موضوعات داغ

پورشه باکستر با 4 ثانیه به ایران باز می گردد

عکس مطلب اول
شاید بمب خبری ماه های اخیر، همین چند خطی است که قرار است در این صفحه از خودروبانک بخوانید. اگر خاطرتان باشد، آن زمانی که هنوز قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی وضع نشده بود، تعداد بسیار زیادی از محصولات متنوع پورشه به ایران وارد شدند که هر کدام برای خود اسم و رسمی داشتند.
حال پس از مدت ها از منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، هنوز هم مدل های مختلفی از این برند در خیابان ها جولان می دهند و دوستداران واقعی خودرو حتی با دیدن این مدل ها لذت کافی را می برند چه رسد به زمانی که با دور موتور بالا صدای اگزوزشان خیابان را بلرزانند! حال پس از مدت ها با ورود پورشه به موتورهای توربوی کم حجم، اخیراً مدل ماکان مجوز واردات را گرفته بود و تست و بررسی این خودرو را می توانید در صفحه پورشه ماکان مطالعه کنید. اما حال خبر از ورود یکی از اعجوبه های این برند یعنی باکستر رسیده و مجوز واردات دو مدل از این خودرو در سایت سازمان ثبت سفارش ثبت شده است. خبری که شاید برای خودروبازها بسیار هیجان انگیز باشد و دوباره قرار است اسب ها و گشتاورهای بی پایان اشتوتگارت، خیابان های ایران را نقاشی کنند.

پورشه باکستر با دو مدل 2 و 2.5 لیتری به ایران باز می گردد

مدل اولی از پورشه باکستر که توانسته مجوز واردات را بگیرد، نمونه استاندارد این خودرو است که با کد 718 وارد خواهد شد. پورشه باکستر 718 به پیشرانه 2 لیتری مجهز شده که همانند گذشته در وسط خودرو نصب شده است. شاید وقتی در مورد یک پورشه صحبت می کنید، تنها باید به مشخصات فنی و شاهکارهای اعداد و ارقام آن بحث کنید و خودروبانک هم به عنوان یک سایت تخصصی خودرو قصد دارد تنها توضیح دهد که قرار است چه پورشه ای وارد ایران شود. مدل 2 لیتری دقیقاً 1988 سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر 300 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 380 نیوتن متر در دور 1950 نیوتن متر را تولید کند. میزان توان تولید شده توسط این خودرو آنچنان است که براحتی می توانید با لمس پدال گاز دود حاصله را در آینه وسط خودرو مشاهده کنید و این نشان از قدرت و تکنولوژی پورشه دارد که توانسته چنین نیرویی را از یک موتور 2 لیتری استخراج کند.
حال اگر روی این خودرو یک گیربکس PDK نصب شده باشد، می توانید تنها در 4.9 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسید و اگر کمی سر جیب مبارک را شل تر کرده و پکیج Sport Chrono را نصب کنید، این عدد به 4.7 ثانیه هم کاهش پیدا میکند. جالب است که با وجود حجم کم این پیشرانه، اما می توانید شتاب بسیار خوبی را در سرعت های بالا تجربه کنید و شتاب صفر تا 160 کیلومتری این خودرو تنها 11.1 ثانیه است.
حداکثر سرعتی که می توانید در شرایط استاندارد با پورشه باکستر 718 تجربه کنید، 275 کیلومتر در ساعت است و با تمامی این اعداد و ارقام، میزان مصرف سوخت آن تنها 6.9 لیتر در هر صد کیلومتر است، یعنی بسیار کمتر از بسیاری از خودروهای داخلی، آن هم با قابلیتی بسیار فراتر از آنها!

مدل قدرتمندتر در 4.2 ثانیه به مرز 100 کیلومتر می رسد

اما این پایان کار نیست و باکستر در مدل S نیز توانسته مجوز واردات را بگیرد. خودرویی که با یک نیم نگاه به پیشرانه و توان تولیدی قطعاً می تواند برای 911 های کنونی بازار شاخ و شانه بکشد! پورشه باکستر 718 مدل S با یک پیشرانه 2.5 لیتری (2497 سی سی) می تواند 350 اسب بخار نا قابل را در 6500 دور در دقیقه و گشتاور فوق العاده 420 نیوتن متر را در دور 1900 تولید کند. یعنی به غیر از دودی که در مدل استاندارد می توانستید در آینه میانی مشاهده کنید، تکه های لاستیک را نیز خواهید دید که حاصل از هرزگردی بسیار شدید چرخ های عقب است. پورشه باکستر 718 S می تواند در تنها 4.2 ثانیه (با جیب شل! و پکیج Sport Chrono) و برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر تنها به 9.2 ثانیه نیاز دارد. این ژرمن زیبا و خوش تیپ با گیربکس 7 سرعته PDK می تواند 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی بسوزاند و این قطعاً برای دلسوزان آلودگی هوا، مصرف سوخت و تولید آلاینده ها (167 گرم در هر کیلومتر) بسیار خوب و قابل قبول است و یک اروپایی واقعی است که توانسته از پس استانداردهای سختگیرانه این بازارها عبور کند.
اما به اصل ماجرا یعنی قیمت این دو مدل باکستر می رسیم. جایی که بسیاری از ما ناامید شده و تنها باید با مشاهده این خودروها در خیابان و شنیدن صدای گوشنواز کیت اگزوزشان لذت ببریم. اما باز هم خودرودوستان واقعی علاقه دارند چنین خودروهایی در بازار وجود داشته باشند و همیشه شاهد آنها در بازار باشیم و هیچ وقت ورود چنین خودروهایی متوقف نشوند. در نهایت باید گفت که مدل باکستر 718 استاندارد و S احتمالاً قیمتی بین 360 تا 400 میلیون تومان خواهند داشت و رقیبی مستقیم و جدی برای بی ام و Z4 نسخه 28i خواهند بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد