موضوعات داغ

اولین تجربه رانندگی با پورشه ماکان

28 مهر 1394

این روزها کوچک شدن موتورها و تغییر رویکرد خودروسازان به ساخت موتورهای کم حجم و مجهز به توربوشارژر به یک رویه جهانی مبدل شده است اما قوانین وارداتی سخت گیرانه و غیر منطقی در کشورمان باعث شده تا این روند در بازار خودروهای وارداتی ایران به نوعی تشدید شود و از این رو در یکی دو سال اخیر شاهد عرضه انواع و اقسام خودروهای چهار سیلندر با موتور های ضعیف یا نمونه های مجهز به توربو شارژر بودیم که البته با شرایط موجود در کشورمان هم سازگاری چندانی ندارند.

به هر روی پس از وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس، ورود بسیاری خودروهای جالب و سریع به کشورمان محدود شد و محصولات پورشه و مازراتی هم با منع کامل واردات مواجه شدند. این شرایط ادامه داشت تا چندی پیش که به لطف عرضه مدل های 2 لیتری توربو از سوی پورشه وضعیت تغییر کرد و پس از معرفی نسخه چهارسیلندر ماکان، امید بازگشت مجدد این برند پر طرفدار در دل پورشه دوستان ایرانی زنده شد، حالا چند وقتی است که معدود ماکان های راه یافته به ایران با قیمت های باورنکردنی ارزش گذاری شده اند و با حواشی خاصی در مراحل شماره گذاری و دریافت پلاک را طی کرده اند.در ادامه قصد داریم به تست و بررسی یکی از همین خودروها بپردازیم.

طراحی ظاهری

چهره ماکان را می توان حد وسط و میانگینی از برادر بزرگترش یعنی کاین و سری 911 دانست. در واقع چهارچوب کلی خودرو به کاین شبیه است ولی در جزییات طراحی اثر گذاری سری معروف 911 هم دیده می شود، البته اشتراک پلت فرم این مدل با آئودی Q5 مسلماً محدودیت هایی را برای طراحان پورشه در پی داشته اما ماحصل کار به شکل عجیبی اسپرت و جذاب از آب در آمده و همان حس دلنشین مواجه با 911 را در ارتفاعی بیشتر به بیننده هدیه می کند.

گلگیر عضلانی جلو، ارتفاع نسبتاً کوتاه سقف و فرم متورم گلگیر عقب در ترکیب با طراحی ساده نمای جانبی سرعت نهادینه شده در خودروهای پورشه را یاد آور می شود و در نمای عقب هم طرح چراغ های کشیده و طویل ماکان، اشتباه گرفتن آن را با هر خودرو دیگری غیر ممکن می کند. در این بخش تفاوت پیشرانه ها از تفاوت خروجی های اگزوز قابل تمیز است. خروجی های دایره ای شکل و چهارگانه مخصوص مدل های قدرتمند شش سیلندر هستند و نمونه 2 لیتری چهار سیلندر (خودرو مورد آزمایش) از اگزوز های دوگانه با طراحی چهار گوش سود می برند که از هماهنگی بالایی با طرح و الگوی چراغ های خطر عقب برخودار است.

طراحی داخلی

در فضای داخلی کابین، الگوهای چند ضلعی از طراحی بیرونی به عاریت گرفته شده اند و اثر گذاری این طرح در خروجی های چهار گانه سیستم تهویه مطبوع و اشکال گرافیکی سطح فوقانی داشبورد دیده می شود. طراحی کلی داشبورد همانند هر خودرو آلمانی دیگری نشان دهنده نظم و ترتیب آلمانی هاست اما کنسول میانی که با دکمه های بسیاری پوشیده شده است، نزدیک به کنسول پانامرا احساس می شود.

فرمان همانند تمام محصولات دیگر پورشه آنچنان جذابیت و زیبایی فوق العاده ای دارد که برای در دست گرفتنش لحظه شماری می کنید. سوئیچ یا دکمه استارت همانند تمام پورشه های دیگر بر اساس سنت مسابقه ای این کمپانی در سمت چپ فرمان قرار گرفته است و مرکزیت دور موتور در مجموعه پشت آمپر، پیشینه مسابقه ای و اسپرت ماکان رابه راننده یادآور می شود.

صندلی ها طراحی بی نقصی دارند و در ردیف عقب نیز فضای کافی برای دو سرنشین بزرگ سال وجود دارد،عمق زیاد فضای بار از جمله دیگر مزیت های ماکان نسبت به رقبایی مانند X4 است.

مشخصات فنی

ماکان از اشتراک فنی بالایی با آئودی Q5 برخودار است و از همان پلت فرم با وزن مشابه (حدود 1.8 الی 1.9 تُن) بهره می برد، اما مجموعه موتور و گیربکس های در نظر گرفته شده برای این SUV اسپرت از سوی پورشه اندکی با آئودی تفاوت دارد و در اغلب بازارها سه پیشرانه V6 شامل دو مدل بنزینی و یک نمونه دیزل را شامل می شود که همگی به تکنولوژی توربوشارژر مجهزند.

با این حال یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو از سری موتور های خانواده فولکس واگن و آئودی نیز نیرو بخش نمونه پایه پورشه ماکان در بازارهایی چون چین و ایران است که یارای تولید 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. این در حالیست که موتور ماکان S با حجم 3.0 لیتر، 340 اسب بخار و 460 نیوتن متر را تحویل گیربکس می دهد و سریعترین نمونه تحت عنوان "ماکان توربو" نیز با حجم 3.6 لیتر، یارای تولید 400 اسب بخار و 550 نیوتن متر را دارد.

تمامی این موتورها به یک گیربکس مشترک هفت سرعته و دوبل کلاچ از سری PDK متصل می شوند و این گیربکس نیز به نوبه خود نیرو را در شرایط نرمال رانندگی به چرخ های عقب تحویل می دهد، اما در شرایط سخت امکان انتقال صد در صد قدرت به چرخ های جلو نیز در نظر گرفته شده است. در واقع باید مهمترین تفاوت فنی ماکان و آئودی Q5 را در مجموعه گیربکس و سیستم انتقال قدرت این دو خودرو عنوان کرد.Q5 با گیربکس های متفاوتی عرضه می شود و در شرایط استاندارد نیرو را در اختیار محور جلو قرار می دهد اما ماکان با ساختار دیفرانسیل عقب و گیربکس 7 سرعته دوبل کلاچ، به سیستم انتقال نیرو پیشرفته تری مجهز است.

سریعترین نمونه (ماکان توربو) می تواند ظرف 4.6 ثانیه از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند، اما ماکان S برای چنین کاری به 5.2 ثانیه زمان نیاز دارد و همین عملیات برای نسخه پایه (خودرو مورد آزمایش) در حدود 6.4 ثانیه به طول می انجامد که بازهم رقمی سریع و قابل تحسین در مقایسه با وزن و توانمندی های فنی پیشرانه به حساب می آید.

پشت فرمان ماکان

نسل اول کاین در مقطعی به پر فروش ترین محصول پورشه مبدل شد و پس از این فروش خوب کاملا طبیعی به نظر می رسد که پورشه با رفع عیب های نمونه اولیه، در کنار عرضه نسل دوم کاین، تولید ماکان را نیز در دستور کار قرار داده است. با توجه به تجربه خوب SUV های قبلی پورشه، ماکان با هوشمندی و تدبیر ویژه ای شکل گرفته و برای رقابت با ب ام و X3، X4 و مرسدس GLC به بازار فروش عرضه شده است. فضای مناسب کابین به خصوص در بخش عقب کاملاً کاربردی است و به شکل ملموسی از X4 مناسب تر به نظر می رسد اما برای راننده و سرنشین کناری شاید کیفیت متریال تشکیل دهنده داشبورد چندان جالب نباشد و این نقدی است که توسط اکثر نشریات بین المللی هم به ماکان وارد شده است.

پس از روشن کردن پیشرانه درخواهید یافت که خبری از صدای اسپرت و فریاد بی رحم نیست، بلکه با یک موتور کاملا متمدن و شهری روبرو هستید که در کنار مصرف سوخت کم و آلایندگی اندک، مشخصات فنی مناسبی را نیز ارائه می دهد.

ماکان نسبت به جثه اش، خودرو سنگین وزنی محسوب می شود، اما این وزن زیاد به لطف مهندسی خوب پورشه به هندلینگ خودرو لطمه ای نزده و اتفاقاً لذت رانندگی و قدرت مانور دهی با ماکان حتی از X4 نیز بهتر است.

قدرت 237 اسب بخاری ماکان در حدی نیست که آن را یک خودرو اسپرت و وحشی بدانیم، اما چابکی خودرو با توجه به سایر خودروهای موجود در خیابان های تهران به راستی مناسب است و با توجه به تولید حداکثر گشتاور از دور 1500 دور در دقیقه، اثری از کُندی و تعلل احساس نمی شود.

صدای موتور و سیستم اگزوز در حد بسیار اندکی به فضای درون کابین راه می یابد و واکنش سیستم فنربندی هم به ناهمواری های درون خیابان به شکل باور نکردی خوب و توام با آرامش است. این ویژگی می تواند برگ برنده بزرگ ماکان در برابر رقبایی چون X4 و X3 باشد که به سواری نسبتا خشک و اسپرت شهرت دارند.

قیمت و شرایط بازار

در بازار جهانی، ماکان با اختلاف اندکی گران تر از X4 عرضه می شود و به خصوص در نسخه های فول آپشن، اختلاف قیمت زیادی را با رقبای خود ایجاد می کند که از این مسئله نیز از جمله معدود نقاط ضعف ماکان در برابر رقبا یاد می شود، اما در بازار ایران پورشه ماکان علاوه بر رقبای باواریایی، لکسوس NX و احتمالاً در آینده آئودی Q5 را نیز پیش رو خود می بیند.

هرچند از نظر کلاس بدنه و مشخصات فنی باید خاطر نشان کرد که حتی MG GS نیز چندان از خودروهای مشهور حاضر در این کلاس دور نیست، اما نکته مهم و غم انگیز برای بازار ایران، بروز برخی حواشی در خصوص محدودیت شماره گذاری پورشه ماکان است که منجر به افزایش قیمت شدید این خودرو شده است. در حالی که ب ام و X4 و لکسوس NX در بازه قیمتی حدود 400 تا 450 میلیون تومان عرضه می شوند. قیمت معدود ماکان های پلاک شده به حدود 800 میلیون تومان افزایش یافته و این پورشه جذاب کاملاً از بازه قیمت رقابتی با مهمترین حریفان خود خارج شده است. از این رو می توان دو سرنوشت متفاوت را برای آینده ماکان متصور شد، در صورت افزایش تعداد واردات و بهبود روند شماره گذاری، این احتمال وجود دارد که قیمت تا حدود 500 میلیون تومان تعدیل شود و البته در این صورت ماکان از نظر پرستیژ و لذت رانندگی با اختلاف از تمام رقبای خود بالاتر خواهد بود، اما در صورت عدم واردات نمونه های بیشتر، مشخص است که معدود خودروهای موجود با قیمت های گزاف فعلی دست به دست خواهند شد و در بلند مدت به دلیل کمبود خدمات پس از فروش، با افت قیمت شدید مواجه شده و خریداران خود را دچار ضرر و زیان هنگفتی می کنند، بنابراین اگر قصد خرید یکی از نمونه های ماکان را دارید، بهتر است تا زمان روشن شدن روند شماره گذاری این خودرو صبر پیشه کنید و رقبایی چون X3 و لکسوس NX را نیز با قیمت به مراتب کمتر و خدمات پس از فروش بسیار بهتر، مورد بررسی قرار دهید.

در انتها از امیر محمد عزیز کمال تشکر را داریم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار سایت خودروبانک قرار دادند.

پورشه ماکان
مثبتکیفیت ساخت بسیار خوب، طراحی ظاهری خاص، هندلینگ مناسب، پرستیژ
منفی پیچیدگی تعمیرات و هزینه بالای نگهداری، عدم سازگاری با بنزین موجود در ایران، قیمت بالا نسبت به رقبا

مشخصات فنی
مدلپورشه ماکان
پیشرانه4 سیلندر 2 لیتری
پرخورانتوربوشارژر
حجم موتور1984 سی سی
قدرت237 اسب بخار در 6800
گشتاور350 نیوتن متر در 1500
گیربکسهفت سرعته خودکار PDK
شتاب6.9 ثانیه
حداکثر سرعت224 کیلومتر در ساعت
وزن1770 کیلوگرم
قیمت بازار800 میلیون تومان

69 عکس

نظرات کاربران

62 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/7/28
بررسی خوبی بود ولی خودروبانک عزیز در مورد ماکان خیلی کم لطفی کردی!!!
بی ام و x3 و لکسوس nx به هیچ عنوان در رده ی مقایسه با ماکان نیستند و مدل s این خودرو با x4 و لکسوس rx 2016 مقایسه میشه حالا دیگه مدل turbo ماکان جای خود دارد و بهترین توو نوع خودش هست!!!

تنها جایگزین برای ماکان توو ایران فعلا فقط x4 هست!

این تعرفه واردات دیگه شورش رو در آورده، توو منطقه آزاد مدل turbo حدودا350 میلیون هست، چه خبره 800 تومن واسه مدل پایه؟!
به نظرم مردم برن مناطق آزاد زندگی کنن خیلی بهتره!!!
الان میبینن تا یکی مثله من همچین حرفی میزنه برمیدارن تعرفه واردات خودرو مناطق آزاد رو هم عوض میکنن!!!

یه سر به سایت www.caranddriver.com بزنید و توو قسمت best editor's choice بخش suvs برید میبینید که ماکان در هر دو مدل s و turbo رتبه ی اول داره!!!
1394/7/28
پورشه ماکان 2000 قیمتش 40 هزار دلاره چجوری میشه 800 میلیون !!!!؟؟؟؟؟؟؟
1394/7/28
به سیستم حساب گمرک مراجعه شود
1394/7/28
اول یه تشکر از چون این ماشین واقعا کمیاب هستش
ماکان تو سگمنت خودش بهترین هستش و این رو بارها در رویارویی با رقبایی x4 مرسدس بنز gla و audi Q5 نشون داده
امااااا قیمت فضایی 800 تومنی اون رو از نظر قیمتی تو رده ی x6 البته در نمومه 2013 و برادر بزرگترش کاین s در نمونه 2012 قرار میده که پاشنه اشیل اون هست
البته از نظر قدرت موتور هم که حرفی گفتن نداره
امیدوارم بزودی gla رو هم تو خیابون ببینیم
دقت کنید که با 800 تومن میتونید یه 528 یا e250 بگیرید با یه x4 یا nx و خییییلی انتخابای دیگه

1394/7/28
به نظرتون ماكان بهتره يا لكسس NX؟؟
1394/7/28
خوبی شما؟
1394/7/28
معلومه که لکسوس از پورشه بهتره خخخخ
1397/8/3
اقای خنگ خدایی که میگه لکسوس از پورشه بهتره لکسوس ژاپنیه و پورشه المانی و باهم غیرقابل مقایسه هستند
1394/7/28
به نظر من تو طراحی جانبی و نمای عقب چندان زیبایی بقیه ماشین های پورشه رو نداره ولی به هر حال این مورد سلیقه ای هستش ولی نمای داخلیش رو خیلی دوست دارم و در مورد کیفیت ساخت و موتورش هم که پورشه حرفی برای گفتن نمی ذاره
1394/7/28
آدم می مونه چی بگه !!!!!!
کیفیت، اصالت ، تکنولوژی بالا ، ایمنی ، پیشرانه خوب و ......همه به جای خود قبول و پورشه هم هست به جای خود و قابل احترام .
ولی خدایی ظلم بزرگیه سوار ماشین 4سیلندر 1900سی سی شیم با قیمت نجومی ***** 800 میلیون ***** !!!!!!!!
نمیدونم کیا میخرن و چرا و البته چه جوری پول در میارن که راحت 800 میلیون واسه این خرج میکنن !!!
1394/7/28
امید جان اشتباه می کنی , پورشه ماکان 2 لیتر با لکسوس nx و بی ام و x4 مقایسه می کنند یه سرچی تو اینترنت بکنی متوجه می شی
بی ام و x4 =====> شتاب : 6.4 ثانیه سرعت : 232 کیلومتر
پورشه ماکان =====> شتاب : 6.9 ثانیه سرعت : 223 کیلومتر
لکسوس nx =====> شتاب : 7.2 ثانیه سرعت :200 کیلومتر
1394/7/28
ام جی gs ======> شتاب : 7.8 ثانیه
سرعت : 210 کیلومتر بر ساعت
1394/8/1
وولوو xc90 هم 6.1 ثانیه حداکثر سرعت 250 تا موتورشم 2000 سی سی 320 اسب بخار شاسی بلند هم هیکل لندکروز رقباشم بی ام و x5 و آءودی q7 که همشون بالای یه میلیاردن بالاترین مدلشم هست 470 میلیون نه 800 میلیون اونم برا خودرویی که با x4 رقابت میکنه بعد قیمت این وولوو هست 80 هزار دلار نزدیک دو برابر پورشه ماکان حالا که دارم فکر میکنم واقعا قیمتش معقول تره و مفت تره!!!!!!!
1394/8/1
ولو xc90 شتابش 6.9 هست (نه 6.1) وموتورش به صورت سفارشی هم توربو داره (2قلو) و هم سوپرشارژ
2.0L Turbocharged & Supercharged "twincharged" petrol
خودوروی بسیار خوبی که الان تو چین و سوید تحت سرمایه گذاری جیلی هست و مالکش جیلی هست
1394/8/2
اقا میلاد نظرت قابل قبول ولی اون مدلی که تو میگی ورژن ضعیف ترشه اون مدلی که مجوز دادن و وارد ایران میشه 6.1 ثانیه برو سایت ولوو و افرا موتور اصلا برو از خود افرا موتور بپرس دو مدل 320 و 350 اسب بخاری داره بعدشم این ماشین ایمن ترین شاسی بلند جهان شناخته شده قیمتشم تو بازارای دیگه نزدیک دو برابر پورشه ماکانه یعنی اگه مثل این وارد شه قطعا قیمت بالای یک میلیارد میگیره به خدا هیچ ماشینی راحتی و بزرگی کابین اینو نداره من پشت همه اینا نشستم.بعدشم کجا نوشته وولو مال جیلیه
1394/8/2
یادم رفت یه چیزی بگم خوبه که تو هر سایتی رو دیدم نوشته مستقل از جیلی و خود وولو شخصا طراحی کرده و تولید کرده بر عکس بقیه ماشین هاش
1394/8/3
سلام، صحبتهای شما درسته کامل ولی چند نکته که پرسیده بودین
ولو فقط سهامش برای جیلی چین هست و تحت لیسانس اونجا با نظارت ولو تولید میشه بیشتر خودروها اینطورن رنج روو هم مالکش هند هست یا لوتوس انگلیسی با ماکلیت مالزی .... ربطی به طراحی و... سویدی نداره فقط سرمایه گذار هست
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Cars
Owner Geely
Geely Holding Group then acquired Volvo Cars from Ford in 2010
درمورد شتاب شاید وارد کننده اشتباه نوشته، ولی ورژن 6.1 نداشت
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90#Technical_data
مدل هیبریدش شتابش 5.6 هست معمولیش 7.8 و سوپرشارژرش 6.1
1394/8/3
آره در این مورد باهات موافقم
1399/2/11
ببخشید بی احترامی نباشه ولی شتاب پورشه ماکان 5.2 ثانیه هست و همه منابع از جمله خود خودرو بانک همین رو میگن
1394/7/28
همه چیز عالیه، فقط رینگ هاش خیلی ساده اس..و یکمی هم کوچیک..باید 19 اینچ روش باشه.
1397/6/11
من يكيشو خريدم رينگشو طرح عنكبوتى خواستم كه بسيار زيباست و رينگش هم بزرگتر سفارش دادم،البته هر اپشن كلى ميره رو قيمتش
1399/1/5
عزیز من در مدل های فول تا رینگ21 وجود دارد.
1394/7/28
باتشکر ازعوامل سایت خودروبانک.....ایکاش بجای این خودرو های گرون قیمتٰبیشتر خودرو های زیر صدملیون که مشتری بیشتری داره روبررسی میکردید....از شما خواهش میکنم یه بررسی از خودرو های دهه نود مثل میتسوبیشی گالانت وتویوتا کریسیدا وکورونا انجام بدید وارزش خرید اونارو نسبت به خودرو های صفر بازار مطرح کنید.....من یکی ازطرفدارای خودروهای دهه نودهستم نسبت خودروهای صفرتولید داخل....مطمئن باشید استقبال خوبی میشه....فکر نمیکنم پیداکردن یه گالانت تمیزاز پیداکردن این پورشه سخت ترباشه...!
1394/7/28
باعث تاسف بیننده میشه که کارشناس خودرو نحوه گذاشتن دستهاش بر روی فرمان به این شکل باشه
1394/7/28
سلام، تصویر مورد نظر شما، به کارشناس خودرو مربوط نیست،ایشون مالک خودرو هستند
1394/7/28
فقط جنسیس کوپه می خوره اینو
1394/7/28
چی؟
اون آشغاله بی اصل و نسب کره ای را با این مقایسه میکنی؟
tnx god
1394/7/30
شما رو به خدا حلبی های کره ای ها رو با این کوه تکنولوژ مقایسه نکنید
1394/7/28
140 میلیون mg gs کجا و قیمت نجومی ماکان کجا !!!
واقعا آفرین به برند اصیل و 90 ساله mg که اولین شاسی بلندش با این قیمت خوب با خودروهای lexus nx و x4 و ماکان که هر سه چند برابر ام جی قیمت دارند رقابت میکنه و از لحاظ بدنه و فنی توان رقابت داره
1394/7/29
چه حس قشنگیه بین خرید ماکان و X4 و nx 200t گیر کنی...(البته ماکان زیادی گرونه!!!)
خدایا شکرت.
1394/7/29
قشنگ تر اینه همشو تو پارکینگت داشته باشی!!!! ها هاااااا
خدا قسمت کنه
1394/7/29
خدایی خیلی ضایعست پونصد میلیون پول بدی بعد صندلی ماشینت مثل پیکان دستی تنظیم بشه!!!!!!!!
1394/7/30
دوست عزیز اگه 500 ملیونو میدی برای تنظیم صندلی بهتره بری یه پرشیا بخری که صندلیش برقیه.
1395/9/5
توواقعاپورشه روباپیکان یکی میدونی
1395/9/20
خدایی راست میگه ایشون. وقتی 800 میلیون پول میدی، در واقع داری میری تو فاز لاکچری و مایه داری و چشم وهمچشمی و... بعد بیای مثل 405 پیچ کنار صندلی بچرخونی؟؟!! خیلی مسخره اس.
1394/7/29
خوبه پاشین برین منطقه آزاد
1394/7/30
چرا اینقدر رينگ هاش کوچیک و زشته???
1397/4/27
خیبیییلی زشته
1394/7/30
ba salam va tashakor az site e khubetun,
mishe hyundai coupe ye fx ro hm baresi konid?!
1394/8/3
پورشه رو باید با پیکان مقایسه کرد !
1394/8/3
فقط لکسوس nx
1394/8/15
لکسوس ان ایکس 200 توربو ماشین فوق العاده ایه ولی قیمتش الان او بازار ایران نسبت به امارات حتی با تعرفه و تبصره و مالیات ارزش افزوده و... هم که حساب کنی باید نهایتاً بشه 290 میلیون تو مدل فول آپشنش ولی مثل چاقاله بادوم داره با قیمت فضاییه 350 الی 390 قیمت گذاری میشه اونم بخاطر شیطنت نمایندگی وارد کنندش برای تأخیر در پلاک کردن لذا در حال حاضر نباید ان ایکس خرید و به نظر من باید یک سالی صبر کرد تا به قیمت واقعیش برسه
1394/8/15
یه سئوال از کارشناس/کارشناسان تست کننده این خودرو دارم: درسته میگن همه ماکان های وارد شده به ایران ساخت چین هستن؟ خودرو مورد تست چینی بود؟
1395/10/6
خب بی ام و ایکس 3 چی الان 409 میلیون برای ماشینی که حتی توی امریکا مدل معمولی محسوب میشه باید داد به نظرم ان ایکس منطقی تره
1396/3/8
یه سئوال از کارشناس/کارشناسان تست کننده این خودرو دارم: درسته میگن همه ماکان های وارد شده به ایران ساخت چین هستن؟
1395/3/15
قیمت الان نسبت به اپشن از حدود 500 خورده ای شده.ولی خب با اپشن پایه وارد شده و واقعا در مقابل رقبا حرفی برا گفتن نداره با وجود اینکه خودم عاشق پورشه هستم ولی با این مبلغ قدرت و اپشنال بیشتری تو رقبا میتونی بدست بیاری.ولی خب پورشه سواری رو از دست میدی.من شانس اینو داشتم ک تو پانامرا 4s بشینم و دوری بزنم میتونم بگم تجربه ی پورشه سواری حتی مدل هایی با قدرت پایین و اپشن پایین حس و حال متفاوتیه
1395/5/9
فقط پورشه
1395/5/11
فقط حضرت لند کروز
1395/9/5
قربون دهنت
1395/9/20
دوست عزیز بحث ناموسی نکن!! لندکروز ناموس ماشینه.
1395/5/13
واقعا زیباست ممنون
1395/7/3
بهترین انتخاب audi q5
1395/7/15
خودرو بانک چرا از هر 10 تا تستت 8 تاش ماشینای بالای 150 میلیونه؟ نکنه یادت رفته اینجا ایرانه و یک در صد مردم این پولا رو دارن
1395/11/5
۱ درصد؟ فکر کردی اینجا آمریکاس؟ از ۱ هزارم درصدم کمتره تو ایران.
1395/8/17
درود بر همه دوستان ...واقعا خودرو قابل احترامی هست ماکان...و اقا ی چیزی راستی بعضی از دوستان همچین با تعجب میگن لکسوس که انگار از پیکان صحبت شده اخه دوست عزیز داری از قابل اعتماد ترین برند دنیا صحبت میکنی و کم لطفی نکن....باسپاس از همگی
1395/11/25
سلام بچه ها خواهش میکنم دعا کنید این مدلشو بخرم
1395/11/28
پس چطوری بنزین بزنم ؟؟؟ خخخخ
تو ایران بنزین هم برا این ماشینا نیس؟؟؟
منو از شوق انداختین ک خخخخ
1395/11/28
اگه تو ایران بنزینی نیس من چیکار کنم پس؟؟؟؟
ی سوال => میشه CNG کرد؟؟؟
خخخخخ از شوق انداختینم
1397/5/18
من که با جوک اسپورت در سربالایی با اختلاف کمی ازش جلو زدم دو باری هم درگ انداختیم بهم نرسید بازه ی گشتاور هر دوی این موتورها زیاد و در دورهای پایین(1500/1600) هست که باعث می شه همیشه حس قدرت زیر پای راننده حس بشه. جفتشونم لاستیک های میشلن pilot sport زیرشون هست که از گرون ترین لاستیک های بازاره. در کل اگر مثل: خودم زورتون به ماکان نمی رسه می تونید از نمونه ی سطح پایین ترش جوک اسپورت استفاده کنید جفتشونم شبیه قورباغه هستن هندلینگ عالی دارن سیستم 4wd جهت افزایش هندلینگ با پایداری عالی دارن ترمزهای قدرتمندی دارن و شتاب مناسبی هم ارائه می دن شاید فقط نگران گیربکس cvt جوک باشید که باید بگم زمین تا اسمون با cvt های دیگه فرق داره خیلی هوشمند هست و حالت شبیه سازی دنده دانش عالیه حتی گاهی 1 تکونی هم به ماشین می ده یعنی فیک نیست چرا که صدای موتور هم کم و زیاد می شه و در حالت اسپورت تا خط قرمز پر می کنه بعد دنده می ده هیچ وقتم اشتباه معکوس نمی ده یا کندی درش مشاهده نمی کنید باید حتما بشینید پشتش تا بفهمید چی می گم. درسته که لذت سواری ماکان 1 چیز دیگس اما جوک اسپورت می تونه سواری نزدیک به اونو با هزینه ی خیلی کمتری قطعات خیلی ارزان تر استهلاک کمتر با تعمیر اسان تر ارائه بده هر چقدرم که بتونید به قیافه خاصش ایراد بگیرید هیچ ایرادی به سواریش نمی تونید بگیرید.
1399/11/15
عزیز استهلاک برند پورشه رتبه دوم بعد از لکسوس رو داره و پورشه ماکان و لکسوس ان ایکس در استهلاک برابر و بالاترین امتیاز رو در میان شاسی های لوکس دارن منبع جی دی پاور
1398/2/9
عجب رینگ مسخره ای داره آدم یاد خودروهای چینی مثل جک می افته. بهترین ماشین در این بازه به نظر من لندکروز است. کارکرد بالا موتور غیر توربو و غیر حساس به شرایط ایران سلطان آفرود شاخ جاده ها و... . حالم از طراحی تخیلی پورشه به هم می خوره . قیافه پورشه با اون گلگیر های تخیلی مثل خانمی است که به لب و گونه و لب افزایش حجم تزریق کند ولی هیکل لندکروز مثل یک مرد واقعی است
1398/3/19
چرا رینگش بده انتظار زیادی داشتم .