موضوعات داغ

نقد و بررسی خودرو پژو 207i

11 آبان 1394

آزمایش و عکس: محمد حسین مارینی

مقدمه

پژو 207؛ شعار یا واقعیت؟! موضوعی که در زمان معرفی این محصول توسط ایران خودروی عزیز حسابی جنجال برانگیز شد. همانطورکه می دانید این خودرو فیس لیفتی از 206 معروف است که توسط سایت برزیل پژو طراحی و معرفی شد که در دنیا به نام +206 شناخته شده است. چرایی این مطلب که خودروساز وطنی این خودرو را با کد 207 روانه بازار کرد کمی نازیباست و ما را به یاد پژوهای فرانسوی با قطعات چینی می اندازد!

بهرحال این محصول مدت کوتاهی (89 تا 91) مهمان جاده مخصوص بود و با توجه به تکراری شدن طراحی 206 و تشنگی بازار برای هاچبک های جدید، نظر قشر جوان جامعه را تا حد زیادی به خود جلب کرد. پس بر آن شدیم که نقدی از این خودرو برایتان مهیا کنیم. ضمناً ما نیز در این متن از کد 207 برای این خودرو استفاده میکنیم.

معرفی و بررسی کیفیت

کمپانی پژو در سال 1810 توسط امیل پژو تاسیس شد و از ساخت آسیاب های قهوه و دوچرخه به تولید خودرو رسید. هم اکنون این شرکت زیر مجموعه گروه سیتروئن بوده و قسمتی از سهامش نیز در اختیار دانگ فانگ چین است. این کمپانی بارها تا مرز ورشکستگی رفته اما با کمک دولت فرانسه، سیتروئن و برخی مدلهای نجات بخشش نظیر 206 از ورشکستگی گریخته و به کار خود ادامه داده است. امروزه اگرچه محصولاتش در سطح اول تولیدات دنیا قرار ندارد اما خودروهای با کیفیت، ارزان و کم مصرف متعددی را روانه بازار کرده و بازار هدف مشخصی دارد. پژو 207 آی از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری 16سوپاپه معروف پژو با کد TU5 به حجم دقیق 1598سی سی که توان تولید 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد، استفاده می کند. که به کمک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخها انتقال می یابد.

طراحی

نمای جانبی خودرو دقیقاً مشابه 206 طراحی شده با این تفاوت که دستگیره ها و زه ها همرنگ بدنه اند و از رینگ آلومینیوم 5 پره استفاده شده است. نمای جانبی کاملاً موزون و منطقی است و بعد از گذشت حدود 13 سال از طراحی آن (206) همچنان زیباست.

طراحی ستون C خودرو به شکل عمودی به بهبودی نمای جانبی جهت اسپرت شدن، کمک بسیاری کرده است که موجب سختی سوار و پیاده شدن سرنشیانان عقب می شود (البته باید در نمونه SD این ستون بازطراحی می شد که نشد!).

در نمای عقب خودرو متوجه تغییر شکل درونی چراغها و سپر جدید نسبت به 206 می شویم. جایگیری 2 شبرنگ در سپر و پهن شدن زه در کنار حجیم تر شدن سپر زیبایی متناسبی به نمای عقب بخشیده است. بخصوص که با تغییر طراحی جلو نیاز به این سپر حجیم کاملاً محسوس است.

و اما نمای جلو ...

قسمتی که شاید جرأت تغییر نام این خودرو را به ایران خودرو داد! طراحی دوباره سپر، جلو پنجره و چراغها، کاپوت و گلگیرها موجب شده تا نمایی کاملاً متفاوت از برادرش ایجاد شود و شبیه به 207 واقعی باشد. در نمای جلو اغراق در ایجاد حجمها چهره ای فانتزی و نسبتاً به روز به آن بخشیده که در کنار جذابیت، هزینه های اضافی در هنگام صافکاری برایتان به وجود می آورد!

همینطور به سبب اینکه اتاق بسیار شبیه به اتاق 206 است ممکن است برای تسلط به ابعاد جلو خودرو به زمان بیشتری نسبت به 206 نیاز داشته باشید!

چراغ های بزرگ از خودرو بیرون زده و تا روی گلگیر ها ادامه پیدا کرده است. آرم بزرگ پژو نیز قسمتی از کاپوت و سپر را اشغال کرده که اعتماد به نفس پژو را برای ارائه این خودرو نشان می دهد. ورودی هوای جلو پنجره نیز یکپارچه شده و به سپر منتقل گردیده و در مجموع می توان گفت نقطه عطف و تفاوت پژو 207 در طراحی نمای جلویی است که فانتزی و به روز است.

تجهیزات

وارد خودرو که می شویم ذوق میکنیم! چرا که خودرویی از ایران خودرو خریده ایم و نمای داخلی جدیدی میبینیم! هرچند کمی بعد ذوقمان کمرنگ می شود و کاملاً در می یابیم که همان 206 خودمان را کمی دستکاری کرده اند و آنقدرها هم متفاوت نیست. البته نمی توان این مسئله را از چشم ایران خودرو دید چون 207 فرانسه هم داشبوردش همین طراحی را دارد.

به هر ترتیب داشبورد عمودی با تریم مشکی رنگ با نوار طوسی دور ادوات خودرو چشم نواز بوده و همچنان زیباست. سیستم تهویه اتوماتیک دقیقاً مشابه 206 و سیستم صوتی هم در کمال باور و طبق انتظار ما (!) از برندی متفرقه که البته مزین به نام Pioneer بود. هرچند کیفیت و حجم صدایی متوسط و قابل قبول داشت.

روکش صندلی ها پارچه ای بود که می توان گفت کیفیت و طراحی خوبی داشت ولی همچنان راحتی صندلی ها خصوصاً در عقب رضایت بخش نبود. اندک تغییری در فرمان سه شاخه به چشم می خورد و همینطور باز طراحی صفحه کیلومتر که انصافاً زیبا تر از 206 شده است.

استفاده از نوار کرومی دور نشانگرهای صفحه کیلومتر نیز زیبایی خاصی به این بخش بخشیده است. در مجموع نمای داخلی به سبب اقتباس محسوس از 206 کاملاً رضایت بخش بوده و نمره قبولی خواهد گرفت. به خصوص که کیفیت ادوات و مونتاژ به شکل محسوسی از تولیدات آن زمان ایران خودرو بهتر بود. دید نسبت به اطراف کاملاً مطلوب بود ولی همچنان دید نسبتاً ضعیف عقب و همینطور کوچکی غیرمعقول آینه های بغل از نقاط ضعف اساسی این خودرو محسوب می شود.

پیشرانه و تجربه رانندگی

خودرو را روشن میکنیم تا ببینیم عملکرد 207 چه تفاوتی با 206 که اکثر ما ایرانی ها پشت فرمانش نشسته ایم، دارد. موتور به همان نرمی و بی صدایی 206 است. تنها نکته ای که بنظر می رسد بهبود نسبی عایق بندی اتاق است که موجب آرامش بیشتر کابین شده است. خودروی در اختیار ما از نمونه اتوماتیک بود. گیربکس را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت کردیم. عملکرد کاملاً مشابه به 206 تیپ 6 بود و در شروع حرکت خودرو بسیار کند عمل می کرد بگونه ای که گویی همیشه در حالت نیم کلاچ گاز می خورد! با توجه به کارکرد 22000 کیلومتری خودرو می توان گفت که افت فنی مشهودی در خودرو بوجود نیامده و خودرو با نمونه صفر کیلومتر تفاوت چندانی نداشت.

در کنار گیربکس 2 دکمه برای تنظیم حالت رانندگی به چشم می خورد که با علامتهای S و * (علامت ستاره) مشخص شده بودند. S برای رانندگی پرشتاب (Sport) و * (Snow) نیز برای تعوض دنده در دورهای پایین و رانندگی برفی و البته کم مصرف است. دکمه S با توجه به نحوه گاز دادن خودرو دنده ها را حتی تا 6200 دور در دقیقه تعویض نمی کرد که موجب شتابگیری سریع و در پی آن مصرف سوخت بیشتر می شد. دکمه * هم تعویض دنده ها را در دور 3500 انجام می داد که علاوه بر کاهش مصرف سوخت از در جا زدن چرخها در مسیرهای لغزنده جلوگیری می نمود.

کندی بیش از حد گیربکس در دنده 1 موجب شده تا توان بالا و قابل قبول موتور زیاد به چشم نیایند. البته در هنگام دور گرفتن در دنده 4 یا استفاده از حالت اسپورت بیشتر از هر زمان دیگری می توان متوجه قدرت موتور شد که آن هم بخاطر حداکثر سرعت قابل قبول و گشتاور مناسب آن است. و اما نمونه دستی؛ اینجا بحث کاملاً متفاوت می شود! شتابگیری سریع، گیربکس با ضرایب دنده مناسب، هندلینگ بالا و هوش انسانی در کنار رینگ آلومینیومی و لاستیک های میشلن عملکردی بسیار بهتر 207 اتوماتیک و حتی 206 تیپ 5 ارائه می کنند، بگونه ای که در شتابگیری و ترمز گیری بدلیل وزن کمتر نمونه گیربکس دستی نتایج، اختلافی تأمل برانگیز داشتند. هرچند که این گیربکس اتومات مربوط به سال 2003 است اما همان سالها هم بعنوان گیربکسی کند از آن یاد می شد.

در تست شتاب 207 آی دستی در 9.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت میرسد در حالیکه در نمونه اتومات این زمان به 12.7 ثانیه افزایش پیدا کرده و استفاده از حالت S، 0.7 ثانیه به شتاب کمک کرد و به عدد 12.00 رسیدیم. همینطور در تست ترمز نیز اعداد 38 متر برای نمونه دستی و 42.5 متر برای گیربکس اتوماتیک جهت رسیدن به ایست کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به دست آمد.

عملکرد فرمان که در 206 بعنوان نقطه قوت از آن یاد می شد در 207 می توان آن را جزء نکات منفی به حساب آورد. فرمان سفت و خشک که می توان علت آن را افزایش وزن دماغه خودرو و متعاقبا برهم خودو توازن توزیع وزن روی اکسل های جلو و عقب (هرچند ناچیز) دانست. هندلینگ 207 هم طبق انتظار و سبقه برادرش کاملاً قابل قبول بود و خودرو سریعا فرامین راننده را در تغییر مسیرهای ناگهانی اجرا می کرد. مصرف خودرو با توجه به ECU های 207 که هیچکدام چینی نیستند بسیار نزدیک به 206 های فرانسوی است و در سیکل ترکیبی حدود7.5-8.5 لیتر می سوزاند که البته در نمونه اتوماتیک این عدد 9.5 تا 10.5 است. در حال حاضر با توجه به رکود بازار و در نتیجه پایین بودن قیمتها 207 بین 35 تا 50 میلیون تومان بسته به گیربکس و سال تولید و همینطور وضعیت بدنه قیمت گذاری می شود که همچنان قیمت بالایی است! البته در نظر داشته باشید که با توجه به توقف مونتاژ این خودرو فقط نمونه های کارکرده آن موجود می باشد.

جمع بندی

207 آی یک 206 است که طراحی جلویش مشابه 207 شده ولی از لحاظ موتوری همان 206 خودمان است! تریم داشبورد اندکی تغییر کرده و بسیار نزدیک به 207 است، کیفیت مونتاژ و ادوات بهبود یافته است که این تغییرات موجب شده تا ایران خودرو نام جدیدی بر روی این 206 توسعه یافته بگذارد.

بهرحال اگر به دنبال هاچبک کوچک شهری با بازار قطعات و لوازم گسترده هستید که چهره اش هم کمی متفاوت از سایرین باشد و کیفیت بهتری نسبت به هم رده هایش داشته باشد 207 گزینه خوبی خواهد بود. اگر شتاب بسیار بالا برایتان مهم است سراغ 207 اتوماتیک نروید ولی اگر راحتی در رانندگی اولویت اول شماست به این مدل هم فکر کنید.

در انتها از آقای حسین راستگار کمال تشکر را داریم که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند.

39 عکس

نظرات کاربران

76 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/11
شتاب 0 تا 100 ، 6ثانیه هم باشه وقتی ماشین تنگ ، کلاچ سفت و دهن سرویس کن ( تو مدل دستی ) صندلی های مزخرف و غیر ارگونومیک و ماشین بدون آپشن و تسمه تایم مزید بر علت!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/8/11
من هنوز نخوووندم مطلب رو ولي همين الان تشكر ميكنم چون به درخواست من براي بررسي اين ماشين پاسخ داده شده
واقعا ممنونم
1394/8/11
من سوار شدم حدود 2 روز دستم بود و میتونم بگم...خیلی بده اصلا راحت نیست ماشینش ولی خب طرفدارای خودشو داره...
1394/8/11
با تشکر و خسته نباشید

من 207 اتومات سوار شدم با توجه به 206sd خودم مقایسه میکنم

صدای کابین درحالت عادی در هر دو یکیه اما در دست اندازها 207 واقعا کمتر بنظر میرسید
فرمان 207 واقعا خشک بود
کندی در شتاب گیری مخصوصا تو سرابالایی ها کاملا ناامید کننده بود
بنظرم این اختلاف قیمت حدود 20 میلیون برای خودروی کارکرده اصلا منطقی نیست
1394/8/11
با سلام
من با سفت بودن فرمان 207 اصلا موافق نیستم چون من مدل 89 اونو داشتم. فرمونش به طور محسوسی از 206 تیپ 6 خواهرم نرم تر بود. البته شاید تیپ2 و 3 فرمونش نرم باشه. اینو نمی دونم.
1394/8/11
به نظرم 206بهتره
1394/8/11
دو سال دنده ای این ماشین رو داشتم و بین محصولات داخلی بنظرم بهترین گزینه برای خرید هست و انصافا خیلی راضی بودم ازش
1394/8/11
بله مدل دنده ای 207 انصافا خوبه.
1394/8/11
اگه این 207 نیست پس 207واقعی چه شکلیه، اخه من هرچی تو اینترنت سرچ میکنم این ماشینو به نام 207 نشون میده.،کلا سوال من اینه آیا پژو 207 ساخته و من ندیدم یا بعد از 206+(همین 207خودمون) پریده رو 208؟ اگه کسی عکس واقعیشو داره لینک بذاره که خیلی کنجکاوم.
1394/8/11
http://www.netcarshow.com/peugeot/2010-207/03.htm
این عکس های 207 هستش که تفاوتهاش نسبت به 206 کاملا واضحه
تو سایت نت کار شو عکسای 206+ هم هست
1394/8/11
سینا جان 207 واقعی عقبش و موتورش فرق داره.داخلشم خیلی كم با 206+ فرق داره.
برو تو netcarshow.com عكس 207 داره
یاعلی
1394/8/12
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Peugeot_207_%282007%29_front.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0f/Peugeot_207_75_Forever_%28Facelift%29_%E2%80%93_Frontansicht,_5._Mai_2012,_Ratingen.jpg
دو نسل متفاوت از 207
دقت کن طراحی درب ها و به خصوص عقب خودرو متفاوت است.
1394/8/11
سلام
پژو207iیا 207+ در اصل همون 206 میباشد که در برزیل جراهی یا فیس لیفت شده که چهره اونو نزدیک به پژو 207 فرانسوی کرده در ضمن مدل 207 اصلی نتونست به موفقیت 206 برسه و از لحاظ فنی ضعیفتر عمل کردن که با ورود پیدا کردن نسل جدید این حاچ بک دوست داشتنی که موفقیت جهانی زیادی داشت وعناوین متعددی کسب کرد بازم تونست با مدل 208 به جایگاه خودش برگرد...
1394/8/11
چهار سال مدل دنده دستی این خودرو را داشتم، شتاب اولیه اش فوق العاده زیاد بود، در جاده خیلی راحت بود ولی در دست اندازهای شهر کمی خشک بود، فرمانش مثل 206 و بقیه محصولات ایران خودرو بود، پس از سه سال کل جلوبندی و لاستیک ها را به منظور نرم تر شدن خودرو عوض کردم که انصافا خیلی بهتر شد، مصرف سوخت عالی بود، در شهر 7.2 و در جاده 5.7 می سوزوند البته با رانندگی پیرمردی من. تنها چیزی که تا سه سال باهاش مشکل داشتم تقه زدن هنگام تعویض دنده بود که با تغییرات جلوبندی و باز و بست پلوس کاملا از بین رفت. یکی از مزایایش اشتراک قطعات با 206 بود که راحت در دسترس است.
1394/8/11
این دوستانی که ماشین رو برای تست میارند ، لطفا یه موتورشویی قبلش به خاطر مردم و گروه خودرو بانک انجام بدید. اغلب ملشین ها فقط بیرون رو شستند و داخل اتاق و موتور در وضعیت نامطلوبی از نظر ظاهری باقیمانده است!
1394/8/11
http://www.netcarshow.com/peugeot/2010-207/
1394/8/11
خيلي خوب و كامل توضيح دادين
ممنون از نويسنده عزيز :-)
1394/8/11
من مدل اتوماتیک اون رو دارم بعد از 120 هزار رفتن هنوز نتوانسته ازش دل بکنم واقعا با کیفیت و بی خرج بوده و کاملا ازش راضی بودم مصرف اون 7.8 الی 8 هست و تو این 3 سال فقط و فقط لاستیک و تسمه تایم و باتری و روغن و بنزین عوض کردم و اگه باز هم تولید بشه صفر اون رو خواهم خرید ضمنا من نیسان تینا هم دارم ولی ماشین اصلی 207 هست (قابل توجه بعضی ها که میگن ماشین خوب سوار نشدی)
1394/8/12
آقای محمدی میشه شماره تماس ازت داشته باشم در رابطه با تیانا می خواهم بپرسم!09177767465این هم شماره خودم!با یک پیام برام بفرستی ممنون میشم
1394/9/6
درود بر شما ایا میدانید خودرویی که دارید 206 + نه 207 i ؟
1394/9/6
درود . دوست عزیز ایا میدانید خودروی شما (206+ )است نه (207I)
1394/8/11
رفقا این 206+ با 207 فرانسه کاملا فرق داره 207 فرانسه موتورش شاید با تی یو فایو شبیه باشه و جفتشون 1.6 باشه ولی 207 فرانسه تامینگ متغیر سوپاپ هست 120 اسب بخار داره و گشتاورش 160 نیوتون متر هست 4 تا کیسه هوا داره espوasr داره سنسور نور و بارون ناویگیشن سیستم هویه متبوع دوگانه داشبورد که100% فرق داره و...................
1394/9/6
درود .بدنه هم کلی تفاوت دارد
1395/1/27
دوستان من در فرانسه پژوه ۲۰۷ رو دیدم کمی ظاهرش به نظر من فرق داشت ماشین کمی توپل تر و مقداری ناچیزی کشیده تر البته من توش نشستم تا ببینم چه فرقهای دیگه ای داره واقعا برای خودمون متاسفم که ایران خودرو فقط به فکر اینه که چطوری کلاه بزاره سر هموطنهاش تا به فکر این باشه یه ماشین با کیفیت و با قیمت مناسب به هموطنهاش عرضه کنه به امید روزی که مردم ایران سوار ماشینهایی بشن که لایقشون باشه افسوووووس
1394/8/12
ممنون مهندس مارینی.بررسی تخصصیتون عالی بود
واقعا من با خوندن این نقد میشم.
1394/8/12
با سلام و خسته نباشید به مدیران سایته بینظیر خودرو بانک
من میخواستم ببینم امکانش هست در یک مقاله درمورد سه خودرو قدیمی از لحاظ شتاب و قدرت و مانورهایی که میشه باتوجه به هندلینگه هرکدوم مشخص کرد برا من جمع آوری بشه آخه در درجه اول در مورد اینکه خودرو دیفرانسیل عقب شتاب گیری بهتری دارد یا دیفرانسیل جلو خیلی تصمیم گیری سخته میخوام با توجه به راهنماییاتون یکی از این سه ماشین رو جهت تیونینگ انتخاب کنم اولین و به نظرم قابل قبول ترین نیسان آلتیما با ظاهر کشیده و دیفرانسیل عقب اگر اشتباه نکنم مربوط به سال ۱۹۹۱ این حدود دومین بی ام دبلیو ۲۰۰۲که یک اسطوره پیر اما خشن با دیفرانسیل عقب و همینطور هوندا سوییک هاچبک با دیفرانسیل جلو
ممنونم از زحماتتون منتظر پاسخ هستم🌺
1394/8/12
مرسي از اطلاعات دقيق شما
1394/8/12
نمونه های کم کارکرد مدل دستی 207 حدود 40 میلیون هستند (زیر 20هزار کیلومتر). بنظرم باکیفیت ترین خودروی داخله. حال شما میتونید اتومبیلی با این قیمت چه داخلی و چه خارجی بهتر از 207 معرفی کنید؟ من که با این قیمت چیزی پیدا نمیکنم.... ممنون میشم نظر بدید.
1394/8/13
جنتو
1395/5/22
تندر 90
1394/8/12
.....
1394/8/12
به جای این اشغال برید جنتو سوار شید خیلی بهتره هم تو لوازم مصرفی هم تو هندلینگ هم تو شتاپ خیلی بهتر از 207 اخه پژو شد ماشین
1394/8/13
جنتو بر خلاف ظاهر نسبتا اسپرتی که داره شتابش ضعیف هست.207 تو شتابگیری به وضوح سریع تر هست.
1394/8/13
شتاب جنتو خیلی بیشتراز 207دوست عزیز شما که میگی 207 شتاب بیشتره اصلا جنتو سوار شدی میدونی دور موتورش چقد زیاده مدله دنده ش به راحتی زانتیا1800رو جا میزاره 207 که جای خود داره پژو باید با پراید مقایسه بشه نه با غول لوتوس
1394/8/14
شروین جان شتابی که کارخونه برای ماشینا می زنه همیشه یه مقدار کمتر از چیزی هست که ما تو رانندگی می تونیم بهش برسیم.
شتاب 0-100 کارخونه 206+ 9.4 ثانیه هست.و این دوستان که بررسی کردن خودرو رو به 9.8 رسیدن.حال اینکه شتاب کارخونه جنتو 11.2 ثانیه هست.شما بر چه اساس می گین شتاب جنتو بهتره؟
بهتر نیست تعصب رو بزاریم کنار؟
جنتو باید با کیا ریو قدیمی و ال 90 مقایسه بشه.
1394/8/14
اقا محمد دوست عزیز من یه جنتو ث2007 دارم حاضرم با هر 207 که شما درگ بزارم تا بفهمی جنتو ینی چی جنتو باید مزدا مگان مقایسه بشه نه با اشغالی به اسم 207
1394/8/14
دوسته من این اعداد ارقامی که شما واسه 207 میگید واسه ماکسیما کارخونه شتاب ماکسیما رو 9.5 زده چون کار خونه زده باید فکر کرد 207 نزدیک به ماکسیمات شما اگه دوتا موتور tu5رو روهم بزاری نمیتونه ماکسیما رو بگیره بایددید ایا تو عمل 207 میتونه به جنتو برسه جنتو براحتی حداقل دوتا ماشین از 207 جلوتر میوفته دو متراژ بالاتر هم که دیگه نقطه میشه
1394/8/15
دوستان این نقد رو بخونین تا انقدر نگین 207 رو فلان می کنه و ...
مال خود گروه خودروبانک هست.
http://khodrobank.ir/TestDrive/1594/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85-(%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%D9%88%D9%86-Gen2)
یه جوری دارین در مورد جنتو حرف می زنید انگار آدمه و جون داره و از فامیلاتونه :دی
اونم یه آشغال آسیایی دیگه هست.ماشین آسیایی فقط کمپانی های ژاپنی و با ارفاق سانگ یانگ کره.بقه مفت نمی ارزن
مالزی که دیگه هیچ...
1394/8/15
آقا محممد عزیز
جهت اطلاع شما دوست عزیز هم باید بگم شتاب کارخونه ماکسیما 8 ثانیه هست.کی این جوک رو به شما گفته که کارخونش 9.5 هست؟!!
1394/8/15
شما برو دوست عزیز اطلاعات تو زیاد کن بعد بیا نظر بده ماکسیما دنده ای 9.6 اتومات8.4
1394/8/15
پروتون ماله لوتوس انگلستان که توسط شرکت پروتون مالزی خریداری شده که بیشترین ماشینی که مردم انگلستان میخرن همین پروتونه دوست عزیز اگه اشغال بود انگلیسیها با اون همه تنوع سوارش میشدن شما برو همون 207 سوار شو اصلا پژو تو اروپا جایگاهی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟!
1394/8/25
جنتو که هیچ impian صد برابر پر شتاب تر و بهتر از این لگن بی کیفیت فرانسوی
1395/8/11
شما اگه جنتو صفر گیر آوردی ما رو هم با خبر کن.
1395/11/4
اشغال اون ماشین چینیه که امثال شماها سوار میشن
1394/8/13
در ۱۹۵۸ فروش محصولات شرکت در ایتالیا آغاز شد و همکاری با شرکت‌های دیگر مانند رنو و ولوو افزایش یافت. در سال ۱۹۷۴ پژو ۳۰٪ درصد از سهام سیتروئن را خریداری کرد و در ۱۹۷۵ این شرکت را تصاحب نمود.

در این زمان بسیاری از طرفداران سیتروئن اعتراض کردند، که با این کار ابداعات و پیشرفت‌های افسانه‌ای شرکت سیتروئن افول می‌کند. در نتیجه دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند و شرکت جدید نیز پژو سیتروئن نام‌گذاری شد شرکت پژو زیر مجموعه سیتروئن نیست
1394/8/13
سلام و خسته نباشید خدمت خودرو بانک اگر لطف گند راجب پژو پارسELX 94 داشبورد جدید برسی انجام دهید منتظر هستم
با تشکر
1394/8/13
سلام خیلی ممنون بخاطر بررسی کاملتون.بنده 206 تیپ 5 مدل 93 دارم و از دیسک و صفحه ماشینم که بعد از 3 بار تعویض هنوزم مشکل داره کاملا نناراضی هستم.البته درتعویض بار سوم مقداری مشکل برطرف شده.بنظر شمما من 207 دنده ای بخوام بگیرم تو چه رنج قیمتی میتونم تمیزترین حالت ممکن 207 رو گیر بیارم و اینکه ارزششو داره من ماشینمو با 207 عوض کنم یانه؟
1394/8/15
نه داداش اصلا ارزش این قیمتو نداره.اونقدرا هم بهتر از 206 نیست.فنی شم یکیه.من جات بودم مزدا323 و دیگر هیچ :)
1395/1/11
اصلا فکر خرید ماشین کارکرده نباشید207 دنده ای تمیز وکم کار اگرهم پیدا کنید بالای40میلیون قیمت می خورد که با توجه به مدل خودرو که حدود5سال از ان می گذرد ارزش ندارد
1394/8/23
سلام دوستان پژو 207 در حال حاضر که ایران خودرو تولید نمیکنه ولی تو صفحه سایتش هنوز هم مشخصاتش هست منظورم از این حرف اینه آیا صفر این خودرو الان موجود هستش میتونیم تهیه بکنیم یا همون مدل قدیمی تازه تو بازار موجوده
ممنون میشم راهنمایی بکنید اگه موجود باشه فکر بکنم از خیلی تولیدهای الان بهتر باشه
راستی چرا خط تولیدش متوقف داشته بخاطر قطعاتش یا سودش کمه
1394/9/6
درود بر شما بخاطر نداشتن مشتری کم از خط تولید برداشته شده
1394/9/12
متأسفانه تو مملکت ما چیزی که برای اکثریت مردم اهمیتی نداره جون مردم و خودشونه. مثلا اگه تولید پیکان متوقف نشده بود عمراًً بخاطر بدی ترمز، نداشتن ایمنی و هزاران مشکل دیگر کنار گذاشته میشد. 206 تیپ 6 هم از این قاعده مثتثنی نیست. حتی قبلا که قیمت 206 تیپ5 و 6 تنها دوسه میلیون با تیپ2 تفاوت داشت، فروش تیپ2 خیلی بالاتر بود در حالیکه فقط ایمنی حاصل از ترمزهای abs و دیسکی تیپهای 5و6 برتری نسبتا زیادی نسبت به تیپ 2 بود.
1394/8/28
من206تیپ6مدل88دارم و صفر خریدمش. مصرف ترکیبی9لیتر و دنده یک آن مقداری تنبل است ولی وقتی راه افتاد اتومبیلی نسبتا سریع است.. تاحالا یه بار ترموستات و یه بار پمپ بنزین عوض کردم. از لحاظ آپشن ماشین خیلی خوبیه. تمام آپشن های مورد نیاز را دارد. به نسبت قیمت قطعات و دوام آنها ماشین بسیار خوبی است. برای اکثر مسائل آن مکانیک و قطعه خوب پیدا می شود. به نظر اینجانب با توجه به قیمت، کیفیت و دوام قطعات، در دسترس بودن قطعات از همه اتومبیلهای خارجی دیگر بهتر است.
1394/8/30
با سلام و خسته نباشي خدمت مهندس ماريني
متن بسيار پخته فني و مهندسي تهيه شده
من به نوبه خود به مهندس جوان مملكتم مي بالم وآرزو مي كنم در مدارج بالاتر و مقياس جهاني مطالب علمي شما رو ببينم چون واقعا مستعد و بآليات هستي
1394/9/4
سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان واقعا عالی بود متنی روان همراه با تسلط فوق العاده به مطلب ارائه شده و تحلیل کاربردی
ممنون از زحماتتون و شناختی که برای مردم حاصل میکنید
1394/12/8
پژو 207 در فرانسه به 206 پلاس معروف است و فقط یک فیس لیفت است حالا نام گذاری ایران به عنوان 207 یعنی چی؟
207 در کل یک مدل جدا از 206 است و کلی فرق می‌کند ولی این فقط چراغ های جلو عوض شده و led چراغ‌های عقب تغییر کرده
1395/1/30
آیا شایعات در مورد وزنه های تعادل در نمونه های فرانسوی صحت دارد؟
1395/5/9
آقا بین ال 90 و این ماشین کدومش بهتره از لحاظ فنی و جادار بودن و قیمت وسایلشون ؟؟؟
1396/2/10
دوست عزیز ال90 خیلی خیلی کم خرجتر هست
واقعا جادارتره چه صندوق عقب و چه فضای پای سرنشینهای عقب

وسایل ال90 کمی گرونتره چون هنوز اصلی ترن
1397/4/19
ما هم 207 داریم هم ال 90
به لحاظ فنی و جاداری ال 90 خیلی بهتره
207 ماشین مجردیه
1395/5/12
لطفا سوزوکی کیزاشی را هم بررسی کنید
1395/7/24
سلام
دوستان من میخوم 207 اتومات بگیرم لطفا در مورد نقاط ضعف و قوتش و تامین قطعاتش رهنمماییم کنید سپاسگذارم
1395/8/6
سلام من میخوام پژو ۲۰۷ ثبت نام کنم‌ چند روزه بهم تحویل میدین
1395/10/8
الان 207 اتومات ٩٠ تو بذار ٤٠ تومنه و صفر 207i حدود 46 , به نظرتون كدومش بهتره ؟ چون ميگن ايرانخودرو صفر خيلي اذيت ميكنه ، لطفا كسي ك متخصصه جواب بده
1395/11/9
سلام دوستان میخواستم بدونم ۲۰۷ مدل ۹۰ بهتره یا ۲۰۶ مدل نود لطفا نظر بدین ممنون میشم .با تشکر
1395/11/9
؟
1396/1/2
سلام به همه،یه تجربه کوتاه از این خودرو بگم، با 206 فرقی نداره اصلا! تنها فرقش اینه که لوازم بدنه اش فوق العاده گرون و کمیابه!! به نظر من ارزش پول اضافی بخاطر یه تغییرات جزئی ظاهری با 206 رو نداره!! البته الان خود 206 هم چیزی نیست! مبادا سمت ماشینهای چینی برین !! حتی ماشینو واست 3 سال گارانتی بی قید و شرط کنن باز نخرین!! ماشینهای کره ای دست دوم تمیز بگیرین اگه هم تونستین ژاپنی دست دوم، یه روز به این حرفم میرسین
1396/2/24
سلام ببخشید . من یه ماشین صفر کیلومتر از کارخانه آوردم بیرون 207. رو سرعت 100 تا و 100 به بالا ترمزش می کشید به سمت راست . یعنی اگه دستم رو فرمان نبود صددرصد چپ می کردم . میشه بگین مشکلش چیه ؟
1396/3/5
ماشین من پرایداست همین مشکل روداشت بردم تعمیرکار گفت باید هواگیری بشه بعدش خدایش خیلی خوب شد
1396/2/26
سلام و خسته نباشید واقعا ممنونم از شما عزیزان خودرو بانک که اطلاعات جامعی رو در اختیار مردم قرار میدین دمتون گرم
1396/4/4
سلام خسته نباشید من ماشین فولکس گل دارم می خوام بفروشم ۲۰۷ اتوماتبگیرم میشه راهنمایم کنید
1396/11/10
با عرض سلام و خسته نباشيد من قصد خريد ٢٠٧ مدل٨٩ دارم اما كاركرد آن ١٦٠٠٠٠به نظر شما موتور ضعيفي دارد?امكان روغن سوزي در آن زياد است?
1397/11/18
بابا این ماشین و با 206 اشتباه نگیرید 207 واقعا ماشینی باکلاس و خوشگله اینم بگم بخوای 207 نیوفیس بخری باید حداقل 90 میلیون پول داشته باشی و اینم بگم 206 رو ادمای خز و دهاتی سوار میشن هر کی از راه رسیده 20 میلیون جمع کرده رفته 206 مدل 82 خریده میگه 206 دارم ولی 207 واقعا هر کسی توان خریدشو نداره چون قیمتش بالاس عاشق هت لایت هاشم
1398/5/11
دهاتی تویی که به هد لایت (Head Light) میگی هت لایت!
1401/4/28
دهاتی تویی تازه ۲۰۷ خریدی من قبلا سراتو ۲۰۱۸ داشتم فروختم الآن ۲۰۶ اس دی دارم خیلیم راضیم نیاز منو برآورده کرده از ماشین
بخوام ماشین خارجی هم سوارشم پولش رو دارم ولی الکی پول به ماشین نمیدم تو دهاتی تازه به دوران رسیده هستی فک کردی چی سوار میشی
1399/10/15
سلام من ۲۰۷ خریدم تازه از نمایندگی گرفتم دنده یک و دو یکم سر دنده لرزش شدید داره آیا این ایراد رایجه بین تمام ۲۰۷ ها یا نه ممنون میشم توضیح بدید