موضوعات داغ

کراس‌اوور شیائومی در سال 2025 به بازار می‌آید

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

شیائومی قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، از کراس‌اوور الکتریکی خود به صورت رسمی رونمایی کند. کراس‌اوور شیائومی، دومین مدل این برند پس از سدان شیائومی SU7 خواهد بود. از زمان معرفی شیائومی SU7 در ماه مارس، تاکنون بیش از 100 هزار مشتری این خودرو را سفارش داده‌اند.

شاسی‌بلند شیائومی براساس پلتفرم ماژولار مودنا توسعه خواهد یافت و از ساختاری مشابه با سدان شیائومی SU7 بهره خواهد برد. به گزارش رسانه‌های چینی، شیائومی تصمیم دارد محصولش را برای رقابت با تسلا مدل Y روانه بازار کند. برندهای بی‌وای‌دی، نیو، هاوال و ایکس پنگ نیز از رقبای هموطن شیائومی در بخش تولید کراس‌اوورهای الکتریکی به شمار می‌روند.

منابع چینی گزارش داده‌اند که کراس‌اوور شیائومی با پیشرانه پلاگین هیبریدی نیز به بازار عرضه خواهد شد. با این حال مشخصات فنی دقیق این خودرو هنوز مشخص نیست. خبرنگاران چینی حدس می‌زنند که قوای فنی این کراس‌اوور با سدان شیائومی SU7 مشترک است. برگ برنده خودروهای شیائومی، باتری نیکل – کبالت – منگنز برند CATL است که 101 کیلووات ظرفیت دارد و برد سدان شیائومی را به 800 کیلومتر می‌رساند. موتورهای برقی نصب شده روی سدان شیائومی نیز 673 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

کراس‌اوور شیائومی

همانند بخش فنی، در مورد طراحی ظاهری کراس‌اوور شیائومی نیز اطلاعات دقیقی وجود ندارد و تنها چند رندر از این خودرو منتشر شده‌اند. رندرهای منتشر شده، شباهت بسیاری به سدان SU7 دارند. همچنین خبرنگاران چینی حدس می‌زنند کراس‌اوور شیائومی به درب‌های عقب لولایی مجهز خواهد بود که خلاف جهت یکدیگر باز می‌شوند.

انتظار داریم تا کراس‌اوور شیائومی طی سال جاری میلادی معرفی شود اما تولید آن از سال 2025 آغاز خواهد شد. کارخانه بایک وظیفه تولید محصولات شیائومی را برعهده گرفته است و هم‌اکنون باید 40 هزار دستگاه بیشتر را برای مشتریان چینی به تولید برساند. بنابراین در حال حاضر تمرکز مدیران شیائومی بر افزایش تیراژ تولید قرار دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد