موضوعات داغ

معرفی فراری 12سیلندر با 830 اسب بخار قدرت، آخرین V12 فراری به بازار آمد

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بدون توربو، بدون هیبریدی، فراری 12سیلندر تمام تمرکز خود را بر روی موتور 6.5 لیتری V12 گذاشته است.

فراری به گونه‌ای منحصربه‌فرد، سنت و تکنولوژی پیشرفته را با هم تلفیق می‌کند. این موضوع شاید در هیچ جایی بیشتر از خودروی جدید آن، 12سیلندر که جانشین 812 سوپرفست است، مشهود نباشد. فراری در روز پنجشنبه در میامی از پرده دو مدل 12سیلندر و 12سیلندر اسپایدر رونمایی کرد. و همانطور که از نام آن پیداست، همه چیز در مورد موتور 12 سیلندر است.

این واحد 6.5 لیتری با زاویه 65 درجه، آخرین نسخه از موتور V12 فراری F140 است که اولین بار دو دهه پیش در انزو استفاده شد. در اینجا، این موتور 819 اسب بخار طبیعی در 9250 دور در دقیقه و 500 پوند-فوت گشتاور در 7250 دور در دقیقه تولید می‌کند، با حداکثر دور موتور 9500 دور در دقیقه. هیچ کمک هیبریدی نیز وجود ندارد - فراری موفق شده است بدون اتکا به الکتریفیکاسیون، تمام استانداردهای مربوط به انتشار آلایندگی را برآورده کند.

این موتور تا حد زیادی مشابه موتور در 812 کومپتیتزیونه است، کاملاً مجهز به میل‌لنگ‌های تیتانیومی، و یک سامانه سوپاپ که از جک‌های هیدرولیکی معمولی صرف‌نظر کرده و به جای آن از سیستم سخت با انگشتان غلتکی استفاده می‌کند. منحصربه‌فرد در این موتور، سیستمی به نام "شکل‌دهی گشتاور تنفسی" است که با استفاده از الکترونیک، منحنی گشتاور را در دنده‌های سوم و چهارم تغییر می‌دهد.

فراری 12سیلندر

این موتور به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه در عقب متصل است که وعده می‌دهد تعویض دنده‌ها 30 درصد سریع‌تر از گیربکس 812 باشد. با توجه به اینکه 812 یکی از خودروهای سریع‌ترین تعویض دنده در جاده بود، تصور احساس رانندگی با این خودرو دشوار است. تغییر به لاستیک‌های 21 اینچی بلندتر، نسبت‌های دنده را به طور موثر 5 درصد کوتاه‌تر می‌کند که به شتاب بهتر کمک می‌کند. فراری زمان شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت را 2.9 ثانیه و زمان صفر تا 200 کیلومتر در ساعت را کمتر از 7.9 ثانیه اعلام کرده است. مدل اسپایدر تنها اندکی کندتر است، با زمان‌های شتاب 2.95 ثانیه و 8.2 ثانیه به ترتیب. حداکثر سرعت برای هر دو مدل بیش از 340 کیلومتر در ساعت است.

از نظر ابعاد، 12سیلندر کمی بزرگتر از 812 سوپرفست در اکثر ابعاد است، اگرچه فاصله محوری آن یک اینچ کوتاه‌تر است. طراحی آن مشابه آنچه در روما دیده‌ایم است، با جزئیات فنی‌تر. پانل سیاه جلوی کاپوت و میان چراغ‌ها، یادآور پانل پلکسی‌گلاس در نمونه‌های اولیه 365 GTB/4 دیتونا است. در واقع، کل طرح آن بسیار شبیه دیتونا است.

در داخل، غربیلک راننده سنتی فراری پرازکنترل‌ها را می‌بینید، اما برخلاف بسیاری از مدل‌های جدید این برند، یک نمایشگر مرکزی اینفوتینمنت وجود دارد. در غیر این صورت، کابین تفاوت چندانی با پوروسانگوئه ندارد، به جز صندلی‌های عقب.

فضای داخلی فراری 12سیلندر

همانطور که انتظار می‌رود، 12سیلندر به تمام سیستم‌های کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری از جمله Side Slip Control 8 مجهز است که برای برآورد سریع‌تر سطح چسبندگی لاستیک‌ها طراحی شده است. همچنین سیستم هوشمند فرمان چهارچرخ مستقل که می‌تواند چرخ‌های عقب را در جهت مخالف یکدیگر فرمان دهد. همانطور که قبلاً ذکر شد، اندازه چرخ‌ها از 20 به 21 اینچ با 275/35ZR21 در جلو و 315/35ZR21 در عقب افزایش یافته است. خریداران می‌توانند بین لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت اس 5 یا گودیر ایگل اف 1 سوپراسپرت انتخاب کنند.

فراری تنها وزن خشک را (یعنی بدون مایعات لازم برای رانندگی) اعلام می‌کند، بنابراین وزن دقیق 12سیلندر را نمی‌دانیم. وزن خشک کوپه 1569 کیلوگرم و مدل اسپایدر 1620 کیلوگرم است. بنابراین وزن آماده برای رانندگی احتمالاً بین 1680 تا 1725 کیلوگرم خواهد بود. فراری همچنین اعلام کرده که 12سیلندر 15 درصد سفت‌تر و پایدارتر از 812 است.

همانطور که انتظار می‌رود، این فراری V12 ارزان قیمت نخواهد بود. قیمت مدل 12سیلندر کوپه 423000 دلار (395000 یورو) و نسخه کانورتیبل 466000 دلار (435000 یورو) است. همچنین فرض می‌کنیم که 12سیلندر برای سال‌های سال فروش رفته است، همانطور که معمولاً برای فراری‌ها خصوصاً مدل‌های V12 اتفاق می‌افتد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد