موضوعات داغ

مزدا 6 برقی در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد. اگر متعجب هستید که چرا از آن به عنوان "چانگان مزدا" یاد می‌کنیم، خب این خودرو بر پایه دیپال SL03 از شرکت چانگان ساخته شده و هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو خارج از چین نیز به فروش خواهد رسید یا خیر. گفته می‌شود مزدا EZ-6 جایگزین مزدا 6 خواهد بود و در نسخه‌های الکتریکی خالص و دارای موتور احتراق درونی به عنوان افزاینده برد عرضه خواهد شد و احتمالاً در همین سال عرضه می‌شود.

اگرچه خودروی پایه دیپال SL03 در ظاهر خودروی جدید قابل مشاهده است، اما صرفاً یک مورد مهندسی نشان تجاری نیست. در جلو، EZ-6 یک جلوپنجره شبیه به مزدا دریافت کرده و چهره‌ای شبیه به خانواده مزدا دارد.

درهای بدون قاب و دستگیره‌های درب پنهان از دیپال SL03 به ارث رسیده است، اما مزدا EZ-6 موفق شده تا در نمای جانبی، هویت مستقلی برای خود بسازد، هرچند که به نظر می‌رسد خطوط برجسته مشابهی با آن دارد. نخست اینکه، خط پنجره آن بسیار روان‌تر و بدون پیچش دیپال SL03 است. این بدان معناست که پنجره بین ستون C و D بزرگ‌تر است. همچنین، مزدا ظاهری لطیف‌تر نسبت به دیپال تیز دارد. در عقب، زاویه تیز دیپال صاف شده که منجر به ظاهری روان‌تر می‌شود. همچنین پیچش روی درب صندوق عقب حذف شده و اجرای اتصال سقف پانوراما به درب صندوق بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد

در حالی که مدل پایه شامل صفحه نمایش 14.6 اینچی شناور در وسط، صفحه نمایش LCD برای کیلومترشمار و فرمان تخت در زیر همچنان حفظ شده، اما داخل آن حداقل در تصاویر هنری، ظاهری تکامل یافته‌تر دارد. ترکیب رنگ خاکستری و کرم تماشایی و باکلاس به نظر می‌رسد.

در داخل، یک پد شارژ بی‌سیم گوشی همراه، دو جای لیوان، سیستم صوتی سونی و صندلی دارای حالت شبیه شرایط بی‌وزنی برای سرنشین جلو وجود دارد. به نظر می‌رسد تقریباً تمام عملکردها از طریق صفحه نمایش یا فرمان صوتی کنترل می‌شوند. قدرت سیستم رایانه‌ای این خودرو از چیپ کوالکام اسنپدراگون 8155 تأمین می‌شود.

تاکنون اطلاعاتی درباره نیروی محرکه آن منتشر نشده است. با این حال، انتظار می‌رود مزدا EZ-6 دارای پیکربندی مشابه دیپال SL03 باشد. برای نسخه‌های دارای موتور احتراق درونی به عنوان افزاینده برد، این یعنی یک موتور 1.5 لیتری به عنوان افزاینده برد و یک موتور الکتریکی در محور عقب با حداکثر قدرت 175 کیلووات و گشتاور 320 نیوتن‌متر. ممکن است نسخه مزدا از یک موتور مزدا به عنوان افزاینده برد استفاده کند. نسخه‌های الکتریکی خالص دیپال SL03 با موتور 160 یا 190 کیلوواتی در محور عقب عرضه می‌شوند. امکان دارد مزدا از موتورهای قوی‌تر یا حتی یک نسخه دو موتوره برای تصویر ورزشی‌تر مزدا استفاده کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد