یک نگاهی بیاندازید کره‌ای تازه وارد هیچی نیست فقط آلمانی
1394/12/23
قبول فقط مارك حرف اول ميزنه ولي اينم بدونيد سازنده خودروي فراري الان ميگن اومده سازنده كره اي شده بريد سرچ كنيد جنسيس كوپه جديد كف ميكنيد. درضمن وزن ماشين z4 1733 هستش اما جنسيس 1870 خخخخ. ثانين جنسيس 2013 با يه توربو بيارن اون موقع كل كل كنيد.
1396/10/27
دوست عزیز بهتره بدونی که قیمتZ4 حدودا 1.5 برابر جنسیسه و همچنین بیشتر کسایی که جنسیس دارن بیشتر اونو به خاطر قیمت فوق العاده ازون نسبت به هم رده هاش میخرین در ضمن خوبی یا بدی ربطی به تازه واردی نداره همون طور که تسلا تازه وارد با همین ماشین جدید زده رو دست همه
1394/12/19
b nazare man mashin badi bayad benz bashe hala har modeli k barabare
1394/12/27
واقعا برای همتون متاسفم.اصلا از عوامل خودروبانک انتظار این کارو نداشتم.اخه چرا زد4 انقدر بی ارزشش کردین و با اون کره ای اشغال مقایسش کردین.زد4 بی ام و المان کجا و این اشغال کره ای کجا.اصلا قابل مقایسه نیستند.کجای دنیا هیوندای رو با بی ام و مقایسه میکنند.البته باید بگم خاک برسر کسانی که در این رقابت دارن از جنسیس همایت میکنن.
1396/3/22
و خاک بر سر تو که حمایت رو نوشتی همایت.....خخخخخخخخخخ
1397/4/2
امیر عااالی بود روزمو ساختی......
1395/3/2
من یه پسرخاله دارم از بچگی هرچی میخریدم میخرید
سال 91 یه جن کوپه خریدم اونم خرید. 2 سال پیش تو جاده قم چپ کرد و عمرشو داد به شما بعد اون مامانم گیر داد بفروش. الان یه پرادو 4 در 2010 دارم جز بنزین و روغنم هیچ خرجی نداره
خلاصه اینکه جنسیس امنیت رو فدای سرعت کرده. سرعتی هم نداره با این حجم موتورش
مزدا آر اکس 8 با حجم موتور 1.3 سال 2003شتاب و سرعتش از این بیشتره
بی ام و کاری به حجم پایین ترش ندارم. ولی از همه لحاظ از این اسباب بازی کره ای بهتره. فقط حداکثر سرعت ملاک یه خودرو نیست. هندلینگ و امنیت و راحتی و زیبایی هم ملاکه
من هیچوقت هیچوقت هیچوقت فقط بخاطر سرعت ماشین نمیخرم امنیت و اصالت برام مهم تره
در ضمن جی تی 86 یه ماشین تیونره بیشتر واس دریفت و حرکات نمایشیه. بماند که همونم اگه تقویت بشه هیچی جلودارش نیس
بنظرم یه رقیب مث سوبارو ایمپرزا واسش مناسبه ک با حجم موتور کمش دهن جنسیسو تو 5 ثانیه سرویس کنه
1395/3/4
عزیزم شک ندارم شما حتی جنسیس رو از نزدیکی ندیدی..چ برسه سواری.......یه خودرو با نصف قیمت Z4داره باهاش مقایسه میشه.....در جریانی ک....امنیتش هم 5ستاره از آمریکا گرفته...فقط خواستم در جریان باشی...میری یه جایی میگی..خدایی نکرده بت میخندن
1395/5/20
امیر عزیز...من قبول دارم که کره ای هنوز به آلمانی و ژاپنی نرسیده ولی شک دارم تا به حال سوار جنسیس شده باشی !!
جنسیس که خیلی راحت آریون و له می کنه، سرعت نمیره ؟؟؟؟
جنسیس که حتی توی فیلمای همین سایت موستانگ و z4 رو میزنه راه نمیره ؟؟؟
جنسیسی که تو خود آمریکا توی چند مرحله شورولت کامارو له می کنه، راه نمیره ؟؟ ( سایت آپارات )
مگه موستانگ از موتور 3700 استفاده نمیکنه ؟ مگه آریون 3500 نیست ؟ مگه کامارو 3600 نیست ؟ یعنی با این حرف های عجیبت جنسیس که هیچی، موستانگ و کامارو و تویوتا آریون رو هم زیر سوال بردیا !!! با این حساب اگه کره ای اسباب بازیه، پس چرا مردم آمریکا اینا رو نمی فهمن ؟؟ چون توی 50 برند پرفروش سالانه آمریکا 6 تا ماشین کره ای وجود داره ولی اصن خبری از نیسان و میتسوبیشی و اینفینیتی و لکسوس و ... نیست !!!! احتمال میدم اون جنی شما خریدی جنتو بوده نه جنسیس، عزیز.
1396/6/28
abolجان وقتی موضوع مسابقه درگ هست قیمت اهمیتی نداره.bmw گرون تره چون برنده. آخه کدوم ماشین کره ای یا حتی ژاپنی قیمتش از آلمانیه هم ردش بیشتره..؟ وقتی مقایسه برای خرید ماشین باشه حرف شما صحیحه. اما اینجا مساله توانایی های فنی خودرو مطرحه. BMW اگه موتور 3.8 لیتری بسازه که هیوندای خاک لاستیکاشم نمیگیره.
1395/4/13
این مقایسه بیشتر شبیه یه شوخی بود و جالبه که برخی از دوستان با ادعای کامل میگن که ایول هیوندای جنسیس یا حتی با اینکه قدیمی بود اما برنده شد!!!
یه رقابت باید عادلانه باشه واسه همین شما حداقل کاری که میتونستید انجام بدید مقایسه z4 35i با جنسیس 3.8 لیتری بود نه z4 2.8i با حجم 2 لیتر و 4 سیلندر در مقابل جنسیس با 3.8 لیتر موتور و 6 سیلندر!!!
امیدوارم تست های بعدی عادلانه تر صورت بگیره!!
1395/12/27
با سلام آقا مجید حرف شما کاملا درست هست اما نباید یک چیز رو فراموش کرد اونم اینکه این جنسیس از نوع MPI بوده و اگر قرار باشه قویترین مدل Z4 را بیارند پس باید جنسیس هم از نوع GDI باشه تا اونوقت رقابت عادلانه باشه
1396/5/25
ایول
1395/5/20
همه می دونیم که کره ای هنوز خیلی راه داره تا به آلمانی برسه، ولی خداییش دهن آدم با این سرعت پیشرفت هیوندای باز می مونه !!!!
کره ای با همین سرعت پیش بره فک کنم تا 20 سال دیگه از هممممممممممممه نظر آلمانیا رو هم می گیره....!!!!
1396/6/28
آلمانها هم نشستن که کره ای ها بشون برسن. سرعت کره ای برای پیشرفت زیاده درست اما علتش شاید این باشه که فعلا از دانش بقیه استفاده میکنن اما آلمانها خودشون تکنولوژی های جدید معرفی میکنند.
1397/4/2
خخخخخخخ نظرتو باید گذاشت دم در دستشویی عمومی به عنوا نشعر
1395/7/8
آقا جنسیس کوپه به گرد نیسان جی تی آر نمیرسه. 0 تا 100 نیسان 3/2 ثانیه هست. واقعا یک هیولاست. نیسان جی تی آر، جنسیسو رنده میکنه.
1397/4/2
خداییش الان چه ربطی داشت؟؟
1395/8/2
سلام خودرو بانک
نمی خواید مرحله ی بعدی رو قرار بدید؟ یک ساله منتظر غول بعدی هستیم پس چی شد؟ نکنه انتقاد های دوستان دلسرد تون کرده؟
امیدوارم قوی تر از این باشید که نظرات تعصبی باعث شه از خیر ادامه ی این مقاله بگذرید.
محسن جان بررسی هاتو دوست دارم.
1395/10/30
آقا جنسیس کره ای هستو به پای آلمان نمیرسه قبول
مقایسه جنسیس با z4 مسخرس قبول
و...
ولی میخوام این پیامو بزارم برا اونایی که اینهمه آلمان آلمان میکنن و تو عمرشون بیشتر از دو بار هم z4 ندیدن دوستان به جرات میگم گنده تر از z4 هم مثه موستانک،کامارو یا پورش911 هم نمیتونه حریف جنسیس بشه
حتی اشتباه هم میکنن میگن تو درگ 200متر حریفش نمیشه من بالای 40،50 بار با جنسیس 2014 نیو z4 رو داخل اتوبان ساوه،تهران له کردم بعدم این قضیه نیسانgtr آخه دیگه ماشینی که تو 3.5 میتونه 0-100 پر کنه چجوری با جنسیس که 8 پر میکنه میشه مقایسه کرد
حالا فعلا برید صف بکشید ماشینای آلمانی رو بیارین تا زیر پای جنسیس له شن حتی cls500 یا slk350 که گنده های بنزن یا هر ماشین آلمانی دیگه تک تکشون هیچ هسن رو به رو جنسیس
1396/1/4
اين دوستانه كه هي Bmw , Bmw مي كنن تاحالا داشتن اين ماشينو ؟؟؟؟ تا يه فشار به ماشين مياري ، هر چي آلارم داره روشن ميشه!!!!
از هر دوباري كه باهاش ميري مسافرت ( اونم نه راه دورا ... همين شمال خودمون ) يه برگشتي رو كفيه !!! بعدم نمايندگي ميگه به ماشين زياد فشار اوردي !!!!!!
خدا بده بركت به هيونداي كه هر چي باهاش بري فقط گاز ميخوره خرجشم بنزينو روغنو آنتن ... بنده خدا . بعد دوستان ميفرمايند ، مقايسه عرش با فرش ، اول سواري بگير ازشون بعد در موردش إعلام نظر بفرماييد ، يه بار Bmw بخر تا آخر عمرت از آرمشم بدت مياد يه ضرر خوبم ميكني بعد ميفروشيش ، خداييش تو ايران با اين خدمات فقط تويوتا و هيونداي
1397/4/2
اینارو از تو کدوم سایت دزدیدی؟؟ تو اصن تاحالا BMW از نزدیک دیدی چه برسه به اینکه باهاش راه دور بری
1396/2/29
سلام
به نظر من هیوندا بهتره ، جنسیس واقعا ماشینه خوبیه و تکرار نشدنیه ، و خدایی هیچ وقت تو گاز خوردن روت روت رو زمین نمیندازه و انصافا هم از لحاظ خرج و مخارج خیلی خوبه
1396/3/5
جنسیس بعد z4 و سپس تویوتا
1396/6/23
من جنسیس رو بیشتر میپسندم.اسپرت تر و جذاب تر.اگه وزنش کمتر بود یا حد اقل جنسیس جدیدو می اوردید نتیجه بلعکس میشد و z4 شکست میخورد.
در اینجا هم جاداره از اون دوستمون که گفت z4 رو با آشغال کره ای مقایسه نکنید تشکر کنم که یک بی فرهنگیشو نشون داد با گفتن {خاک بر سرشون} و دو اینکه به ما یاد داد حمایت غلط است و باید همایت بنویسیم.
1396/8/21
سلام کاش جنسیسمدل 2013 تست میکردین
1396/11/1
جنسیس کوپه قابل مقایسه با بی ام و z4 نیست مثل این میمونه که لامبورگینی رو با بی ام و مقایسه کنید از نظر من این مقایسه اشتباه و بی ام و لیاقتش از اینا بالا تره
1397/4/10
با سلام

ببین دوست عزیز... از نظر من هر ماشین خوبیهای خودشو داره نمیشه گفت لیقاتش زیاده یا کمه مثلا اگه دریفت میخوای جی تی 86 اگه درگا مسافت بالا میخوای جنسیس اگه واسه پز دادنو اپشن میخوای زد4
1396/11/30
سلام و عرض ادب خدمت تمام زحمت کشان سایت
انصافا جنسیس کوپه رو نباید با Z4 مقایسه کرد اینجا بحث قابلیتها و امکانات فنی یه خودرو مطرح میشه وقتی پای مقایسه و درگ و این چیزا پیش میاد از لحاظ فنی باید Z4 مدل 35i میومد و این درگ رو قیاس میکرد دراین صورت جنسیس کوپه تو ۴۰۰ متر که هیچ تو متراژ بیشتر هم حریف این نسخه از Z4 نمیشه بعضی دوستان جنگشون سر چیزای بی دلیله بین کره و آلمان بحث کردن و این اونو میندازه دور و ازین حرفا نزنید الان روزگار طوری شده همه در حال پیشرفتن
1398/12/7
درسته که جی تی ۸۶ و زد فور ماشین های خوب و عالی هستن ولی مگه به قول دوستانمون چند نفر توانایی خرید ماشین های آلمانی رو دارن حالا بین جی تی ۸۶ و جنسیس من خودم جنسیس رو انتخاب میکنم هم بخ خاطر حجم موتور بالاش هم به خاطر امکانات بیشترش.چون واقعا خودرو های تویوتا خودروهای خیلی خوب و با کیفیتی هستن ولی بر عکس خودرو های کره ایی هیج آپشن آنچنانی ندارن و گرونتر هم هستن و به اعتقاد خودم من سهم زیادی از پولی رو که برای خریدش میدین فقط پول برندش هست
1401/5/30
سلام ععالیه ولی این مرحله سوم بین جنسیس و چی هستش اگه جواب بدید ممنونم