موضوعات داغ

آفرود با اسطوره ها، تویوتا FJ کروزر و لندکروزر در کنار هامر H2

21 آذر 1394

نوشته: سپهر زنگنه

عکس: بامداد صفاییان

برخلاف مطالب گذشته این مقاله نه یک آزمایش فنی کاملاً جدی و تعیین کننده، بلکه تجربه رانندگی با سه خودرو جذاب در رده SUV های واقعیست.از میان سه خودرو حاضر در این میدان، دو نمونه به کلی از مدار تولید خارج شده اند و سومین خودرو یعنی لندکروزر نیز اخیراً جای خود با به نسل تازه (مدل 2016) داده است. پس عملاً با سه دستگاه SUV دست دوم جذاب و خواستنی طرفیم که یکی کپی ژاپنی دیگریست، اما برخلاف دیگر کپی برداری های رایج در صنعت خودرو، به لطف هوشمندی تویوتا موفق و کار آمد از آب در آمده. به هرحال وقت آن رسیده که به سراغ اصل مطلب برویم و سه نگاه متفاوت را برای ساخت یک خودرو خارج جاده ای تجربه کنیم.

طراحی

واژه "مهیج" برای توصیف لحظه مواجه شدن با هامر H2 اصلاً لغت خوبی نیست. همانطورکه احتمالاً می دانید این خودرو در واقع برگرفته از یک مدل نظامی است که برای نقل و انتقالات نیروهای ارتش آمریکا طراحی شده است و نمونه H2 نیز نه یک خودرو منطقی برای استفاده های درون شهری و مسافرت های خانوادگی بلکه یک رویای آمریکایی به واقعیت تبدیل شده برای افرادی است که در آرزوی داشتن یک خودرو نظامی را تصور می کردند.

دیدن هامر اچ 2 برای اولین بار احساسی از مواجه با یک خودرو بزرگ تجاری در حد کامیونت های تناژ متوسط را به شما منتقل می کند. در واقع این مدل آنقدر بزرگ و خشن است که حتی آمریکایی ها نیز ناچار شدند در رویا پردازی خود تجدید نظر کنند و برای ادامه تولید هامر به سراغ نمونه کوچکتر شده H3 بروند که ابعادی نزدیک به SUVهای رایج بازار دارد.

در نقطه مقابل این غول آمریکایی، تویوتا FJ کروزر قرار دارد که در واقع برای ادامه راه مدل FJ دهه 70 توسط تویوتا عرضه شده بود. همانطورکه اف جی کلاسیک از نظر ظاهری شباهت فراوانی به جیپ داشت، اینبار نیز احتمالاً به شکل نه چندان اتفاقی ظاهر FJ مشابه هامر از آب در آمده، درواقع همانطورکه در تصاویر مشاهده می کنید، بسیاری از بخش ها و قطعات خودرو نظیر چراغ های جلو، زاویه شیشه جلو و ستون A، فرم گلگیرها و ... شبیه هامر به نظر می رسد، با این وجود اف جی کروزر در مقابل هامر بسیار کوچک و جمع و جور و حتی مهیج ظاهر می شود و برخلاف هامر، رعب و وحشت را به بیننده منتقل نمی کند.

اف جی با طراحی خاص و ارتفاع زیادش از سطح زمین، نه یک کراس اوور فانتزی، بلکه یک SUV جدی و جذاب با طراحی جالب به حساب می آید اما لندکروزر درست در نقطه مقابل، کاملاً با شخصیت و سنگین است و اصلاً و ابداً حس و حال جوان پسندی و چابکی FJ را به همراه ندارد. بنابراین بی راه نیست که این سه خودرو را از منظر طراحی متعلق به سه دنیای کاملاً متفاوت بدانیم.

فضای داخلی

کیفیت در تعابیر نظامی معنایی جز لوکس بودن و ظرافت طراحی دارد و به چنین فلسفه ای در اولین لحظه ورود به کابین هامر پی می برید. سوار شدن به خودرو بدون کمک گرفتن از رکاب جانبی تقریباً غیر ممکن است و به جست و خیزی در حد ژیمناست های حرفه ای نیاز دارد. در فضای درون هامر، همه چیز از پلاستیک خشک و قطور شکل گرفته و احساسی خشن و کاملاً مردانه را به سرنشینان منتقل می کند.

فضای سر به لطف طراحی جعبه ای خودرو کاملاً مناسب است و عرض صندلی ردیف عقب نیز به صورتی است که حتی می تواند فضای نشستن چهار نفر را تامین کند. اف جی کروزر نیز مانند هامر بر مبنای فسلفه اقتصادی اما بادوام ساخته شده و با توجه به برچسب قیمت حدود 30 هزار دلاری خودرو، هیچ عجیب نیست که در جای جای کابین شاهد استفاده از قطعات پلاستیکی هستیم، اما مهندسان تویوتا مانند همیشه بر روی کابردی بودن خودرو تمرکز ویژه ای داشته اند. برای مثال صندلی های جلو دارای روکش ضد آب هستند و به راحتی هرچه تمام تر در مواقع لزوم تمیز می شوند، البته برای سرنشینان عقب ورود و خروج از طریق دو در کوچک عقب چندان ساده نیست و در صورت بلند قد بودن سرنشینان جلو و تنظیم صندلی راننده در عقب ترین حالت ممکن، فضای پا نیز تا حد زیادی برای سرنشینان عقب محدود می شود.

در برابر این دو خودرو، لندکروزر فضای داخلی کاملاً منطقی، راحت و کاملی دارد، به شکلی که ایراد گرفتن از هیچ یک از قسمت های آن ممکن نیست، البته شاید این خودرو در قیاس با برخی SUV های آمریکایی و آلمانی گران قیمت به اندازه کافی لوکس نباشد، چرا که تویوتا برای مشتاقان چنین امکاناتی سری LX لکسوس را در سبد محصولات خود دارد.

مشخصات فنی

لندکروزر مورد آزمایش از مدل های V6 است و از نظر فنی شباهت فنی زیادی به FJ کروزر دارد، اما هامر از پیشرانه ای هشت سیلندر و حجیم با ظرفیت 6 لیتر استفاده می کند. دو سوپاپ برای هر سیلندر، 325 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور از جمله مشخصات موتور این کوه آهنین هستند. گیربکس 4 سرعته خودکار با سیستم انتقال نیروی دائمی به هر چهار چرخ و قفل دیفرانسیل برقی از جمله دیگر مشخصات هامر هستند. جالب است بدانید که هامر با وزن خالص 2900 کیلوگرم در حدود 24 لیتر در یکصد کیلومتر بنزین می سوزاند و بنابراین به باک عظیمی به ظرفیت 120 لیتر مجهز است.

در مقابل لندکروزر با موتور شش سیلندر 4 لیتری با قدرت 240 اسب بخار به مراتب کم مصرف تر است و می تواند با سوزاندن حدود 11 الی 14 لیتر بنزین مسیر یکصد کیلومتری را طی کند، حداکثر گشتاور به 376 نیوتن متر می رسد و با توجه به وزن خودرو (بیش از 2100 کیلوگرم) باید اعتراف کرد که شتاب صفر تا صد حدود 11 ثانیه ای این مدل، رقمی قابل دفاع و منطقی برای یک SUV بزرگ و سنگین وزن است. FJ با قدرت بیشتر 260 اسب بخار و گشتاور 387 نیوتن متر، وزن بسیار کمتری (حدود 1850 کیلوگرم) دارد و از این رو می تواند شتابی در محدوده 8.5 ثانیه را به سرنشینان هدیه دهد، بنابراین در مقابل لندکروزر نسبتاً کُند و هامر H2 که شتاب رسمی 10.9 ثانیه ای دارد، خودرو سریعی محسوب می شود.

طبیعتاً از نظر مصرف سوخت هم برتری از آن FJ کروزر است که در پیمایش ترکیبی شهری و جاده ای حتی علیرغم آیرودینامیک نه چندان ایده آلش می تواند از لندکروزر کم مصرف تر ظاهر شود.هر دو تویوتا از گیربکس 5 سرعته خودکار بهره می برند و به سیستم چهارچرخ متحرک با قفل دیفرانسیل مکانیکی مجهزند، همچنین فنربندی لندکروزر و اف جی کروزر نیز شباهت هایی به هم دارد چرا که مهندسان تویوتا آرایش فنربندی جناغی دوبل برای چرخ های جلو و اکسل سالید برای محور عقب را انتخاب کرده اند که یک مجموعه کلاسیک و شناخته شده برای خودروهای شاسی بلند به حساب می آید و برخی مزیت ها (نظیر هندلینگ خوب) آرایش فنربندی مستقل خودروهای اروپایی را به همراه ندارد.

تجربه آفرود و آنرود

مالک هامر تجربه استفاده طولانی مدت از این خودرو را در کارنامه دارد و به زیر و بم رانندگی با آن در شهر و جاده و خارج از جاده کاملاً آگاه است. علیرغم ابعاد فوق العاده بزرگ خودرو و مشکلاتی که در تردد شهری از این مسئله ناشی می شود، هامر را باید خودرویی لذت بخش برای استفاده روزمره توصیف کرد. تسلط به جاده، قدرت نمایی با چاشنی جلب توجه پشت فرمان این خودرو کاملاً احساس می شود و به دلیل هیبت غول آسا هامر، بسیاری افراد و رانندگان بی مبالات خواه ناخواه با احتیاط بیشتری در اطراف خودرو مانور می دهند.

هامر اما از نظر مشخصات عملکردی و دینامیکی خودرو چندان سریعی نیست و به دلیل وزن فوق العاده بالا، کمی کُند ظاهر می شود، البته با تخت کردن پدال گاز، انتقال گشتاور عظیم به چرخ ها با صدای قدرتمند اگزوز و احساس شتاب گرفتن کوهی از آهن توام می شود و احساسی منحصر به فرد و قدرتمند را به همراه دارد.

اف جی کروزر، روی دیگر سکه است و برخلاف لندکروزر خودروی نسبتاً چابک و پرشتابی محسوب می شود. در واقع اف جی کروزر چه در شهر و چه در آفرود از نظر شتاب و قدرت، لذت بخش و راضی کننده به نظر می رسد که و آنقدر توانایی فنی دارد که بتواند لبخند رضایت را بر روی چهره سرنشینان بنشاند، البته در زمینه رفاه سرنشینان وضعیت کمی فرق می کند و کمبود فضای سرنشینان عقب به خصوص در مسافرت های طولانی مشکل ساز خواهد بود. لندکروزر به کلی شخصیت متفاوتی دارد و رفاه و آرامش را بر لذت و سرعت مقدم می داند. بنابراین سرنشینان از فضای کاملاً کافی و امکانات رفاهی کاملی (البته نه در حد لکسوس LX570) برخوردارند و می توانند با حفظ کلاس و پرستیژ حتی از مسیرهای خارج جاده ای هم گذر کنند.

لندکروزر با توجه به قیمتش در کشورمان خودرو لوکسی محسوب می شود اما کاربرد جهانی این خودرو بیشتر به عنوان یک خودرو چند منظوره همه فن حریف با قیمت مناسب مورد احترام است و به همین دلیل سازمان هایی نظیر یونیسف به شکل رسمی از آن استفاده می کنند.

در رانندگی آفرود رسیدن به شرایطی که این سه خودرو دچار واماندگی شوند بسیار سخت است. هامر سرعت یا قدرت چندان عجیبی ندارد اما به لطف گشتاور زیاد، ضرایب بسیار سنگین دنده های کمکی و تایر مناسب با سایز عجیب R1770/315 می تواند در کمال آرامش از مسیرهای سخت و پرشیب عبور کند. لندکروزر نیز چنین ساختاری دارد اما نباید از موتور V6 انتظار چندان بالایی داشت. در واقع برای آفرود های سنگین مدل های دیزل و هشت سیلندر بدون شک انتخاب های بهتری هستند. در نهایت FJ حاضر در تست به تایرهایی مجهز است که بیشتر کاربرد جاده و مناسب برای سطوح آسفالت دارند اما با توجه به وزن کمتر نسبت به لندکروزر می تواند در برابر بزرگان حاضر در آزمایش سربلند ظاهر شود.

در واقع از میان این سه خودرو، FJ کروزر تنها ماشینی است که با انجام تغییراتی نظیر افزودن کیت ارتفاع و تایرهای مخصوص، برای آفرود حرفه ای و مسیر های صخره ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد و نزد اهالی آفرود محبوبیت ویژه ای دارد که خود گویای پتانسیل بالای این خودرو در کاربرد های هیجان انگیز و تفریحی است.

لندکروزر در کشورهای حاشیه خلیج فارس در تورهای سافاری می درخشد ولی باید توجه کرد که این محبوبیت به دوام بالا، امکانات رفاهی و کابین مناسب این مدل هم ارتباط دارد و تنها در قابلیت های فنی و قابلیت های کم نظیرش در گذر از رمل ها خلاصه نمی شود.

در زیر می توانید فیلم کوتاهی از فراز و نشیب این سه خودرو از تپه های اطراف محل تست را مشاهده کنید:

Loading the MediaPack player...

در نهایت

انتخاب بین این سه خودرو همانند تعیین جایزه برترین بازیگر سال هالیوود سخت و پرحاشیه است و هدف این مقاله هم اساساً مقایسه این خودروها نیست، اما از آنجا که هامر کلاً در بازار داخلی وجود ندارد برای حسن ختام مطلب باید گفت که مالک جوان FJ کروزر، علیرغم تمام جذابیت های خودروی خود، خرید لندکروزر را برای استفاده نرمال و خانوادگی منطقی تر می داند، بنابراین پر واضح است که لندکروزر محبوب به تنها بازمانده بحران اقتصادی، می تواند بهتر از دو خودرو دیگر نیاز مشتریان را پاسخ دهد. هامر و اف جی کروزر هر دو برای همیشه از خط تولید خارج شده اند اما لندکروزر همچنان در سطح جهان به عنوان یکی از سلاطین دنیای آفرود مطرح است و می تواند با محبوبیت کم نظیر به موفقیت خود در بازار فروش ادامه دهد.

هامر را باید قربانی بحران مالی دهه گذشته میلادی و افزایش قیمت نفت و بنزین در چند سال قبل دانست. با توجه به محدودیت های زیست محیطی و رویکرد جهانی خودروسازان در استفاده از موتورهای توربو کم مصرف، بعید است که در آینده شاهد ظهور جایگزینی برای این رزمنده جاده ای باشیم اما ماجرای FJ کروزر تاحدی متفاوت است، چرا که تویوتا برای جذب مشتریان بیشتر به خودروهای جذاب و جوان پسند احتیاج دارد و برای سال جدید میلادی توسعه یک SUV کوپه را بر مبنای مدل مفهومی C-HR در دستور کار قرار داده است. خودرویی که به نوعی می تواند ادامه دهنده راه پر طراوت سری دوست داشتنی FJ باشد.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مالک محترم خودروها، آقایان قلی پور مالک هامر، امیر میرا صاحب اف جی کروزر و مهدی موسوی مالک لندکروزر، جدول مشخصات فنی این خودروها به مخاطبین عزیز "خودرو بانک" تقدیم می شود.

مشخصات فنی
مدلهامر H2تویوتا FJ کروزرتویوتا لندکروزر GXR
پیشرانه8 سیلندر 6 لیتری6 سیلندر 4 لیتری 6 سیلندر 4 لیتری
قدرت325 اسب بخار260 اسب بخار240 اسب بخار
گشتاور520 نیوتن متر387 نیوتن متر 376 نیوتن متر
وزن2900 کیلوگرم1950 کیلوگرم2200 کیلوگرم
شتاب صفر تا صد10.9 ثانیه8.5 ثانیه11.5 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی15 الی 24 لیتر9 الی 14 لیتر11 الی 15 لیتر
قیمت ارزی در زمان تولیدحدود 50 هزار دلارحدود 30 هزار دلارحدود 50 هزار دلار
قیمت حدودی در بازار ایران-190 الی 250 میلون تومان110 الی 500 میلیون تومان
بسته به مدل

159 عکس

نظرات کاربران

88 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/9/21
كاري به هامر ندارم چون واقعا تافته اي جدا بافتست...
اما توي كلاس لند كروز و اف جي و مثلا پرادو و اينا به نظر من هيچ كودوم به پاي نيسان پاترول جديد نمي رسن
با قدرت ٤٠٥ اسب بخار واقعا عرصر و واسه لندكروز بسيار تنگ كرده
و مطمئن باشين اگه واسه وارداتش مشكلي نبود قطعا كسي كه مي خواست لندكروز بخره كارش واسه انتخاب به اين راحتيا نبود چون واقعا گذشتن از پاترول جديد مخصوصا واسه ما ايرانيا كه دنيايي خاطره داريم با پاترول و يه حس نوستالژي داريم بهش سخت مي شد...واقعا از وقتي پاترول جديد و توي كيش ديدم ديگه لندكروز به چشمم نمي اد
1394/9/21
جناب kk از اونجایی قدرت پاترول 405 اسب بخار هست که موتورش 8 سیلندره اگه شما لندکروز 8 سیلندر جدید رو بزارید کنارش میبینید خیلی راحت کم میاره حتی توی کشور های حوضه خلیج هم لندکروز کلا یه چیز دیگست نسبت به پاترول.
1394/9/21
جناب زنگنه نمي دونم روي چه حسابي مي فرماييد پاترول جديد خيلي راحت كم مي اره جلوي لندكروز
قدرت موتور لندكروز v8 ٣٦٢ اسب مي باشد كه در مقابل پاترول كمتره اما خب اينم قبول دارم روي كاغذ نمي شه خيلي اظهار نظر كرد بايد توي عمل ديد اما چيزي كه واضحه اينكه اونجوريام راحت كم نمي اره پاترول!!!!!
هرچند من با شما اصلا بحثي ندارم چون هم لندكروز و هم پاترول دو تا غول بي چون و چرا هستند در سگمنت خودشون و هر دو فوق العاده اند و برتري محسوس و بزرگتر به هم ندارن و هر دو واقعا قدرن...
و به نظر من انتخاب بين اين دو فقط مربوط مي شه به تعصب و علاقه !!چون هر دو از لحاظ فني و كيفي بي نظيرن. و اختلاف انچناني با هم ندارن....
و من خودم تعصب و علاقه خاصي به نيسان دارم واسه همين پاترول و بيشتر از لند دوست دارم....
1394/9/21
هیچی جی ام سی یوکان 2015 نمیشه....موتور 8 سیلندر 6200 داره و از پاترول و لندکروز و هامر هگ گنده تره.حتی پاترول م جلوش کم میاره
1394/9/22
KK عزیز ماشین های افرود نیسان سال هاست زیر سایه سنگین ماشین های افرود تویوتا قرار گرفتن .نیسان هم سالهاست داره با تمام توان تلاش میکنه اما باز هم نتونسته موفقیت خاصی کسب کنه
به خصوص در کشور های حاشیه خلیج فارس که بیشترین امار فروش این نوع ماشین ها رو اقبال و محبوبیت و فروش لند کروز اونقدر بالاست که رقابت باهاش خیلی سخته
1394/9/22
نیسان جماعت دوام و کم استحلاکیه تویوتا رو نداره واسه همین اگر بیاد زیاد جای تویوتا رو تنگ نمکنه البته من خودم قیافه پاترول جدید رو بیشتر می پسندم
1397/12/1
لندکروز موتورش 271 اسب بخاره و موتور اف جی کروز 260 اسب بخاره.
1394/9/21
انتخاب من قطعا به ترتیب :

لندکروزر

هامر

Fj
1394/9/21
داخل هامر خیلی زشته !!!
البته کروزر هم دسته کمی از هامر تو زشتی نداره!!
1394/9/21
هامر عجب دسته دنده باحالی داره...مثه هواپیما
1394/9/21
خیلی کارتون درسته! مقایسه خفنی بود! خوشم اومد
البته جاش بود که یک آفرود سنگین برگزار کنید ولی به نظر من در همین سطح تست کردن هم کاری است که مجله های خوب کشور هم انجام نمیدن
دستتون درد نکنه :)
من فقط دارم عکس هاش رو می بینم :)
1394/9/21
فکر می کردم لندکروزر شتاب خوبی داشته باشه ولی حالا که این مشخصات رو دیدم باید بگم که شتاب لندکروزر واقعا ناامید کننده است. مثل سانتافه 2014 کند و شله
البته لندکروزر عالیه ولی واقعا پرادو با شتاب 8.2 ثانیه و قدرت آفرودی بالا فکر کنم لااقل از لنکروزر و fj بهتر باشه
هر ماشینی یکی دوتا ایراد بزرگ داره آدم می مونه چی بگه ...................
من ماشین خودم سانتافه است و قصد داشتم بعد از سانتافه ، لندکروزر بخرم اما با دیدن این مشخصات فنی و شتابش واقعا ازش ناامید شدم
1394/9/21
شما فازت چیه این لندکروزر وی ششه وی هشتش شتابش 8 ثانیه هست سانتافه هم شتابش 10 هست اینو هم بدون همه چی شتاب نیست و راحتی و امکانات لندکروزر تو کمتر ماشینی پیدا میشه و راجع به ماشینت هم باشه تو راست میگی...
1394/9/21
دوست عزیز در کلاس SUV ها مقوله شتاب اهمیتی نداره ، چون در مسیر های خارج جاده ای شتاب مورد نیاز نیست ، کشش و گشتاور خودرو اهمیت داره ، مقایسه سانتافه با لندکروزر هم از پایه غلطه چون سانتافه برای خارج جاده طراحی نشده(لزوما هر شاسی بلندی مناسب آفرود نیست) ،شما اگه به شتاب بالا نیاز دارید بهتره سراغ مدل های آنرود مثل X3 و ... برید.
1394/9/21
آقا سعید بهتون توصیه میکنم لندکروز وی 8 رو یه بررسی بکنید😉
1394/9/21
فکر کنم تنها نسخه ای که به کار شما میاد جی کلاس مرسدس مزین به کیت ای ام جی باشه (تلفیق هنرمندانه سرعت و شتاب و توانایی افرود سنگین)
1394/9/22
دوستان عزیز مثل اینکه متوجه نیستید یا نمی دونید که قیمت حداقل لندکروزر V8 حدود 800 میلیونه ! من دنبال لندکروزر V6 بودم چون میشد با قیمت 350 میلیون هم یه دونه تمیزش
رو خرید وگرنه حتی پول صفرکیلومتر V6 رو هم ندارم. اما خوب تا مرز 400 میلیون دارم. ولی فکر کنم پرادو از همشون بهتر باشه. چون هم نیاز آفرودت رو برآورده میکنه و هم خیلی
نرمه . بی ام و خیلی خشکه
1394/9/22
البته سانتافه در عمل بالای 13 هست شتابش
1394/9/22
اگر واقعا قصد خرید داری حضرت(لندکروز) هییییچ حرفی برای گفتن نمیزاره.با خدمات زیاد در ایران و مخارج کم و استهلاک کم.تا حالا هیییییییییییییچ کس از لندکروز ندیدم بد گفته باشه و تجربه ی بدی رو باهاش داشته باشه.یه ماشین فوق العاده زیبا و با ابهت و جذبه که همه جا راضی نگهت میداره.تا سال های سال برات هیچ خرجی نداره و اگر هم بعد از چندین سال خرج پیدا کنه خرج کمی هست و قطعاتشو راحت میتونی گیر بیاری.پرادو هم گزینه ی عالی هست ولی به نظر من ابهت لندکروز رو نداره.البته انتخاب بین این دو کاملا سلیقه ای هست و هر کدوم رو همسرتون انتخاب کنن باید بردارید :)))) .
با این بودجه ی شما پرادو خییییلی تمییز و نو گیرتون میاد.لندکروز خیلی تمییز هم توی این قیمت گیر میاد اگر بگردید.کلا تویوتا بخر و دیگر هیچ.راستی لکسس هم بتونی بخری دیگه بهتر.مثل جی اس یا آر ایکس یا es یا is و مطمئن باش اگر بنده رو قابل بدونی و به حرفم گوش بدی پشیمون نمیشی.اگر ماشین باز باشی و ماشین شناس مطمئن باش انتخاب تو هم همیناست.از کسی راهنمایی بگیر که تجربه داشته باشه.حرف و حدیث همش کشکه.
1394/9/22
با سلام دوست عزیز ؛ من یک چیزی خیلی برام اهمیت داره و اونم سیستم تعلیق ماشینه. حقیقتش من خودم تا الان که با سانتافه سفرهای زیادی رفتم ، واقعا ماشین راحتیه و اصلا
خسته ات نمی کنه اما به محض اینکه به یک تیکه ی آسفالت جاده و چاله چوله های خیابون می رسی ، تکانش تقریبا زیاده و سیستم تعلیقش سفت میشه و ضربات رو خیلی راحت حس
میکنی. می خواستم این رو بدونم ماشینی مثل تویوتا لندکروزر یا پرادو که از شاسی مستقل بهره می برند و سیستم تعلیقشون مستقل چند اتصالی و دوبل جناقی است آیا آنها هم
ضربات رو مثل سانتافه منتقل می کنن و به تیکه های آسفالت خیابون حساس اند یا نه ؟؟
واقعیتش من خیلی این مسئله برام اهمیت داره. اگر لندکروزر و پرادو هم مثل سانتافه این ضربات رو منتقل بکنن و احساس سلب آرامش بهت دست بده مثل سانتافه ، واقعا ارزش
این همه پول رو ندارند. اما اگر نرم باشن و ضربات رو لااقل به نرمی انتقال بدن ، در کنار قدرت بالای آفرود و راحتی و جاداری شون خیلی عالی میشه . ممنون میشم اگر پاسخ من را
به درستی و بر اساس تجربه ی سواری خودتون بدید. با تشکر ...
1394/9/22
پرادو و لندکروز و مخصوصا پرادو به راحتی معروفند.هر ماشینی رو که میخوان نرمیشو مثال بزنن به پرادو تشبیه میکنن.به خصوص در مورد چاله چوله ها و خاکی که میفرمایید پرادو تیپ آفرود آپشنی داره که توی مسیر های ناهموار وقتی فعالش میکنید ماشین مثل کشتی میشه و واقعا نرم میشه و به هیچ وجه تکون نمیده ولذت میبرید و میخواین سرعت رو افزایش بدید هر چه بیتشر.لندکروز هم به همین نحو حالا شاید کمی خشک تر اونم به صورت ناچیزی.تازه پرادویی که باهاش افرود رفتم مدل 2006 بود با 460 هزار کیلومتر کارکرد!!!!!!!!!!!!نه صدایی وارد اتاق میشد نه کابین صدا میداد و نه موتور صدای اضافه میداد.توی کلوت های شهداد((دشت لوت)) با مانور هایی که میدادم اگر کیفیتش در حد محصولات هیوندا بود مطمئنا اگر تا حالا به صدا نیوفتاده بود داغون میشد.تویوتا ماشین هاش مرد هستن.میخواد ماسه بره داخل کاپوت میخواد گل بره میخواد آب بره تویوتا میرسونت خونه.اطمینانی که به تویوتا داری به هیچ ماشین دیگه ای نمیتونی داشته باشی.از سری 40 و کارینا های قدیمی بگیر تا مدل های الان.اینو تجربه به من ثابت کرده.از لحاظ آپشن هم لندکروز و هم تویوتا در سطح عالی هستن.شتابشون هم در حدیه که با وجود قفل سرعت پا رو یه ذره روی گاز بزارید و حواستون نباشه 200 تا رو پر کرده.با وجود فضای کافی و صندلی های راحت.پرادو یه آپشن دیگه هم داره که لندکروز v6 نداره و v8 داره اونم تنظیم ارتفاع خودرو هست.از لحاظ هندلینگ هم هیچ مشکلی نخواهید داشت.اگر بازم سوالی بود در خدمتم.در ضمن بنده نه از تویوتا پول گرفتم برای تبلیغ و نه نماینده هستم.اینا واقعیته و تجربه هست.از کسایی هم که دارن یا داشتن میتونی بپرسی.یه چیزیم بگم سانتافه شاسی بلند نیست.یه لندکروز یا پرادو وقتی کنارش باشه این موضوع رو درک میکنی.توی این دو ماشین یه حس برتری و غروری بهت دست میده.
1394/9/23

ممنمونم دوست عزیز ؛ منم می خواستم اینو بدونم که آیا شما هم سوار سانتافه جدیدا و هم سوار پرادو و لندکروزر شده اید یا نه؟؟
آیا تکان های زیادی که سانتافه به بدنه منتقل می کنه ، لندکروزر و پرادو هم منتقل می کنه یا نه ؟؟
آخه باورش کمی سخته که از روی چاله ای رد بشی و هیچی احساس نکنی . واقعا این طوریه؟؟ اگه اینطوری باشه که واقعا محشر میشه چون مخصوصا تو ایران ما وضع خیابون های شهر
و کیفیت آسفالت جاده ها افتضاحه و همش چاله چوله و تیکه تیکه های آسفالته. هر ماشینی تو جاده ی صاف تقریبا نرمه مهم اینه که بتونه تو ناهمواری ها نرم و آرام باقی بمونه.
آیا پرادو و لندکروزر واقعا اینجورین ؟؟؟؟ چه ماشینهای شاسی بلند دیگه ای که اینطوری باشن می شناسین؟؟؟ با تشکر از جوابتون ...
1394/9/21
فقط رنو داستر قورت می ده هر سه تارو عالیه آفرودش
1394/9/22
این الان طعنه بود یا واقعا راست گفتی؟؟؟؟؟
داداش اینجا جمع خودمونیه مشکلی نیست این حرفا رو جای دیگه ای نزنی ها...پوکیدم از خنده
1394/9/23
اصلا آقای گرایلی تو آفرود میدونی چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داستر در برابر FJ ماستم نمیتونه بخوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1394/9/21
به بهههههه آقا خییییلی ممنون.تشکر فراوان و ویژه بابت این امر بسیار خوبتون.خوش حالم کردید شدیدا.خیلی جهش بزرگی در بررسی هاتون انجام دادید.چند تا چیز میگم اگر عملی ممیشد تک بود.فقط قبلش بگم جای سری g class بنز خالی بود واقعا.
1:سطح آفرود رو بالا تر میبردید چون اصلا به این نمیشه گفت افرود میشه گفت جاده خاکی.را4 رو میبایست بیارید این جا تست کنید.اون جایی که از را4 تست آفرود گرفتید زمین فوتبال خاکی هم نبود چه برسه به جاده خاکی و دیگه چه بسا آفرود.این ماشینا توانشون برای افرود بی حساب هست واصلا نمیشه به این عمل شما آفرود گفت برای این ماشینا.ولی همینم خوبه و بازم میگم جهش بزرگی انجام دادید.برای اولین تجربه عالی بود.
2:عالی میشد اگر یه فیلم درست و حسابی با مجری خوب و دوست داشتنیتون انجام میدادید.اونجوری مطلب بیشتر به ذهن بیننده القا میشد
3:بهتر بود لندکروز 8 سیلندر رو میاوردید برای تست.این حضرت ما با مدل h3 بیشتر قابل قیاس هست.

هامر h2 رو به خاطر اندازه ی بزرگش و طراحی تانک مانندش دوست دارم.حضرت هم که دیگه نظر نمیخواد همه میدونن خودش گل هست با اون هیکل بزرگش و موتور قوی و اپشن های فراوونش جای هیچ شکی رو باقی نمیزاره.مگر اینکه عقلت کار نکنه و با تویوتا مشکل داشته باشی اونم ظاهرا دست رد بهش بزنی.ولی باطنا آرزوشو داره هر کسی.همه مجذوب ابهتش هستن.باور کنید اگر وارد یران نمیشد ملت عقده ای میشدن واسش.طبق همون ضرب المثلی که میگه هر چیزی رو از کسی دور کنن بیشت به طرفش جذب میشه((دوری و دوستی)).فقط در موردش بی رحمی کردید چون شتابی که من باهاش گرفتم زیر 10 ثانیه بود.چیزی حدود 9 و نیم ثانیه بود.تجربه هامر رو نداشتم اگر جیپ رانگلر بود میتونستم نظر بدم با توجه به تجربه ی کمی که داشتم ولی هامر رو نه.اما اف جی کروز که تجربه ی تلخی رو باهاش داشتم.این ماشین برای شهر و خانواده اففتضااااحهههههه.توی شهر وقتی باهاش رانندگی میکنی حالت تهوع بهت دست میده.برای سرنشینان عقب پنجره نداره!!!!!!!!! و در حقشون از خیلی از لحاظ ظلم شده.فضا کافی نیست براشون سوار شدن و پیاده شدنشون خیلی سخته و حتی سانروف هم نداره که نور و هوای تازه بهشون برسه.انگار نشستن توی یه انباری تاریک.نه گرمکن نه سرد کن نه مانیتور و هیچی.سوار ماشین کوپه انگار شدن.فضای سر برای افراد بلند قامت جالب نیست.از همه بد تر به خاطر تعلیقش یه جوریه.اصلن انگار روی اسب نشستی و داری یورتمه میری.ولی در عوض توی آفرود عااااااااالیه.وقتی سوارش میشید انگار محدود نیستید و هر جایی بخواین میتونید برید.انگار واقعا دوباره سری 40 با موتور دواف زنده شده.هر نیش گازی که بهش میدید کلی سنگ پرت میکنه به عقب.برای آفرود بی نظیره و علی رغم استهلاک کم و هزینه ی نگه داری کمتر و همینطور تجهیزاتی که میشه روش نصب کرد مثل اسنورکل عالی هست برای مسابقات آفرود.این نظر من بود.
بازم تشکر میکنم از خودروبانک.بیشتر از این کارا کن.ممنون که به حرفم گوش کردی.فقط ویدئوی بررسی رو زود تر بزار.خیلی دیر به دیر ویدئو میزاری.بی انصاف :(
1394/9/22
آقا من با دیدن سرمایه گذاری که شما رو لوگو کردی حیفم اومد نگم
یا شما بنویس American & Japanese
یا کلا بنویس America & Japan
البته بازم ببخشیدا، چند بازی بود کامنت های شما را می دیدم و فکر می کردم غلط تایپی باشه ولی نبود...
1394/9/22
ممنون دوست عزیز تشکر.واقعیتش خودم هم پی بردم به این موضوع منتهی دیر شده دیگه خیلی وقته همین نامو انتخاب میکنم.این اسم جدیدم چطوره؟؟؟
1394/9/21
معني آفرود رو هم فهميديم !!!
1394/9/21
یکم از اسب بخار یاد بگیرید ، با گرند ویتارا جوری آفرود میرن که آدم حال میکنه، ولی شما با هامر و لندکروز فقط از تپه بالا و پایین رفتین...واقعا که اون از شتابگیری هاتون و اینم از آفرود، ببخشید لحنم تند بود ولی امیدوارم انتقاد پذیر باشید و عیب ها رو رفع کنید...
1394/9/21
خیلی حال می کنم که میای اینجا میگی از "اسب بخار" یاد بگیرین!
یعنی اعتماد به نفست خوبه

من هر دو سایت ها و فیلم هاشون رو میبینم. کاری که خودروبانک می کنه از نظر سطح کیفیتی به مراتب بالاتر از اسب بخار و دیگر فیلم های خودرویی است که در ایران ساخته میشه، دیر به دیر میده ولی از نظر کیفیتی و هیجان خیلی حرفه ای هست.
اسب بخار خیلی سطحی فیلم میسازه،
در مورد آفرود هم مشخصه که اصلاً متن رو نخوندی، اولش نوشته که اصلاً قرار نیست آفرود اونطوری بکنیم. اون قسمت اسب بخار هم اصلاً آفرود خاصی نکردن و فقط از تو گل رد شدن
1394/9/21
سعید جون،
دوست داشتی مثلاً با هامر میرفتن روی یک تپه بعد باهاش یک پرش 10 متری میکردن و بعدش بیاد بیفته توی آب و اونجا هم تا سقف بره توی آب ببینیم سالم میاد بیرون یا نه؟
تو خودت هامر داشته باشی میدی من اینکار رو باهاش بکنم؟ اگه حاضری بده خودروبانک هم همین کار رو باهاش بکنه
همسایه ما یک کیای ... خریده نمیذاره از بغلش رد بشیم! چه برسه به هامر و لندکروز
1394/9/21
خیلی جالبه آقا سعید

همه میرن زیر فیلم اون گروه مینویسن از خودروبانک یاد بگیر،
شما اومدی اینجا اینو میگی!!!!

جا داره همین یه سلامی بهت بکنم
.
.
.
.
.
.
.
.
سلام .... !!!!
1394/9/22
من بزرگ شدم و شاسی بلند خریدم باور کنید به شرط اینکه خودم پشت ماشین باشم آفرود سنگین میرم باهاش، بعدشم من تقریبا از اولای تاسیس سایت این سایتو دنبال میکنم و میدونم از لحاظ سطح کیفی خیلی بالاست سایت ولی ، شتابگیری ها بهتر نشد و زیاد به ماشین ها فشار نمیارن به همین دلیل میگم، اسب بخار از لحاظ سطح کیفی هیچ وقت به خودروبانک نمیرسن ولی مثلا شما ببینید با ام جی جی تی چجوری سر پیچ تو پیست ترمز دستی میکشن، ولی خودروبانک ماشینارو بهشون فشار نمیاره ، که باید بیاره ، کسی هم که ماشینشو برای تست میده باید قبول کنه که یکم فشار اشکال نداره در عوض قابلیت های ماشینو نشون میده..... با تشکر...
1394/9/22
اقایی که سلام کردی،،، سلام عزیزم با اینکه احتمالا سنم خیلی از شما کمتره ولی مطمین باش اطلاعاتم در مورد خودرو خیلی از شما بیشتره ، و میدونم دارم چی میگم...و رو حرفم هستم.
1394/9/23
دوست عزیز کجا حرف از سن و سال شد که شما چنین حرفی زدی.
چندبار کامنت خودمو خوندم و دیدم واقعا حرف نامناسبی بهت نزدم،
واقعا خود شمام حرف بدی نزدی .

اما برام جالب بود که چطور این دو سبک کار رو باهم مقایسه میکنی.
اینکه دونفر تو ماشین سر پیچ هی جیغ و داد کنن و دلقک بازی دربیارن، میشه دستی کشیدن؟
اصن بفرض دستی رو کشیدن، ما هم قبول کردیم که دستی کشیدن،
کشیدن دستی تست اساسی خودرو محسوب میشه؟
در چه پیچی؟ با چه سرعتی؟ تو چه شیبی؟
1394/9/23
واقعا چرا باید شتابگیری اونا خیلی نزدیک تر باشه به عدد رسمی کارخونه تا خودروبانک؟؟؟
من این هارو جهت بهبود سایت میگم .وقصد دیگه ای ندارم...
1394/9/21
با تشکر جا داشت لکسوس lx570 و پرادو آفرود رو هم بررسی میکردید.
1394/9/21
من از وقتی که جی ام سی یوکان 2015 رو دیدم دیگه بقیه ماشینها منو ارضا نمیکنه.
1394/9/21
اگه منظور شما یوکان دنالی هست. با شما هم نظرم. تو رنج قیمت خودش از همه ماشین ها سره!!!! من عاشقشم.
1394/10/4
شما یه نگا به پاترول 2015 بنداز دیگه کلا جیمس یوکان ارضات نمیکنه
1394/9/21
لطفا مگان 1600 رو با 2000مقایسه کنین ممنون
1394/9/21
این اعداد و ارقام مال شتاب اصلا قابل اطمینان نیست بنده خودم تست 206 مدل 93 رو با پارادو دیدم تا 120 تا رفتن و از 206 عقب بود.حالا اینکه میگن پارادو 8 ثانیه اس من موندم.
در ضمن با پول لندکروزر بنده یه x6 3.5 میگیرم حالا مدل پایین.بهترین ماشین حال حاظر ایران x6 5lit هست
عاشق این ماشینم
خوشگل.پر قدرت .ایمن.کیفیت عالی .در یک کلام تکه
1394/9/22
خیلی جالب بود. مرسی خودرو بانک!!
1394/9/22
هامر ماشین امریکاییه چطور پلاک شده ؟
1394/9/29
گذرموقته و پلاك ملي نداره !
1394/9/22
هر کی عشق آفرود لایک بده ××××÷÷÷÷!!!!!!@@@@####$$%%%^^&&****
1394/9/22
برادر چرا اعلاعات غلط به مردم می دی fj مدل2016 الان تو دبی هست
1394/9/22
ممنمونم دوست عزیز ؛ منم می خواستم اینو بدونم که آیا شما هم سوار سانتافه جدیدا و هم سوار پرادو و لندکروزر شده اید یا نه؟؟
آیا تکان های زیادی که سانتافه به بدنه منتقل می کنه ، لندکروزر و پرادو هم منتقل می کنه یا نه ؟؟
آخه باورش کمی سخته که از روی چاله ای رد بشی و هیچی احساس نکنی . واقعا این طوریه؟؟ اگه اینطوری باشه که واقعا محشر میشه چون مخصوصا تو ایران ما وضع خیابون های شهر
و کیفیت آسفالت جاده ها افتضاحه و همش چاله چوله و تیکه تیکه های آسفالته. هر ماشینی تو جاده ی صاف تقریبا نرمه مهم اینه که بتونه تو ناهمواری ها نرم و آرام باقی بمونه.
آیا پرادو و لندکروزر واقعا اینجورین ؟؟؟؟ چه ماشینهای شاسی بلند دیگه ای که اینطوری باشن می شناسین؟؟؟ با تشکر از جوابتون ...
1394/9/23
خواهش میکنم.بله سوار سانتافه هم شدم ولی توی مسیری که رفتم ناهموار نبود اونجور.منتهی کمی میکوبید و کوبش ها خیلی زیاد نبودن.پرادو و لندکروز رو کامل تجربه کردم و میکنم و خواهم کرد.شما اگر ژیان سوار شده باشی متوجه میشی وقتی روی دست انداز ها و چاله چوله ها میری اتاق بالا و پایین میشه و نمیکوبه.پرادو هم همینجوره ولی نه در حدی که حالت تهوع بگیرید.یکی از بهترین فنر بندی ها رو داره.از کمک فنر بادی البته توقع دیگری هم نیست!!!لندکروز یه مقدار خیلی کمی از پرادو خشک تره ولی نه در حدی که شما به راحتی حسش کنید.باید دقت کنید تا متوجه این موضوع بشید.ماشین شاسی بلندی که از نظر فنر بندی خوب باشه سانگ یانگ اکتیون هست که شاسی مستقل از اتاق داره و واقعا ارامش خاصی رو از بابت هندلینگ و نرمی فنر ها بهتون هدیه میده و وقتی روی ناهمواری ها میرید به جای اینکه اتاق تکو بخوره لاستیک ها بالا و پایین میشن و اتاق ثابت میمونه.لکسس rx و مخصوصا lx و شاید تا حدودی nx هم نرمی خاصی رو دارن.بنده بیشتر ژاپنی باز هستم و به ژاپنی گرایش دارم تا به محصولات کشور های دیگه.که این هم دلیل داره.یه تویوتا fj80 مدل 1995 داشتم تا سال پیش 85 میلیون خریدمش یه لاستیکشو به هم رده های قیمتی خودش و حتی بالای صد تومن نمیدادم.به ویژه چینی ها و کره ای ها.این ماشین از همه لحاظ منو راضی نگه داشته بود.از اپشن بگیر ((دو کولر مستقل برای جلو و عقب و یخچال و دو باک بنزین و شیشه های برقی و شیشه شور چراغ های جلو و سانروف و...)) تا فنی و فنر بندی و...ابهت خاصی رو داشت این لامصب.تویوتا سری 40 هم داشتم که همیشه توی سفر های آفرودی همراه من بوده و هیچ وقت منو نا امید نکرده.نیسان پاترول و رونیز و میتسو گالانت تقویت و انواع جیپ((از رنه گید بگیر تا کاام)) و بیوک b3 و شورلت کامارو 1978 و پاترول تا برخی از ماشین های روز مثل پرادو 2006 و لندکروز 2009 و نیو کوراندو و اریون و سراتو و موسو و سانتافه 2009 و کمری و سوناتا و ماشین هایی که توی مناطق آزاد کرایه کردم مثل جیپ رانگلر و شورلت کامارو 2014 و شورلت کروت.البته بیشتر اینا رو پدر بنده داشته ولی خب من و تویی نداشتیم.الانم که یه جیپ صحرا دارم با موتور پاجرو و یه پژو پارس مدل 84 که از فابریک دست خودمون بوده و چراغشو به پارس مدل 94 نمیدم.و به زودی اگر خدا بخواد یه میتسوبیشی اوتلندر 2016.این پژو پارس از سال 84 هنوز خرج سنگین نداشته لامصب موتورش عین ساعت کار میکنه.راستی اینو بگم ایران خودرو تا اونجایی که من خبر دارم 7 سال هست میخواد روی موتور مثلا ملی ef7 توربو شارژر بزاره ولی نمیتونه!!!!موتور منفجر میشه.دلیلش هم استهلاک بالای موتور هست و فشاری که بهش وارد میشه.ولی من روی یه گالانت 1993 سوپر سالون گرت توربو نصب کردم شتاب شده بود 7.5 ثانیه!!!!!!!!!! تکنولوژی ژاپن رو ببین چه موقع کجا بوده!!!!!!ماشین مدل 1993 معلوم نیست چقدر کار کرده توربو رو پذیرفت و جیکش در نیومد!!!!این حالا هیچ خود مدل لنسر اوو 1993 رو نگا.ماشین اسپرت چهار چرخ محرک توربوشارژ که الان اگه باشه بالای 80 میلیون قیمت داره!!!!!!!!اینو نه سر به مسابقات آفرود بزن.سر بزن به مسابقات دریفت.سری بزن به کلاس پیکاپ.به موتورسیکلت ها.توی همه ی اینا ژاپنی میبینی.موتور یاماها 50 سال پیش هنوز داره کار میکنه!!!!یه مثال خوبی یه بنده خدایی زده بود توی یه سایت نوشته بود یه رادیو رو درنظر بگیر.یه رادیو ساده هست منتهی برات تا چند سال کار میکنه.ولی از اون طرف یه رادیو هست که چراغ قوه داره و نوار کاست میخونه و فلش میخوره و... ولی برات فوقش یک سال کار میکنه.تو کدومو انتخاب میکنی برای اینکه یه رادیو داشته باشی؟؟؟؟اینه مقایسه ی تکنولوژی ژاپن و کره!!!!یه کریسیدا رو نگا...لذت میبری نگاهش کنی ولی یه اسپیرو رو نگا!!!داغونه.استارت نمیخوره.یه بار رفتم نمایندگی هیوندا دیدم پر آزرا و سوناتا مدل 2007 یا 2008 هست.باور کن قسم میخورم نمایندگی خدمات پس از فروش پر بود.دم در پارک کرده بودن شاید 20 تا هیوندا تو صف بود.توی ادامه ی راه از جلوی نمایندگی تویوتا رد شدم فقط یه کمری مدل 2007 بود اونم احتمالا اومده بود روغن عوض کنه!!!!!!!!!الکی نیست اسممو این گذاشتم با گوشت و استخوان خودم تجربه کردم اینا رو.آمریکایی که متاسفانه وارد نمیشه ولی ژاپنی که هست.شاهدش هستی دیگه.خیلیا میگن تعصب الکی داری ولی تعصب اصلا الکی نیست.جسارت نباشه ولی خودت که این حرف رو میزنی از نزدیک تجربه کردی که میگی؟چند سال ماشینو نگه داشتی؟؟؟؟
البته اینم بگم نمیگم ژاپنی و کره ای اصلا نباید مقایسه بشن.مقایسه بشن.ولی عاقلانه!!!
سوال دیگه ای بود در خدمتم ببخشید طولانی شد پیام ولی حرف هایی بود که باید زده میشد.شرمنده.در ضمن بگم روی لکسس ها با این پولی که داری خیلی فکر کن.مخصوصا nx و rx و اگر دوست داشتی مدل های سدان.
1394/9/24
از شما بسیار متشکرم دوست عزیز. واقعیتش من دنبال ماشینی هستم شاسی بلند با قابلت آفرود بالا و سواری نرم و راحت. البته هیکل هم برام مهمه. مثلا لکسوس NX خیلی کوچیکه
و لکسوس RX هم که آفرود نیست. لکسوس LX هم خیلی گرونه و پولم بهش نمیرسه. فکر کنم پرادو از همه بهتر باشه. چون لااقل از سانتافه که نرم تره و ضمنا موتور پرقدرت و
قابلیت بالای آفرود داره و شاسی بلندم هست. کیفیت و دوامش هم که دیگه تویوتاست و عالیه.
دو چیز منو از سانتافه دلسرد و پشیمان کرد : اولی موتور ضعیف و کم شتابش و دومی سیستم تعلیق سفت و پر تکان در ناهمواری ها .
امیدوارم این تجربه ناخوشایند رو لااقل از تویوتا (پرادو یا لندکروزر) نداشته باشم ... با تشکر از شما دوست عزیز ... موفق باشید.
1394/9/24
خواهش میکنم وظیفه بود.آر ایکس توانایی آفرود بدی نداره.درسته مثل پرادو و لندکروز نیست ولی میشه روش حساب کرد.ولی خب وسایل تویوتا ارزون تره و راحت تر گیر میاد.پرادو و لندکروز هر دو خوب هستن و انتخاب شما سلیقه ای هست دیگه.بازم اگر سوالی داشتید در خدمتم
1394/9/25
ببخشید من یه سوال دیگه داشتم. به نظر شما از بین ماشین های زیر کدومشون به ترتیب نرم تر هستند و سیستم تعلیق بهتر و نرم تری دارند :
پورشه کاین - تویوتا لندکروزر - لکسوس LX 570 - لکسوس RX350 - تویوتا پرادو 2011 به بعد -
بی ام و X4 - مرسدس بنز GLK - آئودی Q5 که قراره به زودی بیاد ایران - Volvo XC90 که قراره به زودی بیاد ایران
البته قیمت های این ماشین های خیلی با هم فرق دارن اما من می خوام بدونم کدومشون نرمتر هستند . لطفا ترتیب نرمی رو از نرمترین به خشک ترین واسم ذکر کنید اگه امکان داره
ممنون ... ضمنا خودتون اگر باشید در میان گزینه های موجود کدامیک رو انتخاب می کنید.
1394/9/25
ببینید خیلی از این ماشینایی رو که فرمودید رو سوار نشدم و یا حتی از نزدیک ندیدمشون.ولی خب شما یعنی براتون تعلیق فقط مهمه و خدمات پس از فروش و کارایی و هزینه و استهلاک و... مهم نیست؟اینا مطمئنا همشون تعلیقشون مثل سانتافه نیست که پشیمونتون کنن و مثل سانتافه باشن و ماشینای خوبی هستن.ولی اونایی رو که سوار شدم رو رده بندی میکنم.
اول لکسوسlx بعد پرادو بعد لکسوس rx بعد لندکروزر.ولی نه اینکه فکر کنی لندکروز ماشین خشکی هست و خیلی هم تعلیق خوبی داره اتفاقا.منتهی یه تفاوت نا محسوس و غیر قابل فهمیدنی بین اینا هست.چون لکسوس مثلا فنر بادی داره و قابلیت تنظیم ارتفاع داره در حالی که این آپشن توی لندکروزر 8 سیلندر فقط هست و البته توی پرادو هم هست.(فکر میکنم در تیپ افرود پرادو).لکسوس کلا ماشینای نرم و راحتی داره و اصلا پشیمونتون نمیکنه.البته بنده سوار لکسوس lx نشدم و سوار لندکروز 8 سیلندر شدم که این حرفو میزنم چون لکسس ال ایکس و لندکروزر v8 تعلیق تقریبا مشابهی رو در عمل دارن.rx هم نرم هست و خیلی خوب از پس موانع بر میاد.ولی من بخوام اگر از بین این ماشینایی که سوار شدم برای خودم ماشینی انتخاب کنم اول سراغ لکسوس ال ایکس بعد لندکروز بعد لکسوس آر ایکس و بعد پرادو میرم.ولی خب ماشین های دیگری رو که شما میگید رومثل ولوو و پورشه و آئودی بر نمیدارم.نه اینکه خوشم نیاد نه...چون که خدمات خوبی در ایران ندارن.دوما اینکه نمایندگی هاشون هنوز تازه کارن و نمیدونم چجور عمل میکنن.ممکنه اصلا فروش خوبی نکنند و تعطیل کنند.ممکنه ماشینو در تحویلم بدن.یا آپشنای ماشین رو دست کاری بکنن.یا دوباره بحث خدمات که ممکنه خدمات خوبی ندن.در ضمن هزینه ی بالایی هم برای نگه داری خواهند داشت.به خصوص اینکه توربو هم هستن و با کیفیت بنزین ایران ممکنه سازگار نباشن پس استهلاک بالایی هم در ایران دارن.و وقتی هم مراجعه میخوای بکنی برای نمایندگی اولا هزینه ی سرویس دوره ای زیادی میگیره دوما قطعاتشون نیست که باید وارد کنن سوما اگر وارد کنن قیمتشون خدا تومن ازم پول میگیرن.بعدشم خدماتشون توی هر شهرستانی نیست و نمیشه هر جایی تعمییرش کرد.من به شخصه طرف ماشین توربو نمیرم چون خیلی سوسول هستن و باید خیلی مراقبشون بود...بنزین کیفیت بالا ریخت نمیدونم سرویس ها رو به موقع برم و روغن کیفیت عالی بریزم و فشار نیارم به ماشین و...
پس میرم سراغ تنفس طبیعی و چه خوب که این ژاپنی باشه و چه بهتر که برند ژاپنی که انتخاب میکنم 9 سال!!!! قابل اعتماد ترین و کم خرج ترین و با کیفیت ترین ماشین جهان باشه یعنی تویوتا و زیر مجموعه ی اون یعنی لکسوس!!!! و صدای یه موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر توی گوشم باشه دیگه عالیه و چی بهتر از این؟!؟!؟!؟! من لکسوس رو برمیدارم چون آپشن های عالی داره و موتور بسیار پر قدرتی هم داره با بهترین کیفیت جهان و خدمات فراوون و کم خرج و به ویژه با پرستیژ!!!خدمات لکسوس و تویوتا رو که ایرتویا داره که در همه ی نقاط ایران هست.ضمنا شما تا سالیان بسیار طولانی فقط برای سرویس دوره ای به نمایندگی رجوع میکنی و خیالت راحته که تا سال ها نه از سر و صدای اتاق خبری هست نه ماشینت به خرج میوفته نه نمایندگی ول میکنه و بره و قطعاتشو گیر میاری و ماشین مطرحی هم خواهد بود.بازم سوالی بود مثل سوالای قبلی بنده پاسخگو هستم با تمام قوا
1394/9/26
دوست عزیز به نظر شما یک تویوتا لندکروزر یا لکسوس ، در هر یک از شرایط زیر حداکثر و حداقل چند سال دوام میاره و در کارکرد چند هزار کیلومتر :
1- در شرایطی که بخوای هر بلایی خواستی سرش بیاری و آفرودهای سنگین باهاش بری و برف های خفن رو باهاش بمالی . خلاصه خیلی خسته اش کنی ؟؟؟
2- در شرایطی که در 70 درصد موارد استفاده ی عادی شهر و جاده باهاش داشته باشی و در 30 درصد موارد ماشینت رو هرازچندگاهی به رودخانه ی طبیعت بزنی یا روی خاکی
باهاش راه بری و خلاصه آفرود متوسطی باهاش انجام بدی و استفاده ی معمولی و مناسبی ازش داشته باشی ؟؟؟
لطفا حداقل و حداکثر کارکرد کیلومترش را هم ذکر کنید ... با تشکر .
1394/9/26
ببینید ژاپنی جماعت به ویژه تویوتا و به ویژه زیر مجموعه ی لکسوس اون اینقدر عمر میکنن که خودتون خسته بشید.افرود هایی که تصمیم دارید برید بیشتر و سخت تر از آفرود هایی که من میرم که نیست؟! من با سری 80 توی مدتی دستم بود هر آخر هفته میرفتم سفر افرود و تا وقتی هم که فروختمش هیچ خرجی برام نداشت جز تعویض لنت ها. ولی با اینکه قدیمی بود وقتی باهاش افرود میرفتم عذاب وجدان میگرفتم از بس که این ماشین ماه بود.کویر لوت می بردمش رودخونه رو حتی به صورت طولی طی میکردم سنگ و کهستان و برف و و... .با این حال تا وقتی که فروختمش اخ نگفت.یه بار هم نیاز به وینج و های لیفت پیدا نکردم.در مورد لندکروز مدل جدید مثلا 2013 که دیگه بماند دیگه... احتمالا تا 600 هزار کیلومتر هم این ماشینو بدوونی و ازش کار بکشی و باهاش گاز بدی در حالی که افرود آن چنان شدیدی نری برات عمر میکنه.چیزی حدود 15 سال.ولی اگر آفرود سخت بری زیاد کمی زود تر به خرج میوفته ولی همون یه خرج هست و باز برات تا چند سال دیگه بدون خرج میره.ولی خدایی دلت میاد با این ماشین بری آفرود؟؟؟؟درسته که برای افرود سخت ساخته شده ولی من باشم فقط برای مسافرت و مهمانی ها میارمش بیرون.اگر تصمیم شما بر افرود هست پیشنهاد میکنم یه ماشین ارزون قیمت تر بگیرید.مثلا اف جی جون میده برای آفرود.و در کنارش هم یه ماشین برای مسافرت.اگر هم نمیخوای اینقدر پول بدی میتونی سراغ رونیز کم کار بگیری و تا خرخره تجهیزش کنی برای آفرود های سخت.سپر آفرود و وینج و اسنورکل و لاستیک گل آفرود و کیت ارتفاع و تجهییزات رفاهی مثل یخچال و... . ماشین های بسیار مناسبی هستند برای آفرود های سخت و با توجه به هزینه ی نگه داری کم و قطعات زیاد و مکانیک زیاد و استهلاک پایین و قیمت کم جون میده برای آفرود.و با بقیه ی پول هم یه تویوتا اریون یا کیا کادنزا یا گزینه های دیگر رو تهیه کنید.آفرود سخت و حرفه ای با هیچ ماشین فابریکی نمیشه رفت و باید روی اون تغییراتی صورت بگیره.حتی سلطان آفرود تویوتا لندکروز.نظر من اینه. بنده آی دی تلگرام خودم رو در اختیارتون میزارم تا اگر مایل بودید ادامه ی سوالاتتون رو اونجا بپرسید.اینجا هم ملت خسته میشن هم مسئولین سایت رو اذیت میکنیم. اگر مایل بودید به طرح سوال اونجا راحت تر قادر به پاسخگویی هستم
@sepehrad-sh ای دی بنده هست
1394/9/26
از شما بسیار متشکرم دوست عزیز. خیلی زحمت کشیدید و سوالات متوالی من رو به بهترین وجه پاسخ دادید. حقیقتش من هم خودم باشم 400 میلیون بدم بابت تویوتا لندکروزر ، اصلا
دلم نمیاد که اذیتش کنم و الکی باهاش آفرود سنگین برم. اما مثلا خیلی علاقمند بودم که بدونم وقتی تو جاده برف سنگین باریده و بقیه ی ماشین ها گیر کردن ، یا وقتی رفتیم گردش
و ماشین های سواری نمی تونن از رود خانه رد بشن ، آیا لندکروزر در اون مواقع می تونه روی منو سفید بکنه که با راهنمایی های شما و فیلمهایی که ازش دیدم مطمئن شدم که حتما
می تونه. دیگه سوال خاصی از حضور جنابعالی ندارم و نیازی به تلگرام هم نیست. الان دیگه مطمئن شدم که چند وقت دیگه (نوروز به بعد) که سانتافه ام رو فروختم و حدود 250
تومن دیگر هم روش گذاشتم ، برم یک تویوتا لندکروزر تمیز و شیک بخرم تا برای اولین بار در زندگی ام قدرت و آرامش را با هم در ماشین تجربه کنم .
دوست عزیز خیلی خیلی محبت کردید. دست شما درد نکنه و ان شاءاللّه شما هم بتوانید به آرزوهای شیرین خود برسید. موفق باشید. خدانگهدار ...
1394/9/23
نمیدونم چرا میگید Fj از مدار تولید خارج شده
چون هنوز هم تولید میشه حتی مدل 2016 هم وارد بازار شده(در خارج از کشور)
اینم لینک FJ
http://uae.yallamotor.com/new-cars/toyota/fj-cruiser/2016
1394/9/23
سلام بیشتر عکس ها قابل ذخیره نیست لطف امکان ذخیره را فراهم کنید
1394/9/23
واقعا معرکه بو حال کردم دمتون گرم از نظر من اف جی حرف اول چون من برام هم سرعت وهم آفرود ماشینا مهمه اول اف جی بعد هامر و بعد لند کروز
بهتر به جای لند کروز یا مورانو میاوردین یا موهاوی .ولی بازم عالی بود دمتون گرم
1394/9/26
ja dasht bejaye fj az pajero 4 dar estefade mikardan akhe 2ta mashina az yek brand hastan inja merc az site khubetun
1394/9/27
ای بابا که چی! خودرو بانک هم از ویلاش تو شمال تهران فقط فیلم نذاشته! فک کنم بازدید کننده های سایت همه بچه های بالاشهر تهرونن که پول باباشون مفت بهشون رسیده ... چقدر باید منتظر بمونیم تا وانتهای ریچ و وینگل رو بررسی کنید..همش رویا پردازی ماشینهایی بررسی میشه که هیچ جایی توی بازار ایران ندارن
1394/9/27
شما فکر کنم خیلی در جریان نیستی و همینطوری از روی احساسات نظر دادی
نمی خوام سنگ خودروبانک رو به سینه بزنم ولی این سایت هم مثل همه سایتها و مجله های خودرویی به همه رنج ها میرسه، هم تیبا و آریو و ریو و پرشیا تست کرده و از اون طرف هم اس ال اس و بی ام و و هامر و ...
شما الان مجله های خودرویی رو روی گیشه ببینی متوجه میشی همه همین روند رو دارن
1394/9/29
آفروووود!!!! خخخخ
واقعا جای تاسف داره سه تا راننده ناوارد سوار این ماشین های مجهز میشن. ماشین با این سیستم انتقال قدرت فوق العاده اصلا نیاز نداره راننده ضمن پایین اومدن از یک سراشیبی ملایم، اینقدر پا به ترمز باشه و زمان بالا اومد نیم کلاج کنه و گاز بده. واقعا رانندگیشون خنده دار بود. با این وضع که یک سمند معمولی هم شیب رو بالا و پایین میره.
1394/10/9
سلام
لطفا فیلم بررسی لکسوس is250 را تهیه کنید
1394/10/11

ا ف رود فقط لند رور رنج رور Land rover Range rover . امیدوارم یک روزی توی ایران نمایندگی بزنه :(
1394/10/17
فقط لنکروز همین
1394/11/8
فارق از مقایسه،چرا اینقد مالکان آفرود به ماشینشون نمیرسن که اینقد داخل کابین کثیفه؟؟؟
من تا بحال ماشینم ی ذره خاک روی موتور و بدنه نداشته چه برسه داخل کابین....
1394/12/8
تویوتا شاید قوی باشی ولی هیچ وقت از پس هامر بر نمی آیی
لطفا کلاس هامر نیارین پایین با تویوتا تست کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آمریکا کجا ژاپن کجا
1395/6/18
اگه ماشين هاي آمريكايي ها كلاس داشتن ، لكسوس ژاپن پرفروش ترين و محبوب ترين خودرو آمريكا نميشد
1395/2/10
قط fj
1395/3/25
http://www.khodrobank.ir/Reviews/64600_Hummer-FJ-Cruiser-Land-Cruiser-16.jpg
به نظرم بیسته
1395/4/10
ببخشید ماشین های افرودی باید دنده ای باشد
1395/5/3
فقط لندکروز
1395/10/2
افرود خخخخ.ماشین های افرودی باید وینچ داشته باشن .هیچ کدوم از تویوتا ها اینو ندارن . ولی هامر داره.هیچ کد.م از اینا به هامر نمی رسه.هیچ ژاپنی به امریکایی نمی رسه.اینا میکن تو دوزی هامر بی کیفیته.کجاش؟؟؟؟؟ هامر ت. دوزیش مخصوص افروده.به نظر من هامر باید جای دیگه مقایسه شه.که تو اونا مرسدسgیا شورلت تاهو باشه .
1396/5/8
تو آمریکا پرفروش ترین ماشینا تویوتا و لکسوس هستند این تو ایران سنگ هامر به سینه میزنن خنده داره بخدا بخاطر اینکه عاشق قیافه هامرن
تو کیفیت تویوتا خیلی سطح بالاتری نسبت به هامر داره اینو دیگه همه می دونن تازه لنکروز داخل ایران 6 سیلندره که نموده 8 سیلندرش جاش خالیه
1397/4/25
خطاب به اقایzondargt اولا اقا اگه شما راست میگین پس چرا تو فیلم های ساخت امریکا یک دونه تویوتا هم وجود نداره؟؟؟؟؟ دوما اگه به فرض حرف شما درست باشه مدل های دیگر تویوتا تو جهان(نه در امریکا) مثل کمری و کرولا فروش خوبی داره و نه لندکروز
سوما تویوتا مالک لکسوس هست.
(اول برو کامل تحقیق کن بعد نظر بده).
1395/10/22
کم دروغ بگین.تویوتا کیلوچندمقابل هامر.بابا کلاس هامرو پایین نیارین.این اقایون نمیدونم چرا با امریکایی زدن??کم تویوتا رو شاه جلوه بدین.جاهایی که هامر افرود میکنه اگه اسفالت هم بشه هیچ تویوتایی تمیتونه رد شه.اگر هامر بی کیفیته چرا تو امریکا این قدر طرفدار داره؟؟؟؟؟
1396/5/8
تورهای آفرودی آمریکا رو ببین چند تا تویوتا هست توش بعد حرف بزن . جالبه ماشین تمام داوران و فیلم برداران تویوتاس چون می دونن خراب نمیشه توی مسیر . کاش یه سری یه یوتیوب می زنی مقایسه خارجی اینها رو می دیدی بعد از روی قیافه هامر نظر می دادی .
1397/4/25
اولا منظور بنده لندکروز هست.
دوما شما برید برنامه چند درجه شبکه نسیم رو بینید اوجا ماشین های مختلفی بودن که یکی شون لند کروز بود
لندکروز اصلا مسیرها رو خوب نمی رفت و زود زود گیر می کرد هم چنین وسط های راه هم سپرش شکسته بود. یه پاترول 4سیلندر از لندکروز مسیر هارو خیلی راحت تر می رفت و گیر نمیکرد.
دوما شما برید فیلم های هامرو در اپارات ببینید بینین که از چه شیب هایی بالا میره و پایین میاد از چه گل هایی در میاد حتی از دیوار 90سانتی متری هم بالا میره. کدوم لندکروزی میتونه این کار هارو انجام بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اره لندکروز از جاهایی میتونه عبور می کنه که وانت نیسان تک دیفر ابی رنگ خودمون هم میتونه عبور کنه.هامر میتونه از شیب 70درجه هم بالا بره.امریکایی کجا و ژاپنی کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1397/5/2
اولا هامر هیچ وقت به لندکروز نمیرسه دوم اگر هم برسه با اون مصرف سوخت افتضاحش هیچ کس نمیخره (هامر ترکیبی صدی 21 میسوزونه و اندکروز14.5 خودتون مقایسه کنید)
1396/5/6
لند کروزر ماشین بسیار پر قدرتی هستش و توانایی افرودش فوقالعادست و امکاناتش هم در سطح خوبی قرار داره تنها مشکلش اینه که مصرف سوختش زیاد هست البته نباید موتور قوی وزن زیادشو نادیده گرفت و انتظاری هم ازش نمیشه داشت. رقباشم نسبت به خودش اپشناش بیشترن مثل کادیلاک اسکالید و جمس یوکان ولکسوس lxنزدیک ترین رقیب لند کروزر هست ودر ایران هم موجوده. واگر من باشم بین این سه ماشین لند کروزر رو انتخاب میکنم هامر هم ماشین بسیار قلدر و پر قدرت هستش. اف جی هم خودرو بسیار خوبی هست و خیلی دوست داشتنیه. ولی من لند کروزر و بیشتر از دو خودرو میپسندم .
1396/5/16
اولن هامر قدرته بالایی داره ولی خیلی کم ساختنش چون در داخل ماشین بسیار خشن است ودر قبال او ماشینی مثل لند که قدرت بالاییی داره وهم راحتی و جادار در مقابل اونم جی اف که قدرتی رو داره در مقابله هامر و لند اکروز مقاومت داره ولی بدلایلی سبک و جا تنگ برای سرنشینان عقب بسیار مشکله در نتیجه بنظرم هردو هامر و لند بسیار خوبن ولی لند ترفدارای زیادی داره و بیشتر از هامر
1397/1/12
چرا هیچی از اسطوره آفرود هامر که با فاصله زیادی در آفرود برتره نگفتی
1397/2/6
این سه ماشین هر سه سطح بالا هستند و بررسی و مقایسشون کاملا سلیقه ای هست زیاد نظر همدیگه رو خراب نکنید چون هرکس نظرشو بر اساس سلیقه اش گفته
1397/4/29
الان قیمت لندکروزر ۲۰۱۳ چقدره
1397/5/2
اخه هامر با صدی 20 مصرف پیش لندکروز با صدی مصرف 14.5 چه حرفی برای گفتن داره بعدش هم تویوتا هم محبوبیت بیشتری داره هم تولید وهم قدرت افرود بهتر
1397/10/10
کارخانه تویوتا لندکروز رو برای افرود طراحی نکرده ولی واقعا چرا برخی ها اصرار دارند که ازش برای افرود استفاده کنن میدونم خوبه جواب میده تو چاله ها ولی تو یک مسیر حرفه ای افرود و در مقایسه با ماشین های افرود واقعی حرفی برای گفتن نداره برای عزیزانی هم که هی اعداد ارقام قدرت موتور رو میگن درسته توی افرود قدرت موتور خیلی مهمه ولی طرح بدنه خیلی مهم تره به سپر لندکروز نگاه کنید با دقت و بدون تعصب و با سپر و بدنه هامر و fj کروز مقایسه کنید ببینید چه تفاوتی است اشتباه فکر نکنید تویوتا برند فوق العاده هستش و مدل لندکروز هم عالیه ولی هر سخن وقتی و هر نقطه مکانی دارد لندکروز یه شاسی بلند لوکس شهری هستش