موضوعات داغ

جنگ آلمان و ایتالیا، پورشه 911 یا مازراتی گرن کبریو؟

19 آبان 1394

از جنگ جهانی شروع شد...

سال 1939 میلادی. جنگ جهانی دوم و اتحاد رایش سوم و دوچه برای تسخیر کره زمین. هر دو سو اسلحه ها را روی هم گذاشتند تا کل جهان را از آن خود کنند. اما گویا درون این دو لشکر آلمانی و ایتالیایی نیز تفرقه ای وجود داشت. تفرقه ای که بعده ها در عملکرد دو جبهه نمایان شد. دیگر ژرمن ها حرفی را جز غلبه بر دشمن متوجه نمی شدند. نوادگان هیتلر حتی پا را فراتر گذاشته و برخلاف روال گذشته در جام جهانی 90 و در خاک ایتالیا جام قهرمانی را درو کردند تا در شیپور جنگ در زمین دوستان قدیمی خود بدمند و نشان دهند که هنوز همان نبرد قدیمی ادامه دارد، اما اینبار در میدانی دیگر!

هنوز هم گرمای آتش جنگ جهانی خیابان های کشورهای جهان را گرم نگه داشته لیک با اسلحه هایی آهنین و چهره ای دلنشین. درون خاک ایران نیز این جنگ در جریان است و شلیک توپخانه ژرمن ها با 911 اصیل و خشمگین، به سوی قلعه گرن کبریو با طراحی طلایی فندی همچنان شراره های این آتش را شعله ورتر می کند.

معرفی دو جبهه

به تست امروز برگردیم. معمولاً مقایسه دو خودرو کار بسیار مفید و جالبی است. در هر رنج قیمتی گرفته مثل مقایسه ریو با پرشیا یا مقایسه اسپورتیج و توسان می تواند به خریدار کمک شایانی کند. حال در این تست قصد داریم به رنج قیمتی بالای 1 میلیارد برویم و در آن ابرهای(!) دست نیافتنی نیز مقایسه ای داشته باشیم که اگر 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به دستمان رسید، بالاخره مازراتی گرن کبریو فندی بخریم یا پورشه 911 کاررا S ؟

البته ممکن است چنین پولی هیچ وقت به دست اکثر ما نرسد اما کنار هم قرار دادن این دو خودروی جذاب و خوش صدا به خودی خود هیجان انگیز و دیدنی است و به قول معروف اینجا میدان نبرد غول های مرحله آخر است!

در یک طرف این رقابت مازراتی گرن کبریو فندی (Fendi) قرار دارد. فندی در حقیقت نوعی طراحی و رنگ این خودرو است که با همکاری خانه طراحی لوکس مد، فندی انجام شده است. این نوع طراحی در سال 2011 در نمایشگاه فرانکفورت معرفی شد و در کل دنیا تنها 50 دستگاه از آن ساخته شده است. روی داشبورد هر کدام از این 50 دستگاه حک شده که چندمین نمونه از فندی است و همانطورکه می بینید خودروی مورد نظر ما نسخه شماره 18 است.

در این طراحی رنگ خاص بدنه به همراه نقاط طلایی رنگ، تلفیق رنگ زرد و خاکستری برای داشبورد، رینگ های 20 اینچی به همراه لوگوی فندی در مرکز آن، روکش چرمی صندلی ها با بهترین چرم فندی Grigio Chrono و طراحی قسمت های مختلف دیگری نیز دیده می شود که آن را کاملاً از مدل های استاندارد متمایز می کند.

زمانی که مازراتی توسط شرکت آرتاتاک موتور وارد ایران شد، هنوز ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی وجود نداشت و این شرکت توانست اکثر مدل های مازراتی از جمله کواتروپورته در نسخه های استاندارد، S و GTS و گرن کبریو استاندارد و S و مدل گرن توریسمو را وارد کند. در آن زمان (و حتی در حال حاضر) مازراتی توانست با توجه به چهره متفاوت، برندی لوکس و پیشرانه هایی حجیم و صد البته غران نام خود را به عنوان خودرویی فوق لوکس در ایران جای بیندازد. متاسفانه با تصویب منع واردات خودروهای 2500 سی سی، عرضه مازراتی به کل قطع شد ولی تشنگی بازار به وجود چنین خودروهایی آنقدر بود که همیشه و با معرفی نسل های جدید کواتروپورته و یا حتی گیبلی، می توانستیم نمونه های صفر کیلومتر آن را در نمایشگاه های خودرو ببینیم. لذا اگر قصد خرید یک مازراتی صفر کیلومتر حتی مدل گیبلی را داشته باشید، بعید می دانم که مشکلی باشد و می توانید به راحتی یکی از آنها را تهیه کنید.

اما در مقابل اسطوره خودروهای اسپرت ایستاده است. پورشه 911 کاررا S که چندی پیش در پیست نمونه کروک آن را تست کرده بودیم و فیلم تست و معرفی پورشه 911 کاررا S را در سایت قرار داده بودیم. اما نمونه مورد آزمایش نسخه کوپه همان مدل است و رنگ آن قرمز گیلاسی یا همان Cherry Red می باشد که در ایران تنها دو دستگاه به چنین رنگی مزین شده اند.

شاید صحبت کردن در مورد یک 911 کار بیهوده ای باشد و همین که نام این خودرو بیاید، تمامی عقبه و افتخارات آن یکی پس از دیگری بر پشت نام آن صف خواهند کشید. استیل، طراحی، مهندسی و کیفیت ساخت پورشه همیشه زبانزد خاص و عام بوده و محصولات این شرکت به عنوان سنگ محک دیگر شرکت ها محسوب می شوند.

پورشه کمی قبل از ورود مازراتی توسط شرکت معین موتور وارد شد و توانست مدل هایی از کیمن و باکستر و 911 را وارد کند و در کنار آنها نیز مدل های پانامرا و کاین نیز وارد بازار تشنه داخل شدند. پورشه از آنجاییکه نامی شناخته شده دارد، توانست به سرعت فروش خود را در ایران ثابت کند و با توجه به اینکه دیگر رقیبان آن نیز همانند فراری و یا لامبورگینی (برای مدل 911) در ایران حضور نداشتند، پورشه توانست به راحتی در حیاط خلوت خود یکه تازی کند.

اما این روزها این برند از چنان محبوبیتی برخوردار است که همانند مازراتی نمونه های صفر کیلومتر آن با شرایط خاص کماکان وارد می شوند و حتی می توان به طور مثال پانامرا توربو را که یکی از قدرتمندترین محصولات پورشه است، در خیابان های پایتخت مشاهده کرد.

لشکر اسب های زین شده

به این دلیل چنین عنوانی را انتخاب کردیم چون وقتی صحبت از خودروهای اسپرت و لوکسی در چنین سطحی به میان می آید، بحث قدرت تولیدی آن ها به بالای 300 اسب و حتی بالای 400 اسب می شود و اینجاست که قدرت تولید موتورهایی با بهره وری بالا و به رخ کشیدن تکنولوژی هر شرکت به طرف مقابل نمایان می شود.

ابتدا به سفیر ایتالیا می رویم. در زیر درپوش کشیده این خودرو یک پیشرانه عظیم الجثه 8 سیلندری 4.7 لیتری قرار دارد که دقیقاً 4691 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 434 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه و 490 نیوتن متر گشتاور را در 4750 دور در دقیقه از طریق گیربکس 6 سرعته خودکار روانه چرخ های عقب کند.

اما آلمانها برای مقابله با چنین حجمی آرام ننشسته اند و در حقیقت خود را نه تنها در برابر مازراتی بلکه در مقابل رقیب دیرینه خود یعنی فراری می بینند. لذا همسو با اصالت محصولات خود موتوری را در وسط 911 قرار داده اند که فقط می توان به درب آن نگاه کرد(!) و به هیچ وجه راهی برای رسیدن به آن وجود ندارد.

شاید برای رقابت با مازراتی، آلمانها سنگ تمام گذاشته اند و روی کاررا S یک موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری را نصب کرده اند که می تواند حداکثر 400 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 441 نیوتن متر را تولید می کند. زمانی متوجه می شوید که مهندسی آلمانی در چه سطحی است که به عملکرد این دو توجه کنید و متوجه شوید که کاررا S با موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری و گیربکس PDK می تواند در عرض 4.3 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد یعنی 0.9 ثانیه سریع تر از گرن کبریو با موتور 4.7 لیتری (شتاب 5.2 ثانیه برای مازراتی). البته در این فاکتور نباید بدن ورزشکار کاررا S را نیز نادیده بگیریم چون این ژرمن تنها 1415 کیلوگرم وزن دارد در صورتیکه ایتالیایی این رقابت نزدیک به 2 تن یعنی 1980 کیلوگرم وزن دارد و تاثیر این اضافه وزن را می توانستیم در قابلیت مانور هر خودرو نیز مشاهده کنیم.

پشت خط استارت

کلید هر خودرو را گرفته تا پشت هر فرمان نشسته و تستی هر چند کوتاه را از هر کدام داشته باشیم. ابتدا از گرن کبریو شروع می کنیم. در داخل این ایتالیایی خوش چهره همه چیز به خوبی و با ارگونومیک مناسبی قرار گرفته و اگر اولین بارتان باشد که سوار این خودرو می شوید، هیچ مشکلی در راه انداختن آن و استفاده از تجهیزات و دکمه ها نخواهید داشت.

خودرو را استارت زده و به یکباره صدای غرش سیستم اگزوز تمام خیابان را می لرزاند. البته با این صدا در طول راه کمی آشنا شده بودیم و زمانی که با کاروانی 2.5 میلیاردی از خیابان های شهر عبور می کردیم تا به محل عکاسی برسیم، صدای طنین انداز این دو رقیب تمامی چشم های خیابان را به سوی خود خیره می کرد و شیشه های شهر را می لرزاند.

با شروع حرکت مازراتی، اولین چیزی که جلب توجه می کند همین صدای اگزوزی است که در داخل نیز می آید تا همیشه به شما گوشزد کند تا 8 سیلندر با 434 اسب فندی آماده خدمت رسانی هستند. بالاخره نمی شود که پشت گرن کبریو نشست و کمی شیطنت نکرد! لذا پا را تا آخر روی پدال گاز می گذارم و به یکباره صدایی خشمگین از عقب به گوشم می خورد و از شتاب فوق العاده آن در صندلی فرو می روم. سعی می کنیم با چند تست قدرت مانور و ترمزهای آن را نیز بسنجیم و باید گفت که در مازراتی همه چیز عالی و در حد و اندازه قیمت آن طراحی شده و چه از نظر ترمز و چه از نظر هندلینگ کاملاً راضی کننده است و حتی یک لحظه هم به فکر وزن 2 تنی آن نمیافتید.

اما با برگشت به محل عکاسی نوبت پورشه 911 کاررا S می شود. خودرویی که پیش از این چندین بار در تست های مختلف تجربه رانندگی با آن را داشته ایم و هر بلایی که فکر کنید سر آن آورده ایم!

با نشستن پشت فرمان 911 به راحتی می توان حس متفاوت و شخصیت خاص آن را دید. نوع قرار گیری پشت فرمان، صفحه کیلومتر شمار و گیربکس و ... همگی به شما تلقین می کنند که شما پشت یک خودروی اسپرت نشسته اید و هدف اصلی از تولید این خودرو جوییدن آسفالت کف خیابان است!

با شروع حرکت با 911، حس متفاوتی نسبت به گرن کبریو به شما تزریق می شود و شتاب گیری های آن با وجود 2 سیلندر کمتر و حجمی کوچکتر نسبت به مازراتی، بسیار وحشی تر و آماده تر از آن است و شاید لازم نباشد که در مورد گیربکس PDK و عملکرد آن صحبت و عملکرد بسیار تیز و سریع آن را توصیف کرد.

کدامیک؟

حال فرض کنید که یک میلیارد و 200 میلیون تومان در جیب دارید و بین این دو گزینه مانده اید. باید گفت که شخصیت و هدف تولید از این دو خودرو کمی متفاوت هستند. در یک طرف مازراتی قرار دارد که هدف اصلی آن تولید یک خودرو لوکس با برندی خاص و چهره ای متفاوت است و در کنار آن با کمک پیشرانه ای قدرتمند و حجیم می تواند به راحتی از پس خود برآید و به اندازه یک خودروی اسپرت هم رده ای خود، قدرت و نیرو را در اختیار شما قرار دهد.

اما در مقابل 911 قرار دارد که هدف اصلی تولید آن خودرویی اسپرت با قابلیت های آن است و تمامی مهندسی انجام شده در این راه برای رسیدن به این هدف و داشتن عملکردی فوق العاده به عنوان یک لوکس اسپرت است و یقیناً پورشه در این کار حرفه ای می باشد.

لذا باید گفت که جدا از اینکه در بازارهای جهانی چگونه است، در ایران خودروی مازراتی و این برند لوکس تر از پورشه بین مردم جا افتاده و اگر از خرید خود قصد دارید بیشتر به لوکس بودن خودروی زیر پایتان فکر کنید، قطعاً مازراتی گزینه مناسبی برای شماست اما اگر کمی به اصطلاح اهل ماشین بازی هستید و قابلیت های رانندگی و نوع تعویض دنده و لانچ و ... برای شما بیش از لوکس بودن اهمیت دارد، در خرید 911 شک نکنید.

در انتها جا دارد از آقایان محمد حسینیان (مالک خودروی مازراتی) و عطا ماجدی (مالک خودروی پورشه) برای صرف وقت و در اختیار قراردادن خودروهایشان برای انجام این تست توسط گروه خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

مشخصات فنی
مدلمازراتی گرن کبریو فندیپورشه 911 کاررا S
پیشرانه8 سیلندر 4.7 لیتری6 سیلندر 3 لیتری
قدرت434 اسب بخار در 7000400 اسب بخار در 7400
گشتاور490 نیوتن متر در 4750441 نیوتن متر در 5600
گیربکسشش سرعته خودکارهفت سرعته دوبل کلاچ PDK
شتاب5.2 ثانیه4.3 ثانیه
حداکثر سرعت285303
وزن1980 کیلوگرم1415 کیلوگرم
قیمت بازار1 میلیارد و 100 میلیون1 میلیارد و 200 میلیون

121 عکس

نظرات کاربران

70 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/8/19
من که مازراراتی
1394/8/19
بین این دو تا پورشه خیلی خز شده!
بعدشم طراحی ایتالیا یک چیز دیگه است
توی روم و فلورانس و ... که قدم می زنی، فضا کلا پرستیژه
1394/8/19
شما یه نگاه به مشخصات فنی و عملکرد پورشه بنداز...
مازراتی موتور 8 سیلندر 4.7 لیتری...قدرت= 430
پورشه موتور 6 سلندر 3 لیتری...قدرت= 400
اوج مهندسی آلمانی رو ملتفت میشه آدم...
1399/2/15
آقای Alizusچون موتور پورشه توربو داره برای همون قدرتاشون تقریبا برابری می کنه
1394/8/19
چرا درگ نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :(
1394/8/19
کارتون درسته
تست از این خفن تر ندیدم!
فقط 2 دور عکس هاش رو دیدم، متن عالی، عکس عالی
1394/8/19
ننننننننننننننننننننههههههههههههههههههه پورشه بهتره علی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/8/19
به نظر من BMW M6 2015 از هردوشون بهتره.....خوردوبانک داری کولاک میکنیا :)
1394/8/19
ماکه پولمون به اینا نمیرسه هردوتاش عالیه ولی سایتتون انصافا خیلی عالیه هر روز صبح سر میزنم مطالب جدید نو و جالب
1394/8/19
من اگه بخوام این مبلغ رو واسه خرید ماشین خرج کنم ترجیح میدم اونی رو انتخاب کنم که وقتی کسی کنارم نشسته نا امیدم نکنه ! البته اگه اجازه ورود GTR رو میدادن که از نظر قیمتی اختلاف زیادی با کررا نداره ، کلا همچی عوض میشد.
1394/8/19
واااییی خودروبانک عاشقتممممممممممممم...اههههه پسر خیلی داری کولاک میکنی مرسی.فقط ویدئو بیشتر بزار و تعداد مطالب روزانتو بیشتر کن.عااالی بود مرسی.من واقعا نمیتونم انتخاب کنم از بین این دوتا.واقعا نمیشه.
1394/8/19
تو چرا تو هر سایت ماشینی ک من میرم هستی؟😉
1394/8/19
سلام. دوستان کسی میدونه داخل پورشه اونی که شبیه ساعته دقیقا چیه؟ واسه گیربکسه ؟
1400/10/16
من مازراتی خیلی خوبه پورشه هم دوس دارم ولی وقتی بچه بودم به خواهرم قول دادم پورشه نخرم اونم مازراتی نخبه الان لنگم ولی الانم زیاد پورشه رو دوست ندارم ولی احترام میزارم و میگم پورشه هم ماشین خوبیه
من میخواهم سه تا مدل ار مازراتی رو بخرم الان هم 45 میلیارد پول دارم میخواهم گرن کابریو گیر ای اون یکی هم اسمش رو یادم نمیاد
1394/8/19
فقط هردوش!!!!!!!!!!!!!
1394/8/19
اصن کابین پورشه رو با کابین مازراتی مقایسه کنید...پورشه ترکونده انصافا...
فقط پورشه...
1394/8/20
داداش نترکونده فقط موتورشا دزدیدن از بس موتورش خوشگل بوده بردنش بهس اسکار بدن
1394/8/19
جفتشون خدای خودروسازین
ولی ایتالیا خدا تره :)
1394/8/20
ضمن اطلاعات غلطت بگم همین لامبورگینی ایتالیایی پشتش 2غول خودرو ساز بزرگ آلمانی یعنی آئودی و فولکس هستند که خود همین فولکس پشت ابر ماشین دنیا یعنی بوگاتی قرار داره.
یا خود همین بنتلی ماشین اشراف زاده انگلیسی پشتش فولکس آلمانی قرار داره یا خود رولز رویس در حال حاضر مالک اصلیش بی ام و است ورولزرویس ریث از پلتفرم ب‌ام‌و سری 7 سدان استفاده میکنه.وقتی رسوایی فولکس پیش آمد تویوتا اعلام کردبعد از فولکس بزرگترین ماشین سازدنیا شناخته شد !
1394/8/24
طبق اطلاعات غلط خودم مازراتی سال 1914 تاسیس شد و پورشه بعداز 1930 یعنی اونوقتی که مازراتی تاسیس شد فردیناند پورشه یه مکانیک ساده بود طبق اطلاعات غلط خودم انزو فراری و لامبورگینی ایتالیایی بودن و خدای سرعت مهم اینه که حتی اگه مالکیت فراری دست هیوندا و کیا بیفته بازم اون سه رنگ سبز و قرمز و سفیدبالا پرچمش اصالتشو ثابت میکنه تا ابد پا برجا میمونه

اره المانیا سهام نصف شرکتای دنیارو خریده باشن ولی اصالتشونو نمیتونن بخرن اگه به حرف تو باشه الان لوتوس یه سوپر اسپرت مالزیایی و ولوو یه خودرو ساز چینی
شما یه جور میگی پشت مازراتی فولکسه انگار تمام خودرو سازی ایتالیا که تو دنیا از نطر سرعت و تکنولوژی بی همتا بودن و اونا ساختن
اگه خودت یه ذره اطلاعات داشتی میفهمیدی مازراتی از فولکس واگنم 15 سال زود تر تاسیس شد
1394/8/19
یک میلیارد و 200 پیشکش ما تو 20 میلیونش موندیم یه پراید بخریم
1394/8/19
سلام.خسته نباشید.مقاله خیلی خوبی بود.میخواستم اگه تونستین به فکر یه تست با پورشه پانامرا باشین . دمتون گرم.
1394/8/20
سلام.عزیز تو قسمت تجربه رانندگی صفحه 3 پورشه پانمرا هست.حتما برو ببین.مقاله کامل و جامعی هست.
با تشکر از دست اندر کاران محترم سایت خودرو بانک.
1394/8/19
فقط پورشه!
1394/8/19
داداش شما با همه ماشین ها تست شتاب گرفتین، خب با اینها هم از صفحه کیلومتر فیلم میذاشتین ببینیم چکاره ان رو اسفالت تهران، نه تایم اعلامی کارخونه رو بذارین....
1394/8/19
با سلام
فکر نمیکنید یه مقدار مطالب سایت داره به سمت تجملاتی پیش میره؟
فکر میکنید چند درصد مردم میتونن این ماشین هارو بخرن؟
بخدا اگه 2 درصد بشه
چرا مطالب کاربردی تر نمیذارید؟
چرا از جدال ماشینهای کارکرده تو رنج 80 تا 180 م تومان نمیذارید؟
بخدا کمتر کسی پیدا میشه 1 میلیارد بیاد بده واسه ماشین!!
مثلا هیوندای جنسیس 2011 رو با هیوندای گرنجور و یا کیا کادنزا و یا بی او و 2008 سری 5 مقایسه کنید؟
در رابطه با استهلاکشون در رابطه با اینکه پس از چند سال چه مقدار خرج گذاشتن رو دست مالک و .... .
در رابطه با اینها صحبت کنید
درسته حجم موتور نمیخوره و مبلغ پرداختیشون تو یه سطحه
اینها بیشتر مورد توجه هست
یا مثلا تو رنج 40 تا 80
باز تو همین منوال
دیگه انقدر بررسی خودروی 1 میلیارد به بالا دیدیم خسته شدیم بخدا
حداقل ماشین زیر پامونو بررسی کنید ببینیم چی زیر پامونه نه بررسی ماشینی که تو رویاهامونه
شرمنده اگه مطلبم تند بود و لی عاجزانه تقاضا میکنم یخورده هم همفکر ما قشر متوسط باشید
با تشکر
1394/8/20
قرار نيست هر ماشيني اينجا تست مي شه ما به چشم خريدار بهش نگاه كنيم و بخواهيم بخريمش!!!! و بگيم چون نمي تونيم بخريمش پس نبايد تست بشه!!!!!!
خيلي وقتها تست اينجور خودرو ها باعث افزايش اطلاعات مخاطبين در مورد خودرو ميشه باعث مي شه كه أفراد با تكنولوژي روز خودرو اشنا بشن در ضمن سواي اين فوايد ديدن عكس داخل اتاق ماشين و زواياي مختلف خارجي خودرو واقعا خالي از لطف نيست....اونم اين جور خودروهايي....اين ماشينا هر جاي دنيام كه باشن براي همه ارزون....
مگه چند بار پيش مي اد كه ادم بتونه داخل اخرين مدل مازراتي كه توليدشم تازه محدود بوده يا همون پورشه ٩١١ و نگاه كنه اونم با اين كيفيت و وضوح....يا چقدر شانس اين و داري كه موتور يه مازراتي يا پورش رو وقتي كاپوتش بالاست ببيني؟!!!
به نظرم به اين ديد به موضوع نگاه كني خيلي قشنگتر تا بخواي همه چي و با پول و توان خريد بسنجي
از هميني كه هست با يه ديد قشنگتر لذت ببر
در ضمن اون تست هاييم كه فرموديد كم و بيش براي ماشين هاي پر طرفدار توي اين سايت بررسي شدن...
1394/8/19
فقط اینکه خسته نباشید ودمتون گرم...
1394/8/19
با سلام خدمت نویسنده ی محترم . بسیار عالی و لذت بخش بود خوندن این گزارش
فقط یه مورد. موتور پورشه وسط نیست. عقب هستش حتی کمی عقبتر از محور عقب
1394/8/19
یه سوالی ذهنمو خیلی مشغول کرده ؟
.
اونم اینه که چرا صاحبای این ماشینا یه دستی به داخل کاپوت و موتور این ماشیناشون نمیکشن!!
اینقدر گرد و خاک و کثیفی !!!
علت فنی داره ؟؟؟
1394/8/19
درسته پوله ما به مازراتی نمیرسه ولی طراحی داخلی و داشبورد مازراتی جالب نیست تو ذوق میزنه و نسبت به پولی که داری میدی اصلا قابل قیاس با پورشه نیست
1394/8/19
اول واقعا دمتون گرم بابت چنین تستی واقعا عالی بود.
دوم اینکه درسته طراحی مازراتی ایتالیا خیلی خاصه اما من 911 رو واقعا ترجیح میدم، پرفورمنس یک ماشین از همه چی مهمتره. خصوصا که یه ماشین هم رنج رو با حجم موتور کمتر سوسکش کنی😁
1394/8/19
این مدل پورشه خیلی دخترونه است
مازراتی رو ببین: مثل مرد!
1394/8/20
با سلام خودرو بانکی های عزیز لطفا فیلم نقد و بررسی خودروها رو بیشتر بزارید خیلی دیر به دیر فیلم میزارید و این که لطفا از این چینی های بی کیفیت نقد نزارید توی بازار ایران اینقدر ماشین با اصالت و پرمشتری وجود دارد که جایی برای چینی ها نباشد. با تشکر
1394/8/20
پس موتور پورشه رو چطور تعمیر می کنن راه دسترسی نداره؟!!!البته اگه خراب شه!!
1394/8/20
واااااای خیلی گزارشتون عالیی بود، به نظرم مازراتی خیلی خاصتره مخصوصا اگه فندی دیزاین باشه،ولی کاررا sام خیلی طراحی داخلشو دوست دارم
1394/8/20
تشكر از مقايسه. اين نكته اى كه اشاره ميكنم فقط براى ارتقاء سطح كارتون هست. اول اينكه ادبيات نوشتاريتون خيلى ضعيف هست و اصلا خواننده رو جذب نميكنه . ثانياً در اينجور مقالات بايد اطلاعاتى از احساس رانندگى و محبوبيت جهانى و كلا چيزهايى صحبت بشه كه من به عنوان خواننده مطلب اطلاعى ازش نداشته باشم! اگه نه صداى اگزوز رو كه توى خيابون خودمون هم ميتونيم گوش كنيم! يعنى اين كافى نيست! و اينكه لِوِلِ مازراتى و پورش هيچوقت با ماشين هايى مثل فرارى، لامبورگينى و ... قابل قياس نيست از اونجايى كه اينها اسپرت كار هستند و اونها سوپر اسپرت ازشون ياد ميشه! مازراتى به دليل قيمت هاى فضايى تو ايران انقدر عجيب به نظر مياد اگه نه خود توليد كننده ها به عنوان يكى از اينِفيشِنْتْ ترين و پيشه پا افتاده ترين اسپرت كار ازش نان ميبرن كه ٩٠ درصد به خاطر صداش فقط خريدارى ميكننش! يكيش خودم!
1394/11/26
عزیزم حال فلوئنس دنده ایت خوبه؟ خخخخ
یکیشم خودم!!!
1395/7/11
بهنام جان پسرم ببند لطفا !!! نظرات چرت و در پيتيت رو هم برا خودت نگهدار خواهشا..
1396/3/26
دوست من مازراتی گرونه چون دلیل داره نه برای اینکه قیمت گذازیشو گرون کردن،میدونستید که موتور گیربکس این ماشینو فراری میزنه یا راجع به کیفیت ادوات ماشین میدونید ؟!
یه چیز دیگه هم برام جالب بود نوشته بودید پورشه در سطح فراری و لامبورگینی نیست ،جالبه بدونید وقتی فراری ماشین لافراری رو زد پورشه 918 رو ساخت که مهندسا پشماشون از تکنولوژی ماشین ریخته بود چون هم هیبرید بود هم توربو هم خوشگل هم کوچیک هم توی پرفورمنس برتری داشت
باشد که رستگار شوید....
1394/8/21
پورشه یه چیز دیگست. پورشه حتی از بنز و ب ام و هم سرتره. چه برسه به مزراتی . آسیا فقط تویوتا و لکسوس - اروپا فقط پورشه بقیه به دو ریال
1395/7/11
سلامتي ساقيت !!
1394/8/21
خیلی خوب بود . خدا قوت
1394/8/22
دو رعد از سرزمین طوفان
1394/8/25
فقط پراید
1394/8/25
کسی میدونه پورشه باکستر تو رنج قیمت 280 تمیز کجا میشه گیر آورد تهران
1394/8/27
مازراتی بهتره پرشه لگنه
1396/11/9
اخه اگه تو ماشین شناس بودی همچین هرفی نمیزدی
1397/5/2
دوست عزیز وقتی چیزی راجب پورشه نمیدونی لطف کن دهنت رو ببند
1394/8/29
لطفا مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا را بزارین مرسی
1394/8/30
من به شخصه مازراتی رو می پسندم
هم از لحاظ ظاهر بیرونی و هم داخلی بیشتر جلب رضایت میکنه
البته از لحاظ فنی زیاد اطلاعات ندارم و دوستان بهتر از من میتونن در این مورد روشن سازی کنن
اما مطمئنا اگه 1 روز اینقدر پول داشتم - و دلم می اومد که باهاش ماشین بخرم - مازراتی رو انتخاب میکردم ;)
1394/9/30
مازراتی از نظر طراحی داخلی و کیفیت اصلٲ قابل مقایسه با کاررا نیست ، شخصٲ بی شک کاررا رو ترجیح میدم ، ولی مقایسه خوبی بود ، کسی که این مبلغ رو واسه یه ماشین اسپرت میخواد بده بد نیست به اصالت و سابقه کار یه برند نگاه کنه . هر دو اسپرت و خاص هستن .
1394/10/6
با سلام خدمت دوستان محترم؛ به نظر من پورشه یه برند کاملا شناخته شده و معروفی هست که خیلی ها این آلمانی با ابهت رو میشناسند و در بیشتر درگ های خوب دنیا کمتر کسی هست که نام پورشه رو نشنیده باشه . اما نام برند مازراتی را به اون صورت نشنیده ایم و خیلی نامی از اون برده نمیشه و بیشتر در ایران هست که خیلی ازش استقبال میشه البته ارزش این برند رو پایین نمیارم ولی در این مقایسه به نظرم پورشه برگ برنده رو در دست داره و من پورشه رو انتخاب میکنم . با تشکر از سایت بی نظیر خودرو بانک
1396/6/24
درود بر شما، خواستم عرض کنم برای بهتر شناختن مازراتی شاید همین کافی باشه تا قدمت هر دو خودرو ساز مورد مقایسه در این مطلب رو مورد توجه قرار بدید. کمی هم با گشت و گذار در مقالات خودرویی دنیا شاید به این نتیجه برسید که سطح خودروسازی برند ایتالیایی مثل مازراتی در چه جایگاهی است و عمدتا خودروساز آلمانی علیرغم تولیدات با کارایی بالا باز هم در دنیا در این سطوح به حساب نمیاد و معمولا رکوردهای خارق‌العاده‌ای در برابر برندهایی مثل فراری نداشته.
1396/9/13
در اینکه جفت ماشین ها عالی هستند هیچ شکی نیست
قطعا کررا ماشین با اصالتیه اما اینکه شما میگی مازراتی اصالت ندارد بنظرم احمقانه و بدون مطاله است
ضمنا خانم بهتر بود شما کمی مطالعه کنی و بعدش بیای اینجت نظر بدی
محض اصلاعت ماشین بی اصالت دنا ایران فرغون است نه مازراتی
1396/12/22
سلام دوست عزیز این دوتا ماشین کلا باهم تفاوت دارند هردوی اونا عالین پورشه برای سرعت ودریف بکار میره ولی برای کسی که دنبال ماشین لوکسه مازراتی بهتر بعد پورشه مناسب شخصیت هرکسی نیست نمیگم پایینها ولی یه کارخونه دار مازراتی داشته باشه شخصیتش بالاتر به حساب میاد تا پورشه
1394/11/4
من چون علاقه شدید به قابلیت های یک ماشین مثل دریفت و لانچ و شتاب مد نظرم هست همیشه تو سوپر اسپرت ها از پورشه 911 ،Benz sls وBMW 650 رو میپسندم
1394/11/27
جفتشون عالی . این حرفی توش نیست ازنظر طراحی که کاملا سلیقه ای پورشه نمای داخلیش بهتره و مازراتی نمای بیرونی مخصوصا جلو پنجره فقط حیف با این گمرکی و قیمتگذاریهای متعصبانه و دلال بازی قیمت بالا دارند
1395/2/1
لطفاً مازراتی کواتروپورته GTS رو هم مورد بررسی قرار بدهید
1395/2/21
فقط پادشاه پورشه کبیر .............
شرکت پورشه قبله من هستش .
1395/7/11
در اينكه طراحي داخلي جفتشون مضخرفه شكي نيست ، اما طراحي داخلي مازراتي مضخرف تره .... از لحاظ لوكس بودن و صداي اگزوز مازراتي بهتره پس منم مازراتي رو انتخاب ميكنم ، البته نماي بيرونيش هم واقعا از پورشه بهتره ....حالا يك ثانيه شتاب كمتر داشته باشي كه به جايي بر نميخوره !! اصلا مهم نيست ،، يكي دوثانيه شتاب كمتر و بيشتر فقط برا بچه ها مهمه كه فك ميكنن سرعت همه چيزه ..
1395/9/10
پورشه عشق .عاشقشم.پورشه خيلي بهتر از مازراتي هستش.
1396/6/3
جفتش عالیه من داشتم قطعا جفتشو میخریدم
1396/6/13
با اينكه مازراتى كبريو طراحيش مال 2008ولى ماشين خوبيه
1396/6/24
با درود، سایت رو مرور می‌کردم تا اینکه به این مقایسه برخوردم که کمی باعث تعجب بود. از کارشناسان محترم این سایت که محتوی این چنینی تهیه میکنند انتظار دقت بیشتری میره. مقایسه صریح یک کوپه تمام اسپرت با یک کانورتیبل که قطعا وزن بالاتری خواهد داشت خیلی حرفه‌ای به نظر نمیاد.برای این مقایسه می‌شد از مازراتی "گرن توریزموی اس" ویا "ام‌سی استرادل " استفاده کرد و تصور میکنم در اون صورت نتایج فنی هم متفاوت‌تر میشدند. هر دو خودرو به وضوح محبوب هستند اما با توجه به سلیقه شخصی بنده و علاقه وافرم به خودروهای اصیل ایتالیایی باید عرض کنم که دقت داشته باشید که مازراتی چندین خصیصه را در حد اعلا به معرض نمایش گذاشته و این مسئله با حضور مدل‌های اشاره شده مازراتی بیشتر هم به چشم می‌اومدند اگر که امکان مقایسه می‌بود. با سپاس از تهیه کنندگان این محتوا.
1396/7/25
مازاراتی😍
1397/5/20
من خودم پورشه 911 ومازراتی گرن کبریو را دارم وباهم مقایسه کردم پورشه خیلی بهتر از مازراتی
1397/8/9
وااای خدای من
آدم این کامنتا رو میخونه، ایرانی ها فقط دنبال بت درست کردن هستن. اولا که کاری خاصی تو این مقاله انجام نشده ، نه فیلمی هست، نه آزمایش فنی و .... فقط عکس گرفتن . دیگه معنی این حرفا ( طوفان، ساعقه، رعد و برق، تگرگ و ..... ) متوجه نمیشم!!!!
1398/4/12
راس می گی منم موافقم
1399/12/6
من طراحی داخلی پورشه را می پسندم هر دو تاشون در طراحی بیرونی عالین ولی طراحی داخلی پورشه قشنگ تره و غرش اگزوزشان عالیه و برندشان هم که نیازی به گفتن نیست عالی هستند !