موضوعات داغ

نظرات کاربران

343 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1392/12/26
سلام.
خیلی خوب بود. واقعا راضی بودم.
جذاب و سریع .
ممنون
بازم فیلم بسازید
1392/12/26
لطفا کیا اسپورتیج رو بررسی کنید منتظریم
1392/12/26
عاليه با اينكه نه از تندر ٩٠ خوشم مياد نه از رانا ولي فيلم جذابي بود مرسي
1392/12/26
ممنون از زحماتتون واقعا از همه فیلمها راضیم خواهشمندم با قدرت به این کار ادامه بدید
1392/12/26
همچین تصویر برداری رو تو ایران ندیده بودم تاحالا.
هرچند بازم جای پیشرفت دارید
1392/12/26
سلام لطفا بررسی207iروهم قراربدید
1392/12/26
با سلام اگه مقدور هست تويوتا اريون را با كادنزا و گرنجور مقايسه كنيد
1392/12/26
فقط تندر
1392/12/26
سلام .
در فیلم گقتید که ترمز عقب رانا کاسه ای در صورتی دیسکیه . ترمز های رانا خیلی قوی تر از تندره .
این سوتی از شما بعید بود . رانا مطابق با استاندارد تصادف با عابر پیاده رو داره که تندر نداره پس رانا از لحاظ ایمنی سرتر از تندره .
1399/5/28
داداش ۱۰۰ درصد خودت رانا داری اینطوری میگی
1392/12/26
سلام
واقعا جای تبریک و تشکر داره هم از کار خوبی که ساختید هم اطلاع رسونیدون
امیدوارم همیشه ادامه بدید
من تندر دارم ولی نمی دونم چرا به دلم نمی شینه...
امیدوارم موفق یاشید
یاعلی
1392/12/27
ترمز های رانا هر 4 چرخ دیسکه! در فیلم اشتباها گفته شده عقب کاسه ایه...
1392/12/27
درود بر شما !
روز به روز در ساختن کلیپ تست خودرو ها پیشرفت می کنید
جای تشکر ویژه داره که این کار رو شروع کردید
___________________
از قسمت فضای صندلی های عقب خیلی راضی بودم ...
__________________
پایدار باشید.
1392/12/27
عالی بود
1392/12/27
سلام
خیلی جا ها به نفع رانا بود اما گفتن تندر90
ولی رانا یه چیز دیگه س
من خودم تندر90هم داشتم
1392/12/27
سلام .ی لطف میکنید خورو ام جی ۳۵۰ رو برسی کنید.ممنون
1392/12/27
راضیم ازتون
1392/12/27
سلام عالی بود مرسی

1392/12/27
سلام لطفا بررسی توسان رو هم قرار بدید
1392/12/27
باسلام وخسته نباشید واقعا بهتون تبریک میگم که برای اولین باردر ایران یه همچین ایده ای روپیاده کردید...سپاس
1392/12/27
خیلی عالی بود.
این که مقایسه دو خودرو حالت رقابتی داره خیلی جالبه
1392/12/27
با تشکر از زحمات همه دست اندر کاران تهیه این مجموعه.
در این فیلم به نظر میرسید یه کمی در حق رانا اجهاف شد.
به نظر من سیستم امتیاز دهی 3-0 یا 1-1 منطقی نبود. چون که مثلا با جا نشدن کامل یک کالاسکه 3 امتیاز به تندر داده شد!
از نظر شتاب اولیه 0-100 تندر برتر هست ولی اونقدر محسوس نیست. ولی سرعت بالای 100 کیلومتر تندر حرفی برای گفتن نداره.
ای کاش در حالت کولر روشن از دو خودرو تست میگرفتید تا شاهد کپ کردن ها و ضعفهای بی مورد تندر باشید در صورتی که کولر رانا تاثیر خیلی نا محسوسی روی قدرت موتور داره.
ترمزهای رانا 4 چرخ دیسکیه و قدرت بالایی داره که اشتباها چرخ های عقب کاسه ای ذکر شد.
خوب بود دو ماشین رو از نظر هندلینگ و فرمون پذیری تست می کردید تا متوجه می شدید تندر به خاطر مرکز جرم بالایی که داره سر پیچهای تند چه عملکرد ضعیفی داره.
به نظر من مواردی که تندر واقعا میتونه توش حرفی برای گفتن داشته باشه کیفیت ساخت و فضای سرنشین عقب بود.
با تشکر
1392/12/27
آقا بجز اون بحث ترمزها،
انصافا فیلم فوق العاده ای بود.

با توجه به این که مستقل هستید مشخصه که زحمت زیادی میکشید
1392/12/27
یک فاکتور مهم هندلینگه که اصلا بحثی در موردش نشد
در قسمت ایمنی و ترمز بهتر بود هر دو خودرو را ار یه سرعت معسن اقدام به ترمز گیری کنین و متراژو بگین !
دقت کنین
1392/12/27
لطفا سراتو نیو را با النترا مقایسه کنید
1392/12/27
ترمز های عقب رانا دیسکی است.اگر به سایت ایران خودرو بروید متوجه میشوید.تست ترمزتان خیلی غیر حرفه ای بود مثلا میتوانستید به جای این کار دو ماشین مثلا در سرعت 100کیلومتر حرکت کنند در مکان مشخص ترمز بگیرند طول خط ترمز را اندازه بگیرید یا از لحاظ اپشن وایمنی رانا در سطح بهتری قرار دارد.ولی در کل خیلی خوب خسته نباشید.
1392/12/27
سلام
مرسی کارتون عالی بود
لطفا اسپورتیج رو هم بررسی کنید
1392/12/27
تست لیفان 620 رو هم انجام بدهید چون خیلی از مردم لیفان می خواهد بخرن
1392/12/27
قبول دارم حرفتون منطقیه چرخ های عقب رانا دیسکی هست ولی مال ال90 کاسه ای ولی اینو در نظر بگیرید سیستم ترمز رانا ماندو هست که کیفیت و کارایی آنچنانی نداره و طبق نظرات کاربران گاهآ خطر افرین هست ولی ال90 بوش8 هست که عضو بروز ترین سیستم های ترمز هست و از رانا سر تره
1392/12/27
دم تندر گرم عالی بود!!
1392/12/27
ادامه: لینک هایی زیادی بهتون میدم که مربوط به مشکلات سیستم ترمز ماندو هست
http://alef.ir/vdcfm1dyvw6d1xa.igiw.html?199036
http://khabarfarsi.com/n/6535766
http://www.iranjib.ir/shownews/811/0/
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2813871
http://1car.ir/ns-1394
http://www.asriran.com/fa/news/295705/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B5-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B2-abs-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C
موفق باشید اگر هم نتوانستید صفحه های زیر رو باز کنید توی موتور جستجوی گوگل بزنید نقص در سیستم ترمز abs کلی مطالب میتونید بخونید
1392/12/27
خیلی ضعیف و ابتدایی بود اما بازم مرسی
1392/12/28
با عرض سلام
از تستهاي خوبتون تشكر ميكنم
ولي چندتا مشكل تو اين تست بود
1.دوتا ماشين تو يك كلاس نيستن
2.تست ترمز رود خودتون بايد انجام ميداديد
3.ترمز عقب رانا ديسك هست شما گفتي كاسست
4.رانا دوتا ايربگ داره ولي ال 90 يكي
5.از نظر كيفيت هردو تو يك سطح هستن
پخش كردن امتيازا اصلا عادلانه نبود بخاطر مواردي كه گفتم
1392/12/28
در مورد خودرو رانا و ترمزهای دیسکی عقب آن ، در سایت ایران خودرو این مطلب به وضوح دیده می شود که سیستم ترمزهای عقب دیسکی عنوان گردیده است ، اما با تماس هایی که با نمایندگی های ایران خودرو ( نمایندگی 1020 ، تلفن تماس 66013775 - نمایندگی 1015 ، تلفن تماس 66030666 - نمایندگی 1012 ، تلفن تماس 77911517 ) داشته ایم ، کارشناسان فنی به این مطلب اذعان داشته اند که هر دو مدل ترمزهای دیسکی و کاسه ای در این خودروها وجود دارد و با توجه به مدلی که کارخانه در اختیار صاحب خودرو قرار می دهد ، ترمزهای دیسکی و کاسه ای برای این خودرو تولید گردیده است و نمونه مورد آزمایش این مجموعه دارای ترمزهای کاسه ای در عقب بوده است .
1392/12/28
سلام لطفا سراتو 2014 و ویتارا 2.4 رو هم بررسی کنید
1392/12/29
ممنون از كارشما.
1392/12/29
باسلام خدمت دوستان عزیزی که دست اندرکار این نوع برنامه ها جهت اطلاع رسانی به عموم مردم شریف ایران هستند کار بسیار خوبی است ولازم میدانم که برای کلیه ماشین های داخلی این گونه برنامه های خوب داشته باشیدمتشکرم
1392/12/29
به نظر من بهتر بود تندر 90 رو با 206 صندوق دار مقایسه می کردید. هم از نظر قیمت به هم نزدیک تر بودن هم از نظر فنی و امکانات.
اگه سعی کنید تست هاتون بیشتر متکی به تجربه باشه تا اطلاعات کارخونه بهتر هم میشه.
ممنون
1392/12/29
درسته ترمز های عقب ال90 کاسس ولی abs ال90 بوش نه ماندو ترمز تا تست نشود نمی شه نظر داد انگار من بگم پیکان 2دیسک در جلو داره و 2کاسه هم در عقب و فرض کنیم با این شباهت ترمز ال90 با پیکان یکی هست از نظر ایمنی با یک نگاه نمی شه گفت ایمنی یکی است برای تست ایمنی باید سری به ویدیو های سایت یورو انکپ بزنید و برای رانا باید ویدیو پژو207 ببینید به دلیل اینکه 206 در آن جا 2در است ولی اینکه در ایران هست چهار در یعنی ما 207 به اسم 206 سوار می شیم 207 در تست 2ستاره ایمنی دریافت کرده با دو ایربگ و ال90 3ستاره دریافت کرده اونم با دو ایربگ و
1392/12/29
دستتون درد نکنه عالی بود
بازم بزارین از ماشین هایی مثل سورن و پارس و ...
موفق باشید
1392/12/29
lotfan mashin haye maskhare ro ba ham moghayese nakonid mashin haye oropaee japoni koreae vaalmani va ......ro ba ham moghayese konid
1392/12/29
خوب بود اما تست ها رو خیلی سطحی رد میشدین
1393/1/1
با سلام و خسته نباشید به شما
متاسفانه بررسی اصلا عادلانه نبود
من خودم رانا دارم و با تندر 90 مسابقه دادم و تونستم اونو ببرم ولی تو این کلیپ این طور نبود و شتاب صفر تا صد رانا کمی دیر تر از تندر 90 شروع به حرکت کرد...
و به نظر میرسید که راننده ی خودرو رانا هیچ فشاری روی خودرو نمی آورد ولی تندر با بیشترین فشار بر روی خودرو پیروز شد - با تشکر ولی عادلانه نبود
1393/1/1
خیلی خوب بود به نظر من ال 90 از همه لحاظ سرتره
1393/1/2
با تشکر از زحماتتون در خصوص ال 90 چون قطعات اکثر اً هندی است هم رو کیفیت قطعات هم مصرف سوخت بیشتر و از طرفی قطعات ارزانتر تاثیر دارد لازم است به این نکته توجه شود .رانا هر 4 چرخ دیسکی است و ای بی دی .کنترل رانا سر پیچها بسیار نرمترو قابل قبوله در حالیکه ال 90 با همان سرعت چپ میکنه
با تشکر
1393/1/2
سلام.خواهش میکنم فیلم بررسی پژو پارس elx رو بسازین خواهش میکنم
1393/1/3
سلام بهترین ماشین زیر 40 میلیون ال 90 است و دیگر هیچ
1393/1/4
سلام چرا تست ترمز را اینجوری تست کردید؟ 100٪ترمز ال 90 بهتره لطفا دفعات بعد تست ترمز را با مسافت طی شده در مسافتی معین تست کنید.
1393/1/4
کار خوبی انجام دادید و امید وارم که از اینگونه مقایسه ها بیشتر انجام بدید ولی لازم هست که آیتم ها رو با دقت بیشتری انجام بدید و در برخی آیتم ها مثل ترمز گیری و ایمنی به متراژ طی شده توسط خودروها برای رسیدن از 100به 0توجه کنید و نتیجه تست ایمنی و ستاره های دریافتی از یوروانکاپ. برای تست شتاب هم بهتر هست تا از شتاب سنج استفاده کنید نه از روی کیلومتر همچنین یه آیتم هم به پایداری خودرو ها اختصاص بدید.
1393/1/5
آفای مجتبی اطهری اتفاقا من هم تندر دارم و با رانا و 206 اس دی مسابقه دادم و بردمممممم.
1393/1/6
ال 90 واقعا حقش بود اولا از نظر ظاهری ال 90 خیلی بهتره و این هم که قیمتش گرونتره اینه که ال 90 هم بزرگتره و هم تکنولوژی فرانسه ست برای مثال صندلی های عقب که برای پا خیلی فضای کمتری داره ولی ال 90 هم برای افراد جای بیشتری داره و هم برای پا.
بهترین ماشین در ایران زیر 40 میلیون ال 90 البته این رو هم در نظر داشته باشید که هیچ گرانی بی حکمت نیست
1393/1/6
لطفا در مورد لیفان x60 هم بررسی ای انجام شود
1393/1/6
دوستان بنده هم رانا داشتم،هم تندر ٩٠.انصافا سواري تندر٩٠ با رانا اصلا قابل مقايسه نيست.هنگام رانندگي با تندر حس رانندگي اروپايي حتي در مقياس كوچيك به ادم دست ميده.ولي در رانا پس از مدتي به بي كيفيتي و چيني بودن قطعات ماشين پي ميبريد.واقعا عملكرد گيربكس تندر غير قابل مقايسه با راناست.يعني نرمي تعويض دنده ها كه در تندر ديده ميشود در هيچ يك از ماشين هاي زير ٥٠ ميليون تومان ديده نميشود.انصافا عملكرد ترمز تندر هم با اينكه چرخ عقب كاسه اي است از رانا بهتر است.در رانا ecu جوري تنظيم شده كه حين رانندگي در دورهاي پايين احساس كمي كندي ماشين بهت دست ميده.ولي در سر بالايي ها موتور رانا كمي گردن كلفت تر از تندر به نظر ميرسد.
سر و صداي كابين ماشين هم در تندر خيلي كمتر از راناست،به نحوي كه پس از ٤٠٠٠٠ رانندگي با تندر و رانا،اتاق تندر بدون هيچ گونه سر صدا باقي مانده بود،ولي رانا از هر جايي كه ميشه فكرشو كرد صدا ازش ميومد.البته تنها صدايي كه درتندر شنيدن ميشد،صداي باد در سرعت هاي بالاي ١٢٠ تا از شيشه جلو بود.اون هم به خاطر طراحي جعبه مانند تندر هست.من واقعا با رانا ماهي يك بار يا دو ماه يكبار بايستي براي برطرف كردن ايرادات كلي و جزيي به نمايندگي يا تعمير گاه مراجعه ميكردم،ولي با تندر يك بار هم راهم به تعميرگاه نيفتاد.
در ضمن اگ نيم نگاهي هم به جدول كيفيت خودروهاي داخل كشور بيندازيد،متوجه صدر نشين بودن تندر خواهيد شد.در پايان اين نكته رو متذكر ميشم كه اگر با قيافه تندر٩٠ كنار ميايد،علي رغم تفاوت قيمت ٦ ميليوني با رانا،انتخاب تندر،انتخابي عاقلانه تر نسبت به رقيبش ميباشد.
با تشكر
1393/1/7
سلام.خسته نباشین.اگه میشه ام جی550 یا ام جی 6 رو هم بررسی کنین.ممنون
1393/1/8
واقعا مقايسه خودروي چيني با فرانسوي كار عاقلاني نيست بازم مرسي
1393/1/8
بی نهایت ممنون از وقتی که میگذارید.منتها چند مسئله اینجا هست که مقداری نتیجه تست رو بی اعتبار میکنه.1-این شیوه امتیاز دهی که برنده 3 و بازنده 0 امتیاز کاملا نتیجه نهائی را غیر واقعی میکنه.یعنی بخاطر 2تا 4دهم ثانیه اختلاف در شتاب اونم شتابی در حد 13ثانیه که اینجا بدست اومده رانا 0امتیاز و نهایتا تندر 2برابر رانا امتیاز آورده که همه حتی متعصب ترین ال90یها هم قبول دارند اختلاف این 2ماشین در حد 100درصد نیست.در تستهای علمی و معتبر معمولا مثلا به آیتم شتاب 10امتیاز در نظر میگیرند و بعد با این اختلاف به ال90 8امتیاز و به رانا 7امتیاز میدهند و نهایتا از 250 امتیاز مثلا ال90 180 و رانا 170 امتیاز میگیرند که اختلافشون میشه6درصد نه با این روش که میشه 100درصد.چطور میشه برای یه کالسکه که با یه کمی زاویه دادن میشد در صندوق رانا هم جاش داد بگیم رانا اصلا صندوق نداره و 0امتیاز.مورد دوم شتابگیریست که هرچند اینجا بحث مقایسه است و با چشم هم میشه تشخیص داد که کدام برتر است ولی به هر حال این فیلمها چون بعنوان سند میمانند بهتر بود مقداری حرفه ای تر و با دستگاه اندازه گیری میشد.در اینجا شتاب ال90 حدود 13.5 ثانیه است که خیلی زیاده و ال90 رو از یه خودرو با شتاب خوب به یک خودرو تنبل معرفی میکنه.سومین مورد در باره تجهیزات رفاهیست که با داشتن تهویه اتوماتیک در مدل فول رانا و سنسور عقب و امکان باز کردن درب صندوق از داخل اصلا نمیشه با یک رینگ آلومینیومی معمولی هم ارز دونست.به هر حال بعنوان کسی که این فیلم رو نگاه کردم و نه رانا و نه تندر رو ندارم و هر دو ماشینو در بازه قیمتی زیر 40میلیون بسیار بهتر از ماشینهای چینی میدونم حتی چینیهای با قیمت بالاتر به نظرم رسید نتیجه خیلی منصفانه و منطقی نمی باشد.
1393/1/8
ال ٩٠ از لحاظ كيفيت داخل خودرو شبيه پرايد ميمونه بيرونش رو هم كه همه ميبينيم .نرم هستش اما اصلا حس ماشين اروپايي كه هيچ تقريبا بجز نرمي حس سواري نيسان وانت رو داره. من خودم ماشين ندارم ولي وقتي با دوستام بيرون ميرم ترجيح ميدم ماشين برادرم كه ٢٠٦هست رو ببرم تا ال ٩٠ بابام. تازه ميگن رانا تو شتاب و سرعت از ٢٠٦بهتره(تست نكردم شنيدم)
1393/1/9
با سلام، بابت تست واقعا خسته نباشید چون پیشرو چنین تستهایی در ایران هستید و سایت پرباری دارید. بنده نیز موافق این هستم که برای امتیازدهی مثلا در هر فاکتور 1 تا 10 امتیاز در نظر بگیرید تا امتیاز نهایی معقولتری بدست آید. (امتیاز دهی شما شبیه برد و باخت و یا مساوی در فوتبال بوده است).
با تشکر
1393/1/9
اخه رانا هم شد ماشین؟بس نیست ال 90 ۳ ستاره ایمنی تست تصادف تو اروپا گرفته؟کیفیت و سواری به کنار!
1393/1/10
کاملا یک طرفه و مغرضانه
کار ندارم که کلا نتیجه به نفع کدوم خودرو شد،کاملا کاملا غیر فنی و مسخره بررسی شد اونم با این نحوه ی امتیاز دهی
حداقل برنامه یا فیلم معتیر در اینزمینه رو میدید بعد اقدام میکردید
واقعا متاسفم برای وقتی که برای دانلو فیلم گذاشتم-کاملا بی روح بود
1393/1/11
لطقا فیلم بررسی لیفان x60 هم بزارید

1393/1/11
لطفا فیلم بررسی کیا اسپورتیچ را بزارید
1393/1/11
ضمن عرض خسته نباشيد
تست خوبي بود ولي نحوه امتيازدهي به اين شكل درست نيست
اي كاش براي امتياز دهي از روشي كه مجلات معتبر خودرويي دنيا مثل كار اند درايور و ... استفاده مي كنند استفاده مي كرديد
به هر روي كار و تلاشتون جاي تقدير و تشكر داره
1393/1/11
با سلام
لطفا اسم برنامه ای که باهاش صدای داخل کابین رو اندازه گرفتید بفرمایید ممنون
1393/1/12
سلام. با تشکر از فیلم های بررسی خودروها لطفا ام جی6 رو هم بررسی کنید.
با تشکر
1393/1/12
khaste nabashid.vaaaaaqean kareton khobe.irado eshkal dare vali shoma to in rah parchamdarido pishgam.roz be roz behtar mishid
1393/1/12
سلام...بسیار متشکرم از شما به دلیل ابتکاری که در این زمینه انجام داده اید که میتونه خیلی به خریداران کمک کنه...
اگر امکان دارد فیلم بررسی کیا اسپورتیج رو هم بذارید...ممنون از شما.
1393/1/13
لطفاً فیلم بررسی ایمپیان رو هم بذارین ممنون میشیم
1393/1/13
خیلی دیر به دیر فیلم می زارین
از هیوندا هوندا آکورد لکسوس ای 250 هم فیلم بزارین ممنون میشم اگه جنیسس سدان رو هم بررسی کنین ممنون از سایت خوبتووون
1393/1/13
باسلام وعرض خسته نباشید لطفآمقایسه سمند وپژو رو ازهمه لحاظ به صورت تصویری بگزارید تاهمه بدونن سمند چیه واینقد بدون اطلاعات مقایسه ویا نظر ندن!
باتشکر از مدیریت سایت
1393/1/17
ba salam lotfan film baresi pejo 206 ra ham begozarid.ba tashakor
1393/1/20
خوب بود.
1393/1/21
سلام من یکی از طرفدارای پر و پا قرص فیلم های بررسیتون هستم و همه ی فیلماتونو تا حالا دانلود کردم.ضمن تشکر از شما می خوام ازتون درخواست کنم یه مطلبی فیلمی چیزی درباره ی خودروی دنا بنویسید چون نه تو سایت ایران خودرو مطلبی ازش نوشته شده ونه تو سایتای دیگه و واقعا عین هندونه ی سربسته می مونه.با تشکر
1393/1/24
سلام ، انصافاً حرف نداره مقایسه ی جالب و کاملی بود از کار تدوینش خیلی خوشم اومد ، زنده باشین ایشالا . همین داداش گل مون که این تست ها رو انجام میده با دوستاش تو قسمت مقایسه ی فضای صندلی عقب نتونستن جلوی خنده خودشو بگیرن :) حقیقتاً خنده داره منم کلی خندیدم :)) از این که تصمیم گرفتین خودرو های ارزان قیمت تر رو مورد بررسی قرار بدین سپاسگذارم ، خدا قوتتون بده
1393/1/25
سلام . باتشکر از فیلمهای زیبایی که تهیه میکنید واقعا یه همچین بررسی تصویری خودرو در ایران مورد نیاز بود و هست.لطفا از خودروهای ام جی 550 و 6 هم بررسی به عمل بیارید.
باتشکر
1393/1/27
سلام،خواهشا هيونداي جنسيس رو هم بررسي كنيد ...... با تشكر از شما
1393/1/28
لطفا بررسی هیوندای توسان2014
رو بزارید
راستی چرا شما از هیوندای اصلا بررسی ندارید ؟؟
1393/1/30
عالی
1393/1/31
چرا 206 تیپ 5 با تندر مقایسه نمیکنییییید؟؟؟
هم قیمتن و ...
1393/2/1
سلام
خدا قوتتون بده
اگر میشه مقایسه هیوندای جنسیس کوپه با مزدا 3 را مرود بررسی قرار بدید ممنون میشم تشکر از بچه های زحمت کش
1393/2/2
ba salam bi zahmat filme baresi heyonda ix45 ra bezarid
1393/2/2
سلام دوستان من قبلا تندر90 داشتم والان رانا خریدم خداوکیلی تندر به گرد پای رانا هم نمیرسه رانا خیلی نرم تر وبی صداتره صدای موتور اصلا به کابین نمی یاد وتجهیزاتش هم از تندر خیلی بهتره.باتشکر
1400/7/20
جدی میگید میشه راهنمایی کنید من موندم رانا بگیرم مدل ۹۳ یا ال نود مدل ۹۰ پولمم در حد ۱۵۰ تومنه
1393/2/9
سلام. اگه امکانش هست فیلم هایی بیشتری را دراین بخش قراردهید وماشین های بیشتری را مورد بررسی قرار دهید. ممنون
1393/2/12
با سلام.عزیزان رانا سیم گاز نداره و به جای اون از سنسور بهره می بره.ولی ال90 سیم گازه اگه جفتشون با تیک آف حرکت کنن و رانا خوب گاز بخوره و دور موتور بالا داشته باشه اونوقت می بینین 0 تا100 کدوم کمتره....
1393/2/14
سلام
لطفا سمند سورن رو با پرشیا و تندر مقایسه کنید ممنون
1393/2/14
سلام
فیلم خوبی بود این نوع فیلم هایه تست خودرو واقعا به درد میخوره بازم تشکر میکنم
1393/2/15
دمتون گرم اگه میشه بیشتر از این فیلم های مقاسه بزارین
1393/2/16
سلام لطفاً اگه ميشه ٢٠٦ تيپ ٥ و تندر٩٠ رو بررسي كنيد
1393/2/16
تندر90 هرچی هست یه ماشین فرانسوی مونتاژ داخله نه مثل رانا که یه ماشین داخلی تندر 90 از همه چیز سرتر هستش کیفیت شتاب و سرعت.
1393/2/17
سلام لطفا امگرند x7را با ix35مقایسه کنید .ممنون
1393/2/17
اقا یونس من هم با رانا و هم با تندر کار کردم رانا خیلی بهتره.مگه موتور رانا مال کجاست موتور 206 هست دیگه.در ضمن شکل ظاهری رانا از تندر بهتره تندر شبیه بشکه است.
1393/2/18
سلام کسی رانا با کروز کنترول داره؟من میخوام کروز کنترول نصب کنم لطفا راهنمای کنید.
1393/2/18
لطفا اگه میشه فیلم مقایسه ی رانا با تندر را پاک کنید چون اصلا عادلانه نیست.
1393/2/21
لطف کنید این فیلم رو پاک کنید و برید تندر رو با الانترا مقایسه کنید تا ببینید ماشینی که صفر تا صدش 10.4 است چه جوری از یک ماشین طراحی داخل ایران میبره
1393/2/23
عالی بود دمتون گرم.....
بازم با ال90 مقایسه انجام بدین
ال90 و v8
1393/2/31
واقعا از زحمتی که میکشین صمیمانه سپاسگزارم.اگه میشه یه مقایسه بین 405tu5 با ال90 بزارید که مردم بفهمن ال90 ماشین نیست.ممنون میشم
1393/3/10
..آخه405tu5 هم شدماشین..باتندرقابل قیاس نیس اصلن..
1393/3/11
نه تندر ماشینه نه 405 فقط عشق است رانا.
1393/3/12
سلام آخه ماشین فرانسه رو با ماشین ایرانی اونم با طراحی 206مقایسه میکنید باباتندر90 ماشین توپیه حتی از پارسم بهتره
1393/3/12
با سلام کلیپ حرفه ای که این باشه وای به حال حرفهای مردم کوچه و بازار
در تست شتاب اگرچه تندر برنده شد ولی تندر در دنده یک فقط ۴۵۰۰ تا گاز داد ولی رانا ۵۵۰۰
تندر در دنده ۲ به ۱۰۰ کیلومتر میرسد و نیازی به دنده ۳ نبود و همین امر باعث کاهش شتاب تندر بود'تندر تا ۶۵۰۰ هم گاز میخورد
1393/3/12
توروخدا این یارو رانندگی بلد بود؟؟
من گواهینامه ندارم. با لاستیک 205 ال نود صفر تا صد گرفتم 8. ایمیلم میدم هر کی خواست فیلمشو بفرستم
RZ.HP75@YAHOO.COM
خدایی رانندگی بلد نبودا D-:
1393/3/15
نمیدونم بعضیا که سرشون نمی شه چرا به تندر اینقدر بی احترامی میکنن بدنه تندر و اسکلت بندی اش خیلی بهتر از رانا هستش و تندر خیلی از رانا جادار تره به نظر من تندر از همه خودرو ها بهتره
1393/3/17
من اخر نفهمیدم چیه تندر از رانا بهتره اگر بخوایم مقایسه کنیم تندر در مقابل رانا هیچی نیست.
1393/3/17
واقعا مقایستون خیلی سرکاری بود
اخه کجای دنیا واسه مقایسه ترمز فقط ABSوEBD رو در نظر میگیرن/عموما در یه سرعت مشخص اقدام به ترمز گیری میکنن تا معلوم شه بعد از چه مسافتی خودرو متوقف میشه!!!
1393/3/23
سلام خسته نباشید دستتون درد نکنه واقعا سایت خوبی دارید میشه از تون بپرسم و بگید که ایا تو تست سرعت 0 تا 100 از یک راننده واسه تست هر 2 ماشین استفاده میکنید یا هر ماشین راننده ی جدایی داره چون وقتی فیلم رو دیدم از روی دور موتور ماشین ها حدس که در زمان تعویض دنده این ماشین با ماشین دیگه خیلی درو موتورها باهم فرق داشت و همین میتونه تاثیر بسیار زیادی تو شتاب ماشین داشته باشه ممنون میشم لطف کنید و جواب بدید
و به نظر من بهتر از یک راننده برای تست همه ی اتومبیل ها استفاده شه خو یه خواهش دیگه سورن رو هم باماشین های مختلف تست بگیرید ازش ممنون
1393/3/27
مقایسه خوبی بود! رانا داشبورد بی کیفیت فضای کم کابینش و دست کاری شدنش نسبت به 206 اونو یه ماشین غیر استاندارد کرده
1393/4/6
خدایش رخ رانا ارزشش به هزارتا تندرمی ارزه
1393/4/9
به نظر من رانا یه ماشینیه که ادغام دو ماشین درست شده بدنه اش همان sd206 است و موتورش مال L90 است پس چرا اون می خرید ؟؟؟؟؟؟ واقعا تندر از هر لحاظ بهتره
1393/4/10
با سلام.
به نظر من ال 90 ماشین بهتریه البته ناگفته نماند که کلا ماشین های ایرانی هیچکدوم با این قیمت ارزش خرید ندارند. به نظر من باید رنج قیمتی اینها حدود 17- 18 میلیون باشه. رانا که انصافا ماشین بی کیفیتیه داخلش مثل پرایده و اصلا با 206 قابل قیاس نیست. من خودم با ماشین های کمپانی های چین خیلی بیشتر حال میکنم از همه لحاظ سر هستند . بدون غرض ورزی البته..
1393/4/11
man khodam l90 daram 6sale ta alan be joz yek battry chizish ro avaz nakardam az nazar imeni besiar mohkame va hich mashin irani be pai l90 nemirese
1393/4/14
اقا حسین اخه چه طور ممکنه ال 90 0 تا 100 تو 8 ثانیه پر کنه تازه میگی که لاستیک پهنم انداختی!!!!!! ماکسیما دنده صفر تا صدش 8/4 با 227 اسب بخار قدرت تو با 105 اسب بخار قدرت تو 8 ثانیه زدی !!!
1394/3/27
ایمیل بده فیلمشو بدم. اگه با اون راضی نشدی قرار بزاریم یه جا حضوری بگیریم 0 - 100
1393/4/14
خسته نباشید میشه مقایسه پارس سال رو هم بذارید ممنون.
1393/4/16
سلام
لطفا هوندا آکورد را نیز نورد بررسی قرار دهید.
ممنون از تارنمای بسیار خوبتون
1393/4/16
شما باید مدل های مختلف را باهم مقایسه کنید
این رانا اگر 1.6 باشد از l90 ضعیف تره
ولی اگر EF7 باشه از L90 بهتره
اگرم EF4 باشه باهم فرقی نمی کنن
1393/4/17
لطفا ال 90 رو با پارس تندر هم مقایسه کنید بفهمیم کدام بهتره!!!!
1393/4/19
سایت عالی دارید
لطفا خودروی ریو ال اس را با تیبا مقایسه کنید
1393/4/25
من موندم چطور شما اسم رانا (اسباب بازیه)گذاشتین ماشین و حالا که چاره جز این نیست چرا اخه باال مقایسش میکنین!!!مگه الکیه
ماشین فرانسویه رو میذارین کتار ایرانی؟تواین ماشین این رنج قیمت خدایی نرم تراز ال 90 ماشینی نیست
کم خرج وعالی تو ماشین کمیشینی نمیشه مقایسهکزد بارانا که معلوم نیست چیه شتاب این ماشین حرف اول و میزنه چیه رانا
رانا تنها چیزی فقط داره یخورده قیافه داره که ازبغل 206ه ال 90 ماهه پول بابت رانا انگار سطل اشغال بهتره ال 90 رو با زانتیا مقایسه کنین
1393/4/28
ﺑﺎﺳﻼﻡ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﺍﺯ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺏ و ﻋﺎﻟﻴﺘﻮﻥ. ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ
1393/4/31
واقعا عالی بود...لطفا خودروهای دیگه رو هم بگذارین....با تشکر
1393/5/9
واقعآ متآسفم که ال 90 رو با رانا مقایسه کردید باتشکر از سایتتون
1393/5/12
سمند سورن lx ef7 یادت نره برنامه بسازی فدات شم
1393/5/13
با نظر دوستان کاملا موافقم.
هیچوقت نمیشه ماشین ایرانی رو با ماشین فرانسوی مقایسه کرد. البته ظاهر ال 90 زیبا نیست یعنی ما مردم خاور میانه نمی پسندیم تیپه اروپاییه وگرنه قیمتش خیلی بالاتر از این حرفا می رفت من 3 ساله دارم غیر از بنزین و روغن هیچ کاری نداشته حتی نیاز نبوده آبه ماشین رو بش دست بزنم. اما انواع ماشین های تولید داخل از پارس سال های اخیر گرفته تا بقیشون دائما دردسر دارن و وقتی تویه جاده در حرکتی می بینی چه ماشین های خشگل ایرانی و چینی متوقف شدن واقعا ال 90 با این رانا و پارس و ... قابل مقایسه نیست.
1393/5/25
ممنون از سایت خوبتون لطفا ال 90 را با 206 صندوقدار وی هشت مقایسه کنین بازم ممنونم
1393/5/31
من راننده خودرو های مسابقه ای در اصفهان هستم . وخودم هم خودرو تیونینگ می کنم .از حجم موتورو..
تندر اصلا برای پیست خوب نیست وگند ترین ماشین هست.میخوام بگم پراید بهتر عمل می کنه از نتدر از نظر تعادل.
رانا را اولین بار آوردند برای تیونینگ
گفتم حتما ماشین آشغالی هست ولی ماشین خیلی پرشتاب وپر تعادلی هست به همین منظور خودم هم رانا گرفتم والان هم موتورش را تقویت کردم ماه شده .صفر تا صدش 8.5هست با شتاب سنج.
تندر آشغالی بیش نیست
1393/5/31
درتست شتاب صفرتا صد و400متر ال90باداشتن رینگ15برنده شدواگرمدل ای0بودحتما رانابرنده می شد.ال90 اصلیتا داچیای رومانی است که باموتور رنو جون گرفته است
1393/6/3
دستتون درد نکنه خوب بود.طبق این بررسی ال 90 کمی سرتر و بهتر بود.به نظر من اگه ال90 و sd v8 مقایسه میشدن رقابت جذابتر میشد
1393/6/9
سلام ممنونم از ویدیو های مفیدتون لطفا مقایسه 206 و ال90 رو بزارید ممنون
1393/6/15
کارشناسان محترم
بهتر نیست در زمان مقایسه حرفه ای تر برخورد کنید ؟ آیا داشتن ایربگ نشانه ایمنی خودرو است؟ اگه این مسئله درست بود هر خودرویی که بیشتر ایربگ داره ایمن تر هست و تست ایمنی معنی پیدا نمی کند
تندر 90 حداقل نمره ایمنی رو از euro ncap دریافت کرده و نه به خاطر داشتن دو ایربگ ولی رانا جایی نشده و فقط تبلیغاته
1393/6/17
اقای محترم ترمز عقب جفت اینا هر 4 چرخ دیسکه !!!!!!!!!!!!!! یعنی جدی نمیدونستید اینو ؟؟؟؟؟؟
1393/6/28
با سلام خدمت دوستان .میخواستم از اونایی که ال90 دارن خواهش کنم هی الکی نگید قابل مقایسه نیست قابل مقایسه نیست. اولا رانا به خاطر شیب زیادی که داره تود جاده خیلی تیز تر و فرز تر از ال90 در حال حرکت و به خاطر موتور tu5 و حجم و اندازه مناسب توی سینه کشی های اتوبان و بزرگ راه خیلی راحت تر و بهتره بعد هم شما باید اندازه رینگو در نظر بگیری
1393/7/2
مسخره بازی در نیارین مگه قابل مقایسه هستن این دو .رنا ک کپی برداری از206 هست.حالا خودتونو عالم و دانشمند میدونین ههههههه
1393/7/9
تمام افرادی که قبلا سوار 206 شدن الان میان سوار رانا میشن ازش فراری میشن! تمام تکنولوژی هایی که 206 رو به یه ماشین نسبتا مدرن تبدیل کرده بود در رانا حذف شده! از طرفی کیفیت داشبورد و تو دری ها به شدت پایینه یعنی از پراید پایینتر-کولر ضعیفی داره برعکس 206/دنده ها خشک جا میرن و کلا ماشین مالی نیست! به نظر من رانا یک خودرو غیر استاندارد است و مخلوط از چند خودرو دیگر...که نباید با ال 90 که طراحی شده در موسسات معتبری هست مقایسه بشه و اصلا قابل قیاس نیست.
1393/7/9
والا من که رانا دارم میدونم که اشتباه کردم خریدمش!! واقعا پشیمونم ...خیلی اذیت شدم 2 ماه یه بار تعمیرگاهم
1393/7/9
خوب معلومه ال90 بهتره!!!
چرا خودتون رو به زحمت میندازید؟؟؟
1393/7/21
سلام اگه میشه پارس سال یا پارس lx با 206sd رو مقایسه کنید ممنون میشم.
1393/8/9
رانا دارم. تقریباً آشغالترین ماشین توی بازار است.
1393/8/15
سلام و خسته نباشید
لطفاً در مورد MG550 یه بررسی یا مقایسه با بقیه مدلهاش هم بزارین.
مررررسسسسسییییی
1393/8/17
بابا بخدا جای تاسفه . کل دنیا داره پیشرفت میکنه کشور ما گیر کرده توو پراید وزامیاد و......بابا اینا طرح 30 سال پیشه . خدایا کی از دست این ماشینا خلاص میشیم.کی واردات خودرو آزاد میشه تا ما هم بتونیم یه ماشین خوب سوار شیم.به خدا ما مردم ایران گناه داریم.اخه تا کی میخوان به تولید این ماشینا ادامه بدن.شما واردات خودرو رو ازاد کنین ما ماشینای شمارو نمیخواییم
1393/8/19
باسلام خسته نباشید اول از همه تشکر بابت مقایسه چند نکته
رانا بهترین ترمز را در بین خودرو های ایرانی دارد که واقعا بی عیب است در ضمن رانا 4 چرخ دیسک است تندر 90 چرخ عقب کاسه ای است
در ضمن رانا و تندر 90 اصلا با هم همکلاس نیستند رانا باید با خودرو های همچون ریو 206 صندوقدار و تیپ 5 مقایسه بشه
تندر 90 باید با پژو 405 و پارس سمند در یک کلاس است و باید مقایسه بشه
در ضمن در بازار ایران خانوادهای ایرانی بین خرید تندر 90 و پژو 405 مانده اند که کدام بهتره و....
من به شما توصیه میکنم که رانا را با 206 صندوقدار مقایسه کنید که به چیزهای جالی میرسید اونجاست که باید گفت رانا کجا 206 صندوقدار کجا و....رانا و 206 صندوقدار شبه هم هستند اما رانا بهتر از اون جواب میده چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
1393/8/19
خودروی رانا باید با هم کلاسهای خود مقایسه بررسی شود در اکثر سایتها و کلوپها خودور رانا با 206 صندوقدار و تیپ 5 و ریو و مدلهای مختلف تیبا و پژو 405 TU5
و تندر 90 باپژو 405 پارس سمند در یک کلاس است و باید مقایسه بشه البته ریو و 405 در یک کلاس در یک رده قیمتی هم هستند
به نظر من رانا و تندر 90 اصلا قابل مقایسه باهم نیستند و در یک کلاس خودروی نیستند
!!!!
1393/8/24
با سلام خدمت دوست عزیزی که مقایسه رانا و ال 90 را انجام داده است.
ولی در بخش ترمز های دو خودرو دوست مقایسه گر گفت رانا هم ترمز عقبش کاسه ای که باید گفت اشتباست بلکه رانا دارای چهار چرخ دیسک می باشد لذا در آن قسمت 3-0 به دفع رانا باید می شد
1393/8/30
متاسفم که این دوخودرو اصلا باهم قابل مقایسه نیستند تندر بسیار بهتراز رانست دراین مقایسه با 11 امتیاز بیشتر برنده شد ولی درواقع رانا هیچ امتیازی نداشت
1393/9/2
مردم ما همیشه با محصولات جدید مشکل داشتن و دارن یادم میاد ال 90و پژو پارس هم اولش که وارد بازار شدن هیچکی جرات خریدن نداشت و کلی ایراد ازشون میگرفتن الان رانا هم تو همون مرحله هست پس ایرادهای الکی رو زیاد جدی نگیرید .الان ال 90چون گرون شده همه دوسش دارن یه ماشین مکعب مستطیلی
1393/9/16
تو حتما داری نون ایران خودرو رو میخوری
1393/10/17
من نمی گم رانا بهتره ولی تندر90 هم این قیمت نمیرزه و گرونه. اگه دو سه سال پیش بود می گفتم حتما تندر بخرید اما امروز ماشینای چینی مثل ام وی ام 530 خیلی بهتر از تندر هستن و امکانات بیشتری دارن. درضمن رانا اگه یه چیز خوب داشته باشه اونم ترمزشه و بس !!!
1393/9/10
ببخشید ها.. این مقایسه کاملا بی اساس است ..اولا باید رانا با خودرو های هم کلاس مثل 206 مقایسه شود نافذ تر است دوما نمیگم رانا بدون عیب است اما تا انجا که برایم ثابت شده اگر در مونتاژ به این خودرو خیانت نشه خودرو خوب وراحتی است موتور وگیربکس تندر اگر اک بند باشد از رانا بهتره وطراحی کابین .داشبورد تندر بسبار افتضاح است این طرح از اول اشکال داشت خودروئی که طراحی اطاق وداشبورد دلچسب وخوب نداشته باشد . ارزش خریدن ندارد. در این رایطه اگر بشود مقایسه کرد رانا یه پله از تندر جلوتر است
1393/9/16
واقعا متاسفم برای اطلاعات غلطی که داشتید رانا واقعا از تندر بهتره 1 رانا ترمز عقبش هم ای بی اس هستش 2 در صفر تا صد اشتباه کردید 3 صندوق آل نود کالسکه رو فشار دادین ولی مال رانا رو نه 4 اون آدمایی که توی رانا نشستن بقلب ها راحت نشسته بودند ولی تو آل نود قبلی ها جا شون نمی شد 5 من خودم ال نود داشتم واقعا خودروی غیر استاندارد ی هست الان که رانا خریدم واقعا قالپاق رانا رو با صد تا آل نود فرانسوی عوض نم کنم .....واقعا برای کلیپ متاسفم. ....
1393/9/21
واقعا داداش ی کم دیگه بگی از خنده میترکم!!!!!!! دستت درد نکنه خندوندیمون. به نظرم تندر بهترینه تو سطح قیمتش! من نمیگم اینو اکثر دوستانی که سرشون میشه میگن!
شما داری میگی فرانسه تو خودرو سازی از ایران عقب تره؟!؟! شرط میبندم نه تندر داری نه رانا!اینو مطمئنم!
1393/10/1
بسی ما را خنداندی
1393/9/24
تندر در کیفیت حرف اول رو می زنه.
من پارس تندر دارم با 47000 کارکرد.
نکته جالب اینه هیچوقت تا الان کارم به نمایندگی و تعمیرگاه نیفتاده .
اما قیافه هم سلیقه ای است .
1393/9/24
چه جوری میشه صفر تا صد 2 تا ماشینو به این راحتی مقایسه کرد؟ تعویض دنده در ال نود با رانا کاملآ متفاوت بود . از برگشت آمپر دور موتور در تعویض دنده معلوم بود ال نود بهینه دنده کشی میشد. اول ال نود را ببینید و دنده کشی اونو با رانا مقایسه کنین. ال نود در دور موتور 30 وارد دنده 2 شدو در دور موتور 45 وارد دنده 3 شد و در دور موتور 50 وارد 4شد و لی رانا در دور موتور 20 وارد دنده 2 شد و در دور موتور 55 وارد 3 شد و دوباره در دور موتور55 وارد 4 شد. خوب دنده مرده دادن یا دنده کشی بد صفر تا صد رو تغییر میده. درسته که رانا زیاد چنگی به دل نمیزنه اما این مقایسه هم اشتباه بود.
1393/9/25
با سلام به دوستان:
به نظر من ال90 از نظر فنی و کارکردی ازخیلی از محصولات تولید داخل قویتره. مستند این حرف رو هم میشه ازشرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ملاحظه کرد.
مضاف بر این اکثر کسانی که ال90 داشتن یا دارن کیفیت اونو تصدیق میکنن.
کشش وتوان بالای موتور + شتاب مناسب+ مصرف کم + جلوبندی قوی + به روز بودن + اتاق جادار

معایب:
دید عقب ناکافی + نامناسب بودن صندلی برای مسافرت طولانی
1393/9/30
لظفا لیفان x60رانیز مورد ازمایش قرار دهید.
1393/10/3
لیفان برسی نداره. توش بشین یک استارت بزن یک گاز بده دستت میاد صفر تا صدش چقدره. صندلی بد و ...... مشخصه.
1393/10/4
لطفا فیلمی از پژو پارس سال داشبورد جدید تهیه کنید ممنونم
1393/10/5
سلام
در فیلم مقایسه رنو تندر ۹۰ با رانا در آیتم ظاهر خودرو در نظرسنجی عمومی که در سایت انجام دادید به اشتباه امتیاز دادید
مجدداً مشاهده نمایید
1393/10/9
لطفا پژو پارس مدل ای ال ایکس هم مورد بررسی قرار دهید
1393/10/9
آقای امیر ترمز عقبش ای ای اس هست دیگه چه صیغه ایه؟؟؟!!!
هر چهار چرخ باید ای بی اس باشه...باد شکمی حرف نزن دیگه...تندر نود خودرویی ارزون و مدرن و باکیفیته که فرانسه و زومانی ساختنش که مردم کم درامد هم بتونن خودروی مدرن و با کیفیت داشته باشن...در ضمن کم بودن پیچیدگی فلکترونیکی تندر یکی از مزایای اونه که عمر و هزینه نگهداریشو در دراز مدت کاهش میده که در دستور کار مهندسان و طراحان فرانسوی بود....ولی رانا رو فقط تو کافیه یه ضربه اروم با مشت به سپر جلوش بزنی متوجه کیفیت ساختش میشی...این تست هم بیشتر از نظر تئوری بود تا عملی اینارو مردم از مجله ماشین هم میتونن بفهمن.
1393/10/11
سلام جناب توحید
تندر 90 تو رنج قیمتی خودش به نظر میرسه از همکلاسهای خودش با کیفیت تر باشه . تو خودروهای تولید داخل تندر 90 جز معدود خودروهایی هست که هنوز نتونستن گیربکسش رو داخلی سازی بکن .از طرفی چون رنو پارس فرانسه بصورت کاملا محدود قطعات میده به همین خاطر یک مقدار قیمتش اخیرا بالا رفته.
اصولا باید برای خرید ماشین یا هر وسیله ی دیگه به خواسته وانتظارمون از اون وسیله توجه کنیم. اگه صرفا زیبایی خودرو ملاک 100% برای ما باشه باید با این قیمتها بریم سراغ ماشین های چینی.
اما اگه دنبال کیفیت نسبی تو این قیمت ها هستیم تندر 90 گزینه خوبی هستش.
1393/10/11
چرا نمیشه فیلم بررسی ال نود و رانا رو دانلود کرد؟؟؟؟
1393/10/12
تزمزهای رانا استثناییه. فیلمساز کلا تندر دوست داشته. یه کم اغراق آمیز فیلم ساخته.
1393/10/17
اقارضا خیلی ممنون از نظرخوبتون زدید رو خال.این فیلم کاملا یکطرفه ساخته شده.
1393/11/17
دقن همینطوره که میفرمایید !
1393/10/13
عالی بود
1393/10/14
ba arze salam filmeton besiar jaleb man khodam sale 87 tondar kharidam va azash az har nazar razi bodam.va dar hale hazer rana daram to 0 ta 100 bayad begam ke ranandeye rana kam lotfi kard .va meqhdari ham to nomre dadan .dar hala hazer tanha moshkeli ke ba rana daram kambode jaye darone otaqhe ke vaqhean sar neshinane aqhabo aziat mikone .ba tashakorr
1393/10/17
من هنوز فیلمو ندیدم ولی رانا سوار می شم. تا وقتی قطعاتش خراب نشدن عالیه. ولی هنوز 10000تا باهاش راه نرفتم. سرسوپاپش روغن زده، صفحه کلاجش خورد شده، باند درب راننده ترکیده، قفل صندوق عقب که شب اول شکست و . . . الان موندم بفروشمش یا بازم سوار بشم؟؟؟ ایران خودرو چرا قطعات سالم و با کیفیت نصب نمی کنی ؟!؟؟ دوست داری مردم ایران اذیت بشن؟
1393/10/18
لطفا هیوندای سانتافه اولد فیس رو هم امتحان کنید ترجیحا 2010 اگر هم میشه اونو با سورنتو مقایسه کنید
1393/11/5
مقایسه ی عالی بود
ممنون
1393/11/7
ولی نیت کرده بودی ال 90 ببره ها
هرآیتمی می برد رضایت تو چهرت بود!
1393/11/11
ال90 بهترین خودریه ایرانه..
1393/11/12
ایرانی نیست فرانسویه
1393/11/12
سلام.من از برج 8 سال 91 دارمش مدل 1600 EL یعنی سری اوله.30هزارتا باهاش رفتم.کولر و بخاریش عالی ..شتابش حرف نداره .مصرف سوختش پایینه خداییش خیلی عالیه .فقط 2 بار سیم کلاچ عوص کردم تابستون امسال در فاصله 3 ماه :که این بار دوم سیم کلاچ اومات نگذاشتم عادیشو واسم گذاشتن که مشکلش حل شده..خدایشش تو این رنج قیمت خیلی می ارزه...(البته میگن سری جدید 92و93 به بالا کیفیت قطعاتش رو پایین آوردن..البته شایدم شایعه باشه ..هرکی سوال داشت در مورد رانا می تونه ازم بپرسه
1393/11/12
رانا از نظر بدنه به شدت ضعیفه من برادرم صافکاره ...نسبت به 206 به شدت ضعیف شده مخصوصا جلو بندیش...اگه رانا دوس دارید سعی کنید همون 206 رو بخریذ باز از رانا بهتره ...
1393/11/17
اول بگم که من خودم شخصن خیلی غلاقه ای به رانا ندارم ولی خب یه کم یکطرفه بود نقدتون!دقن همینطوره که میفرمایید.یه جایی که تندر امتیاز نمیگیره میگه متاسفانه!یا یه جایی میگیم امتیاز شیرین واسه تندر 90.یا صندلی عقب رانا مشخصه که عمدی خودش رو جمع میکنه که بگه جانیست!ولی توی امتیاز ظاهر 57درصد تندر رای اورده ولی گفت رانا برنده شده که من متوجه نشدم چرا !
1393/12/13
یکم یطرفه نبود خیلی یطرفه بود! اسم رانا اصلا تو لیست خوردوهای تولید داخل سایت نیس و این خود گواه نگرش سایت به بعضی خودروهاست! چرا؟ الله اعلم!
1393/11/20
بجز آيتم شتاب صفر تا صد و آيتم ٤٠٠متر بقيه درسته ، هر كى ادعا ميكنه تو شتاب يا سرعت ال نود از رانا سرتره با ال نودش بياد منم با راناى خودم ميام ببينم كدوم ال نودى بوده كه تونسته تو اين دو آيتم رانا رو شكست بده ؟؟!! عمرا كه شتاب و سرعت ال نود گرد رانا رو جمع كنه .
1393/11/21
آقا سامان ، جسارتاً اينكه گفتيد تو نظر سنجى تندر بيشتر راى آورده درست نيست ، اگر يك بار ديگه فيلمو با دقت ببينيد رنگ نمودارى كه بيشترين راى رو آورده مربوط به راناست ، منم اول دچار همين اشتباه شدم ، چون رانا رو سمت راست نوشته و نمودارش سمت چپه اين اشتباه بوجود مياد .
1393/11/24
اقایونی که ال 90 دارن هی الکی نیان بگن در حدی نیست در حدی نیست ال لگن که همه میدونن عین فرغونه سوارشم که میشی انگار تو پراید 131 132 نشستی اون رانا هم ماشین واقعا بی کیفیت و مسخره ای هست وقطعاتش وحشتناک بی کیفیتن فقط چراغ sdرو عوض کردن ولی لااقل یه نیم چه قیافه ای داره قیمتشم 10 میلیون از ال لگن ارزونتره پس خدایی رانا بهتره
1393/11/28
باسلام من رانا ندارم ولی ال نودداشتم سردوماه فروختمش چون بافرغون هیچ فرقی نداره
1393/12/22
ماشین بسیار خوبیه
1393/11/29
من ال 90 دارمو خداییش به لحاظ فنی ماشین کم خرجیه. تو جاده مانور زیادی نداره. موقع گازوندن زیاد صدا میاد. قیافه هم نداره.
اگر مثل من حوصله لوازم یدکی و مکانیک ها رو ندارین، ال 90 فرغون خوبیه. اگه هم زیبایی براتون مهمه برید 206 بخرید. من نفهمیدن چرا و با چه انگیزه ای زدن ریخت SD بهم زدن و رانا دادن بیرون. کابینش پر شده از پلاستیک خشک. صدای پمپ قفل مرکزیش تا طبقه 3 ساختمونمون بالا میاد. جلوبندی هم ضعیف. با همه این اوصاف چون موتورش موتور TU-5 نرم و کم سر صداست که خاب از 206 گذاشتن روش.
1393/12/2
تو قسمت هزینه ها اشتباه امتیاز دادین گرونی آینه بغل و چراغ ها که جز هزینه نیس ولی لوازم مصرفی مث لنت و فیلترها و تسمه تایم همشون ال 90 گرونتره. خداییش کی میتونه داشبورد مزخرف ال نود رو تحمل کنه حالا گیرم هرچی با کیفیت باشه
1393/12/2
همه ماشینای ساخت ببخشید مونتاژ ایران فرغونن فقط چون چاره ای نیست اسمشو گذاشتیم ماشین. حالا چه ال نود چه رانا چه ....
من خودم یه شورولت نوا دارم
یه چراغش هزارتا از این فرغونا می ارزه...
1393/12/4
هر فردی که کاملا بی طرف باشه و حالا هر ماشینی از ماشینای داخلی داشته باشه وتی 1 بار پشت ال 90 بشینه به نرمی و شتاب خوب اون اعتراف میکنه! قطعاتشم درسته از 405 و پارس گرونتره اما به هیچ وجه از 206 یا رانا گرونتر نیست! در ضمن خرابی ال 90 یک سوم 206 هستش برید از مکانیکاتون بپرسید یا نه اصلا ببینید چندتا پژو برا تعمیر میاد چندتا ال 90
1393/12/4
کسی که 1 بار تندر سوار شه دیگه سمت پژو ها نمیره مگه بخواد کمی ظاهر زیباتر داشته باشه که اونم واقعا تکراری شده! رانا که فرزند نا مشروع پژو و چندتا چیز دیگس اصلا نباید با تندر مقایسه شه
1393/12/26
خیلی تحلیل. هاتون مسخره بود، من هر دوتاش رو دارم، واستفاده کردم، اولندش که ترمز های رانا هر چهارتاش دیسکی هست که این اولین ایرادتون، دوما قدرت ترمز رانا خیلی بالا تر از ال ۹۰ هست،   از نظر فضای داخل که بله خب هنر کرد کارشناستون که فهمید ال ۹۰ بزرگتره، این کاملا مشخصه، از نظر شتاب هم باید بگم من چون هردوتا رو استفاده میکنم، برام عین روز روشنه رانا شتابش یه خورده بالاتره، البته رانا به نوع بنزین هم خیلی حساسه، بنا به نوع بنزین شتابش فرق میکنه و خلاصه بگم ، اینطوری یک طرفه کار کردن ، ابروی خودتون و سایتتون رو میبره ، تنها مزیت ال ۹۰ به رانا جادار تر بودنش هست ، که اونم سلیقه ای هست بنا به نیازه
1393/12/27
با سلام به دوست محترممون. من احساس میکنم شما خیلی تعصبی نظر دادید!!!!
جهت اطلاعتون عرض کنم که این که واضح بالاخره l90 بهتره از رانا تقریبا از بیشتر جهات.
از نظر کیفیت فنی مستند من رتبه بندیه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به صورت ماهیانه ارایه میشه که تقریبا l90 در رده های اول تا سوم قرار میگیره همیشه با 20 نمره منفی.
ولی متاسفانه رانا جدای از بحث فنی به نظر فاقد اصالت میاد پلت فرم 206sd با ارم سمند که تمام این چیزا تقریبا از ایران خودرو و سایپا بر میاد.
به نظرم مقایسه ی ویدیویی دو ماشین کاملا منطقی و درست انجام شده چون همه ایتم ها مشترک بوده.
1393/12/27
amir khan etefaghan man ba nazare binande doostemoon movafegham.dar in film kamelan janebdarane az l90 bish az andaze tarafdari shod. az inke keyfiyate sakhtesh khoobe shaki nist ayya hamechi faghat keyfiyat sakht hast dar in moghayese? emkanat zibaE ghodrate tormozgiri handeling semsore dande aghab rahat tar boodane sandalihaye runna delchasb tar boodane dashbord ina kolan harfi be mian nayoomad age inaro migoftan paye keyfiyate l90 biroon mishodo shak nakon emtiaz bishtari migereft runna.
1394/2/16
آقای محمدرضا کاری نداره که شما رانا بیار منم ال90 میارم کاملا از نظر شتاب و کیفیت و ترمز گیری تست کنیم دادا به نظرم فیلم 90 درصد درست بود
1394/2/19
سلام
منم از هردو استفاده کردم و همین نظر رو دارم
اینم اضافه کنم توی سرعت های بالاتر رانا پایداری بهتری به نسبت ال90 دراه البته لاستیک 205 انداختم برای رانا
ببخشیدا شمایی که اومدی گفتی اصالت نداره بد نیست یه بار سوار رانا بشی (خودت اصالت رو میفهمی ) مرد حسابی موتور 206 -فنر بندی 206 - اتاق 206 بعد اومدی میگی اصالت ؟؟؟ اصالت ال90 خوبه با موتور رنو و اتاق و طراحی شرکت داچیا لوگان !!! :)
1394/3/1
در جواب صالح ماشینی رو میگن اصیل که از یک برند مشخص بیرون داده شده باشه مثلا رانا کجاش اصیله شتر گاو پلنگ هر تیکش مال یه جاس مثل تیبا...من 2 تا رفیقام گرفتن و تو سال اول رد کردن رفت 206 خریدن
1393/12/26
baba chera moghrezane test mikonid? emkanate rana ro ke nagoftin kamel bad yehoE az nazare emkanat yeki shodan? diske charkhe aghab, cheraghaye barghi , handeling behtar az mazayaye ranna ast nesbat be l90 ke nagoftin..l90 az nazare motori khoobe vali na inghad ke injoori moghrezane tahlil konid....az nazare shetab ke baz runna behtare man nemidoonam chejoori shoma test kardin .. albate az shetab giriye baghiye mashina ke gozashtin maloome too in maghoole momtadi hastin.besyar moghayeseye eftezahi bood hich chizesh roo osool nabood . dar zemn in nazarate man be in dalil bood ke joftesho daram.
1393/12/28
سلام جناب محمدرضا
من صحبت های شما رو قبول دارم که جدای از بحث فنی ایتم ها و فاکتور های دیگری هم برای ارزیابی یه ماشین باید مد نظر قرار بگیره از جمله امکانات -زیبایی و...
اما معتقدم از نظر امکانات هر دو در یک سطح تقریبا هستن یعنی هیچکدام اپشن های خاصی ندارن مثل سایر محصولات تولید داخل.
تنها چیزی که اینارو از هم جدا میکنه کارکرد فنی و قیمتشون هستش.
که قیمت رانا معقولانه تره اما استخوان بندی و فنر بندی l90 عالیه که این موضوع بعد از 100000 کیلومتر رانندگی تازه متوجه میشید که کدام ماشین اطاقش به سر وصدا میفته و اصطلاحا وا میره.
تنها نکته منفی l90 صندلی هاشه که برای یه مسافرت طولانی چندان راحت نیست + کولرش که تمرکز و کشش موتور رو ازش میگیره
در بقیه موارد قطعا l90 از رانا بهتره.
شما جنس داشبورد رانا که از مواد بازیافتی درجه پایین استفاده شده +اطاق تنگ + سفتی تعویض دنده هارو مقایسه بکنید!!!
1394/1/11
شما فقط بشین تو رانا و یه دست به داشبوردش که از جنس مواد بازیافت شده وارداتی از چین هست بکش ..خودتون میفهمید چرا تندر باید بیشتر امتیاز بیاره
1394/2/16
مشکل داشبورد در رانا lx که داشبورد جدید داره مرتفع شده آرش جان. در ضمن داشبورد ال ممد مثلا خیلی توپه. طراحی داشبورد ال نود واقع ضایع است
1394/2/16
هر چقدرم بد باشه بهتر از رانا است که هر تیکشو از یه جا آوردن و از جنس پلاستیک بازیافتی نیست مثل رانا
1394/1/16
من هم رانا دارم هم 206 ... تو فکر فروش رانا هستم با اینکه رانا جدید تر از 206 گرفتم ولی خداوکیلی چیز به درد نخوریه! کولر 206 واقعا کولر خوبیه ک این هیچ بویی از اون نبرده ...جنس قطعات داخلی واقعا فاجعس ...جلوبندیش به شدت ضعیفه و تو یه تصادف نه چندان شدید مطمئنا به شدت آسیب میبینه ...که 206 اینطور نیست.از لحاظ کیفیت موتور هم به شدت افت داشته نسبت به 206 و حسابی معلومه بی حوصله کپی کردن! به نظرم کسی ک به قیافه اهمیت نمیده بین 206 و تندر90 باید تندر بخره که از همه تعریفشو شنیدم خودمم باهاش روندن ماشین خوبیه
1394/2/15
مطمئنا تارا جان شما رانا نداری و فقط متاسفانه 206 داری. کولر رانا و 206 تفاوتی ندارن . در مورد جلوبندیش هم که فرمودی ضعیفه واقعا فرقی با 206 نداره . به نظر من اگر کسی به زیبایی اهمیت میده نره ال 90 و sd بخره. همین.
راستی میدونید چه رنگ ال 90 بهتره؟ هیچ رنگی چون همشون زشتن
1394/2/16
اتفاقا آقای سعید من رانا داشتم!! هفته قبل فروختمش و الان 206 رو دارم هنوز ...من که 206 داشتم وقتی پشت رانا نشستم واقعا به نظرم بد بود! از تقریبا تمام جهات ...من برادرم مکانیکه و برا همین اطلاعات فنی من بدک نیس و کاملا متوجه شدم که رانا چیزی برا گفتن نداره من خودم قیافه برام مهم بود وگرنه تندر میگرفتم نه رانا و احتمال زیاد هنوز داشتمش .. راستی یکی از دوستان گفته صندلی رانا راحته من که یه سفر تا اصفهان رفتم حسابی کمر درد گرفتم
1394/2/15
سلام من رانا دارم. اتفاقا از کولرش بینهایت راضی هستم. ذره ای روی قدرت ماشین تاثیر منفی نداره. بسیار نرم و راحته ( اگر جلوبندیش ضعیف بود راحت نبود تارا جان) . در ضمن داشبوردش بسیار زیبا تر و محکم تر از ال 90 هست. داشبور ال 90 حتی از پراید هم ضعیفتره آرش جان
1394/2/16
داداش من رانا داشتم خداوکیلی کجای کولرش خویه؟ تو تابسون خیلی اذیتم کرد هرچقدر گاز و بقیه دوم و دسگاشو میزون کردم اوکی نشد و اصلا وقتی توش مینشستم یه حس بدی بهم میداد شاید بخاطر داشبورد بود که واقعا از جنس پلاستیکه بدی بود ...الان 206 گرفتم نمیگم خوبه اما از رانا خیلی بهتره
1394/2/16
من پدرم تو ایرانخودرو کار میکنه و خودش میگه بین تولیداتمون فقط ال 90 و دنا ماشینه بقیش کیفیت نداره دنا هم اولشه بعد میشکوننش!!
1394/2/18
من سال 87 پراید صفر خریدم گفتم اوووف عجب ماشینیه...بعد از دوسال فروختم سال 89 روآ خریدم با خودم گفتم این دیگه عالیه با سواریش کلی حال کردم بعد از یکسال یعنی 90 فروختم یه 206 تیپ 2 گرفتم با خودم گفتم این دیگه آخرشه کلی باهاش حال کردم یکسالم اونو داشتم 91 فروختم یه ال 90 فول گرفتم بعد به خودم گفتم عجب خری بودم که اونا رو سوار میشدم...تا این رنج قیمت و از این پایین تر ...ال90 حرف اول رو میزنه شک نکنین...
1394/2/23
سلام
بعضی ها اومدن رانا و ال نود رو از نظر فنی مقایسه کردن، برخی به طور فلسفی و برخی دیگه هم اغراق آمیز یه حرفایی زدن.
اما من میخوام تو این وبلاگ، تجربه ام رو بنویسم. من یه رانا دارم که تا به حال 4000 کیلومتر کارکرد داشته (سفر مشهد هم باهاش رفتم). البته الان خیلی زوده برای قضاوت، اما به هرحال هیچ مشکلی فعلا نداشته، قبل از این ریو هم داشتم. نمیخوام اغراق کنم اما شتاب و نرم بودنش از ریو به نظر من بهتره. وقتی ریو رو فروختم یه مدت کم پژو پارس داشتم، نسبت به پارس، تسلط به ماشین تو رانا خیلی بهتره. پژو پارس رو فروختم چون همسرم سختش بودن باهاش رانندگی کنه. فروختمش. اما تسلط به خودرو یا هندلینگ رانا خیلی خوبه.
از کولرش هم چند بار استفاده کردم ( گرچه هنوز هوا خیلی گرم نشده و شاید الان وقت خوبی برای قضاوت نباشه) که مشکلی نداشته و واقعا رو قدرت موتور هم تاثیر منفی نداشته.
در مورد فضای اتاق هم، به نظر من کافیه. مگه چه قدر پیش میاد که من بخوام 5 تا آدم بزرگ رو سوار کنم که به خاطرشون ماشینهایی رو بخرم که یا ظاهرشون جالب نیست یا خیلی بزرگن.
میخوام هر 2000 کیلومتر بیام و تجربیاتم بگم.
1394/2/23
واقعا من موندم چرا به رانا پول میدن واسم همیشه یه سواله اصلا معوم نیست چیه ! یه سوال دیگه با وجود 206صندوق دار چرا رانا رو تولید کردن ؟
1394/3/13
برای اینکه دگ مارک پژو نچسبونن ب تولیداته داخل.یه فیلم هست کاملن توضیخ داده این حرفاتو.اگ ایمیلتو بدی بفرستم برات نظرت عوض میشه.درضمن رانا برای من ی رفیق ب تمام معنی بود هیچوقت نشد ازش جواب راضی نکننده ای بگیرم
1394/4/24
اره داداش منم با نظرت موافقم به رانا هم بکن ماشین یکی از اشناهامون رانا داره توبارندگی بوقش سوخت به نظرم هر کی رانا بخره پولشوحروم کرده.
1394/4/24
این ایمیل منه داداش هر موقع کار داشتی در خدمتم a.farzanpoor1379@gmail.com
1394/2/23
سلام
چ وضعشه این؟رانا چهارتا چرخاش ترمز دیسکی دارن و از نظر ترمز خیلی بهتر از ال نود عمل میکنه.دوم اینکه واقعا واقعا ضایع بود راننده رانا همش گازو ول میکرد.سوم اینکه رانا شتابش بالا تره اصن مگ میشه موتور108اسب بخاری رو اتاقی ک هم وزنش از ال نود کمتره هم طراحیش بهتره کمتر باشه؟ال نود 105اسب بخاره.چهارم اینکه تو ال نود سرعت 140تا ب بالا اصن نمیشه ماشینو تکون داد ولی خودم تو رانام با سرعت180تا تغیر لاین میدادم فیلمش هم موجوده
1394/3/14
شما مسلما با ال 90 رانندگی نکردی و یه حرفی میزنی !!! من 1 سال پیش خریدم و قبلش رفتم رانا رو هم تست کردم و تو همون تست دورشو خط کشیدم!!! چون فوق العاده بی کیفیت شده نسبت به 206 !! ترمزشم من حاضرم ال 90 بیارم شما رانا بیار ترمز میگیریم متر میکنیم! برا شتابم همینطور
1394/2/27
سلام و خسته نباشید
من فکر کنم اون آیتم آخر آیتم بی خودی بود چون وقتی یه نفر میخواد یکدوم لز این دوتا ماشین روانتخاب کنه از خودش میپرسه چرا باید 6 میلیون پول بیشتری بدم اونوقت میاد وآیتمهای مطرح شده رو مقایسه میکنه و وقتی به مقایسه دو عدد 9 رانا و 21تندر میرسه اونوقت براش توجیه پذیر میشه که چرا 6 میلیون تفاوت هست
درضمن چرا شتاب رو باکرنومتر نشان ندادید؟
باتشکر از برنامه قشنگ شما
1394/3/1
آقا من یه رانا 92 دارم و قبل از این اتفاقی که میگم براتون هفته قبل برام بیفته خیلی هم دوسش داشتم و قبول داشتمش ...هفته قبل یه پراید عزیز وقتی من سر 4 راه ایستاده بودم با سرعت حدود 40 تا از عقب زد بمن و وقتی پیاده شدم چیزی رو که دیدم باورم نمیشد...سپر که اصلا دیگه وجود نداشت شکسته بود و رو زمین ریخته بود جالب اینکه تو سپر هیچ فوم یا دیاق فلزی نبود در صورتی که پراید فوم داره و ال90 مثلا دیاق داره فلزی ...دربهای عقب ماشین جا خورده بودن و توی صندوق عقب تا خوردگیهای فراروانی در فلز کف و کناره های صندوق دیده میشد انگار زاپاس جایی رو که توش قرار میگیره هل داده بود سمت صندلی و جمعش کرده بود خلاصه حسابی رفتم تو خرج(بیمه پراید میده) و انشالا به زودی ردش میکنم بره
1394/3/3
برادر مطمئن باش سرعتش زیاد بوده منم یه سری تو جاده از پشت زدن چیزیم نشد حالا بره شما فکر کنم یادشون رفته بعید نیست
1394/3/7
من دو ساله رانا دارم . شتاب و مانورش یه چیزی در حد زانتیاست و هیچ محصول ایران خودرویی را نمیشه با اون مقایسه کرد . 206 صندوقدار شتابش مثل راناست اما قدرت مانورش اصلا به گرد رانا هم نمیرسه . به لحاظ زیبایی خیلی از 206 قشنگتره .
1394/3/14
نه دادا سرعتش زیاد نبود عکس دارم هم از پراید هم از ماشین خودم!!! راستی فروختمش فعلا ماشین ندارم!!!
1394/3/30
maham yk peraid darim 86 to eyd tasadof card ba sorat80kilometr zadim bh ye j5 motor ma terecid yk gelgir va kapot taviz shd 250000 kharjesh kardam
1394/3/7
سلام. واقعا کلیپ هایی که تو سایت میزارین خیلی آموزنده س. ازتون خیلی تشکر میکنم.
یه درخواستی داشتم اونم اینه که فیلم مقایسه ماشین های تندر90 و سمند رو هم تهیه کرده و تو سایت بزارید. خودم به شخصه تو انتخاب سمند یا تندر90 گیر کردم!!!!!!!
1394/5/10
سلام.به نظر من بهترین ماشین اونیه که اولا مصرف کم داشته باشه دوما خرج نداشته باشه سوما شتاب عالی داشته باشه که ال 90 این خصوصیت هاش ازهمه ی ماشین های مونتاژ ایران بیشتره
1394/3/11
از سال 85 تا حالا كلكسيون ماشينهارو خريدم و فروختم پنج بار 206 سه بار 405 يك بار پارس ELX سه بار ريو چهار بار پرايد يك بار زانتيا الان هم 405 دارم خداييش زانتيا از همشون بهتر بود البته هزينه نگهداريش هم بالا بود الان تصميم دارم رانا رو امتحان كنم ، اما اتفاقي هفته قبل با ال 90 صفر يكي از دوستان تا مشهد رفتيم و برگشتيم و همش خودم روندم ، اگه بتونين قيافشو تحمل كنيين فوق العاده ماشين راحتيه فقط مصرفش كمي بالاس
1394/4/27
ال 90 مصرفش بالاس؟اونوقت زانتیایی که داشتی مصرفش بالا نبود؟
من پارسال با فامیلمون رفته بودیم مسافرت من با ال90 بودم و فامیلمون با 405 اون دو برابر من بنزین مصرف کرد 405ی که میگن مصرفش100 دوازده تاس
1394/5/6
ال 90 به کم مصرفی معروفه !!!! بعد شما میگی مصرفش بالاست ؟؟
1394/5/10
اتفاقا تنها خصوصیتی که باعث شده ال 90 جا بیفته کم مصرف بودنشه ال نود صدی6 میسوزونه امازانتیا صدی10
1394/3/12
اگر می شه مقایسه ای بین الانترا و اکسنت از شرکت هیوندای داشته باشید با تشکر
1394/3/14
خیلی مسخره بود مقایسه.تو چیزای کوچیک که رانا فقط با اندک فاصله کمتر از تندر هست به نفع تندر میگیرید ولی بر عکس وقتی رانا یخرده بهتر از تندر هست مساوی میگیرید!!!کی گفته سنسور عقب مهم نیست؟آیا باز شدن صندوق عقب از داخل بی ارزشه؟تندر اینقدر ضایعست که نه سنسور داره نه صندوقش از داخل وا میشه.رینگ آلمینیومی چه ارزش بالایی داره؟منصفانه مقایسه کنید و دنبال بد کیفیت نشون دادن خودرو ایرانی نباشید حقیقت رو بگید
1394/3/15
اقا من با 100 تومن سنسور و صندوق پران رو نصب کردم اما شما باید حداقل 1600 بدی رینگاتو المینیومی کنی
1394/5/10
شرط های مهم ماشین 1-محکم بودن2-شتاب اولیه3-کم مصرف بودن4- جادار بودن5- بی صدا بودنشه نه
1394/5/11
بايد بگم تو اين مقايسه تو ميزان مصرف سوخت هم تندر 90 يكم بهتر بود ولي مساوي گرفتند در ضمن اپشن هاي خودرو مهم نيست رينگ الومينيومي خيلي گرونه الان شما خودروي فرانسوي رو ميگي از خودروي داخلي بهتره الان پژو 405 اصل فرانسه به ده تا دنا مي ازه اونم دنا نه رانا finito
1394/3/21
پدرم یه سال که ال90 داره اولش اصلا خوشم نمیومد ازش و میخواستم پژو پارس بگیریم ولی بعد این که یه بار پشت ماشین نشستم باورم نشد ک این ال 90 است چون وقتی پاتو رو گاز میزاری انگار تو هوا پیما نشستی زود سرعت پر میکنه و کلاجش واقعا نرمه انگار پنبه است هر کی میگه ال 90 خوب نیست فقط کافیه یه بار پشت ماشین بشینن بعدا بگن ک ماشین خوبی نیست
1394/3/30
arhe fanish khobh ama ghiyafeh nadare
1394/6/2
جوری میگه انگار سوار لامبورگینی شده
1394/4/1
سلام فیلم بررسی پژو پارس ELX موتور زانتیا 16 سوپاپه روهم بذارید
باتشکر
1394/4/3
سلام لطفا خواهش میکنم فیلم تست پژو405 ELX را بگذارید چون هم خیلی تعریف این ماشین راشنیده ام هم باش رونده ام ولی ممنون میشم اگر شما فیلم تست این ماشین را بگذارید باتشکر
1394/4/11
وقتی تستر اطلاعات کافی نداره نتیجه همین میشه...یعنی شما نمیدونی ترمزای رانا هرچهارتاش دیسکیه که میگی عقبش کاسه ایه؟ توی تست چهارصد متر قشنگ معلومه راننده رانا تسلط به خودرو نداره و تو دنده عوض کردن جامیمونه.اینجوری تحلیل کردن ماشینها کاملاغیرحرفه ایه
1394/5/9
من خودم رانا دارم کجا چرخ عقب دیسکیه
1394/5/30
مطمئنم رانا نداری وگرنه این حرفو نمیگفتی...رانا 4 چرخ دیسکه پسر خوب.....مجبوری الکی بگی رانا داری؟
1394/4/11
اطلاعاتی که ارائه شده اشتباهه. رانندگی تو تستها هم معلومه از روی تسلط نیست. کلا بررسی فنی از نوع ایرانی بهتر از این نمیشه
1394/4/12
الان دنا هم نمي تونه با ال 90 رقابت كنه رانا كه جاي خود دارد (البته تندر 90 اتوماتيك)
1394/6/7
نه تو واقعا دنا رو با ال 90 مقایسه میکنی بعدشم تو درگ با رانا راننده رانا یه جا خیلی بد دنده رو عوض کرد و ماشین یه مکثی کرد دنا اب بندی شده دقت کن اب بندی شده میتونه با ال نود بجنگه تو مسافت بیشتر که راحت جلو میفته به خاطر قدرت موتورش
با دنا اگه مقایسه بشه 21. 12 به سود دنا میشه تو رنو اتومات که جا لیوانی هم جزو اپشن ها نوشته ولی با اختلاف کمی دنا بهتره تازه اگه هم تندر بهتر باشه به خاطر مصرف سوخت دوباره 21.12 میشه
البته نظر شخصی منه
یه نظر دیگه هم دارم درسته تندر ها قیافه مناسبی ندارن اما پارس تندر خیلیی ناجوره و اختلاف زیادی با تندر نود نداره پس چرا پارس تندر بعضیا میگیرن چون ضاهر ال نود نسبت به پارس تندر خیلی بهتره
البته نظر شخصیه
1394/4/13
چرا تست ترمز رو انجام نمی دید؟ تست 100 به 0 از جمله تست های استاندارد هست و ممکنه نتیجه تست متفاوت از پیش بینی های روی کاغذ از آب در بیاد
1394/4/24
باتشکر از سایتتون واقعا خوشم اومد من خودم هم تندر دارم واقعا ماشین مهشرییه اگر تند تا درگ مسابقه تندر دیگه بزارید ممنون میشم
1394/5/6
کسی بیاد درمورد رانا بگه ک چند وقت داشته باشتش
شتابش از90بیشتره
1394/5/10
تو ماشین های ایرانی تنها ماشینی که توشتاب حرف اول رو میزنه ال نودهه. من خودم قبلا پژو پارس موتورزانتیا داشتم با ال 90 درگ گذاشتم نتونستم ببرمش
1394/5/30
دوست من منکر خوب بودن ال 90 نیستم ولی ال 90 تو شتاب و ترمز و هندلینگ جلوی رانا حرفی برای گفتن نداره...خوبه ولی نه به اندازه رانا....ال 90 کیفیت قطعات بالاتره البته مدلهای قبل از 91 و قبل از تحریم...بعد 91 قطعات ال 90 اکثراچینی و اوکراین و هندی هستند
1394/7/26
اقا امین اتفاقا شتاب ال 90 خیلی خوبه نسبت به رانا و ال 90 تو تحریم تولید نشد و تحویل نشد اگه یادت باشه بنابراین کاهش کیفیتی نداشت
1394/5/17
لطفا فیلم های مقایسه ای بیشتر بذارید. مخصوصا خودروهای قیمت پایین و مونتاژ داخل... حتی تیبا و 405 اس ال ایکس و ...
از دیدن فیلم مقایسه رانا و ال نود لذت بردم. ممنون
1394/5/24
رو چه حسابی گفتی ترمز عقب رانا کاسه ای یه ؟؟؟ تا حالا ترمز عقب ماشین از نزدیک دیدی ؟
1394/5/25
من با هر دو ماشین رانندگی کردم
اگر جا داری صندلی عقب که امتیاز ال 90 هست رو کنار بذارید هر دو ماشین تو یه رنجن
البته رانا در ظاهر امتیاز ارزشمندی داره
در مورد رینگ هم بهتره به قیمت بیشتر توجه کنید
در مورد تست 0 تا 100 و درگ اگر بنده پشت رانا بشینم نتیجه متفاوتی خواهید دید
یا علی
1394/5/30
یک سوال از ایران خودرو واقعا چی فک کردین که رانا ساختین با اتاق و درب هاش کاری ندارم مال ۲۰۶ موتورشم که خدا میدونه مال کدوم ماشینه حداقل رو شکل ظاهریش کار میکردین بد تر از سمند نمی تونست کسی بسازه ولی شما ساختین دستتون درد نکنه
1394/10/7
شما برو اول چند تا اطلاعات راجب خودرو کسب کن بعد بیا نظر بده باید محض اطلاعت بگم روی رانا همون موتور tu5 پژو206 نصب شده ساخت فرانسه هم هست
1394/6/2
چه سیستم مقایسه ای دقیق و علمی ای!!!!
عجب امتیاز دهی جالب و به دور از غرضی (0-3) !!!!
عجب کارشناس خودروی خفنی !!!

این متخصص خودرو باید فرار مغزها میکرد میرفت اونور آب
1394/10/13
خودت پروفوسوری بیا مقایسه انجام بده نه این که از خودرو بانگ ایراد بگیری
1394/6/8
لطفا فیلم بررسی هیوندای ولستر هم بگذارید.باتشکر.
1394/6/11
سلام من برنامه های شمارو خیلی دوست دارم لطفا به همین کار ادامه بدید چون من همه برنامه های شمارو دانلود کردم وقتی دیدم فیم ها تمام شد خیلی ناراحت شدم ولی بعد وقتی دیدم بعداز پورشه تویوتا RAV4 ودنارو گذاشتید توی سایت خیلی خوشحال شدم ودانلود کرم لطفا ادامه بدید
1394/6/11
اصلا مقایسه رانا با تندر90 اشتباه بود رانا در حد تندر نیست.....
1394/6/12
کامل معلوم بود راننده رانا تو شتاب 0تا100و درگ گاز نداد
کلا میخاستین ابروی رانا رو تو این فیلم ببرید قصد دیگه ای نداشتید
1394/9/19
من یک تندر 90 مدل 87 دارم و الان هم یک رانا خریدم رانا پیش تندر با مدل 87 کم میاره چه برسه به تندر صفر
1394/6/25
ال90 فرانسوی-رانا ایرانی...قابل مقایسه نیست
1394/7/14
من سه ساله رانا سوار میشم بهترین و با کیفیت ترین ماشین تو رنج خوشه ، ال 90 خشک ، شتابش کمتر از رانا و مصرف بنزین ال90 بیشتره، بیشتر از 150 تا بری امکان چپ کردن هستش. من با رانا195 تا رفتم ، داخلش احساس نمی کنی ، ترمز عالی . دو سال هم ال 90 داشتم.
1394/11/15
ال 90 ارزش خرید نداره اتاق بدقواره_ صندلی شبیه نیمکت _امکانات روی داشبورد درحد تانک های جنگ جهانی اول-عدم تعادل در سر پیچ
1394/7/25
من دلم واسه اون دو. نفر سوخت که بخش تست فضای داخلی بودن تو تندر نود اینقد به درب ها چسپیدن له شدن تو رانا هم که اینقد به وسطی چسبیدن له شدن هههه واقعا چرا عادلانه مقایسه نمیکنید؟؟؟
1394/8/8
اگر سال 89 بود میگفتم 206 چون فرانسوی بود اما الان ال 90
1394/8/9
درود.حدود یک ساله رانا داریم. با ال 90 هم رانندگی کردم چندین بار.
رانا»» عدم هماهنگی بین گیربکس و موتور که باعث شد در سربالایی صفحه دیسک بسوزونه.
»» عدم سازگاری و طراحی نامناسب سیم کلاج» که قطعا باعث خواهد شد هر سه ماه یبار سیم کلاج تعویض کنید
»»به صدا افتادن درها بعد از دو ماه!!
»»جنس آشغال داشبورد و رودری ها.
»» امتیاز رانا» قیافه بهتر نسبت به ال نود و قدری نرمی بیشتر

ال نود» از همه لحاظ به رانا برتری دارد به جز ظاهر و به نوعی لذت نداشتن در رانندگی (حس رانندگی با رانا خیلی بهتره)
1394/10/7
من 2 ساله رانا دارم تا حالا لازم نبوده سیم کلاج عوض کنم
1394/10/11
سلام دوست من مشکل گیربکس به راحتی قابل حله که من اینکارو انجام دادم پیش یه مکانیک درجه یک که خودشم کارشناس ایران خودرو هست . یک ساله واسم درستش کرده و کارکرد ماشین عالی شده کلاچ هم خیلی نرم شده توصیه میکنم شما هم انجام بدی تا تفاوت رو احساس کنی
1394/8/23
من 4 سال ال90 پارس دارم
شتاب . مصرف سوخت . گارانتی . خدمات پس از فروش . جادار بودنش . عالیه
ماشین محکم و جان سختیه
بعد 4سال اصلا موتورش افت نکرده و مثل روز اول شتاب گیری میکنه
البته تمام سرویس های دوره ایش بردم به موقع
الان انقدر ازش راضیم که میخوام برم اتوماتیک بخرم
حرف نداره این ماشین
موقع فروش مثل آبنات پول میشه برات دو سوت
کیفیت هم که دیگه حرف نداره
بعد از 80 هزار تا یک صدا نمیده داخل کابین
بهترین ماشین ایرانی فقط ال90
1394/11/2
من ،۸ ساله که ال نود دارم و ۳۱۰۰۰۰ کیلومتر هم راه رفته ام ، واقعا بدون اغراق بکم هم ماشین جاده است و هم ماشین کوهستان ، خدا وکبلی مصرفش و صداش عین روز اول عالیه ، عین کفش چرمی ساخت تبریزه و تا بعد از مرگ صاحبش هم اوراق نمی شه ، تصمیم دارم یه ماشین شاسی بلند بگیرم و به خاطر همین خاصیت ال نود ، دارم بین داستر و کپچر که هر دواز خانواده رنو هستند تحقیق می کنم و یکی را بخرم البته ال نود رو می خوام تا ابد برا خودم نگه دارم و برای درون شهری و جاهای سخت ازش استفاده کنم ، می خوام ببینم بالاخره موفق می شم اونو از کار بندازم یا اون منو از کار می ندازه!
1394/9/15
رانا رینگ نداره؟!!!!!
1394/9/22
فقط l90 اين ماشين امتحان خودش رو بين ماشين هاي ديگر ايراني پس داده است شما در سربالايي با اين ماشين با دنده 3 تا 80 تا ميتوني پر كني و بري بدون اينكه قدرت ماشين كم بشه با 4 تا 120 تا توي سربالايي بري بقيه ماشيه ها مفت نمي ارزن فقط بايد براش سنسور عقب بزني و لاستيك هاش رو پهن كني تا ببيني چطور راه مي ره ... متشكر از سايت خوبتون
1394/10/6
راننده تندر که تو شتاب صفر تا صد دنده یک رو تا 4500 و دنده دو رو تا 5000 بیشتر گاز نداد . ولی راننده رانا راحت 5500 رو دور میگرفت . اگه راننده تندر گاز میداد الان اختلاف خیلی بیشتر میشد و تندر با اختلاف بیشتری برنده میشد.
1394/10/11
سلام دوستان
من دو سال هست که رانا دارم
این نکته رو بگم که ماشین تو ایران شانسیه و دیگه هر کیو شانسشه!
درسته که رانا به قیمتش نمی ارزه ولی با توجه به شرایط موجود و بازار خودرو در حال حاضر تو رنج این قیمت و کیفیت از بقیه بهتره هم از لحاظ فنی هم زیبایی
مشکلی که داره طراحی گیربکسش هست که اونم به راحتی رفع میشه
من یک سال پیش اینکارو انجام دادم و تا الان کلاچ نرم و دیسک و صفحه کار میکنه این مشکل با تغییر شکل دوشاخه کلاچ و گذاشتن دو تا واشر توی یکی از قسمتهای گیربکس به راحتی برطرف میشه من که راضیم.
1394/10/17
باسلام و عرض خسته نباشید
درمورد تستی که انجام شد . بد نبود به سال ورود به بازار هم اشاره ای می شد . با این مشخصه مشخصا نظر بر یه تعداد از تست ها عوض می شد . مثل قیمت قطعات ، درضمن من رانا سوار هستم و از کیفیت قطعات کاملا راضی هستم ولی رانا رو ایران خودرو کیفیت قطعات مصرفیش رو پایین استفاده کرده متاسفانه که باعث افت شدید شتاب میشه البته من با تعویض این قطعات از شتاب 11 رانا فابریک لذت میبرم و توی تستی که مدل 92 رانا (ماشین خودم ) با ال90 92 داشتم هم تک سرنشین رانا شتاب ال90 رو مغلوب کرده هم با فاصله ای به مراتب بالاتر با وزن بالاتر (هر دو خودرو 3 سرنشین هم وزن و استفاده از 2 زاپاس 14 درهرخودرو ) که نشان بر ضعف شدید داره . البته قبول دارم که فضای رانا کوچک هست ولی باز هم اندازه پژو 206 هست که از سال 80 توی ایران روند سعودی فروش رو داشته و علاوه بر ایران توی کل جهان فروش خوبی رو داشته + ترمز های رانا کاسه ای ؟؟؟ (باوا اینترنت دارید یه چک کنید بعد ) واقعا ترمز های رانا هم از ال90 بهتر عمل می کنه بد نبود به جای تست های بی مورد یه تست هندلینگ وهم یه تست صد به 0 رو هم می گرفتید که از نظر فنی هم مقایسه ای می شد . درضمن ال90 شما ساخت کدوم یکی از شرکت ها هست مثلا با تاریخچه ای که پارس خودروداشته قابل قیاس با ایرانخودرو نیست البته مدل 92 که ما تست کردیم صاحبش مدل 87داشت و سال92 ال90 خودشو عوض کرده بود تعریفی که می کرد از افت شدید کیفیت خودروش نسبت به مدل قدیمی ترش داشت که انتظار هم میرفت .
دستتون درد نکنه ولی اگه قصد تخریب داشتید بهتر بود این تست روانجام نمی دادید .
ممنون
1394/10/29
درود مقایسه جالب و عادلانه ای بود ممنون اگه میشه. فیلم تست toyota fj cruiser هم بزارین
1394/11/4
با سلام و احترام فراوان، اولش بگم که کلیپ های شما رو خیلی دوست دارم.......فیلم مقایسه رانا و تندر90 را تازه دیدم، روش نمره دهی به نظر من اصلاً مناسب نبوده است، در این جور مقایسه ها که برد و باخت نیست و صرفاً جهت مقایسه می بباشد، معمولا بصورت درصدی نمره دهی میکنند، مثلا هر آیتم 10 امتیاز دارد، خودرو اول تمام 10 امتیاز رو میگیره، خودرو دوم یا سوم و... با توجه به میزان توانایی در مقایسه با خودرو اول امتیاز میگیره، مثال: خودرو اول در 14.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت میرسه، خودرو دوم در 16 ثانیه، بنابراین اولی 10 امتیاز و دومی 8 امتیاز.....
1394/11/6
محض اطلاع ترمز عقب رانا دیسکه ولی ال 90 کاسه ای
1395/4/12
فروش روز افزون ال 90 و اینکه از هرکی که یذره فنی بلد باشه نه بچه های قیافه باز بپرسی میگه ال 90 مشخص کننده همچیه
1394/11/7
دوست عزيز تندر اولا فرانسوي نيست . دوما تحت ليسانس رنو هست پس حرف الكي نزن
1395/5/26
شما یه بار 5 دقیقه پشین پشت تندر5 دقیقه رانا خودت از رانا فرار میکنی! تازه رانا نو باشه تندر 3 ساله اصلا!
1394/11/12
من خودم تو اینجا ال نودو ترجیح میدم اما ماشین زیر پنجاه میلیون تومن تومن 405 هم شتاب خوبی داره هم قیمتش کمتره فک نکنم ایمنیش کمتر از این دوماشینم باشه و امکاناتشم یکی یعنی هیچی
1395/4/12
ایمنی 405 از هر دو اینها کمتره
1395/4/24
405 نه شتاب خوبی داره و نه ایمنی خوبی. تصادف ال90 و 405 از روبرو بیان کننده همه چیز است. داشبورد ال90 اصلا تکون نخورده و فقط تا حدود وسط کاپوت له شده ولی 405 تا ستون وسط ماشین له شده و شدت تصادف به اتاق و سرنشینان رسیده.
1394/11/26
باسلام
من اولین باره این سایت رو دیدم
ولی با اولین بار فهمیدم خیلی کارهاتون ضعیفه
یک جستجو از گیربکس ها کردم اطلاعاتی خیلی کلی و شبیه به هم اومد
اگه یک فرد عادی بخونه اصلا تفاوتی بین بعضی هاشون نمیفهمه
درباره مقایسه بین خودرو ها هم بین تندر90 و رانا رو نگاه کردم که اولش خوب بود یعنی مقایسه بین شتاب و درگ400متر خوب بود ولی برای ترمز ها و مصرف سوخت به اطلاعات کلی کارخانه بسنده کردید
به نظر خودتان اینکه هردو یک سیستم ترمز دارند یعنی باید یک عملکرد ترمز داشته باشند؟
یعنی فاکتور وزن اندازه و پهنای لاستیک اندازه دیسک ترمز اندازه لنت واصلا خود سیستم ترمز شامل بوستر و abs , ebd ممکنه دقیقه مثل هم باشند
بهتر نبود یک تست تجربی میگرفتید که ببینید بطور مثال با سرعت 160 کیلومتر در ساعت کدامیک وقتی ترمز میگرد مسافت کمتری میپیماید تا بایستد
مصرف سوخت را هم میتونستید تجربی اندازه بگیرید
اگه میخواستید میتونستید شتابشم از روی اطلاعات کارخانه مقایسه کنید؟!!!
به نظرم کارتان خیلی ضعیفه
ولی بازم همین که سعیتونو میکنید و زحمت میکشید ارزشمنده
ممنون و ببخشید که طولانی شد
1394/12/11
با سلام خدمت دوستانم
من کلیه مطالب بالا را به صورت منطقی و خلاصه به نحوی که همه راضی باشند میگم خدمتتون
من خودم رانا دارم و ال 90 هم سوار شدم بنابراین:
در مقایسه تجربی از لحاظ ترمز رانا نسبت به 206و ال 90 خیلی بهتره از نظر شتاب از ال90 بهتره
ولی در کل ال 90 از رانا بهتره چون همه چیز شتاب و ترمز و زیبایی نیست.
ال 90 قیمت بالاتری داره چون موتور و گیبکس جون داری داره و نرم تر نسبت به 206 و رانا کارمیکنه .فضای اتاق بزرگتری داره که برای سرنشینان عقب بسیار لذت بخش از 206 و رانا میباشد. ولی جنس داشبورد و در ها تقریبا در یک سطح هستند و از نظر هندلینگ من فکر میکنم زیاد فرقی نکنند ولی ال90 مقداری بهتر از رانا عمل میکند.
1395/1/21
سلام
دوست عزیز رانا مدل 94چطور ماشینی هست از همه لحاظ منظورمه.
ممنون میشم جواب قانع کننده بدید
باتشکر
1395/1/13
پشت النود پارس قشنگ تره یا رانا
1395/2/15
قطعا رانا
1395/1/18
خداوکیلی دمتون گرم . عجب سایتی راه انداختید . دستتون درد نکنه . خیلی وقت بود دنبال همچین سایتی میگشتم برای خودروهای ایرانی . خدا قوت
1395/1/18
سلام با تشکر از کارهای فوق العادتون
ممنون میشم ویدئوی مقایسه ی
رانا lx با 206sd v8 را جزو کارهاتون قرار بدین فکر میکنم جزو نیازهای جامعه ما باشه یا میتونید ب دلیل هم قیمت بودن با 206تیپ 2 با اون مقایسه بکنین
امیدوارم موفق و موید باشید
1395/1/22
سلام دوستان بین رانا ال ایکس و سمند ای اف سون دوگانه کدام بهتره که بخرم؟؟؟؟
باتشکر
1395/3/12
رانا LX
1395/1/22
سلام
دوست عزیز رانا مدل 94چطور ماشینی هست از همه لحاظ منظورمه.
ممنون میشم جواب قانع کننده بدید
باتشکر
1395/1/23
سلام
علی غفاری هستم مهندس مکانیک با 18 سال سابقه کاری تو صنعت خودرو
اگه نگران رد کردن تسمه تایم ال90 و خرج بالای تعمیر اون هستید و از قدرت خودروتون راضی نیستید با افزایش توان و حجم موتور و در ازائ افزایش مصرف 10% سوختون میتونید موتور رو علمی و فنی ارتقاع بدید و نگران رد کردن تایم موتورتون نباشید این کار رو تو خودرو خودم کردم و 100000 کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم
1395/2/7
با سلام
من دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک - طراحی اجزا هستم.
با تشکر از مقایسه ی صورت گرفته ولی به هیچ وجه مقایسه ی کامل و عادلانه ای انجام ندادید. در این مقایسه تندر 90 برنده شد چون شما دوست داشتید که برنده باشه - شما فاکتورهایی که در اون تندر بهتر بوده رو مقایسه کردید و به اکثر فاکتورهایی که رانا در اونها بهتر بوده اصلا نپرداختید. مثلا شما شتاب صفر تا صد رو مقایسه کردید ولی اصلا به حداکثر سرعت دو خودرو که برای تندر 90 طبق اطلاعات سایت ایران خودرو برابر 175 و برای رانا 189 کیلومتر بر ساعت هست نپرداختید. یا یکی از ملاکهایی که مهتر از درگ 400 متر یا شتاب صفر تا صد هست قدرت ترمزگیری دو خودرو هست که با توجه به ارتفاع تندر و تجربه ی رانندگی شخصی با دو خودرو مطمئنم که در رانا ترمزگیری بهتر انجام میشه - شما باید مسافت دو خودرو برای ترمزگیری از سرعت 100 تا رسیدن به توقف کامل رو هم مقایسه می کردید یا فاکتورهایی مثل ضریب آیرودینامیک بدنه و ...
ولی خب همونطور که عرض کردم شما دوست داشتید تندر برنده بشه که شد - این مسئله رو از اونجا میگم که حتی وقتی که در مورد قیمت امتیاز رو به رانا دادید از کلمه متاسفانه در این قسمت رانا امتیاز رو میگیره استفاده کردید و در تمام قسمتها مجری محترم پشت فرمون ماشین مورد علاقه اش نشسته بود.
به هر حال تشکر میکنم بابت اطلاع رسانی ولی امیدوارم در آینده بی طرف تر و کامل تر مقایسه کنید.
1395/2/15
با سلام با توجه به نظرات دوستان باید بگم که تندر خیلی خیلی از رانا برتره من هر دوشونو سوار شدم و اینو خودم تست کردم که سرعت تندر از رانا بالاتره که هیچ جای شکی نیست چون موتور تندر همون موتور مگان هست و این که میگن تندر طراحی بدی داره کاملا اشتباهه چون مشکلی براش نمیتونن پیدا کنن به همین دلیل از قیافش ایراد میگیرن خخخخ
1395/3/19
با سلام دوست عزیز حالا نمیدونم اینهمه مقاومت برای پذیرفتن برتری تندر نسبت به خودروهای دیگه در چیه؟حالا یکم ظاهر این خودرو مورد پسند عموم مردم نیست قبول اما من خودم از سال ۸۸ ال نود سوار میشم و انصافا هیچ خودرویی نمیتونه در این رنج قیمت ارضام کنه جز ال نود.نگاهم کاملا فنی مهندسیه چون مهندس همین رشته هم هستم.ایراد هم میشه ازش گرفت اما بهر حال قابل مقایسه با هم نیستند
1395/4/12
هر کس عادلانه پشت 2 تاش بشینه بعد 1 ساعت رانندگی میگه ال 90 بهرته...مگه خیلی دنبال قیافه باشه که رانا هم چندان قیافه ای نداره
1395/6/3
با سلام خدمت شما علی آقا بنده برای مدتی هر دو ماشین رو سوار شدم در مورد قدرت ترمز گیر ی کاملا" باهاتون مخالفم کاملا" تقریبا" در همه سایتها ومجلات از دو چیز ال 90 خیلی تعریف شده یکی گیربکس بسیار عالی اون ودیگری ترمزهای بسیار عالی . مطمعنا" اشتباه میکنید .با تشکر ازشما
1395/7/20
دکتر جان من اس دی 93وتندر87دارم دنا غیر از قیافه هیچ برگ برنده ای نداره شما ای بی اس رانا را نگاه کنید و به من بگویید ساخت کجاست از کدام ماشین کپی شده ایا روی یخ و جاده ی شنی وامیسه حداقل از من و چندین نفر تو نمایندگی اینجوری بودوهست.گیربکس من به شدت صدا میده اینم بدون نتیجه.مونیتور من تو دمای زیر صفر پر از لکه های نارنجی میشه حالا تندر 87ترمزوای بی اس اصل فرانسه با بارکد.کلاچ بعد از160هزار کیلومتر هنوز عوض نشده و زیروبند جلو که حالا حالاها کار میده اگر قبول دارید رانا در اصل اس دیه با کمی تغییرات ظاهری خودتون یه مقایسه ی دیگه بکنید در ضمن سرعت اس دی من با جی پی اس 170کیاومترو مصرف صدی13سرعت تندر180مصرف صدی 9با این سرعت.من از اس دی خودم از کولر و داشبوردوایرودینامیکش راضیم ولی دیگه هیچی حالا سال 93 تو تحریم بودیم و اینا دیگه حرفه چون این مشکلات پژو را من تو تندر مدل بالا نشنیدم
1396/4/27
تو استحلاك تندر 90نميگي كه فقط نياز داره به روغن لنت و...و تو كمتر ديدي يه مشكل براي تندر 90 پيش بياد كه كله موتور اورده باشن پايين تا درستش كنن ولي توي رانا و 206اينو ميبينيم پس نگو شما ميخوايد برنده شه
1395/3/26
دوستان جوری میگن ال 90 موتور مگان داره که انگار موتور لامبوزگینی داره - خود مگان هم به دلیل ضعف چشمگیر توان و شتاب موتورش بود که به هیچ وجه نتونست با مزدا3 رقابت کنه و در مقابل مزدا به هیچ وجه فروش خوبی نداشت - وگرنه مگان و مزدا3 همزمان وارد بازار ایران شده بودند. در ضمن به نظرتون بهتر نیست به جای ارائه ی نظرات کارشناسانه حداقل به مشخصات فنی شرکت های سازنده اعتماد کنیم. مشخصات فنی هر دو خودروی رانا و ال 90 در سایت ایران خودرو موجوده و اونجا میتونید برید و ببینید حداکثر سرعت کدوم خودرو بیشتره - من شک ندارم که شما فقط پشت ال 90 نشتید همین !!
1395/4/12
به هیچ وجه سمت رانا نرید....من 2 ساله دارم تاحالا 4 بار خرابی اساسی داشته با اینکه خیلی عادی و با ملایمت باهاش میرونم...قبلش پراید داشتم خدایی ازین کم دردسر تر بود...تو فکرم یه ساندرو بگیرم خیلی تعریف شنیدم
1395/4/12
اتفاقا خیلی ها مگان ترجیح میدن چون ماشین سنگین تر و کم خرج تری هستش و برا مسافرت و جاده های ایران خیلی راحتره...من هر دو رو روندم
1395/6/27
علی اقا دوست گرامی شما مگان 2000 رو با مزدا مقایسه کنید که فکر نکنم کم بیاره تو سایتا هم هست که نگاه میکردم توان و شتاب کم مگان 2000 یا ابولفظل عباس اینو دیگه نباید میگفتی که خیلی ناشیانه بود به نظر خودتون به جای کارشناسی یه نگاه به مشخصات و توضیحات سایتا نگاه کن به قول خودت تا این حرف ها رو نزنی تازه من با رانا 190 تا پر کردم که داشت منفجر میشر و دیگه بیشتر نمیرفت بعد از اون خرج باز کرد وصدا داد با تندر هم 2000 میرفتم مثل اب خوردن که بازم جا داشت بره که تو اپارام هست که 210 تا پر کرده بود از روی کاغذ نباید نظر داد رانا همون ترکیبی از 206 و 405 چینی و مزخرفه که کیفیتش افتضاحه
1395/4/12
کلیپ بعدی خودرو بانک:
مقایسه ی تندر 90 با لامبورگینی آونتادور و بوگاتی ویرون
بله متاسفانه چون داخل صندوق عقب بوگاتی ویرون و لامبورگینی چمدون و کالسکه جا نمیشه و صدای موتورشون از تندر90 بیشتره و قیمت قطعات تندر90 پایین تره و درون کابینش کم صداتره و همچنین مصرف سوخت تندر90 از بوگاتی ویرون و لامبورگینی آونتادور پایین تره و همچنین قیمت خودروی تندر90 خیلی از اون دو تا پایین تره، بنابراین با اختلاف فاحشی دو رقیب خودش رو شکست میده و مقام اول رو کسب میکنه.
1395/6/27
کلیپ بعدی خودرو بانک :
مقایسه رانا و 206 و سمند و پرشیا .دنا های اشغال چینی در مقابل پیکان کاملاا مشخصه پیکان از نظر دوام و کیفیت بالاتره 😊 و قابل مقایسه با اون چینی ها نیستن و پیکان برنده میشه تازه قیمت پیکان هم پایین تره پس انتخاب درستی هست و به صدا نمیوفته اما اون ها زود به صدا و تعمیرگاه سر کوچه میرن تا پیکان اصلااا شما به جای مقایسه تندر با لامبورگینی رانا را با پیکان مقایسه کن که فکر نکنم بهتر باشه البته پراید بعد از پیکان رقیب قدرتمند اصلی رانا 206 وسمند وپرشیا و... که فکر نکنم دیگه به پراید برسن از نطر کیفیت 😆
1396/6/8
مشخص و تابلو هست که ال 90 از همه نظر از رانا بهتره!!! نیازی به این نظر مثلا طنز شما نیس
1395/4/18
سلام
ال 90 فنی عالی داره اما تنها مشکلش گردگیر و صندلی هاشه
ظاهر جون پسندیم نداره
ماشین خانوادست درکل
بسیار محکم و نرم و نسبت به پولی ک میدی اگه اتوماتشو بگیری جز خرج مصرفی ماشین مثل روغن و لنت و لاستیک تا 3 سال هیچ خرجی نداره
1395/4/21
اولا که بهتر بود تندر رو با 206 SD V8 تولید سال مشترک مقایسه بشه
دوما از ماشینی که دوست دارید تعریف نشه و نیاید معایب طرف مقابل در برابر مزایای ماشینی که تعریف میکنید رو بگید
سوما ایراد تندر 90 :
سواری خشک و صندلی های بد و ناراحت مخصوصا تو مسافرت خسته کننده هست
فرمان سفت
ظاهر بد چه داخل کابین داشبورد چه بیرونی
هندلینگ افتضاح (مخصوصا روز های بارونی و سر پیچ ها کمی سرعت داشته باشید راحتتر از ماشین های دیگه چپ میکنه و کلا سر پیچ باید مواظبش بود و خودم موارد مختلف چپ کردنش رو دیدم)
قیمت قطعات و تعمیر گرانتر و فراوانی قطعات کمتر
داستان گردگیر گیربکس وقفل کردنش
کم آوردن در حرکت و سرعت بالاتر احتمالا بخاطر ایرودینامیک ضعیفش
و ...
1395/4/28
شما 206 یا رانا بخر....سلام مارو به تعمیرکار محلتون هم برسون!
1395/6/27
علی اقا خیلی حرف های شما بی اطلاعات و غیر منطقی هست حتی مطمئنم دستت به فرمون تندر هم نخرده که میگی سفته من خودم وی 8 و رانا و تندر داشتم کجای فرمون تندر سفته خخخ تازه خیلی خیلی نرم وروانه احتمالاا شما سوار e0شدی از شما شنیدم این حرفو کلا از حرف هات معلومه از خودت میگی داداش و میخوای حاشیه درست کنی دومن تندر خراب نمیشه که قطعه بخواد عوض شه تازه همیشه چیز های گرون به خاطر کیفیت اون هست سومن من چیزی جز راحتی صندلی های تندر چیزی نمیبینم خیلی راحت و عرق هم نمیکنه با مسافت زیاد چهارمن این ماشین هیچ مشکل ظاهری نداره فقط کابینش یکم ساده هست که میشه تغییر داد از نظر ظاهر بیرونی هم به نظر دوستم از ماشین های هم رده اش گرون تر و متفاوت تر هست دیده میشه واین طوری هم هست چشمات مشکل داره کم اوردن تو سرعت بالاا دیگه خیلی چرته من خودم 200 تا پر کردم اصلا هم کم نمیاره مثل تانکه البته باید لاستیک 205 باشه زیرش شما از روی هوا حرف نزن دوست من
1395/5/27
از من میشنوید طرف رانا نرید .فقط یه قیافه ای داره تازه یه رگی هم از 206زده توش تازه بدنه 206خیلی خیلی محکم تره رانا هست تازه قدیمی هاش که دیگه بهترن حالا اگه میخوای پولتو بریزی تو چاه برو رانا بخر به جای ابن که رانا بخری ، من بهت میگم که بری 206یاهمینL90بخری بهتر تازه لیفان x50دوحالته هم بخرید خوبه پارسم با توسیع نمیکنم چون پارسای امروزی بدنشون خیلی ضعیفه دست میزنی میره تو با تشکر
1395/5/27
سلام
میخواستم بگم اگه شک در خریدن رانا ویا L90دارید من توسیع میکنم طرف L90برین .اگر شتاب بهتری رو میخواینL90اگر برای ظاهر میخوایین رانا و اگه یه ماشینی میخوایین بخریم که 206بخر هم ظاهرش خوبه هم قیمت هم مهکم بودن هم قدرت و اگر میخوای پارس بخری اصلا نخر چون پارسای الان بدنشون خیلی خیلی نرمه حتی بدنه براید 5سال پیش خیلی محکم تره حالا اگر داخل خریدن ماشینا داخل این قیمت میخوایین 206از همه بهتره و بعد هم L90و حتی از همه بهتر در قیافه جلو پنجره وعقب وجلوو طراحی داشبوردو خوش استیل بودن 206
1395/6/1
اقا تو اون درگ 400 متر رانا یه لحظه ترمز میگیره اونجا که دوربین رو کاپوت تندر نوده اخرای درگ
1395/6/9
با سلام خدمت دوستان خواهشن با این اطلاعات غلط مردم رو با نظر های اشتباهتون به اشتباه وا ندارید چون میگین که رانا شتاب بالایی نسبت به تندر داره من رانا قبلااا داشتم تندرم داشتم الان هم زانتیا دارم باید بگم قدرت و کشس تندر تو سرعت اولیه در حد زانتیا هم نباشه کم تر نیست رانا شتابش از تندر کم تره اینو مطمعن باشین کاملااا مشخصه بعصی ها از روی تعصب حرف میزنن با این که الان تندر ندارم اما این ماشینو کاملااا قبول دارم و قابل مقایسه با رانای اشغال چینی دست ساز ایرانی نیست
1395/6/31
انصاف خوب چیزیه!!!!! کسی که این مقایسه رو ترتیب داده دقیقا میخواسته ال 90 برنده شه....چند مورد این جهت دهی تو فیلم مشهود بود و چند مورد حتی اطلاعات دروغ!!!!! که عرض میکنم:
1- ترمز عقب رانا دیسکی و ال 90 کاسه ای ... این موضوع تو سایت ایران خودرو و سایپا هم هست که تو این فیلم گفته شد جفت ماشینها ترمز عقب کاسه ای دارن و نمره برابر گرفتن!!!!! حتی شما با یه رانندگی 5 دقیقه ای با رانا خوب بودن ترمزهاش رو احساس میکنید برای اثبات این موضوع میتونستید تست ترمز از سرعت 100 کیلومتر و مسافت طی شده رو نشون بدید
2- کلا تمام فاکتورهایی که توش ال 90 رو بهتر معرفی میکردید هیچ عدد و رقمی اعلام نمیشد برای مثال شتاب .... بله شتاب ال 90 بهتره 10.2 ثانیه است و رانا ضعیف تر 12 ثانیه است این تو سایت ایران خودرو هم هست ولی 2 ثانیه اختلاف!!!! بیان نمیشه اما اینکه صدای داخل کابین رانا 80 دسیبل و ال نود 85 دسیبل بیان میشه این موضوع باعث میشه بیننده حتی مزایای رانا براش کم رنگ بشه و مزایای ال 90 پر رنگ
3- شما تست سرعت که تو سایت ایران خودرو و سایپا هم هست اعدادشون رو انجام ندادید ول تست شتاب و درگ 400 متر که تقریبا یه چیز هست رو انجام میدین؟!!!!! یعنی یه ماشین واسه برتری تو شتاب اولیه 6 امتیاز گرفت ولی رانا واسه برتری تو سرعتش هیچ امتیازی نگرفت!!!! اگه بخوایم درست بررسی کنیم امتیاز سرعت و شتاب دو ماشین برابر با یه اختلاف کوچک شتاب یکی بهتره و با یه اختلاف کوچک سرعت اون یکی
4- قیمت قطعات مصرفی رانا بیشتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دقیقا تو لیستتون هم دروغ بود قیمت جلو پنجره رانا 60 هزار تومن که شما 150 تومن نوشتید و تسمه تایم ال نود 400 تومن که شما 70 تا 120 نوشته بودید این رو خودم و یکی از فامیل برای جفت ماشینها خریدم مطمنم دقیقا دروغ میگید
5- امکانات داخل اتاق برابر!!!!! خودتون میگید رانا از داخل اتاق صندوق باز میشه و ال نود نه بعد امتیاز برابر میدین ولی واسه اینکه چرخ دستی تو صندوق ال 90 جا شد و رانا نه 3 امتیاز به ال نود!!!!!!!
6- پارامترهای دیگه ای هم هست مثل زیبایی داخل اتاق ....وقتی تو رانا میشینید حس یه ماشین جدید رو دارین داخل اتاق ال 90 از بیرونش بدتره به نظرمن از پیکان بدتر طراحی شده داخلش
1395/6/31
سلام اقا عماد حرف شما کاملاا برای من محترم هست اما اینو باید قبول کرد که رانا بله ترمز عقب دیسکی هست اما تندر کاسه ای باتوجه به رانندگی با دوخودرو و بدون تعصب باید گفت تندر تاسرعت 120 ترمز حوبی نسبت به رانا داره اما رانا تو شتاب بالای 120 بهتر عمل میکنه اینم قبول دارم رانا خوش قیافه تر وکابین بهتر داره اما رانا همون ترکیب 206 و 405 و قطعات چینی بیکیفیت هست حالا دست مهندسان ایرانی هم خورده بهش که دیگه فاجعه هست و بعد از یه مدت صدا وخرج واذیت از نظر باطنی قابل مقایسه با تندر نیست که کیفیت بالایی داره از نظر شتابم تندر بهتر عمل میکنه
1395/8/11
کاملا درسته.به آدم باهوش نمی شه دروغ گفت
1395/11/10
کاملا درسته به آدم باهوش نمیشه دروغ گفت.ترمز عقب رانا کاسه ای!!!!؟؟؟؟
1396/5/30
من با نظر عماد موافقم. پنل MFD رانا دارای دماسنج، نمایش تاریخ به صورت شمسی و نمایش زمان، نمایش باز بودن درب ها به صورت تصویری، نمایش فاصله تقریبی از موانع هنگام دنده عقب هست که اینا هیچ کدوم توی این مقایسه آورده نشدن.
1395/8/14
تندر با رانا نمیشه مقایسه کرد چون تندر اصالت داره که محصولی از رنو هست حالا رانا چی
هردو ماشین مشخصات فنی موتورشون یکیه 1600 16v ولی تندر با این که ایرودینامیک خوبی نداره باز شتاب بیشتری نسبت به رانا داره که این یعنی قطعات تندر کیفیت بیشتری داره
1395/8/17
سلم دوستان چند نکته ک به نظرم میرسه
۱. مقایسه باید با اس دی وی۸ و تندر باشه ن رانا
۲. درسته که تندر کیفیت قطعات بیشتری داره ولی قیمتش چند میلیون بیشتره ک این خیلی مهمه
۵. امتیاز دهی بر ایاس فضا و زیبایی درست نیست اینا کاملا شخصیه
4.اطلاعات غلط مثل کاسه ای بودن ترمز رانا آخه چرااااا
۵.بحث تعادل ماشین
۶.توانایی تیونینگ کردن
۷.میزان خرابی ماشین ها بررسی نشده.میشه آمارشو از ایران خورو گرفت
من نمی گم کدوم بهتره اصلا قیاس نمی کنم
ولی خودم رانا رو ترجیح میدم البته بعد از ۲۰۶
1395/10/17
با سلام، کلا بعضی از ما ایرانی ها نسبت به تولید ملی و داخلیمون هیچ تعصبی نداریم و فقط میخوایم بزنیم تو سر تولید خودمون ، در صورتی که همین فرزندان ، دوستان،هموطنان خودمون هستند که دارن این محصولات را تولید میکنند ، هر دو خودرو تولید داخل هستن البته با تفاوت قیمت ، و ملی و زیبا بودن رانا ، باید بگم تندر هم ماشین خوبیه ولی یکم شبیه پیکان میمونه در ضمن از مشکل گیربکسش هم نباید قافل بود که گردگیر های پولوس از طریق واسکازین داخل گیربکس روغنکاری می شوند که با کوچکترین سوراخ نوک سوزنی در گردگیر تمام واسکازین گیربکس خالی میشه و گیربکس فورا قفل میکنه ،یک سر به تعمیرگاه های کناراتوبان ها و جاده ها بزنید متوجه میشین چقدر تندر به خاطر خالی شدن روغن گیربکس و قفل شدن گیربکس به اون ها مراجعه میکنن ، که رانا این مشکل رو نداره چون کردگیر پولوس داخلش از گریس پر شده واگر هم خالی بشه به گیربکس هیچ ارتباطی نداره و هزینه تعمیرش به مراتب پایین تره ، ولی موتور تندر موتور خوبی هست اما با هزینه تعمیر بالا و سخت بودن تعمیر نسبت به موتور رانا . باسپاس
1395/11/25
با سلام من به نظر همه احترام میزارم اما باید با تعصب نظر نداد حالاا بررسی خودرو بانک که انجام شد همه چیز ثابت شد اما جدا از بررسی ادم خودش عقل داره مشخصه که تندر بهتره تندر خودروی با اصالت و اروپایی هست رانا خودرویی که با کپی برداری از 206 و موتور tu5و گیربکس 405 که واقعااا بیکیفت ترین هست ساخته شده طراحی تندر هر چی نباشه مال خودشه هیچ کپی کاری هم نداره توش تازه اون گردگیر پلوس تندر هم از همه سوال کردم تو مدل 90 به بعد حل شده تازه من تا از هیچ کسی با این مشکل روبرو بشن ندیدم حتی خودم مونده به طرف که با ماشین چه طوری رانندگی میکنه.
1396/1/14
متاسفانه دوستانی که در این مقایسه رانا رو اینقدر بی ارزش میکنن خیلی هاشون سوار زانا نشدن ، یه زمانی بود که در مورد ریو هم از این حرفا میزدن ، بنده با این کلیپ رانا رو بیشتر پسندیدم . امتیاز تندر صندوق عقب ! بابا مگه میخوام اتاق ۴×۳ بگیرم . سنسور دنده عقب ، صدای کابین ، ظاهر رانا فاکتورهای مهمی هستن . علاوه بر اون ده میلیون پول کمتری میدی .
1396/1/26
آقا اقبال پس همون بهتر شما رانا سوار شید من تو دو سال گذشته پژو پارس 206 و ال 90 داشتم هرسه هم صفر پارس و 206 که زیر 4ماه صفحه کلاج و گیر بکسشون داغون میشه مونده بودم بین L90و رانا که باتحقیقات L90گرفتم خوشبختانه همزمان پسر عموم رانا گرفت که بعد از 4000کیلومتر به صدا افتاد و مشکلش هم پیدا نشد آخر هم با کلی ضرر فروخت خخخخ آخر L90گرفت لطفا با تعصب نظر ندیم
1396/2/1
سلام، نمی دونم چرا بعضیا تعصبی به موضوع نگاه کردن، من از سال 88 تندر دارم، هنوز ماشین تندر نیوفتاده تو خرج که بفهمین یعنی چی، کی گفته فرانسه، همش چینه، موتور رو باز کنین تا بفهمین، عمچین مالی نیست
1396/4/8
دوستان من خودم فیلم بررسی رو چند بار دیدم * متاسفانه متوجه شدم عمدا در حق بررسی رانا کم کاری شد. چطور ؟ 1- در شتاب 0 تا 100 به موقع راننده رانا دنده عوض نمیکرد *2- در درگ 400 متر خیلی مشهود بود که دائما راننده خودرو رانا ترمز میگرفت و قسمت جلو رانا به سمت پایین و جلو ساکن میشد تا سرعت بیاد پایین * متاسفانه در این فیلم خیلی مشهوده که خودرو بانک فقط به جهت تبلیغ تندر این فیلم رو تهیه کرده
1396/4/26
دوستان اگر فقط موتور براتون مهمه ال نود ولی اگر موتور و زیبایی و راحتی مهمه رانا,وقتی داخل ال نود میشینید انگار رو صندلی مترو نشستی,وقتی از دست انداز رد میشه انگار خودت از روش رد شدی,راحتی و صندلی ها افتضاح,بعد از یک مدتم به خرج می افتاده باید زندکیتو بدی,الانم که دیگه در ایران تولید میشه,
1396/5/8
اصلا مقایسه درستی نبود حداقل با ۲۰۶ اس دی مقایسه می کردید اصلا رانا و ال ۹۰ به هم شباهتی ندارند
1396/5/20
با سلام خواهش میکنم آنقدر دروغ نگید من خودم 3 ساله را نا دارم تا حالا کوچکترین مشکلی نداشته فقط مصرف بنزین بالا و کیفیت پایین جلو داشبورد
1396/6/4
سلام به تمامی دوستان خودرو سوار ... من سال 87 خودروی ال 90 رو صفر خریداری کردم .. و 4 سال متوالی داشتم ... در اون زمان تازه این خودرو به مشتریان ثبت نام شده واگذار شده بود و در 5 مدل عرضه می شد 2 مدل E0 یک مدل E1 و دو مدل E2 ر مورد مدل هاش صحبت به درازا میکشه که خودرو ساز ما چقدر بی معرفتی کرده حالا من خودروی E2 نیمه فول رو خریداری کردم که فرقش با E2 فول که حالا فذوخته میشه این بود که رینگش فولادی بود و شیشه بالا بر عقب دستی و همین دو آپشن 2 میلیون اختلاف رو ایجاد کرده بود و بخاطر اینکه ملت اختلاف های این دو رو نمی دونستند فول رو خریداری می کردند من خریدم 13 میلیون که فولش بود 15 میلیون ... بگذریم اون موقع شاید ال نود با موتور پر قدرت و 16 سوپاپش واقعا خودروی خوبی به نظر می رسید و الحق هم همینطور بود ولی بخاطر ظاهر اروپای شرقیش اقبال عمومی نداشت چون رقب سر سختی بنام 206 قبلش به بازار آمده بود اما این نکته رو هم اضافه کنم که در موقع خرید 206 تیپ 2 با مونور TU3 از 15 میلیون بیشتر بود ... میشه اینطور نتیجه گیری کرد که نبود رقیب جدی در اون سال ها و سالهای پس از اون در بازار خودرو دلیل اصلی به رو آوردن مردم به این خودرو بود حالا که برعکس شده یعنی 206 V8 حدود 38 میلیون فروخته میشه در حالی که تندر نود حدود 40 میلیون ... قیمت گزینه مهمی در خرید خودروها هست که در این مقایسه اصلا اعتنایی به آن نشده رانا حدود 34.5 میلیون قیمت داره با موتور TU5 و گربکس نیرو محرکه که گربکس خوبی هم هست و یک برند ایرانی که البته کپی برداری خوبی از 206 شده ... باید دوستان توجه کنند که خودرو سازهای چینی با کپی برداری راه خودروسازی خود رو هموار کردند نمونه بازرش چری - MVM - زوتی - لیفان - شاید فقط دانگ فنگ باشه که کپی برداری آنچنانی نمی کنه و ازهمه کپی برداری کامل می توان به خودرو سازی زوتی اشاره کرد که شرکت سایپا خودروی سدان شهری کراس c این سازنده رو به نام آریو در ایران مونتاژ می کنه ... پس نتیجه گیری ... دوستان اینکه بخواهید فقط از خود خودرو صحبت کنید و از قیمت ، خدمات پس از فروش ، قیمت قطعات ، سواری ، فضای داخل کابین ، امکانات و ... غافل بشوید کار درستی نیست ... موفق باشید
1396/6/11
یک مساله رو به تموم دوستان عرض میکنم اولا ظاهر رانا ایرودینامیکی تره تا ال نود دوما موتور هردو یکی است سوما هردودرواقع نژادفرانسوی دارن چهارمااگه ازتمام خرده گیری هایی که به فیلم گرفته شده بگذریم یک نکته روبه عاشقان رانا والبته ال نود بگم که شاید بعضی دوستان بدونن اونم اینه که وقتی رانا رو خریدی باید دیسک وصفحه فابریکش رو بندازی دور ویکی دیگه بدرد بخور بندازی روش وترجیحا یک دست شمع مناسبم بذاری براش بعد برین بین این دوتا مقایسه کنین میبینین ال نود میره گل بچینه یانه.چون دیسک وصفحه کارخانه مشکل داره وگازخالی میخوره.
1396/8/19
درود
بنده دو سالي با رانا سر كردم . بزرگترين مشگل اين خودرو كيفيت بسيار پايين جنس جلو داشبر و رودري هاست . و از ان هم بدتر چراغهاي ان بقدري كم نور و ضعيف است كه در شبهاي باراني بايد قيد رانندگي را بزنيد . در مورد گيربكس نيز متاسفانه اين ايراد روي تمام محصولات رانا و 206 تيپ 5 وجود داره كه با تعويض دو شاخه كلاچ بقول ايران خودرو (بهينه شده ) مشگل رفع ميشود
1396/6/13
سلام.خسته نباشید.انصافا مقایسه ای که کردید از پایه غلط بود.بنظرم یه مقایسه(البته بدون تعصب) بین سه خودرو دنا و ال نود و پرشیا داشته باشید خیلی خیلی بهتره.خودرو هایی که توی یه رنج قیمتی هستن.الان مقایسه رانا با ال نود صد در صد اشتباهه!
1396/8/19
درود
انچه تا كنون از رانا ديده شده داراي ترمز ديسكس در چرخهاي عقب ميباشد
و عجيب و كاملا مشكوك است كه ان را كاسه اي عنوان كرديد
1396/11/5
همچین رانا رانا میگن بعضی ها انگار چشمشون نمی بینه که همون 206 رو برداشتن چراغاشو عوض کردن داشبوردش رو هم داغون کردن. ماشالله هزار ماشالله قفل درش رو هم خراب کردن که تو خیابون قفلش باز بشه . بابا بی خیال از یه چیزی طرفداری کنین که ارزش داشته باشه
1397/4/5
سلام ؛ دوست عزیز شما لطف کنید ابتدا پولتون جمع کنید تا بتونید یک رانا بخرید بعد اظهار نظر بفرمایید. ممنون
1397/1/9
باسلام اصلن ال ۹۰ ماشین خوبی نیست تو پیچ اصلا نمیتونه
کنترل خودشو حفظ کنه تازه بالای 100تا120ترمز هاش خیلی ظعیف کار میکنه من رانا دارم خیلی ماشین خوبیه درست شتاب ال ۹۰ زیاده اما از حق نمیشه گذشت چون واقع ابشن رانا خیلی بهتره با کیفیت ترمز های خیلی عالی داره یه روز داشتم با 120تا به بالا با سرعت میرفتم ماشین داشت میزد که تا ترمز زدم خیلی سریع عمل کرد بدون اینکه اخ بگه تازه ال ۹۰ اصلا قیافح نداره من اگه یه رکز قرار بتشه بین ال ۹۰ و 206 و رانا یکی انتخاب کنم رانا چون ابشن های با کیفیتی داره و امکانات زیادی نسبت به ال ۹۰ داره تازه من فیلمو دیدم واقع حیلی تو رانا کم کاری کردن خیلی نامردی اصلا تو رانا گاز نمیدادند اصلا راننده ی رانا گاز نمیدا ودنده عوض نمیکرد چرا میگین شتاب ال ۹۰ زیاده شتاب رانا بیشتره از این بابت خیالتون تخت تازه رانا اصلا خرج نداره
1397/3/16
من با نظرات کسانی که گفتن تو این مقایسه در حق رانا اجحاف شده موافقم علاوه بر همه چیزایی که گفته شد نحوه نمره دادنش واقعا افتضاح بود. با این روش نمره دادن اگر یه ماشینی یه ذره به دیگری سر باشه نمره 33رو میگیره و دیگری صفر که این عادلانه نیست باید در هر عملکردی نمره صفر تا مثلا 10 رو به هر ماشین بدون در نظر گرفتن رقیبش داد ودر پایان میانگین نمرات رو حساب کرد . کسی که اون روش امتیاز دادن برا مقایسه دو خودرو انتخاب کده خیلی آدم بیسوادیه!!!!!
1397/7/4
با تشکر از زحمات همیشگی و قابل تقدیر شما ...
فکر کنم زیاد به ماشین های اتوماتیک عادت کرده اید ... نحوه بد دنده عوض کردن با پرتاب های ناگهانی ماشین ها کاملا مشهود است ...
عاشق خنده پنهانی اون دو برادرمونم که میخواستن تو نشستن عقب دو خودرو کمک کنند!!
برای نمایش فضای صندلی های عقب دو خودرو کافی بود فضای زانوها تا صندلی و سقف را نمایش می دادید که قطعا ال نود در شرایط بهتری است. وگرنه هر دو خودرو برای 4 نفر طراحی شده نه 5 نفر!!
به نظرم معنی آپشن در ایران خوب جا نیفتاده است! وگرنه اینقدر در مورد این دو خودرو بر سر آن بحث نمی شد!! در این خودروها تنها چیزی که وجود ندارد آپشن است!!
در مورد قیمت قطعات جانبی شاید حق با شما باشد، اما دستمزد تعویض قطعات در ال نود به مراتب بالاتر از رانا است.
کیفیت کابین و موتور ال نود به مراتب بهتر از رانا است اما متاسفانه ال نود صندلی های بسیار ناراحتی دارد که بعد از یک ساعت تکیه دادن قطعا کمر درد می گیرید!
در مورد صدای کابین، شاید اعداد بدست آمده درست باشد، اما اتاق رانا بسیار سریع تر از ال نود به صدا می افتد ... آن به بیشتبر به علت پلاستیک خشک و بی کیفیت داشبور آن است ...
در مورد ظاهر، ال نود هرچند شکیل نیست، اما اصالت دارد ... ظاهری که متعلق به خود آن است ... اما رانا کاملا شتر گاو پلنگ است ... موتور TU5 ، اتاق و شاسی 206SD و آرم شرکت متعلق به ایران خودرو ... اصالت در این خودرو بی مفهوم است و هر آن چه افتخاری بدست آورد متعلق به خود آن نیست ... ای کاش همان 206SD را در مقایسه استفاده می کردید تا اختلاف قیمت دو خودرو دیگر ملاک نباشد و هم اینکه بازار دست دوم نسبتا مشابهی هم دارند ...
با تمام این اوصاف، به نظر من ال نود برای برتری نسبت به رانا نیازی به امتیاز دهی ندارد و قطعا برتر است ... اما اگر نسبت به 206SD آن هم مدل های تا سال 91 که اصطلاحا هنوز قطعاتش رانایی نشده است، می توان با ملاحظاتی به نسبت سلیقه و نیاز یکی از دو خودرو را با امتیازی برابر انتخاب کرد ...
1397/9/21
از لحاظ شتاب باید بگم رانا خیلی پر شتاب تر از تندر است و برای من که ثابت شده، همچنین راحتی صندلیهای رانا خیلی به مراتب بهتر از تندر است،همچنین لوازم یدکی رانا خیلی ارزانتر از تندر هست. ولی خب دوام تندر و جادار بودنش خیلی بهتر از رانا است.
1402/1/19
سلام بنده هم ال نوددارم و هم رانا ترمز عقب رانا دیسکیه ولی ال نود کاسه ایی و ترمزش ضعیف تره شتاب رانا به نظرم بهتره این رو هم در نظر داشته باشید رینگ لاستکی ال نود سایز 15 هستش ولی رانا سایزش 14 در مجموع به نظرم رانا بهتره با اینکه کیفیت موتور و گیربکس ال نود خوبه و خرابی کمتری داره ولی رانا راضی کننده تره