موضوعات داغ

دو خودرو جدید صادراتی چری مشخص شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در تازه‌ترین خبرها، شرکت چری دو مدل جدید را برای صادرات رونمایی کرد که به طور قابل توجهی با مدل‌های داخلی این شرکت متفاوت هستند. اولین خودرو، اومودا 7، یک محصول جدید است، در حالی که نسخه صادراتی اکسید اگزلانتیکس ES از نظر ظاهری با نسخه بازار داخلی تفاوت دارد.

اومودا 7 در یک رویداد ویژه برای نمایندگان خارجی در مقر چری در ووهو، استان آنهویی رونمایی شد. اومودا در ابتدا نام یکی از مدل‌های چری بود اما اکنون به یک برند صادراتی تبدیل شده است. این نام اولین بار در روسیه و سایر بازارهای شوروی سابق استفاده شد و سپس گسترش یافت. اومودا جایگاه بازاری بالاتری نسبت به برند چری دارد. اومودا 7 جدید پس از اومودا 5 اصلی معرفی شده است.

در حال حاضر، اومودا 7 یک خودروی هیبریدی تمام الکتریکی (PHEV) است که گفته می‌شود نسخه‌ای با موتور احتراق داخلی نیز خواهد داشت، اما نسخه تمام برقی در راه نیست. این شاسی‌بلند متوسط با ابعاد 4621، 1872 و 1673 میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) و فاصله محوری 2700 میلی‌متر، روی رینگ‌های 20 اینچی با الگوی مارپیچی قرار گرفته است. پلتفرم آن نسخه گسترش یافته‌ای از پلتفرمی است که زیربنای اومودا 5 را تشکیل می‌دهد. اومودا 7 از سیستم تعلیق هیدرولیکی دوگانه و یک سیستم ترمز پیشرفته بدون سیم برخوردار است.

اومودا 7

در قسمت جلو، اومودا 7 دارای یک جلوپنجره بسته با الگوی ماتریس نقطه‌ای است. گفته می‌شود الگوی شش‌ضلعی در گوشه‌های جلو می‌تواند روشن شود. با پیروی از سبک متداول طراحی شاسی‌بلندهای چینی، اومودا 7 دارای یک سقف شناور است که به دلیل رنگ دوگانه با رنگ مشکی در بالای خط پنجره‌ها ایجاد شده است. برجستگی تیز به سمت ستون D یکی از ویژگی‌های قابل توجه است، همراه با دستگیره‌های درب نیمه مدفون. این دستگیره‌ها بدون شک ارزان‌تر از نسخه‌های کاملاً مدفون هستند و در عین حال برخی از مزایای آیرودینامیکی بهتر را حفظ می‌کنند، اما از نظر مکانیکی ساده‌تر باقی می‌مانند.

داخل کابین بر اساس سری Fulwin طراحی شده است و در اومودا 5 یک صفحه نمایش 15.6 اینچی وجود دارد که می‌تواند از وسط به سمت سرنشین جلو مانند زیکر X حرکت کند. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 2.5k و روشنایی 1000 نیت است و خودرو از طریق صفحه نمایش، اشاره و صدا کنترل می‌شود. چری ادعا می‌کند که طراحی فرمان آن به سبک بازی‌های ویدیویی است و الهام گرفته از دسته بازی پلی‌استیشن 5 است. صندلی‌ها نیز قرار است سبک بازی داشته باشند و از چرم نوبوک ساخته شده‌اند.

اومودا 7

چری مدعی است که عملکرد حذف نویز و ارتعاشات (NVH) خوب است و 90 درصد صدا را محو و توانایی کاهش 10 دسی‌بل صدا را دارد که به آرامش کابین کمک می‌کند. در عین حال، برای علاقه‌مندان به صدا، یک سیستم صوتی سونی با 12 + 2 بلندگو وجود دارد که +2 به معنای دو بلندگو کوچک در تکیه‌گاه سر راننده برای هدایت مسیر و تماس‌های تلفنی است. اومودا 7 همچنین دارای یک پخش کننده عطر است.

نیروی محرکه اومودا 7 را سیستم هیبریدی کونپنگ چری تامین می‌کند که شامل یک موتور بنزینی 1.5 TGDi است. جزئیات مربوط به بخش هیبریدی ناشناخته است، اما حداکثر قدرت موتور 115 کیلووات با گشتاور اوج 220 نیوتن‌متر است. در این رویداد، برد الکتریکی 95 کیلومتر و برد ترکیبی 1250 کیلومتر اعلام شد، اما روشن نیست که این مسافت‌ها بر اساس چه چرخه‌ای محاسبه شده‌اند. همچنین مصرف سوخت 4.98 لیتر در 100 کیلومتر گزارش شده است.

چری اکسید اکسلانتیکس ES

در کنار اومودا 7، نسخه صادراتی خودروی برقی چری اکسید اکسلانتیکس ES که در چین با نام استرا ES شناخته می‌شود نیز به تازگی معرفی شد. این خودرو تفاوت‌هایی با مدل داخلی دارد. مشهودترین تفاوت در جلوپنجره آن است که طراحی تهاجمی‌تری دارد. همچنین رینگ‌های آن ظاهری ورزشی‌تر دارند و مدل نمایشی آن با رنگ زرد جسورانه‌ای آرایش شده بود.

این سدان خوش‌تراش با ابعاد 4945 میلی‌متر طول، 1978 میلی‌متر عرض و حداکثر ارتفاع 1489 میلی‌متر، فاصله محوری 3000 میلی‌متری دارد. بخشی به دلیل ضریب آیرودینامیکی 0.205، برد آن براساس چرخه CLTC تا 905 کیلومتر است. نسخه‌های با مشخصات بالاتر مدل داخلی از معماری 800 ولت بهره می‌برند و ظرفیت باتری از 60.5 کیلووات ساعت تا 97.7 کیلووات ساعت متغیر است. نسخه‌های با مشخصات پایین‌تر موتوری با قدرت 185 کیلووات دارند، در حالی که نسخه‌های با مشخصات بالاتر آن را با یک موتور 230 کیلوواتی جایگزین می‌کنند. نسخه‌های چهارچرخ محرک این موتور را حفظ و یک واحد 123 کیلوواتی را به محور جلو اضافه می‌کنند.

در داخل کابین چری اکسید اکسلانتیکس ES، همان صفحه نمایش مرکزی اومودا 7 وجود دارد، هرچند قابلیت لغزش ندارد. علاوه بر آن، یک صفحه نمایش 12.3 اینچی برای کلاستر نیز در نظر گرفته شده است. قدرت پیشرانه این کابین را تراشه اسنپدراگون 8155 کوالکام تامین می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد