موضوعات داغ

سنت در برابر مدرنیته، رویارویی لکسوسIS250 در برابر ب ام و 328i

11 فروردین 1395

تا همین چند سال قبل از ب ام و به عنوان یکی از سنت گرا ترین خودروسازان جهان یاد می شد.چرا که این خودروساز به استفاده از المان های سنتی در طراحی ظاهری و مشخصات فنی خودروهای خود همواره تعهد داشت،اما از سال 2009 این وضعیت رفته رفته تغییر کرد، موتورهای اتمسفریک دوربالا به تدریج جای خود را به نمونه های توربو دادند و ساختار سنتی موتور جلو و دیفرانسیل عقب ب ام و نیز اخیرا پس از نسل دوم X1 به فراموشی سپرده شده است،اما تویوتا و به خصوص لکسوس برخلاف ب ام و چندان هم اهل ریسک پذیری نیست و برای مثال هنوز از موتورهای اتمسفریک در بسیاری محصولات خود استفاده می کند. هرچند باید قبول کرد که تویوتا اخیرا حداقل در بخش طراحی محافظه کاری سابق را کنار گذاشته و به سراغ طراح های هیجان انگیز و جذاب رفته است. به هرحال در این مقایسه به سراغ دو سدان سابقا سایز کوچک رفته ایم.خودروهایی که نه در بازار ایران بلکه در بازار جهانی باهم رقابتی داغ را تجربه می کنند،نبردی از فلسفه قابل اطیمنان شرقی با تکنولوژی پر زرق و برق غربی.

طراحی ظاهری

نسل فعلی سری سه از سال 2010 در بازار حضور دارد و اخیرا نیز فیس لیفتی مختصر را در بازار جهانی تجربه کرده است اما تمامی سری سه های وارد شده به کشورمان از مدل های قبل از فیس لیفت و حتی از نمونه های قبل از 2015 هستند، چرا که ظاهرا به دلیل قیمت بالا و تمایل خریداران نسبت به انتخاب سری پنج، بازار سری سه کوچک شده است و شرکت وارد کننده نیز برای سال رو به اتمام 2015 از واردات سری سه خودداری کرده است.به هرحال این خودرو تقریبا پا به سن گذاشته حالا رو در روی لکسوسی که قرار گرفته است که به مراتب جدیدتر و جوان تر به نظر می رسد. هرچند ب ام و هم در صورت تجهیز به کیت M POWER هنوز می تواند جذابیتی نزدیک به لکسوس مجهز به کیت بدنه F SPORT را به نمایش بگذارد، اما در مدل های فاقد کیت، می توان اینطور عنوان کرد که نسل جدید IS به مراتب چهره ای جذاب تر و خشن تر از ب ام و دارد.

تقریبا هیچ یک از این دو خودرو محافظه کارانه و بی حاشیه طراحی نشده اند.سری سه F30 به عنوان اولین ب ام و دارای چراغ های متصل به جلو پنجره مورد انتقاد بسیاری مخاطبان قرار گرفته و طرح لکسوس نیز با جلوپنجره بزرگ و چراغ های جلو و عقب خاصش به مذاق همه خوش نمی آید،اما در مجموع اگر قبول کنیم که مخاطب چنین کلاسی از سدان های اسپرت، عموما قشر جوان و طالب شور و هیجان هستند،باید اذعان کرد که چهره لکسوس IS در مجموع نسبت به ب ام و برتری اندکی دارد، مگر آنکه مالکین ب ام و حاضر به پرداخت بهای بیشتر برای خرید نمونه M PACKAGE بدهند و سلیقه ای کلاسیک مطابق اکثر طرفداران دو آتشه این برند داشته باشند.

مشخصات فنی

با توجه به قانون پرحاشیه ممنوعت واردات خودروهای لوکس (با موتورهای بیش از 2.5 لیتر) گویا تویوتا موتور 4GR-FSE را دقیقا برای بازار ایران طراحی کرده است.چرا که این موتور تنها 1 سی سی از حداکثر حجم مجاز تعیین شده در این قانون کوچکتر است و دقیقا 2499 سی سی حجم دارد.با این حساب این موتور را باید یک شش سیلندر اصطلاحا شاتون کوتاه دانست. موتوری که با قدرت تولیدی 204 اسب بخار (در نمونه های جدیدتر 212 اسب بخار) و گشتاور 250 یا 260 نیوتن متر برای نمونه های ارتقاء یافته تزریق مستقیم ، می تواند توان مناسبی را در اختیار گیربکس شش سرعته اتوماتیک این خودرو قرار دهد.

در مقابل ب ام و ساختاری مهیج تر را برگزیده است که شامل گیربکس هشت سرعته فوق العاده ZF با موتور 2.0 لیتری توربو از سری N20 می شود.این مونیخی پا به سن گذاشته یارای تولید 245 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد که به شکل ملموسی از لکسوس بیشتر است.شتاب صفر تا صد لکسوس با چنین مشخصاتی در حدود 7.5 ثانیه اعلام شده است،اما ب ام و به شکل رسمی بیش از 1 ثانیه سریعتر است و می تواند در حدود 6.0 ثانیه فاصله صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را طی کند،البته دست پرورده آلمانی ها به علت بهره مندی از توربو به بنزین باکیفیت و اکتان بالا نیاز دارد و لکسوس نیز به لطف نسبت تراکم بالای پیشرانه (12:0 به 1) با بنزین معمولی رابطه خوبی برقرار نمی کند و دچار افت عملکرد می شود.

البته به نظر می رسد که به زودی شاهد جایگزین شدن این پیشرانه با مدل 2 لیتری توربو 240 اسب بخاری مشترک با مدل NX 200T در مدل 2016 آی اس باشیم.این مجموعه با قدرت بیشتر و مصرف کمتر سوخت با یک گیربکس هشت سرعته هماهنگ شده است و بهتر می تواند با رقبای توربو آلمانی قیاس شود.

فضای کابین

F30 به عنوان بزرگترین سری سه تاریخ، فضای داخلی نسبتا وسیع و راحتی را به خصوص برای سرنشینان عقب ارائه می دهد.در واقع این اولین نمونه از ب ام و سری سه است که جا پای نسبتا بزرگی برای سرنشینان عقب دارد،چرا که فاصله محوری در این مدل را می توان با فاصله محوری سری پنج های چند نسل قبل مقایسه کرد.با این وجود کیفیت متریال داخلی کابین به خصوص در نمونه های پایه (غیر سفارشی) چندان جالب نیست و داشبورد شکل گرفته با پلاستیک خشن با سطح توقعات از برند ب ام و فاصله دارد،البته برای مدل های فیس لیفت شده جدید، متریال داخلی نیز بهبود یافته و ب ام و به نظرات مشتریان در این خصوص اهمیت داده است، اما همانطور که گفته شد خودروهای موجود در ایران از مدل های قبل از فیس لیفت هستند.

در مقابل لکسوس کیفیت به مراتب بالاتری را به سرنشینان ارائه می دهد.طراحی داخلی هر دو خودرو خوب و جذاب است ولی نصب ساعت آنالوگ زیبا در مرکز داشبورد حس و حال کلاسیکی را به سرنشینان منتقل می کند، اما مهندسان ب ام و از یک صفحه نمایشگر بزرگ بر روی داشبورد استفاده کرده اند و در مجموع طراحی متفاوت و غیر کلاسیک را برای این محصول برگزیده اند.

پشت فرمان

اگر از طرفداران قدیمی ب ام و باشید در همان لحظات نشستن پشت فرمان درخواهید یافت که ب ام و هنوز به برخی سنت های قدیمی خود وفادار است.برای مثال داشبورد همانند نسل های قبلی سری سه با شیبی ملایم به سمت راننده ساخته شده و در مجموعه پشت آمپر شاهد جانمایی کلاسیک و جالب دور سنج، سرعت سنج و آمپرهای مربوط به بنزین و ...هستیم. نور پردازی پشت آمپر هم به خصوص در حالت رانندگی اسپرت پلاس با رنگ نارنجی صورت می پذیرد که رنگ همیشگی مجموعه نشانگر ها در ب ام و های کلاسیک و قدیمی بوده است.

لکسوس اما در این قسمت دست به نو آوری زده است و برای مدل های مجهز به کیت F SPORT طرحی شبیه به مدل افسانه ای LFA را انتخاب کرده و در مجموعه نمایشگر دیجیتالی، طرح یک دورسنج بزرگ و کاملا اسپرتی را در مرکزیت قرار داده است، اما برای مدل های معمولی و استاندارد چنین طرح جذابی وجود ندارد و پشت آمپر کلاسیک استفاده شده است. به هرحال وقت آن رسیده که از این جزییات فاصله بگیریم و سراغ تجربه رانندگی با این دو خودرو جذاب در بازار سدان های اسپرت برویم.

ب ام و همانند تمام خودروهای توربو دیگر حساسیت زیادی به کیفیت بنزین دارد و میزان تاخیر پدال گاز یا LAG TURBO نیز به این مهم وابسته است. در روز آزمایش به لطف همکاری مالک از بنزین سوپر و مکمل برای خودرو استفاده شده بود اما در صورت استفاده از بنزین معمولی، علاوه برای احتمال آسیب دیدن پیشرانه باید انتظار تاخیر آزاردهنده پدال گاز را نیز داشته باشید.

لکسوس از این نظر حساسیت کمتری را نسبت به ب ام و نشان می دهد ولی به هرحال پیشرانه ای با نسبت تراکم 12:0 به 1 حتما به بنزین با کیفیت نیاز دارد و در صورت عدم رعایت این مسئله هرگز نباید انتظار تولید حداکثر توان اسمی را داشته باشید.

میزان لذت بردن از رانندگی با هریک از این دو خودرو به طور کامل به سلیقه شما و محل ترددتان بستگی دارد. ب ام و به خصوص در حالت رانندگی اسپرت پلاس برای نبرد با جاده های پر پیچ و خم کوهستانی، دور زدن های سریع، ترمز گیری شدید و سبقت های مجاز لذت بخش، فوق العاده به نظر می رسد و بی شک می تواند کاندیدای لقب جذاب ترین سدان سایز متوسط بازار ایران باشد.

در مقابل لکسوس ذات آرامش طلبی دارد.قدرت پیشرانه برای شتاب گیری های تند و تیز و ناگهانی به اندازه ب ام و نیست، به خصوص که به دلیل توربو نبودن پیشرانه، از گشتاور خطی همانند آنچه در ب ام و احساس می شود هم خبری نیست.از طرف دیگر گیربکس شش سرعته اتوماتیک لکسوس نیز بر خلاف گیربکس هشت سرعته ب ام و ،کمی تاخیر و مکث دارد که شاید برای همه رانندگان قابل لمس نباشد اما به هرحال اختلاف تکنولوژی در این زمینه تا حدی محسوس بوده که لکسوس برای مدل های جدید چهارسیلندر 200T استفاده از گیربکس پیچیده تر هشت سرعته را ترجیح داده است.

در نهایت دقت فرمان و شاسی ب ام و نیز بهتر احساس می شود آنچنان که بر اساس اندازه گیری های نشریه ادمونز، شتاب جانبی قابل تحمل برای 328 در حدود 0.9 G اندازه گیری شده است اما این رقم برای لکسوس به 0.84 G می رسد که اختلافی ملموس در زمان رانندگی پرفشار محسوب می شود.در واقع شاسی لکسوس با فنربندی نرمتر ، اندکی تمایل به کم فرمانی را از خود نشان می دهد در حالی که ب ام و مانند همیشه پایداری را تا مرزهای بیش فرمانی و دریفت کنترل شده خودرو ادامه می دهد که رمز لذت رانندگی بالای این خودرو است.

Loading the MediaPack player...

برنده نهایی

انتخاب میان این دو خودرو برای نشریات خارجی بسیار ساده است، آنچنان که اگر نتایج تست های نشریات اروپایی و آمریکای شمالی را بررسی کنید تقریبا در تمامی موارد رای نهایی از پیروزی بی ام و حکایت می کند، اما شرایط بازار ایران اندکی تفاوت دارد. نخست آنکه سری سه مدل 2015 ظاهرا به شکل عمده وارد کشورمان نشده است و معدود نمونه های صفر کیلومتر 2014 تقریبا به اندازه نمونه های صفر کیلومتر 2015 لکسوس قیمت دارند. به عبارت دیگر اختلاف حدود 2000 دلاری قیمت این دو خودرو در بازار آمریکای شمالی به اختلافی حدود 50 میلیونی در بازار ایران منجر شده که دلایل این واقعه برای ما نیز روشن نیست.

به هر روی عدم استقبال بازار از 328 با برچسب قیمتی 350 میلیون تومان و فروش فوق العاده خوب 528i خود گویای این امر است که سلیقه عموم مشتریان در بازار ایران حتی برای ب ام و سواری نیز به سمت رفاه رانندگی، فضای بزرگ کابین و امکانات رفاهی گرایش دارد و کمتر خریداری یک مدل اسپرت و کوچک را به سدان بزرگ خانوادگی ترجیح می دهد. با این اوصاف مشخص است که برتری های دینامیکی ب ام و بر لکسوس به خصوص با توجه به نبود بنزین و جاده های مناسب رانندگی، در شرایط ایران رنگ می بازد و اتفاقا دوام بالا، خدمات پس از فروش مناسب و افت قیمت کمتر در زمان فروش برای مصرف کننده بدل به فاکتورهای مهم شده است. با این حساب می توان لکسوس IS250 را برای 80 درصد مصرف کنندگان انتخاب برتر دانست، اما برای 20 درصدی که در زمره ماشین بازان دو آتشه قرار می گیرند سه راه حل وجود خواهد داشت. نخست؛ پرداخت بهای بیشتر برای ب ام و 328i صفر کیلومتر. دوم؛ پذیرفتن ریسک خرید نمونه های دست دوم این خودرو به شرط برخورداری از گارانتی شرکت وارد کننده و سوم؛ چند ماه انتظار برای ورود مدل جدید IS200T لکسوس که حداقل در شتاب می تواند نزدیک به 328 ظاهر شود و شاید لذت رانندگی ب ام و و اطمینان سواری لکسوس را همزمان برای خریداران خود به ارمغان آورد. هرچند انتخاب رویایی ما بی شک واردات مدل های فیس لیفت شده سری سه (با کد 330i) با قیمت مناسب و رقابتی با خدمات دهی در سطح استاندارد جهانی ب ام و است.رویایی که با توجه به شرایط بازار کمی محال به نظر می رسد.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مالکین محترم خودرو ها، آقایان علیرضا و عباس حاجی لو، جدول مشخصات فنی این دو سدان اسپرت را به خوانندگان همیشگی خودروبانک تقدیم می کنیم.

مشخصات فنی
مدلبی ام و 328iلکسوس IS250
پیشرانه4 سیلندر 2 لیتری توربو6 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی
حداکثر قدرت245 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه204 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور350 نیوتن متر در 1250 دور در دقیقه249 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صدحدود 6 ثانیهحدود 7.7 ثانیه
حداکثر شتاب جانبی0.9 جی0.84 جی
مسافت ترمز از 96 کیلومتر در ساعت33.2 متر35.9 متر
قیمت ارزی در بازار آمریکاحدود 45700 دلارحدود 43700 دلار
قیمت حدودی در بازار ایرانحدود 370 میلیون تومان (کیت M)حدود 300 میلیون تومان (کیت F Sport)

70 عکس

نظرات کاربران

47 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/11
سلام، مرسی ممنون
من خودم عاشق تویوتا و لکسس هستم ولی نباید منکر شد ک بنز و بی ام و توی استفاده از قدرت یکم بهتر عمل میکنن و نتیجش شتاب بهتر میشه، ولی در دوام و طولانی مدت و کیفیت متریال لکسس بهتره ، لکسس تو ماشیناش خیلی خیلی کم از توربوشارژر استفاده میکنه و دلیل باختن رقابت خیلی جاها همینه، از نظر ظاهری ک واقعا ماشینای لکسس رقیب ندارن البته سلیقه ای هست، ما ک پول نداریم داشتیم من سلیقم ب لکسس بود، هرکی هرچی دوس داره بگه بریم بخریم :-D
1395/1/11
هر دوتاشون عالی هستن
ولی من به شخصه ( نظر خودم ) لکسوس IS250 رو ترجیح میدم و معتقدم لکسوس واقعا فراتر از بی ام دبلیو هست
کیفیت ادوات داخلی و خارجی و طراحی فوقالعاده و بادوام بودن خودرو و ... همگی از ویژگی های با ارزش ترین کمپانی جهان یعنی لکسوس هستند
1395/1/11
خدا رحم کنه با ارزش ترین برند جهان لکسوس مردم از خنده یه جوری گفتی با ارزش ترین یک لحظه فک کردم بنزه یا فراریه یا ایمن ترین خودرو های دنیا رو داره تولید میکنه
1395/1/11
میدونی چیه خدا تو رو افریده که کلا هر چی من میگم برعکسشو بگی
اینو که دیگه همه میدونن لکسوس با بیشترین تولید جهانی و با کیفیت ترین و ایمن ترین تولیدات در صدر جدول بهترین خودروساز ها قرار داره
اخه یکم گشت و گدار کنی تو نت میفهمی دیگه
1395/1/15
تو بکم گشت و گذار کنی درک میکنی که لکسوس تو ایمنی هیچ جایگاهی نداره تو کیفیت چرا
1398/9/16
داداش لکسوس فقط کیفیته...... با ارزش تویوتا بی ام و بنز...... رضایتمندی پورشه جنسیس بی ام و ....... لکسوس کجاش با ارزشه فقط کیفیت داره از نظر ایمنی هم من چیزی نمی دونم ولی با ارزش ترین نیست.
1395/1/11
در زیبایی و کیفیت هردو شکی نیست ولی موتور بی ام دابلیو به دلیل توربو بودن و عدم سازگاری با بنزین بی کیفیت ایران بعد از مدتی دچار مشکلات موتوری وهزینه سرسام اور نمایندگی های بی وجدان و دزد می شود برای ایران موتور های تنفس طبیعی بهتر است.
1395/1/11
استایل و طراحی ظاهری لکسوس زیباتر و جسورانه تر به نظر میاد . بی ام دبلیو هم زیباست .
1395/1/11
فقط ژاپنی،واقعا ماشینای ژاپنی اگه از آلمانی بهتر نباشن،هیچی از خودرو های آلمانی کم ندارن،نمونه ی ثابت شدشم گودزیلای ژاپنی(nissan gtr)که واقعا همه ی آلمانی ها و ایتالیایی هارو مغلوب خودش کرده،واقعا دم ژاپن گرم👏👏
1395/1/11
نیسان gtr به صورت استاندارد هیچ عددی نیست فقط صفر تا صدش خوبه.اینایی هم که تو اپارات میبینی بیشترشون تقویتن عزیز من.gtr به صورت فابریک به گرد ماشینی مثل m4 نمیرسه
1395/1/11
ژاپن رو با المان مقایسه کردی اون خودشم بکشه تازه تونسته تکنولوژی های سال 2004 المانی هارو ماشینای الانش سوار کنه و همشم داره از اونا تقلید میکنه به جای این که یک ایده از خودش بده بیرون
1395/6/1
اول میخام جواب سینارو بدم بگم وات د فاز عموجون اخه تو کی شنیدی ژاپن کپی کنه شعرمیبافی براخودت نظر خو فهمیدیم ادمی وجود خارجی داری اقای امینی ک سنگ المانی ب سینت میزنی خوبه بااین دفاعت محلتم نمیدن اخه نیسان جی تی ار موتورش شیش سیلندره سه هزارو هشصد توقع داری استوکش لامبو بگیره برات تازه همون لامبو هم تقویت میشه دوما مهم تکلونوژیشه ک خیلی میشه اونو بوسن کرد اما اگ همون لامبو یا ب ام و رو ب اندازه اون تقویت کنی اتیش میگیره بعلت فشار زیاد پس ب ام و درحدی نیس بخاد برای نیسان جی‌تی‌ار زر اضافه بزنه
1395/1/11
واقعا بايد اعتراف كرد كيفيت متريال استفاده شده در داخل لكسس بيش از يه سر و گردن بالاتر از بي ام دابليوه تويه عكس هم اين موضوع كاملا واضحه واقعا كابين لوكس و بسيار با كيفيتري داره نسبت به بي ام دابليو...
و توي رنكينگي هم كه سايت خودرو بأنك چند وقت پيش نشون داد همه ديدين كه لكسس تمام برند ها رو پشت سر گذاشت و براي پنجمين سال پياپي با كيفيت ترين و كم ايراد ترين خودرو ساز در دنيا اعلام شد...من به شخصه از بين اين دو لكسس رو انتخاب مي كنم...
1395/1/11
تقریبا در تمامی موارد بی ام و بهتر بود.اصلا لکسوس مال این حرفا نیست بخواد با بی ام و رقابت کنه
1395/1/11
اینطور نگو
لکسوس ثابت کرده فراتر از بی ام دبلیو هست
بی ام دبلیو هم خوبه ولی هیچ رقمه به پای لکسوس نمیرسه جناب
1395/1/11
فقط لگسس و دیگر هیچچ{باکلاس.با ابهت.با کیفیت.بادوام.پراپشن البته با کیفیت.و.......}
1395/1/11
من خودم عاشق بی ام و هستم هر چند انتخاب بین این دو تا واقعا سخته چون قیافه هر دو زیبا و جذاب و کیفیتشون عالیه در کل من پول خرید پرایدم ندارم ولی اگر داشتم بی ام و رو میگرفتم
1395/1/11
هر برند ممکن توی یه سگمنت قوی تر باشن یا ضعیف تر باشن کلی نمیشه گفت BMW بهتره یا Lexus چون به هر حال هردو عقبه و سابقه درخشان و طولانی دارن اما بین این دو ماشین بدون شک IS250 سر تره. تنها برتری 328 شتابش بود در حالی که همه چیز ماشین به شتاب خلاصه نمیشه .
1395/1/11
اتفاقا واسه ماشین اسپرت شتاب جزء مهمترین فاکتورهاست!!!!!!!
توانایی های حرکتی 328i بسیار بالاتر از is هست! در ضمن ارتفاع بسیار کم is250 و خیابان های ناهموار برای مالکانش دردسر ساز شده. تعجب می کنم که خودرو بانک اینو عنوان نکرد!
1395/1/11
بی ام و توی تمام مدلاش ازاین موتور وگیربکس استفاده میکنه.دیگه اینکه شوق وذوق نداره که نویسنده اینجوری میگه.من درهرحالتی لکسوس رو انتخاب میکنم بنابردلایل عقلی..
1395/1/11
انتخاب من 100 درصد بی ام و هست...خودرو فقط المانی
1395/1/11
Is200tبیاد اختلافشون کمتر میشه
1395/1/11
با سلام شکوه و جلال در دو خودروست واقعا دو بسته بندی کامل
1395/1/11
فضا پا برای سرنشین های عقب تو is خیلی بیشتره و ماشین کم خرجیه ولی متریالش و تکنولوژیش از بی ام و خیلی کمتره اقایون لکسوس پرست حتی تو عکس هم معلومه ولی من باشم چون برام هزینه نگه داری برام خیلی مهمه is رو ترجیح میدم ولی خوب تو متریال اصلا لکسوس و بی ام و رو قبول ندارم چون خیلی ضعیف تر از شرکت هایی مثل ولوو ینز پورشه ائودی هست ولی خوب لکسوس رو به عنوان خودرویی کم استهلاک و بی ام و هم به عنوان خودرویی که حس و حال رانندگی رو بهت القا میکنه قبول دارم
1395/1/12
دوست عزیز حدوده 4 ساله لکسوس مقام اول تو کیفیت داره و بنز چهارم !
1395/1/12
این کیفیت نبود قابلیت اطمینان بود بود از نظر هزینه نگه داری و کم استهلاکی حتی اگه پشت فرمونشم بشینی بعید میدونم بخوای لکسوسو انتخاب کنی
1395/1/11
یادم رفت بگم در این مورد بی ام و خیلی بد عمل کرده و در مورد فضا پا فقط مدل f30 از لکسوس بیشتره ولی خوب درسته متریال داخلی بی ام و از لکسوس بیشتره ولی خوب داشبوردشو نمیشه کاریش کرد
1395/1/11
به من باشه میرم یک لکسوس gs f sport با 340 میلیون پول یا اعودی tts با 310 اسب میگیرم چین این مسخره ها بعد یک عده نمیدونم با چه حسابی میرم سری 3 میگرن حالا شاید. Is رو بشه توجیه کرد وگرنه جفتشون به درد نمیخورن
1395/1/11
ژنرال ژرمن.همینو بس
1395/1/11
lexuse sare dorane bmw tamoom shod
1395/1/11
ب ام و 328i شتاب و هندلینگ بهتری نسبت به is250 داره. ولی طراحی لکسوس بهتره(از نظر من)
اون دوستی که به ارتفاع بسیار کم is250 اشاره کرد کاملا درست میگه. در تست مجله ماشین هم این مورد گفته شده.
1395/1/11
واقعاً بباید بحال عقب ماندگی ایران یها تاسف خورد که اینقدر از مسائل روز دنیا عقب هستند
آقا جان,هر مدل ماشین مدلی منحصر بفرد و یگانه هست و نمیشه گفت تموم مدل های کمپانی های بزرگ عالی و بی نقص هستن وگرنه ماشین سال رو بر اساس نام کمپانی ها انتخاب میشد و نه مدل ماشین ها
ما داریم در مورد لکسوس is 250 و BMW328 حرف میزنیم که با توجه به قیمت و شرایط بازار انتخاب لکسوس مناسب تر هست.ضمن اینکه طراحی داخلی لکسوس به واقع زیباتر و لوکس تر از بی ام و هست
1395/1/11
توربو قدرت بالایی داره 200 توربو برابر با 2500 سی سی v6
1395/1/11
اینکه بعضی دوستان لکسوس رو برای هزینه کمتر نگهداری انتخاب می کنند قابل درکه، ولی به شخصه بی ام و رو برای قابلیت های بالای رانندگی و لذت بیشترش حتی با هزینه بیشتر نگهداری انتخاب می کنم
1395/1/11
با سلام و يه تشكر ويژه از زحمات خودرو بانك من حدود يه ماهي ميشه تو سايتاي مختلف دربدر دنبال اطلاعات از اين دو تا خودرو هستم متاسفانه هيچي گيرم نيومد خيلي ممنونم ولي اگه يه خورده بيشتر از نگهداري و هزينه تعميرات و سرويس هاي دوره اي ميزاشتيد بهتر بود ولي كارتون درسته ،موفق باشيد 👍🏻❤️
1395/1/11
با سلام خدمت همه خودرو دوستان عزیز ^_^
سری 3 معروفترین و محبوبترین مدل BMW محسوب میشه که از سال ۱۹۷۵ بی وقفه ساختش ادامه داره و به تعادل خیره کننده و سیستم بی نظیر تعلیقش مشهوره که باعث شده بهتر از هر خودروی دیگه ای در این کلاس باشه .
در مقابل طراحی های کمپانی Lexus از ابتدا بر پایه استانداردهای خودروهای گرانقیمت بوده که شامل طراحی آیرودینامیک , نرم و روان بودن , کابین‌ های آکوستیک , صرفه جویی در سوخت و ... است . هر خودروی Lexus باید ۶۰۰ معیار استاندارد را که مخصوص این برند است پشت سر بگذارد که از محدوده‌ی روانی و نرمی و چرخها گرفته تا دوخت چرم صندلی‌ها و ...
با عرض خسته نباشید و آرزوی موفقییت روز افزون برای سایت خودروبانک .
1395/1/12
لکسوس از نظر دوام و کیفیت بهتر از bmw هستش. رانندگی و سواری لکسوس هم نرم تر از bmw است.
اما شتاب و سرعت و هیجان bmw همیشه بهتر بوده و هست.
من باشم ماشینی انتخاب می کنم که هم کیفیت بالای لکسوس رو داشته باشه و هم شتاب و سرعت عالی . مثلا : تویوتا آریون ، لکسوس ES 350 ...
1395/1/12
چه دو راهيه سختيه.انصافا من از روي طاهر كه نميتونم بينشون يكب رو انتخاب كنم.از روي موتور ب ام و رو انتخاب ميكنم.از روي خرج كم و سرويس هاي ارزون تر لكسوس رو..اخرم احتمالا ميرم يه c200 2015 ميخرم :)
1395/1/12
من باشم بي ام و انتخاب ميكنم هرچند خرجش بالاست حتي شايد سواري لكسسم نده ولي هركي ميبينه ميگه بي ام وست اصلا لا مصب اسم بي ام و نظر همرو جلب ميكنه مردم مام كه همش دنبال اين چيزان
1395/1/14
با توجه به کیفیت بد بنزین های داخلی ، احتمال اینکه بی ام و دچار خرابی بشه خیلی زیاده و با توجه به هزینه نگهداری نسبتا بالای بی ام و به نظر من لکسوس بهترین انتخابه.
ضمن اینکه طراحی داخلی و خارجی IS250 واقعا فوق العادست.
دوستانی هم که دنبال شتاب بالا هستن برن نیسان GTR یا بی ام و Z4 بخرن حالشو ببرن
1395/3/2
من سال 90 یه 335 کروک 2012 خریدم
بعد 4 ماه استفاده و بنزین سوپر و مکمل بازم همش دچار مشکل میشد یا سوزن انژکتور که 4 تومن هزینشه یا خود توربو که دور و ور 13 تومن با دستمزد هزینش شد
پارسال 258 خریدم. هنوزم دارم. ی مقدار حساسیتش نسبت به اکتان بنزین ما پایین تر شده شایدم بنزینمون بهتر شده. ولی بازم با بنزین معمولی رابطه خوشی نداره
تو شهرهای کوچیک شمال بنزین تموم کردی با یه 20 لیتری تا یه پمپ بنزین حسابی باس بری و با آژانس برگردی
1395/1/14
ب ام و برند بهتری هست. ولی یه نظری دوست خوبمون داد که من اصلا متوجه نشدم منظورش چیه، نیسان جی تی ار چه سنخیتی با زد 4 داره اثلا کلاس موتورشون با هم فرق داره
1395/1/14
درود بر ژاپن و لکسوس و کیفیتش هر دو رو از نزدیک دیدم خدای لکسوس f sport یه سر گزدن از کیفیت زیبایی سر هس مخصوصا رنگ سفیدش
1395/1/20
تووووروووو خدا هامر لیموزین نقد و بررسی کنید خیلی تو کفشم دیروز تو ارومیه دیدمش
1395/1/23
لطفا bmw سری 5 با لکسوس gs250 مقایسه کنید
1395/1/27
سلام این بی ام وی قرمز مدل چنده ؟؟؟؟؟؟
1398/3/13
از لحاظ کیفیت و طول عمر لکسوس بهتره،ولی کیفیت سواری و هندلینگ ،بازده موتور،فرمان پذیری...فقط المانی،خلاصه دوام و کیفیت ژاپن ،فنی و سواری آلمان